Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zero Emission Bonus vanaf 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zero Emission Bonus vanaf 2016

    Wie in de toekomst een elektrische of een waterstofwagen aankoopt in Vlaanderen heeft recht op een Zero Emission Bonus (niet voor leasing wagens).
    Dit werd beslist door de Vlaamse regering. Deze bonus zal worden berekend volgens type en kostprijs van de wagen met een maximum van 5000 € in 2016.
    De daaropvolgende jaren neemt de ZE-bonus af:
    4000 € in 2017
    3000 € in 2018
    2000 € in 2019

    nieuwsblad.be

  • #2
    Omdan na een tijd extra te belasten zeker zoals de ecopremie bij diesels toen
    BMW X5 45e

    Comment


    • #3
      Denk ni da ze er potten mee gaan breken als het niet op leasewagens is. En wss profiteren de fabrikanten daar dan van door hun prijzen op te trekken.

      Comment


      • #4
        Een MAX van ... Doet mij al het ergste verwachten :-(

        Comment


        • #5
          Allemaal terug in een Ligier (en zo'n oud modelletje) zal beter zijn als je ziet dat ze heel Antwerpen zone 30 willen gaan maken (of wat was dat op het nieuws - heb het maar half gehoord )

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
            Allemaal terug in een Ligier (en zo'n oud modelletje) zal beter zijn als je ziet dat ze heel Antwerpen zone 30 willen gaan maken (of wat was dat op het nieuws - heb het maar half gehoord )
            Nee, ge hebt het goed gehoord. Maar velen zullen rapper zijn met hunne vélo dan met zo'n ijzeren kubus.

            Comment


            • #7
              Licht op groen voor Zero Emission Bonus

              Minister Turtelboom heeft voor 2016 een enveloppe klaarliggen met daarin 5 miljoen euro. Elke Vlaming die een elektrische auto koopt, krijgt een toelage uit die enveloppe. Hoeveel? Dat hangt af van hoe snel u tevreden bent. Kiest u voor een stadswagen van minder dan 31.000 euro, dan mag u rekenen op een cadeautje van 5.000 euro. Voor een wat grotere gezinswagen ligt 4.500 euro voor het rapen. Als u meer luxe en snufjes verkiest, moet u tevreden zijn met 2.500 euro. Het principe is: wie zich minder kan veroorloven, heeft een sterker duwtje in de rug nodig.

              Turtelboom benadrukt dat de nieuwe bonus niet tot over-subsidiëring zal leiden. “Daarvoor zijn een aantal veiligheden ingebouwd. Zo is de bonus degressief in de tijd. Vanaf 2017 zakt de maximumpremie naar 4.000 euro, in 2018 naar 3.000 euro en in 2019 nog 2.000 euro. Een tijdelijk systeem dus, met de bedoeling de markt op gang te brengen. We werken ook jaarlijks met een gesloten enveloppe. Als het maximumbudget uitgeput dreigt te geraken, kunnen we de premiehoogte vervroegd doen dalen.”
              annemieturtelboom.be
              demorgen.be

              Comment


              • #8


                standaard.be

                Comment


                • #9
                  Welke electrische gezinswagen is er met een rijbereik van meer dan 450km onder de 31.000EUR?

                  Geen enen.

                  Comment


                  • #10
                    als tweede stadswagen om de klein mannen naar school te brengen moet je geen autonomie hebben van 450 km, en in brasschaat kosten de dameskarrekes makkelijk 30k

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      als tweede stadswagen om de klein mannen naar school te brengen moet je geen autonomie hebben van 450 km, en in brasschaat kosten de dameskarrekes makkelijk 30k
                      Neen, dan moet je de velo nemen, zonder elektrische brol, en naar school fietsen.

                      Hoeveel mensen doen 450km op één dag? De meeste zullen de helft nog niet halen dus in principe is dit wel haalbaar.

                      Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                        Neen, dan moet je de velo nemen, zonder elektrische brol, en naar school fietsen.

                        Hoeveel mensen doen 450km op één dag? De meeste zullen de helft nog niet halen dus in principe is dit wel haalbaar.
                        Hoeveel mensen doen 40000 km per jaar? Dat is 110 km per dag... Voor die éne verre verplaatsing bestaan er andere oplossingen
                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • #13
                          Ik ben benieuwd of er nu ook discriminatie gaan roepen.
                          Voer een taks in die anders is voor bedrijfswagens en er wordt moord en brand geschreeuwd.
                          Voer een premie in die niet geldt voor bedrijfswagens en ...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                            Ik ben benieuwd of er nu ook discriminatie gaan roepen.
                            Voer een taks in die anders is voor bedrijfswagens en er wordt moord en brand geschreeuwd.
                            Voer een premie in die niet geldt voor bedrijfswagens en ...
                            Jij leest geen kranten zeker? Het gaat toch alleen maar over de koopkracht van de "kleine man".

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                              Het gaat toch alleen maar over de koopkracht van de "kleine man".
                              Gelukkig ik ben 179cm...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                als tweede stadswagen om de klein mannen naar school te brengen moet je geen autonomie hebben van 450 km, en in brasschaat kosten de dameskarrekes makkelijk 30k
                                Als 2e Agen een EV nemen ej je eerste, met nog meer km op diesel laten rijden is niet echt logisch

                                Comment


                                • #17
                                  renault twizzy voor 2000 euro

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                    Hoeveel mensen doen 40000 km per jaar? Dat is 110 km per dag... Voor die éne verre verplaatsing bestaan er andere oplossingen
                                    Check! Doe er maar 30 km per dag bij, dan zitten we aan 't minimum

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                                      renault twizzy voor 2000 euro
                                      een Twizy is geen auto hé. (nee, serieus)
                                      autofans.be

                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                                        renault twizzy voor 2000 euro
                                        Het telt niet voor de twizzy

                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X