Oorspronkelijk geplaatst door suge7
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenVolgens wat ik uit de communicatie tot nu toe begrepen heb zullen ze dus die 11fpk nemen als startpunt (368,28 euro) en daar dan je straf op berekenen 0,6% (2,21 euro verhoging) of zijnde totale belasting 370,49 euro jaarlijkse rijtaks (komt nog eens 10% opdeciemen bij ook voor de gemeente hé dus in totaal dan € 407,54 (ipv nu € 405,11)).
Maar deze berekening zal enkel opgaan indien ik het goed begrepen heb, en het ijkpunt inderdaad op 122 gr zal liggen zonder andere bijkomende voorwaarden. (en dat lijkt mij weinig waarschijnlijk want volgens mij zullen ze verschillende ijkpunten gebruiken voor benzine/diesel en volgens de euronorm, maar zolang we de exacte berekening niet gezien hebben wordt het dus allemaal een beetje koffiedik kijken).
Immers:
De fiscale PK wordt
behouden als basis maar wordt naar boven of beneden bijgestuurd aan de hand van zowel de Euronorm als
CO2-emissies. Het ijkpunt CO2 ligt op 122 gram per kilometer: voor elke gram meer stijgt de fiscale PK met
0,30%. Voor elke gram minder daalt de fiscale PK met evenveel procent. De Euronormen zijn
gedifferentieerd per brandstoftype waarbij diesel zwaarder doorweegt.
De fiscale pk's worden bijgestuurd a.d.h.v. de euronorm waarbij diesel blijkbaar zwaarder zal doorwegen. Verder geen info.
Leave a comment:
-
Guest repliedHopelijk komen ze snel met iets concreets. Wel straf dat er voor leasing wagens niks verandert.Kan ook niet..want dan moeten al die ministers zelf wat bijdragen...bende idioten..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Leave a comment:
-
Zoals ik de communicatie tot nu toe begrepen heb wel, maar we hebben tot op heden nergens een officiële tekst zodat het in feite nog altijd wel anders kan uitdraaien.
Leave a comment:
-
Guest repliedAha, het percentage komt bij het bedrag van de belasting.
Leave a comment:
-
Volgens wat ik uit de communicatie tot nu toe begrepen heb zullen ze dus die 11fpk nemen als startpunt (368,28 euro) en daar dan je straf op berekenen 0,6% (2,21 euro verhoging) of zijnde totale belasting 370,49 euro jaarlijkse rijtaks (komt nog eens 10% opdeciemen bij ook voor de gemeente hé dus in totaal dan € 407,54 (ipv nu € 405,11)).
Maar deze berekening zal enkel opgaan indien ik het goed begrepen heb, en het ijkpunt inderdaad op 122 gr zal liggen zonder andere bijkomende voorwaarden. (en dat lijkt mij weinig waarschijnlijk want volgens mij zullen ze verschillende ijkpunten gebruiken voor benzine/diesel en volgens de euronorm, maar zolang we de exacte berekening niet gezien hebben wordt het dus allemaal een beetje koffiedik kijken).
Leave a comment:
-
Guest repliedGing m'n wagen in 2016 inschrijven maar denk dat dit toch december wordt indien het verschil groot zal worden.Zit met 124g..dus 2g erboven.Volgens wat ik heb gelezen komt er 0,3% bovenop de fiscale pk per gram extra CO2 boven het ijkpunt. Volgens mijn berekening komt er bovenop de 11pk 0,6% bij. Moeten ze mij eens uitleggen hoe ze dit gaan berekenen. Naar boven afronden of naar beneden?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenTss, nog zoveel onduidelijkheid over deze nieuwe regeling. Puur amateurisme als je het mij vraagt.
Ondertussen vergeten we de accijns aanpassing voor diesel en benzine uit het oog.
Over de exacte interpretatie van de berekening vinden we niets...
Leave a comment:
-
Guest repliedTss, nog zoveel onduidelijkheid over deze nieuwe regeling. Puur amateurisme als je het mij vraagt.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenHoeveel gaan ze vragen voor wagens waar geen uitstoot van bekend is ?
De CO2-waarde en/of euronorm van uw voertuig is niet gekend. In dit geval zal voor de berekening gebruik gemaakt worden van decretaal vastgelegde vervangwaarden. Dit zal ook het geval zijn voor de berekening van uw definitief aanslagbiljet. Gaat u hiermee akkoord?
men dodge kreeg 297gr aangesmeerd (bijzonder weinig aangezien die 1400gr/km kan produceren als die op benzine reed)
Leave a comment:
-
Guest repliedmaar dit jaar kan je een LV dus nog inschrijven voor peanuts ?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenWaar lees je dat van lichte vracht? Ik heb daarover nog nergens iets gezien.De nieuwe regels gelden voor zowel nieuwe als tweedehandswagens vanaf 01/01/2016.
Voor de momenteel ingeschreven auto's verandert er niets, ook de jaarlijkse verkeersbelasting niet.
Ook lichte bedrijfsvoertuigen vallen onder deze regeling. Leasewagens echter niet omdat er geen akkoord kan bereikt worden met de Brusselse en Waalse autoriteiten.
Oorspronkelijk geplaatst door MMario Bekijk BerichtenLV is simpel gewoon een 0 achter het huidige bedrag zetten , dus 1480 euro i.p.v. 148 euro ... verkoop alles maar
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenook lichte vracht zit hierbij??? hoe gaan ze dat nu doen?
lichte vracht wordt belast naarmate zijn gewicht. het hoogste daarbij is 148€ als je een 3,5tonner hebt. daar is totaal geen berekening met CO2 of NOX aan gekoppeld.
mijn pickup had iets van een 30 fiscale pk en toch betaalde ik maar 148€ verkeersbelasting
Leave a comment:
-
Guest repliedWaar lees je dat van lichte vracht? Ik heb daarover nog nergens iets gezien.
Leave a comment:
-
Guest repliedook lichte vracht zit hierbij??? hoe gaan ze dat nu doen?
lichte vracht wordt belast naarmate zijn gewicht. het hoogste daarbij is 148€ als je een 3,5tonner hebt. daar is totaal geen berekening met CO2 of NOX aan gekoppeld.
mijn pickup had iets van een 30 fiscale pk en toch betaalde ik maar 148€ verkeersbelasting
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk kan precies beter mijn bestelling voor een C450 AMG Sport omzetten naar een 350e.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk kan precies beter mijn bestelling voor een C450 AMG Sport omzetten naar een 350e.
poesie
Leave a comment:
-
Ik kan precies beter mijn bestelling voor een C450 AMG Sport omzetten naar een 350e.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wauwdi Bekijk Berichtenkvraag me af of biv en taks vd. de oldtimers op gewone platen ook om hoog gaat?
Leave a comment:
Leave a comment: