Mededeling

Collapse
No announcement yet.

occasie auto "gesloopt" database keuringsstation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • occasie auto "gesloopt" database keuringsstation

    Ik heb begin september een auto gekocht van een particulier zonder keuring.

    Ik ben ermee naar de tweedehandskeuring geweest om hem vervolgens te kunnen inschrijven op mijn platen. Ik heb daar een nieuw groen keuringsbewijs gekregen, maar geen formulier "aanvraag tot inschrijving" omdat de auto in hun computer als gesloopt stond.

    De keuring heeft toen gemaild naar de div, maar daar was een week later nog geen respons op gekomen. Zelf heb ik toen ook naar div gebeld, en via webDIV de status van het chassisnummer gezocht en daar staat de auto gewoon normaal. Vervolgens terug naar de keuring geweest waar de auto nog steeds gesloopt stond, waarna ze terug een mail hebben gestuurd naar div om de wagen te ontseinen.

    Vervolgens heb ik weer een week gewacht en zelf naar de div gebeld met de vraag of ze het keuringsstation konden bellen om dit te regelen, waarna ze zeiden dat de keuring zelf naar een speciaal nummer moet bellen van de div om zo'n zaken op te lossen. Terug naar de keuring gebeld die zei dat dat nummer niet meer up to date was, terug gebeld naar de div waar ze me wisten te vertellen dat ik moest mailen of faxen naar de dienst geschillen.

    Tot nu nog steeds geen teken van leven van de div.. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met zo'n zaken? En zou ik meer resultaat kunnen boeken als ik naar het loket van de div zou gaan in Brussel?

    Verder heb ik nog enkele andere keuringsstations gebeld die onder een andere firma werken maar daar staat de auto ook als gesloopt. Bij de div zelf, en bij de politie staat de wagen als normaal.

    De keuring zei me ook dat er ergens een nota van was, maar wat die nota inhoud weet ik niet.

  • #2
    Ah, de bureaucratie...
    Ik vrees eerlijk gezegd dat je aan het loket gewoon hetzelfde antwoord gaat krijgen. Kastje-naar-de-muur-verhaal, blijven volhouden tot je de juiste te pakken krijgt.
    Kunnen ze je dat nummer niet geven, zodat jij het aan de keuring kan doorgeven?

    Comment


    • #3
      Lijkt me iets voor de verantwoordelijke van het keuringsstation te zijn, gooi daar de problemen eens op tafel.

      Comment


      • #4
        Inderdaad, eerst naar de stationsverantwoordelijke, dan een mail sturen naar de kwaliteitsdienst van het betreffende keuringsstation en als daar niks uitkomt dan kan je een klacht sturen naar het Departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse overheid.

        Let wel dat eens je op een antwoord van dat departement van de Vlaamse Overheid moet wachten dit maanden kan duren.

        Comment


        • #5
          Kwaliteitsdienst levert niets op, het enige wat telt voor die mannen is geld in de schuif ... maar, de verantwoordelijke heeft normaliter wel zijn contacten.

          Comment


          • #6
            een wagen die door vorige eigenaar is ingeruild voor een eco-premie???

            Comment


            • #7
              Nee, eco premie heeft niks met de keuring of inschrijving te maken.

              Comment


              • #8
                Toch wel ... als het zo eentje is wordt deze normaliter geblokkeerd voor herinschrijving.

                Comment


                • #9
                  Maar TS heeft toch de wagen gekocht van een particulier, deze kan de wagen normaal toch niet zelf uitgeschreven hebben?
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Toch wel ... als het zo eentje is wordt deze normaliter geblokkeerd voor herinschrijving.
                    Dat gebeurt pas van zodra alles is doorgegeven aan het recyclagebedrijf. Die doen dat. Moet dan wel een domme garagist zijn om eerst de papieren door te faxen en dan terug te verkopen. Zijn boekhouding klopt niet meer en zo ook niet. Maar die ecopremie die komt ven de invoerders van het merk.

                    Comment


                    • #11
                      er zijn altijd mogelijkheden.
                      dat moet zeker lukken dat ge zo een 'sloper' bij een garage kunt weghalen om de onderdelen te gebruiken. ik heb er al genoeg geweten waar zo een 'bijna' oldtimer staat die ze niet meer willen verkopen, maar als je stukken nodig hebt, is het de moment om de goei te wisselen met slechte.
                      het zal ook wel voorvallen dat sommige autos zo terug doorverkocht worden voor onderdelen. als je die dan genoeg partikulier doorverkoopt, zal je op een punt komen dat iemand niks van de historie afweet en de auto probeert in te schrijven.
                      ik heb toch al autos tegengekomen die 30jaar geleden al werden gesloopt (2x capri). verkoper wou die nog wel verkopen, maar dan wel met het chassisnr eruit geslepen.

                      Comment


                      • #12
                        Er zijn inderdaad altijd mogelijkheden. Iemand die bij een sloper werkt kan zo'n auto in feite gewoon meenemen en doorverkopen voor export en zo kan zo'n auto terug bij een particulier terecht komen die hem dan probeert in te schrijven.


                        De topicopener zou in feite klacht moeten indienen tegen onbekenden want als je met zo'n geval opgescheept zit dan is er hoogstwaarschijnlijk iets onwettelijk gebeurt, ofwel is er een vergissing in het spel.

                        Comment


                        • #13
                          Ja wat kan is bvb zoals Packard zegt dat een garagist de papieren doorgefaxt heeft naar het sloopbedrijf en die hierna nog doorverkocht heeft in t zwart. Maar die neemt dan toch grote risico's zulle.

                          Comment


                          • #14
                            Topicstarter niet meer gehoord, zo dringend zal het dan toch wel niet zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Of hij rijdt op 't gemakske rond zonder documenten...

                              Comment

                              Working...
                              X