Mededeling

Collapse
No announcement yet.

26 trajectcontroles gepland op gewestwegen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 26 trajectcontroles gepland op gewestwegen

    Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) plant de komende jaren trajectcontroles langs nog eens 26 drukke, Vlaamse gewestwegen.

    In het Vlaams Parlement maakte Weyts een lijst bekend van de 26 meest ongevalsgevoelige gewestwegen in Vlaanderen. Daar zal de komende jaren stapsgewijs ook trajectcontrole komen om de maximumsnelheid te doen respecteren.

    De gevaarlijkste wegen staan bovenaan op het lijstje en zullen het eerst worden gerealiseerd, zoals de N18 in het Antwerpse Dessel. Vooral in de Antwerpse Kempen en Zuid-West-Vlaanderen staan er heel wat controles gepland.

    ‘De exacte timing van de plaatsing hangt mee af van de betrokken gemeentebesturen, vermits zij de kostprijs van deze trajectcontrole mee moeten financieren’, klinkt het op het kabinet van Weyts. Wel zeker is dat er dit jaar nog vier trajectcontroles bijkomen, onder meer in Zwijndrecht.




    Volledige lijst:
    • Antwerpen-Oost- Ranst: E313 (geplande indienstneming tweede kwartaal 2016)
    • Antwerpen: Waaslandtunnel (bestaande trajectcontrole)
    • Antwerpen: N180 (eerst heraanleg weg)
    • Antwerpen: N1 (eerst heraanleg weg)
    • Anzegem: N36 (op termijn)
    • Anzegem: N382 (op termijn)
    • Balen: N18 (geplande indienstneming voorjaar 2016)
    • Bornem: N016/meerdere tracés (op termijn)
    • Brasschaat: Sint-Jobsesteenweg (bestaande trajectcontrole)
    • Brecht: Schotensteenweg (bestaande trajectcontrole)
    • Dessel: N018 (gesprekken gepland met gemeente)
    • Diest: N174 (gemeente heeft nog geen budget)
    • Geel: N126 (opdracht in uitvoering, indienstneming eind dit jaar)
    • Gentbrugge: E17 (bestaande trajectcontrole)
    • Herselt N212: (op termijn)
    • Herselt: N019 (op termijn)
    • Hoogstraten: N014 (op termijn)
    • Hoogstraten: N124 (op termijn)
    • Kinrooi: N762 (op termijn)
    • Mol: N071 (op termijn)
    • Mol: N103: (op termijn)
    • Oosterzele: N42 (geplande indienstneming voorjaar 2016)
    • Poperinge: N308 (op termijn)
    • Ranst: N116 (op termijn)
    • Schilde-Wijnegem: N12 (bestaande trajectcontrole)
    • Sint-Pieters-Leeuw: N282 (op termijn)
    • Sint-Stevens-Woluwe-Heverlee: E40 (geplande indienstneming derde kwartaal 2016)
    • Staden: N036 (op termijn)
    • Tessenderlo: N126 (op termijn)
    • Turnhout: R13 meerdere tracés (deels af, ander tracé conceptfase)
    • Turnhout: N132 (op termijn)
    • Waregem: R035 (op termijn)
    • Wetteren-Erpe Mere: E40 (bestaat)
    • Zwijndrecht: N419 (conceptfase)



    standaard.be
    deredactie.be

  • #2
    Wat zijn wij hier in de Westhoek op ons gemak !!

    Comment


    • #3
      Op de Noorderlaan staat er gepland, hoop dan toch dat ze vanaf het politiebureau ermee ophouden en 't niet doortrekken naar de ganse haven

      Comment


      • #4
        Wat zijn wij hier in Limburg op ons gemak !

        Comment


        • #5
          Ik ga een brief sturen naar Mr. Bart om te vragen of dat we alle flitspalen die overbodig worden door die trajectcontrole in Limburg of West-Vlaanderen kunnen worden gezet .

          Comment


          • #6
            Hoe marcheert dat op een gewestweg, enkel een stuk zonder zijstraten ofzo?

            Toch niet de 4 vaks stukken op de N42 hoop ik.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
              Hoe marcheert dat op een gewestweg, enkel een stuk zonder zijstraten ofzo
              Gewoon ergens begin en eindcamera, dus als je het traject er eerder via zijstraat verlaat is er geen eindfoto en dus geen meting.
              Last edited by ; 17/10/2015, 00:56.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                Wat zijn wij hier in de Westhoek op ons gemak !!

                Gij komt nooit buiten de Westhoek ofzo?


                Het is gewoon belachelijk, Vlaanderen staat al vol flitspalen en mobiele flitsers en nu gaan ze dit er nog eens bijzetten...

                Comment


                • #9
                  In OVL is het ook chill... Mij frequentste trajecten zijn in OVL en WVL, dus dat zit wel goed. Nu ga ik nog minder richting Antwerpen karren! In Antwerpen staat nu bij a alles vol, kan je bijna niet meer gerust rondrijden
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • #10
                    Uiteindelijk hebben we al die dingen in zekere zin ook gewoon aan onszelf te danken, van flitspalen mobiele controles enz.

                    Als er wat meer volgens de toegelaten snelheden zou gereden worden, zou dit er allemaal niet komen in de eerste plaats...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                      Uiteindelijk hebben we al die dingen in zekere zin ook gewoon aan onszelf te danken, van flitspalen mobiele controles enz.

                      Als er wat meer volgens de toegelaten snelheden zou gereden worden, zou dit er allemaal niet komen in de eerste plaats...

                      Snelheid is meestal het probleem niet, ongevallen wel. Moesten er nooit ongevallen gebeurt zijn door overdreven snelheid waren er waarschijnlijk ook geen snelheidslimieten geweest.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                        Snelheid is meestal het probleem niet, ongevallen wel. Moesten er nooit ongevallen gebeurt zijn door overdreven snelheid waren er waarschijnlijk ook geen snelheidslimieten geweest.
                        De wegen zijn gewoon niet aangepast in Vlaanderen. Ik weet plaatsen waar je vroeger 90 mocht en nu 50 zonder dat ze ook maar iets aan de indeling van de weg hebben veranderd. Dan zijn ze verwonderd dat mensen sneller rijden dan toegelaten.

                        Comment


                        • #13
                          Yes de N42 heeft er ook van... Hopelijk gaan ze ook controleren op iedereen die 20 km of meer onder de max snelheid rijdt

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Yes de N42 heeft er ook van... Hopelijk gaan ze ook controleren op iedereen die 20 km of meer onder de max snelheid rijdt
                            Neen natuurlijk niet want er bestaat geen wettelijke verplichting om de maximum wettelijk toegelaten snelheid te moeten rijden...
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                            Comment

                            Working...
                            X