Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vluchtmisdrijf

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vluchtmisdrijf

Wat is dat toch de laatste tijd? Is zowat het laagste wat ge kunt doen.

Kerel van 19 die om 12H al dronken is?

...nog dronken mss

Comment

volgens de standaard was hij dronken

en ja, het 'fenomeen' neemt toe
      www.peugeotforum.be

Comment

Is al jaren en jaren aan het toenemen.

Comment

Helaas een maand of twee geleden het ook mogen meemaken, alleen stoffelijke schade en gelukkige een full omnium. Maar het blijft enorm frustrerend.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Omnium of niet, mij stoort vooral die papierwinkel en het achternageloop dat je hebt na een vluchtmisdrijf... Als die aap dan ook nog eens niet verzekerd zou blijken begint het spel pas helemaal

Comment

Iets banaal als een spiegel afrijden, welke heilige hier gaat stoppen en een briefje tussen de ruit steken?

Zelfs met spiegels tegen elkaar rijden...de zijne was eraf bij mij glas gebroken...die reed gewoon door ik ook trouwens ik heb het maar van mijn afbraak wagen te plukken (hij was in fout want moest wachten). Ik heb gewoon geen tijd zin om er achter te lopen.
              Polo 6n 1.4

Comment

Ik heb hier geen woorden voor. Jaja, men zegt iedereen verdient een tweede kans en zo. Maar dit zijn toch echt wel criminele feiten waar zeer zware straffen voor moeten uitgesproken worden. Dit is gewoon een drama wanneer je zoiets tegenkomt als ouders en familie. Ze zouden op de rechtbank ne grote foto van dat kind moeten zetten op het moment dat de strafmaat bepaald wordt... Een accident kan iedereen tegenkomen maar dronken een kind dood rijden is een zeer zwaar misdrijf. Echt medelijden met die ouders.

Comment

En je zal zien dat zo iemand een belachelijk lichte straf zal krijgen omdat het uiteindelijk nog altijd een ongeval is.

Comment

en altijd dat flauw excuus dat ze het niet meer weten omdat ze dronken waren...
                    voor mij zijn dat verzwarende omstandigheden en geen reden om een lichtere straf te geven. want anders kan je dronken naar de rechtzaak gaan en die kerel afknallen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      en altijd dat flauw excuus dat ze het niet meer weten omdat ze dronken waren...
                      voor mij zijn dat verzwarende omstandigheden en geen reden om een lichtere straf te geven. want anders kan je dronken naar de rechtzaak gaan en die kerel afknallen
                      Denk je nu echt dat dronken rijden geen verzwarende omstandigheid zal zijn?
                      Tuurlijk wel.

Comment

veelal krijgen die lichtere straffen omdat ze dronken waren en niet beseften wat ze deden. je zal wel zien dat die zijn advocaat er zo ook zal proberen uit te komen

Comment

Als je de nacht ervoor geboemeld hebt, dan lijkt het me normaal dat je 's middags nog positief blaast (ook al denken de meesten van niet).
                          Was die kerel geïntoxiceerd? Duidelijk wel ja. Maar was hij ook 'dronken' in de zin van niet meer in staat om een auto te besturen? Moeilijk te zeggen als je er niet bij was...
                          Je moet altijd oppassen met verregaande conclusies te trekken.

Blijft een feit dat vluchtmisdrijf een heel laakbare praktijk is.
                          Maar zonder alle feiten te kennen een publieke lynchpartij starten is dat ergens ook.

Comment

gedronken, te snel in zone 30, iemand aanrijden en dan vluchten op klaarlichte dag waar getuigen staan... hoe dom kan je zijn (of nog steeds onder invloed?)

allesinds duid bovenstaande voor mij WEL aan dat je niet in staat bent te rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ...nog dronken mss
                              idd, zal wel ene zijn die nog een "afterclubke" gedaan heeft.
                              De kings is nog niet goed en wel dicht of andere duiken op gelijk paddestoelen.
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                Als je de nacht ervoor geboemeld hebt, dan lijkt het me normaal dat je 's middags nog positief blaast (ook al denken de meesten van niet).
                                Was die kerel geïntoxiceerd? Duidelijk wel ja. Maar was hij ook 'dronken' in de zin van niet meer in staat om een auto te besturen? Moeilijk te zeggen als je er niet bij was...
                                Je moet altijd oppassen met verregaande conclusies te trekken.

Blijft een feit dat vluchtmisdrijf een heel laakbare praktijk is.
                                Maar zonder alle feiten te kennen een publieke lynchpartij starten is dat ergens ook.
                                Ik ben maar op de hoogte van 1 feit en dat is dat het kindje van 3 dood is en de moeder nog steeds vecht voor haar leven. Met twee promille hoort ge geen auto meer te besturen. Moeten we nu compassie krijgen voor de dader?

Comment

veelal krijgen die lichtere straffen omdat ze dronken waren en niet beseften wat ze deden. je zal wel zien dat die zijn advocaat er zo ook zal proberen uit te komen
                                  Dat heb ik nu nog nooit gehoord.

Het is niet omdat je, eens je dronken bent, geen controle meer hebt over je handelingen, dat je niet in eerste instantie aansprakelijk bent om in dronken toestand een wagen te besturen.

Comment

Is er vandaag geen vrouw gepakt met 4 promille?

Als ik getuige ben van een aanrijding ga ik dit altijd aangeven.
                                    Meestal bij de eigenaar van het voertuig.
                                    Heb dit jaar zo al 4 mensen blij gemaakt.
                                    Als we allemaal gaan zeggen dat er daar teveel tijd in kruipt dan gaat het van kwaad naar erger gaan.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Dronken is verzwarende omstandigheid, vluchtmisdrijf ook.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Moeten we nu compassie krijgen voor de dader?
                                        Uiteraard niet. Maar ik heb geen toxicologisch onderzoek gezien en heb me niet van de toestand van de dader kunnen vergewissen, dus is het niet aan mij om dit of dat te zeggen.
                                        Al die (terecht) verontwaardigde roepers zijn natuurlijk zelf allemaal voorbeeldige chauffeurs...
                                        Als je voor elk vluchtmisdrijf een apart topic gaat opstarten zal je loopbaanonderbreking moeten nemen denk ik.

Comment

Working...
                                        X