Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke cng wagen heb je en content van?

Comment

• Comment

• Zoals altijd gaat de overheid tewerk op basis van toevallige impulsen (de VW-zaak) om maatregelen te treffen die overhaastig bestudeerd worden, om snel geld te maken uit het voorval.

Comment

• de vw zaak was niet de trigger hoor, een toevalligheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
            Welke cng wagen heb je en content van?
            Een VW Golf 1.4 TGI Variant Highline waarover ik zeer tevreden ben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Zoals altijd gaat de overheid tewerk op basis van toevallige impulsen (de VW-zaak) om maatregelen te treffen die overhaastig bestudeerd worden, om snel geld te maken uit het voorval.
              Hervorming had al vorm voor het vw dieselgate gedoe nochtans

Comment

• Dan hadden die mannen toch al de hele tijd gelijk

https://youtu.be/z0wK6s-6cbo
                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                  Dan hadden die mannen toch al de hele tijd gelijk

link werkt niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                    link werkt niet
                    Net nog even op mijn GSM geprobeerd en de video deed het wel ....
                    Enfin voor de volledigheid het ging om een nummer van Rammstein (Benzin)
                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Vreemd, als ik de link selecteer in uw quote, opent 'em wel. In de originele post niet
                      Maakt niet uit
                      Last edited by Löwe; 02/11/2015, 19:24.

Comment

Rammstein
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Voorlopige berekentools (uitgewerkt door katanka, waarvoor hartelijk dank!) aan openingspost toegevoegd.

Comment

• Druk wordt opgevoerd om ook leasewagens te onderwerpen aan de vernieuwde autobelastingen

De Vlaamse regering wordt langs alle kanten aangemaand om de groenere autobelastingen ook voor leasewagens te laten gelden. Wallonië is bereid te overleggen.

De Vlaamse regering heeft eind september beslist om de belasting op inverkeerstelling (BIV) en de verkeersbelasting meer te laten afhangen van de milieukenmerken van de auto. Die regeling, die vooral dieselwagens treft, geldt voorlopig niet voor leasewagens. Maar de druk om daarin verandering te brengen, wordt opgevoerd.

De Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen (Serv), de Milieu- en Natuurraad (Mina) en de Mobiliteitsraad (Mora) dringen er in adviezen bij het programmadecreet op aan. De Raad van State waarschuwt zelfs voor een klacht wegens discriminatie, als de Vlaamse regering er niet alles aan doet om ook leasewagens aan de nieuwe belastingen te onderwerpen. ‘Het Vlaams Gewest heeft de plicht om ter zake initiatieven te nemen’, luidt het in het advies dat is opgesteld voor de nieuwe BIV.

De Vlaamse regering heeft al opnieuw toenadering gezocht met Brussel en Wallonië om een samenwerkingsakkoord over de leasewagens af te sluiten. Die zijn al jarenlang de belangrijkste struikelsteen. De Waalse minister-president, Paul Magnette (PS), is bereid om weer rond de tafel te gaan zitten, nadat vorige pogingen, ook nog tijdens deze regeerperiode, op niets zijn uitgedraaid. De Waalse regering denkt nu ook zelf na over haar verkeersbelastingen, klinkt het. Vanuit Brussel blijft het voorlopig stil.
                            standaard.be

Comment

• Dat vin ik persoonlijk niet meer dan juist.
                              http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                              http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Op basis van de tekst in het amendement op het programmadecreet heb ik de verkeersbelasting-tool aangepast. Je vindt deze nu op http://voertuigkosten.be/verkeersbelasting-auto-berekenen/#2016

De berekening kan enkele procenten verschillen tov. wat we eerder berekenden (de bonus/malus percentages werden iets veranderd, en ik heb minima en maxima toegevoegd). De tool zou nu ook moeten werken voor LPG-rijders.
                                Let wel, ook hier geldt dat ik nooit garandeer dat het allemaal klopt. Het was nachtwerk (:-) ), fouten zijn dus mogelijk + de regering kan nog altijd dingen wijzigen.

Ik vind het nog altijd raar dat mijn uitkomsten een klein beetje verschillen van wat De Tijd een tijd geleden rapporteerde, maar ik zal er dan maar vanuitgaan dat zij fout zijn.

Kom je fouten of problemen tegen? Ik zou het fijn vinden moest je me dat laten weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door katanka Bekijk Berichten
                                  Op basis van de tekst in het amendement op het programmadecreet heb ik de verkeersbelasting-tool aangepast. Je vindt deze nu op http://voertuigkosten.be/verkeersbelasting-auto-berekenen/#2016

De berekening kan enkele procenten verschillen tov. wat we eerder berekenden (de bonus/malus percentages werden iets veranderd, en ik heb minima en maxima toegevoegd). De tool zou nu ook moeten werken voor LPG-rijders.
                                  Let wel, ook hier geldt dat ik nooit garandeer dat het allemaal klopt. Het was nachtwerk (:-) ), fouten zijn dus mogelijk + de regering kan nog altijd dingen wijzigen.

Ik vind het nog altijd raar dat mijn uitkomsten een klein beetje verschillen van wat De Tijd een tijd geleden rapporteerde, maar ik zal er dan maar vanuitgaan dat zij fout zijn.

Kom je fouten of problemen tegen? Ik zou het fijn vinden moest je me dat laten weten.
                                  Als uw tool op de tekst van de neergelegde amendementen is gebaseerd, zal die correcter zijn dan die van De Tijd.

Nu inderdaad afwachten of er nog wijzigingen zullen gebeuren. Veel tijd is er niet meer en de regeling is zo technisch, dat die kans eerder klein is?

Proficiat en bedankt alleszins voor uw tool. En geen zorgen, zelfs de overheid zegt dat zijn site slechts een simulatie is, die kan afwijken van wat je werkelijk zal moeten betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door katanka Bekijk Berichten
                                    Op basis van de tekst in het amendement op het programmadecreet heb ik de verkeersbelasting-tool aangepast. Je vindt deze nu op http://voertuigkosten.be/verkeersbelasting-auto-berekenen/#2016

Mooi katanka! Ik pas de openingspost aan.

Comment

• Zafira Tourer 1600cc/150pk 5€/100km gemengd , 3 onderliggende komposietflessen samen 25kgr groot , bijgestaan door 15L benzine als reserve , onveranderde koffer .

Comment

• hallo
                                        ben deze topic al een paar dagen aan het volgen
                                        heb een Peugeot partner lichte vracht besteld
                                        1560cc
                                        90 pk
                                        118gr co2 uitstoot
                                        word geleverd half december
                                        weet nu niet met die verandering in 2016,of ik hem dit jaar of volgend jaar moet inschrijven
                                        kan nergens iets vinden over biv en verkeersbelasting op lichte vracht
                                        wil toch de juiste beslissing nemen
                                        wie kan mij helpen
                                        alvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                          Een VW Golf 1.4 TGI Variant Highline waarover ik zeer tevreden ben.
                                          Geen Skoda?

E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Working...
                                          X