Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Er komen al overgangsmaatregelen voor mensen die hun nieuwe wagen voor 31 oktober hebben besteld en pas begin volgens jaar krijgen geleverd.

    Leave a comment:


  • Tomski
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door lobotommy Bekijk Berichten
    bibi smijt zijn diesel buiten en golf gti is besteld (aan 35.000km per jaar)...
    tot ze in Brussel weer doorhebben dat als we massaal overschakelen op benzine we teveel CO2 uitstoten en passen ze daar de taksen weer aan.
    en als iedereen electrisch rijdt gaan ze een CO2-ontwijkingstaks invoeren

    Leave a comment:


  • platten tuub
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Allemaal een GPS kastje in onze auto dat bijhoudt waar, wanneer en ook hoe snel je rijdt.
    En velen zullen dan van die GPS-jammers kopen om het signaal af en toe eens te misleiden. Allee, ik zou dat nooit doen he, ben een zeer brave burger

    Leave a comment:


  • lobotommy
    replied
    bibi smijt zijn diesel buiten en golf gti is besteld (aan 35.000km per jaar)...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Allee in Holland hebben ze dat ook al getest en uitgezocht en afgeschaft.

    Nu gaan ze het hier toch onderzoeken.


    Zijn er trouwens al formules gekend?
    Niet alleen in Nederland, waar het heel lang hevige discussies heeft uitgelokt, maar ook al in Duitsland. In beide landen afgevoerd.

    De vorige regering heeft een een studie laten uitvoeren. Ik dacht onder Crevits. Dat hebben ze ook maar laten vallen.

    Ik versta echt niet dat ze niet eens de Nederlandse en Duitse studies bekijken.

    Stel u voor. Rekeningrijden in Vlaanderen. Lol. Allemaal een GPS kastje in onze auto dat bijhoudt waar, wanneer en ook hoe snel je rijdt.

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Allee in Holland hebben ze dat ook al getest en uitgezocht en afgeschaft.

    Nu gaan ze het hier toch onderzoeken.


    Zijn er trouwens al formules gekend?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Allee, mensen zullen dus naftjes gaan kopen en binnen 5 jaar vinden ze dat niet meer leuk in de overheid en gaan ze die weer extra belasten
    Gisteren in krant dat ze toch nog opnieuw het rekeningrijden in Vlaanderen gaan onderzoeken. Dan zal je betalen, gelijk met wat je rijdt.

    Leave a comment:


  • krikkie
    replied
    Ik weet niet of ze diesels nog veel properder krijgen.
    Einde diesel.

    Leave a comment:


  • mavke
    replied


    Het gaat zo te zien moeilijk worden om een echte groene wagen te kopen

    Wel ik vin dat het hun eigen fout is dat ze niet aan de ijsen kunnen voldoen.

    Als ze ons al die jaren niet hadden int zak gezet door met die labo testen te knoeien hadden ze nu de doel stelling al lang behaald. En was er ook geen probleem.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    En vervolgens de lucht vol met ultrafijn stof blazen met je gechipte 330dA

    Mensen toch, je bent het typevoorbeeld van een kaviaarsos als ik zie wat je hier allemaal neerzet.
    Dus omdat je met een diesel fijn stof in de lucht blaast, moet je maar voor de rest op niets letten?

    Gelukkig ben jij zo consequent.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    ela-ela, diversiteit is nodig

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

    Hier thuis gaan wij er bewust mee om. Groenten en vlees via zo een buurderij organisatie. Dus van bij lokale boeren. M'n vrouw gaat dan soms met de kleine naar zo een plukdag van de BIO boerderij vlakbij.
    En vervolgens de lucht vol met ultrafijn stof blazen met je gechipte 330dA

    Mensen toch, je bent het typevoorbeeld van een kaviaarsos als ik zie wat je hier allemaal neerzet.

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Allee, mensen zullen dus naftjes gaan kopen en binnen 5 jaar vinden ze dat niet meer leuk in de overheid en gaan ze die weer extra belasten

    Leave a comment:


  • Löwe
    replied
    Nieuwe berekeningen van BIV en jaarlijkse verkeersbelasting: voorzichtige vergroening maar grote complexiteit

    Autokopers in Vlaanderen dienen vanaf 2016 rekening te houden met hogere tarieven voor de belasting op inverkeerstelling (BIV), maar ook met een nieuwe berekeningswijze voor de jaarlijkse verkeersbelasting (VKB) in Vlaanderen. De nieuwe BIV en VKB gelden voor wie een (niet geleasede) nieuwe of tweedehandse wagen in Vlaanderen inschrijft. Het rijdende autopark blijft ongemoeid.

    De Vlaamse regering kiest voor een voorzichtige vergroening en heeft bijzondere aandacht voor hybride, elektrische, waterstof- en aardgasvoertuigen. Dat laatste is zeker positief. De verhoogde BIV blijft echter tekort schieten omwille van haar schier onbegrijpelijke complexiteit. Ze is bovendien erg streng voor de nieuwste en minst vervuilende diesels. Voor heel wat Euro6 diesels bedraagt de nieuwe BIV een veelvoud van de huidige tarieven.

    Omdat de regelgeving dermate complex wordt, houdt Febiac haar reactie bewust eenvoudig en geschematiseerd.

    Positief:

    - Alternatieve aandrijfconcepten zoals (hybride) elektrische auto’s en auto’s op aardgas blijven een fiscaal interessante behandeling krijgen.
    - Luchtkwaliteit en invloed op het klimaat bepalen de hoogte van de tarieven.
    - De berekening van groene VKB werkt, net als de BIV, met de Europese Euronormen en CO2-uitstoot.

    Geen verrassing:

    - BIV-tarieven worden gemiddeld met 1/3e verhoogd om de erosie van de inkomsten te compenseren die de voorbije periode werd opgetekend.
    - Diesel wordt gepenaliseerd.

    Negatief:

    - Nieuwe diesels worden fors benadeeld ten opzichte van oudere diesels. De nieuwste Euro6 diesels, mét een performante roetfilter en met een NOx-katalysator, moeten méér BIV betalen dan Euro4 diesels zonder roetfilter.
    - Een gemiste kans om de Vlaamse verkeersfiscaliteit te vereenvoudigen tot 1 vergroende en begrijpelijke jaarlijkse verkeersbelasting met stabielere fiscale opbrengsten voor overheid.
    - Als gevolg hiervan verwacht Febiac een terugloop van de verkoop van dieselwagens ten voordele van benzinewagens. Dit geeft meer dan waarschijnlijk aanleiding tot een hogere gemiddelde CO2-uitstoot, want benzinewagens stoten makkelijk 10% meer CO2 per km uit dan een vergelijkbare dieselwagen.

    Wat vraagt Febiac in dit stadium?

    De onderhandelingen rond de groene VKB lopen nog. Febiac vraagt dat de BIV-benadeling van nieuwe ten opzichte van oude diesels wordt rechtgezet via een betekenisvol lagere VKB voor Euro6 wagens dan voor Euro4 voertuigen.
    febiac.be

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    vind er ook maar 1 mens, ambtenaar of niet...het normaal dat we onze eigen boeren kapotbelasten en opzadelen met paperassen niemand aanuit kan

    dat we primaire voeding uit het buitenland moeten kopen
    Dat is wel een Europees probleem.


    Sent from somewhere, using Tapatalk.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ze genieten ook 0 bescherming aan de andere kant, steeds minder starters en das nigoe de middenstand is nodig

    steeds meer mensen willen ambtenaar worden
    Omdat er steeds meer mensen zijn die niets (of heel weinig) willen doen maar er toch geld voor willen krijgen.


    Sent from somewhere, using Tapatalk.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Ach zolang die zelfstandige kennis van mij maar heel z'n zolder als high tech cinemazaal kan inrichten, inclusief high end sound system en full HD projector etc. Natuurlijk alles aftrekken als beroepskost. Je zou toch niet willen dat die habbekrats aftrekbare vakbondspremie het land naar de afrond brengt?
    Ik ga niet zeggen dat het uit de lucht gegrepen is maar vrees toch dat het hedendaags niet meer zo gemakkelijk als aftrekpost kan gezet worden.
    Hangt er in grote mate natuurlijk wel vanaf in welke sector dat hij zit.


    Sent from somewhere, using Tapatalk.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Jaja, de kiekens zelf plukken voor t goedkoop zekers....


    (grapje zulle dikken)
    Die boer merkt niet dat ik af en toe een koe en een paar kiekens mee naar huis neem.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Jaja, de kiekens zelf plukken voor t goedkoop zekers....


    (grapje zulle dikken)

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Euro 6 diesels krijgen de klappen
    die van de rijken, zeker met de zessers

    Leave a comment:

Working...
X