Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik kan precies beter mijn bestelling voor een C450 AMG Sport omzetten naar een 350e.
    Ik heb die tip ook al van iemand gekregen hier op het forum maar MB ligt hier nogal gevoelig...😑


    Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #22
      ook lichte vracht zit hierbij??? hoe gaan ze dat nu doen?
      lichte vracht wordt belast naarmate zijn gewicht. het hoogste daarbij is 148€ als je een 3,5tonner hebt. daar is totaal geen berekening met CO2 of NOX aan gekoppeld.
      mijn pickup had iets van een 30 fiscale pk en toch betaalde ik maar 148€ verkeersbelasting

      Comment


      • #23
        Waar lees je dat van lichte vracht? Ik heb daarover nog nergens iets gezien.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          ook lichte vracht zit hierbij??? hoe gaan ze dat nu doen?
          lichte vracht wordt belast naarmate zijn gewicht. het hoogste daarbij is 148€ als je een 3,5tonner hebt. daar is totaal geen berekening met CO2 of NOX aan gekoppeld.
          mijn pickup had iets van een 30 fiscale pk en toch betaalde ik maar 148€ verkeersbelasting
          LV is simpel gewoon een 0 achter het huidige bedrag zetten , dus 1480 euro i.p.v. 148 euro ... verkoop alles maar

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Waar lees je dat van lichte vracht? Ik heb daarover nog nergens iets gezien.
            begintopic:
            De nieuwe regels gelden voor zowel nieuwe als tweedehandswagens vanaf 01/01/2016.
            Voor de momenteel ingeschreven auto's verandert er niets, ook de jaarlijkse verkeersbelasting niet.
            Ook lichte bedrijfsvoertuigen vallen onder deze regeling. Leasewagens echter niet omdat er geen akkoord kan bereikt worden met de Brusselse en Waalse autoriteiten.
            daarom dat ik het niet direct versta aangezien LV niet onder de fiscale pk's berekening vallen voor de belasting


            Oorspronkelijk geplaatst door MMario Bekijk Berichten
            LV is simpel gewoon een 0 achter het huidige bedrag zetten , dus 1480 euro i.p.v. 148 euro ... verkoop alles maar
            nog altijd beter dan NL dan, daar zou men dodge w200 3300€ belasting per jaar kosten. nogal logisch dat ze daar alles geschorst hebben tot ze 40jaar zijn (nog 2jaar en die W200's duiken daar weer masaal op)

            Comment


            • #26
              Hoeveel gaan ze vragen voor wagens waar geen uitstoot van bekend is ?
              Benzine
              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
              Diesel
              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

              Comment


              • #27
                maar dit jaar kan je een LV dus nog inschrijven voor peanuts ?

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                  Hoeveel gaan ze vragen voor wagens waar geen uitstoot van bekend is ?
                  dan smijten ze daar gewoon een groot getal tegen
                  De CO2-waarde en/of euronorm van uw voertuig is niet gekend. In dit geval zal voor de berekening gebruik gemaakt worden van decretaal vastgelegde vervangwaarden. Dit zal ook het geval zijn voor de berekening van uw definitief aanslagbiljet. Gaat u hiermee akkoord?
                  mijn golf 2 wordt op 174gr gesmeten hetgeen zou uitkomen dat die 6,5liter diesel per 100km gemiddeld moet verbruiken. dat haal ik niet eens als ik altijd volgas rijd.

                  men dodge kreeg 297gr aangesmeerd (bijzonder weinig aangezien die 1400gr/km kan produceren als die op benzine reed)

                  Comment


                  • #29
                    Tss, nog zoveel onduidelijkheid over deze nieuwe regeling. Puur amateurisme als je het mij vraagt.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Tss, nog zoveel onduidelijkheid over deze nieuwe regeling. Puur amateurisme als je het mij vraagt.
                      Of het is juist hun bedoeling, om iedereen in het ongewisse te laten.
                      Ondertussen vergeten we de accijns aanpassing voor diesel en benzine uit het oog.

                      Over de exacte interpretatie van de berekening vinden we niets...

                      Comment


                      • #31
                        Ging m'n wagen in 2016 inschrijven maar denk dat dit toch december wordt indien het verschil groot zal worden.Zit met 124g..dus 2g erboven.Volgens wat ik heb gelezen komt er 0,3% bovenop de fiscale pk per gram extra CO2 boven het ijkpunt. Volgens mijn berekening komt er bovenop de 11pk 0,6% bij. Moeten ze mij eens uitleggen hoe ze dit gaan berekenen. Naar boven afronden of naar beneden?


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                        • #32
                          Volgens wat ik uit de communicatie tot nu toe begrepen heb zullen ze dus die 11fpk nemen als startpunt (368,28 euro) en daar dan je straf op berekenen 0,6% (2,21 euro verhoging) of zijnde totale belasting 370,49 euro jaarlijkse rijtaks (komt nog eens 10% opdeciemen bij ook voor de gemeente hé dus in totaal dan € 407,54 (ipv nu € 405,11)).

                          Maar deze berekening zal enkel opgaan indien ik het goed begrepen heb, en het ijkpunt inderdaad op 122 gr zal liggen zonder andere bijkomende voorwaarden. (en dat lijkt mij weinig waarschijnlijk want volgens mij zullen ze verschillende ijkpunten gebruiken voor benzine/diesel en volgens de euronorm, maar zolang we de exacte berekening niet gezien hebben wordt het dus allemaal een beetje koffiedik kijken).
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                          Comment


                          • #33
                            Aha, het percentage komt bij het bedrag van de belasting.

                            Comment


                            • #34
                              Zoals ik de communicatie tot nu toe begrepen heb wel, maar we hebben tot op heden nergens een officiële tekst zodat het in feite nog altijd wel anders kan uitdraaien.
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                              Comment


                              • #35
                                Hopelijk komen ze snel met iets concreets. Wel straf dat er voor leasing wagens niks verandert.Kan ook niet..want dan moeten al die ministers zelf wat bijdragen...bende idioten..


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                  Volgens wat ik uit de communicatie tot nu toe begrepen heb zullen ze dus die 11fpk nemen als startpunt (368,28 euro) en daar dan je straf op berekenen 0,6% (2,21 euro verhoging) of zijnde totale belasting 370,49 euro jaarlijkse rijtaks (komt nog eens 10% opdeciemen bij ook voor de gemeente hé dus in totaal dan € 407,54 (ipv nu € 405,11)).

                                  Maar deze berekening zal enkel opgaan indien ik het goed begrepen heb, en het ijkpunt inderdaad op 122 gr zal liggen zonder andere bijkomende voorwaarden. (en dat lijkt mij weinig waarschijnlijk want volgens mij zullen ze verschillende ijkpunten gebruiken voor benzine/diesel en volgens de euronorm, maar zolang we de exacte berekening niet gezien hebben wordt het dus allemaal een beetje koffiedik kijken).
                                  Het is allemaal nogal vaag en onduidelijk. Er is een officiële persmededeling gecommuniceerd (zie post #17 in dit topic) en verder is er nog niks concreet bekend. Uit die tekst leid ik af dat die 0,3% verhoging of verlaging betrekking heeft op de fiscale pk's an sich.
                                  Immers:
                                  De fiscale PK wordt
                                  behouden als basis maar wordt naar boven of beneden bijgestuurd aan de hand van zowel de Euronorm als
                                  CO2-emissies. Het ijkpunt CO2 ligt op 122 gram per kilometer: voor elke gram meer stijgt de fiscale PK met
                                  0,30%. Voor elke gram minder daalt de fiscale PK met evenveel procent. De Euronormen zijn
                                  gedifferentieerd per brandstoftype waarbij diesel zwaarder doorweegt.
                                  Hoe dat dan in de praktijk moet werken (afronding e.d.) weet ik niet. Het maakt het allemaal wel weer lekker ingewikkeld.

                                  De fiscale pk's worden bijgestuurd a.d.h.v. de euronorm waarbij diesel blijkbaar zwaarder zal doorwegen. Verder geen info.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door suge7 Bekijk Berichten
                                    Hopelijk komen ze snel met iets concreets. Wel straf dat er voor leasing wagens niks verandert.Kan ook niet..want dan moeten al die ministers zelf wat bijdragen...bende idioten..


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Leasing gaat al meer dan tien jaar niet mee, ook niet toen ze enkele jaren geleden gezakt zijn in Vlaanderen. Ministers rijden met dienstwagens, dat is niet de doorsnee bedrijfswagen. Informeer je even voor je zulke dingen schrijft 😉
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • #38
                                      Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016

                                      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Leasing gaat al meer dan tien jaar niet mee, ook niet toen ze enkele jaren geleden gezakt zijn in Vlaanderen. Ministers rijden met dienstwagens, dat is niet de doorsnee bedrijfswagen. Informeer je even voor je zulke dingen schrijft 😉
                                      Volgens onderstaand artikel zijn het leasingwagens....Maar goed..dat ze gewoon maar snel met concrete cijfers komen..

                                      Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Zoek in meer dan 40.000 vacatures, kijk welke bedrijven op zoek zijn naar jouw talent en lees hoe je het best scoort met je cv en sollicitatiebrief.



                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Last edited by ; 17/10/2015, 21:40.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ministers betalen die dienstwagens zelf niet hoor, de belastingbetaler betaalt die.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Bestaat er al een nieuwe rekenmodule?
                                          Op portaalsite vlaamse belastingen lukt het niet voor 2016

                                          Comment

                                          Working...
                                          X