
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
De grootste bijstelling (verhoging dus) is er in de BIV bij euro6 diesels.
VW Golf euro6 diesel:
BIV stijgt van 50 naar 385 €
gva.be
Leave a comment:
-
Het is maar een kwestie van tijd eer ze dat ook voor bestaande inschrijvingen gaan optrekken.
Leave a comment:
-
kvraag me af of biv en taks vd. de oldtimers op gewone platen ook om hoog gaat?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenDe nieuwe regels gelden voor zowel nieuwe als tweedehandswagens vanaf 01/01/2016.
Voor de momenteel ingeschreven auto's verandert er niets, ook de jaarlijkse verkeersbelasting niet.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk BerichtenDe tool om de BIV en VB te berekenen ligt op dit moment uit.
Leave a comment:
-
Guest repliedEcht man, ik begin dat hier zo beu te worden. Milieu heeft hier geen zak mee te maken; gewoon platte belasting.
En een elektrische wagen moet niets betalen: om 1kw elektrische energie te produceren moet je wel 3kw fossiele brandstof opstoken. T komt niet allemaal van de windmolen he.
Leave a comment:
-
Volvo V60 plug-in! In Nederland zijn ze er wel al van aan't terugkomen.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Leave a comment:
-
Ik heb zo'n donkergroen vermoeden dat ze het weer nodeloos complex en ingewikkeld gemaakt hebben.
Echt zo'n typische onhebbelijkheid in de Vlaamse/Belgische politiek...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenVW Golf euro6 diesel:
BIV stijgt van 50 naar 385 €
gva.be
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenDit snap ik toch niet helemaal
Met 0,3 of 0,3%?
Gaan ze dan met tienden van fiscale pk's werken (of afronden)?
Waar staan die tabellen/simulaties?
Ik heb ook nog geen officiële persboodschap gevonden.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenNieuw CO2 ijkpunt: 122g/km:
Bij elke gram meer stijgt de fiscale pk met 0,3%
Bij elke gram minder daalt de fiscale pk met 0,3%
Met 0,3 of 0,3%?
Gaan ze dan met tienden van fiscale pk's werken (of afronden)?
Waar staan die tabellen/simulaties?
Leave a comment:
-
Praktijkvoorbeelden:
Volvo V40 euro5 diesel:
BIV stijgt van 371 naar 479 €
VB stijgt van 243 naar 256 €
Volvo V40 euro5 benzine:
BIV stijgt van 146 naar 164 €
VB daalt van 243 naar 208 €
De grootste bijstelling (verhoging dus) is er in de BIV bij euro6 diesels.
VW Golf euro6 diesel:
BIV stijgt van 50 naar 385 €
gva.be
Leave a comment:
-
Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016
Elektrische wagens en voertuigen op waterstof: (zowel nieuwe als reeds ingeschreven voertuigen)
Geen BIV en geen verkeersbelasting.
Zero Emission Bonus: max. 5000€ in 2016 en jaarlijks dalend tot 2020.
Plug-in hybrides (max. 50g CO2/km) en auto’s op aardgas: (zowel nieuwe als reeds ingeschreven voertuigen)
Geen BIV en geen verkeersbelasting tot en met 2020.
Benzine- en dieselvoertuigen:
BIV op basis van CO2 uitstoot met leeftijdscorrectie.
Verkeersbelasting nog steeds op basis van fiscale pk maar met nieuw CO2 ijkpunt: 122g/km
Bij elke gram meer stijgt het tarief met 0,3%
Bij elke gram minder daalt het tarief met 0,3%
Bonus/malus a.d.h.v. de euronorm.
Samengevat worden diesels en vervuilende benzinewagens duurder.
Zuinige/propere benzine auto's worden goedkoper.
Voor wie geldt de vernieuwing?
De nieuwe regeling geldt voor zowel nieuwe als tweedehandswagens en treedt op 01.01.2016 in werking.
Voor wie geldt de vernieuwing niet?
Voor de momenteel ingeschreven benzine en dieselvoertuigen verandert er niets, ook de jaarlijkse verkeersbelasting niet.
Lichte bedrijfsvoertuigen (camionetten, pick-ups en aanverwanten) vallen niet onder deze regeling. In deze categorie wijzigt er (voorlopig) niets.
Ook voor leasewagens verandert er (voorlopig) niets omdat er geen akkoord kan worden bereikt met de Brusselse en Waalse autoriteiten.
Officiële simulatietool: link
Android: link
iOS: linkLast edited by Löwe; 12/05/2016, 16:10.Labels: Geen
Leave a comment: