Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• WV.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
    2000 Mercedes-Benz C220 CDI (92 kW / 125 PK):

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 467,4 EUR
    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 801,13 EUR

Degoutant.
    idd

We (particulieren) gaan zoals in Holland, allemaal in recente kleine nafte koekendozen gaan rijden .

Leave a comment:

• Löwe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Welke link is de juiste ivm de nieuwe taks vanaf volgend jaar?

Ik overweeg mijn M3 een tijd uit te schrijven.
    De jaarlijkse verkeersbelasting in het nieuwe systeem bedraagt 2759 €
    Zowel de officiële tool als voertuigkosten.be geven bij mij hetzelfde bedrag weer.
    -edit- biv nvt
    Last edited by Löwe; 29/12/2015, 20:47.

Leave a comment:

• Ian
    replied
    2000 Mercedes-Benz C220 CDI (92 kW / 125 PK):

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 467,4 EUR
    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 801,13 EUR

Degoutant.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Welke link is de juiste ivm de nieuwe taks vanaf volgend jaar?

Ik overweeg mijn M3 een tijd uit te schrijven.

Leave a comment:

• Löwe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ivivke Bekijk Berichten
    Hey, waar vind je die info, ik lees dat het van toepassing zou zijn op alle nieuwe (her)inschrijvingen ...
    Mochten ze dit automatisch toepassen kan ik me erin vinden, anders is het dicriminatie van personen die reeds vooruitstrevender waren. Wij hebben een cng voertuig zonder extra premies ed gekocht. Anders dien ik hem te herinschrijven . Ons gaan ze niet meer hebben die regering
    mvg,
    Ive en Annemie
    Bericht is in de pers verschenen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151030_01946969
    Een forumlid heeft ook contact gehad met het kabinet van desbetreffende minister. Daar werd bevestigd dat de vrijstelling ook geld voor reeds ingeschreven CNG voertuigen.
    De vrijstelling voor de verkeersbelasting zou automatisch gebeuren, m.a.w. eigenaars moeten zelf geen stappen ondernemen. Ze zal gelden t.e.m. 2020.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    Ook zullen alle reeds ingeschreven CNG wagens vrijgesteld worden van verkeersbelasting, niet enkel de nieuwe.
    Hey, waar vind je die info, ik lees dat het van toepassing zou zijn op alle nieuwe (her)inschrijvingen ...
    Mochten ze dit automatisch toepassen kan ik me erin vinden, anders is het dicriminatie van personen die reeds vooruitstrevender waren. Wij hebben een cng voertuig zonder extra premies ed gekocht. Anders dien ik hem te herinschrijven . Ons gaan ze niet meer hebben die regering
    mvg,
    Ive en Annemie

Leave a comment:

• 96gr
    replied
    Euro 5 en euro 6 benzine leveren steeds de zelfde cijfers op, bij diesel zul je een klein verschil zien voor de jaarlijkse verkeersbelasting en de BIV voor euro 5 en euro 6.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Euro 6 is in de nieuwe regeling zo goed als gelijkgeschakeld met Euro 5. Dit omdat toen de huidige regeling in 2012 werd ingevoerd er nog geen Euro 6 norm was en deze daardoor lachwekkend goedkoop in BIV was.

Leave a comment:

• Schussboelie
    replied
    BIV zakt met de leeftijd he, dus dat is ergens wel logisch.
    De hogere verkeersbelasting is wellicht dan weer toe te wijzen aan de hogere CO2 uitstoot.
    Dus ergens lijken die cijfers me niet onlogisch...

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Hmm, net nog eens geprobeerd:
    - Euro 5 tegen Euro 6
    - Inschrijving in februari
    - eerste inschrijving augustus 2014 (of februari 2016, scheelt een beetje in BIV)
    - Benzine
    - 1995cc/11 fiscale PK
    - 163gr CO2

Geen verschil tussen de euronormen, niet voor een occasie, niet voor een nieuwe.
    € 661 BIV, € 392 VKB
    Mijne mazda komt maar op 552 BIV en wel 410 VB, 176 co2 en van 2010, lijkt mij raar!

Leave a comment:

• Schussboelie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Werkt hier wel, scheelt kleine 200 BIV en 85 aan rijtaks.
    Hmm, net nog eens geprobeerd:
    - Euro 5 tegen Euro 6
    - Inschrijving in februari
    - eerste inschrijving augustus 2014 (of februari 2016, scheelt een beetje in BIV)
    - Benzine
    - 1995cc/11 fiscale PK
    - 163gr CO2

Geen verschil tussen de euronormen, niet voor een occasie, niet voor een nieuwe.
    € 661 BIV, € 392 VKB

Leave a comment:

• |) ][ |V| ][
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ben je daar zeker van?
    Een simulatie met Euro5 en Euro6 (al de rest gelijk) levert geen verschil op...
    Werkt hier wel, scheelt kleine 200 BIV en 85 aan rijtaks.

Leave a comment:

• Schussboelie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    De officiële tool van Belastingportaal Vlaanderen blijkt aangepast te zijn voor inschrijvingen vanaf 01/01/2016:

https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top
    Ben je daar zeker van?
    Een simulatie met Euro5 en Euro6 (al de rest gelijk) levert geen verschil op...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Thx

Leave a comment:

• krikkie
    replied
    Thx

Leave a comment:

• Löwe
    replied
    Simulatie-apps:

Android: https://play.google.com/store/apps/d...deren.BIVenVKB
    iOS: https://itunes.apple.com/be/app/biv-...702774543?mt=8

Een schoonheidsprijs zullen ze niet winnen maar heb het even getest, althans voor Android, en de resultaten lijken accuraat te zijn, ook na 01/01/2016.
    Wie de correctheid betwist: graag melden.

Leave a comment:

• Löwe
    replied
    De officiële tool van Belastingportaal Vlaanderen blijkt aangepast te zijn voor inschrijvingen vanaf 01/01/2016:

Leave a comment:

• Streamline
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
    Dat is wettelijk gezien inderdaad je goed recht. Maar ik mag daar toch een eigen mening over hebben dacht ik? Het is niet omdat iets wettelijk is dat je het niet kan misbruiken. Lichte vracht en de fiscale voordelen daarvan zijn door de wetgever bedoeld voor beroepsgebruik, niet voor iemand die de lengte van een bepaald lichaamsdeel wil compenseren. Dat noem ik dan wel misbruik.
    Idem met die gasten die hun hothatch ombouwen tot lichte vracht. Dat ligt er toch vingerdik op dat het enkel om de taksen te doen is. Geen kat die beroepsgebruik voor ogen heeft.... Feitelijk zouden de constructeurs daar gewoon geen gelijkvormigheidsattest mogen voor afleveren. Bij veel merken is dat trouwens al zo.
    Ik heb nog een Clio RS lichte vracht gehad. We hadden toen een gezinswagen en de Clio was funcar voor het weekend. Wat is daar misbruik aan? Ik volgde de wet volledig: achterbank eruit, laadruimte in orde, stickertje op het raam... Het enige misbruik is als je achteraf je zetels weer monteert (waar ik 100% tegen ben voor de goede orde). Je moet de spelers die het spel eerlijk meespelen niet haten he kameraad, wel de uitvinders van de spelregels...

De regels zijn trouwens al verstrengd voor lichte vracht met de invoering van de minimumgrootte van de kofferopening.
    Last edited by Streamline; 07/12/2015, 08:39.

Leave a comment:

• turboslak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
    Als ze lv afschaffen is er al een andere achterpoort voor de benzine rijders... Cng inbouwen en komende 5j taxvrij.
    Iets tussen 2500en4000euro inc btw.
    Ik denk er aan om volgend jaar v8 euro1ate bollen op cng.
    Cng gaat ook in een diesel hoor

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
    Zafira 1600 150pk cng , in geschreven op 18 october 2012 , ik heb mijn belasting nog niet gekregen,hopelijk krijg ik ze ook niet,Het kadootje voor de klein-kids zal dit jaar wat meer mogen kosten!,,,,,,,,,,,,,,,{;<D
    Wat denk je ? 'k heb het aan mijne rekker : zojuist aanslagbiljet gekregen van 269.28€ vr periode van 01 10 2015 tot 30 09 2016 berekend op 9pk

Leave a comment:

Working...
X