Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016
ik heb een berekeningstool gemaakt die rekening houdt met de nieuwe formule vanaf 2016. Let wel, het is nog niet definitief. Het is de formule die vorige week gebruikt werd om praktijkvoorbeelden te genereren in kranten en door politici zelf. Je vindt ze op http://voertuigkosten.be/biv-berekenen/
Mmm voor de verkeersbelasting... is dat al aangepast aan de nieuwe wetgeving? Volgens de tool zou ik 16 fiscale pk hebben met een VB van 1017 euro terwijl dit nu een 780 is. Dat is toch een redelijk verschil voor de persoon die later m'n auto zou kopen.
Mmm voor de verkeersbelasting... is dat al aangepast aan de nieuwe wetgeving? Volgens de tool zou ik 16 fiscale pk hebben met een VB van 1017 euro terwijl dit nu een 780 is. Dat is toch een redelijk verschil voor de persoon die later m'n auto zou kopen.
Normaalgezien niet. Als je wil moet je hier eens je autodata zetten, dan kijk in na wat misloopt. Of stuur het via pb. Merci
en de volgende eigenaar heeft de keuze om iets goedkopers te kiezen, dikke motors lagen al jaren niet in de markt, ook niet in de met hun stelsel dat dikke motoren nog ontziet
Mmm voor de verkeersbelasting... is dat al aangepast aan de nieuwe wetgeving? Volgens de tool zou ik 16 fiscale pk hebben met een VB van 1017 euro terwijl dit nu een 780 is. Dat is toch een redelijk verschil voor de persoon die later m'n auto zou kopen.
Ik heb probleem gevonden: toevallig komt jou 3 l uit op 15,5 fiscale pk. (Net op een half) Onze website rondde het aantal fiscale pk dan af naar boven, maar de overheid rondt het in dat geval af naar beneden. Ipv 16 fiscale pk kom je dan op 15 uit.
Bedankt om je voorbeeld te geven, zo wordt de site beter. :-)
Ik heb probleem gevonden: toevallig komt jou 3 l uit op 15,5 fiscale pk. (Net op een half) Onze website rondde het aantal fiscale pk dan af naar boven, maar de overheid rond het in dat geval af naar beneden. Ipv 16 fiscale pk kom je dan op 15 uit.
Bedankt om je voorbeeld te geven, zo wordt de site beter. :-)
Ik vind dat vreemd feitelijk.
Een voorbeeldje, 1984cc (euro 6 norm)wordt bij hen toch 11 fiscale pk!?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik vind dat vreemd feitelijk.
Een voorbeeldje, 1984cc (euro 6 norm)wordt bij hen toch 11 fiscale pk!?
Ook op onze site geeft dat 11. Het probleem stelt zich niet omdat je hier voor afronding op 10,75 uitkomt, en het is logisch dat ze dat afronden naar 11.
Moest je op exact 10,5 uitkomen, dan zouden ze dat afronden naar 10, blijkbaar.
Ook op onze site geeft dat 11. Het probleem stelt zich niet omdat je hier voor afronding op 10,75 uitkomt, en het is logisch dat ze dat afronden naar 11.
Moest je op exact 10,5 uitkomen, dan zouden ze dat afronden naar 10, blijkbaar.
??? 😉
Vreemd, daarstraks gaf hij op jullie site bij mij 10 pk daarmee dat ik het hier melde. Straks nog eens proberen, ik laat het je weten
Bedankt, leuke site! 😄
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
en de volgende eigenaar heeft de keuze om iets goedkopers te kiezen, dikke motors lagen al jaren niet in de markt, ook niet in de met hun stelsel dat dikke motoren nog ontziet
Voor de BIV valt het mee. Ik had gevreesd voor een terugkeer naar de tijd van vroeger.
Ook op onze site geeft dat 11. Het probleem stelt zich niet omdat je hier voor afronding op 10,75 uitkomt, en het is logisch dat ze dat afronden naar 11.
Moest je op exact 10,5 uitkomen, dan zouden ze dat afronden naar 10, blijkbaar.
Nog eens geprobeerd, 1.9 (1984cc) > 10pk
Maar blijkbaar is alles wat 1984cc is of zoals in jullie voorbeeld (bmw 520 = 1997cc) verrekend aan 2.0 > 2.1
Vandaar dat ik een verschil had met de BIV-tool van de overheid.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
zeer raar, ik zou nu €75 betalen en in 2016 over de €500!!! En mijn auto stoot minder CO2 uit dan de ijking 121 gram! Namelijk 109 gram.
Hoe verklaar je dit groot prijsverschil? Toch niet serieus meer te nemen.
zeer raar, ik zou nu €75 betalen en in 2016 over de €500!!! En mijn auto stoot minder CO2 uit dan de ijking 121 gram! Namelijk 109 gram.
Hoe verklaar je dit groot prijsverschil? Toch niet serieus meer te nemen.
auto evoque Td4 2016 / diesel.
Kan nochtans perfect kloppen. Het zijn de (moderne) diesels die de zwaarste verhoging zullen slikken. Vooral in de BIV.
Comment