Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door katanka Bekijk Berichten
    ik heb een berekeningstool gemaakt die rekening houdt met de nieuwe formule vanaf 2016. Let wel, het is nog niet definitief. Het is de formule die vorige week gebruikt werd om praktijkvoorbeelden te genereren in kranten en door politici zelf. Je vindt ze op http://voertuigkosten.be/biv-berekenen/
    Mooi, bedankt om te delen! Leuke site

Comment

gebruik die site al jaren, mersie !

Comment

Bedankt voor de feedback, als jullie vreemde resultaten zien of extra berekeningen nodig hebben wil ik daar gerust over nadenken

Comment

Is het mogelijk om een tool te maken voor de jaarlijkse verkeersbelasting?

Comment

Daar kijk ik vanavond naar. Hopelijk is de informatie die ik erover vind eenduidig genoeg. Als het lukt zal ik hier een update plaatsen

Comment

Daar kijk ik vanavond naar. Hopelijk is de informatie die ik erover vind eenduidig genoeg. Als het lukt zal ik hier een update plaatsen
              Kantaka for prime minister

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devilxtreme Bekijk Berichten
                Is het mogelijk om een tool te maken voor de jaarlijkse verkeersbelasting?
                Onderschrift
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Mmm voor de verkeersbelasting... is dat al aangepast aan de nieuwe wetgeving? Volgens de tool zou ik 16 fiscale pk hebben met een VB van 1017 euro terwijl dit nu een 780 is. Dat is toch een redelijk verschil voor de persoon die later m'n auto zou kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Mmm voor de verkeersbelasting... is dat al aangepast aan de nieuwe wetgeving? Volgens de tool zou ik 16 fiscale pk hebben met een VB van 1017 euro terwijl dit nu een 780 is. Dat is toch een redelijk verschil voor de persoon die later m'n auto zou kopen.
                    Normaalgezien niet. Als je wil moet je hier eens je autodata zetten, dan kijk in na wat misloopt. Of stuur het via pb. Merci

Comment

Bij mij van 237 -> 294
                      Valt goed mee

Comment

en de volgende eigenaar heeft de keuze om iets goedkopers te kiezen, dikke motors lagen al jaren niet in de markt, ook niet in de met hun stelsel dat dikke motoren nog ontziet

Comment

Bij mijn 200D in 2011 was het ±€64 naar nu ????

De 190D was vorig jaar ±€450 en nu naar ??? nog steeds niets bekend voor oudere voertuigen?
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Ik heb probleem gevonden: toevallig komt jou 3 l uit op 15,5 fiscale pk. (Net op een half) Onze website rondde het aantal fiscale pk dan af naar boven, maar de overheid rondt het in dat geval af naar beneden. Ipv 16 fiscale pk kom je dan op 15 uit.
                            Bedankt om je voorbeeld te geven, zo wordt de site beter. :-)
                            Last edited by ; 26/10/2015, 01:21.

Comment

Ik heb probleem gevonden: toevallig komt jou 3 l uit op 15,5 fiscale pk. (Net op een half) Onze website rondde het aantal fiscale pk dan af naar boven, maar de overheid rond het in dat geval af naar beneden. Ipv 16 fiscale pk kom je dan op 15 uit.
                              Bedankt om je voorbeeld te geven, zo wordt de site beter. :-)
                              Ik vind dat vreemd feitelijk.
                              Een voorbeeldje, 1984cc (euro 6 norm)wordt bij hen toch 11 fiscale pk!?
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Ik vind dat vreemd feitelijk.
                                Een voorbeeldje, 1984cc (euro 6 norm)wordt bij hen toch 11 fiscale pk!?
                                Ook op onze site geeft dat 11. Het probleem stelt zich niet omdat je hier voor afronding op 10,75 uitkomt, en het is logisch dat ze dat afronden naar 11.

Moest je op exact 10,5 uitkomen, dan zouden ze dat afronden naar 10, blijkbaar.

Comment

Ook op onze site geeft dat 11. Het probleem stelt zich niet omdat je hier voor afronding op 10,75 uitkomt, en het is logisch dat ze dat afronden naar 11.

??? 😉
                                  Vreemd, daarstraks gaf hij op jullie site bij mij 10 pk daarmee dat ik het hier melde. Straks nog eens proberen, ik laat het je weten
                                  Bedankt, leuke site! 😄

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    en de volgende eigenaar heeft de keuze om iets goedkopers te kiezen, dikke motors lagen al jaren niet in de markt, ook niet in de met hun stelsel dat dikke motoren nog ontziet
                                    Voor de BIV valt het mee. Ik had gevreesd voor een terugkeer naar de tijd van vroeger.

Comment

Nog eens geprobeerd, 1.9 (1984cc) > 10pk
                                      Maar blijkbaar is alles wat 1984cc is of zoals in jullie voorbeeld (bmw 520 = 1997cc) verrekend aan 2.0 > 2.1
                                      Vandaar dat ik een verschil had met de BIV-tool van de overheid.

Comment

zeer raar, ik zou nu €75 betalen en in 2016 over de €500!!! En mijn auto stoot minder CO2 uit dan de ijking 121 gram! Namelijk 109 gram.
                                        Hoe verklaar je dit groot prijsverschil? Toch niet serieus meer te nemen.

auto evoque Td4 2016 / diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auto'tje Bekijk Berichten
                                          zeer raar, ik zou nu €75 betalen en in 2016 over de €500!!! En mijn auto stoot minder CO2 uit dan de ijking 121 gram! Namelijk 109 gram.
                                          Hoe verklaar je dit groot prijsverschil? Toch niet serieus meer te nemen.

auto evoque Td4 2016 / diesel.
                                          Kan nochtans perfect kloppen. Het zijn de (moderne) diesels die de zwaarste verhoging zullen slikken. Vooral in de BIV.

Comment

Working...
                                          X