Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door auto'tje Bekijk Berichten
    zeer raar, ik zou nu €75 betalen en in 2016 over de €500!!! En mijn auto stoot minder CO2 uit dan de ijking 121 gram! Namelijk 109 gram.
    Hoe verklaar je dit groot prijsverschil? Toch niet serieus meer te nemen.

auto evoque Td4 2016 / diesel.
    Euro 6 diesels krijgen de klappen

Comment

• Hier ook interesse in de cijfers voor de huidige oldtimers. Een optie, "ouder dan 25 jaar" zou interessant zijn op bovenstaande website.
      Zo heb ik persoonlijk een golf cabrio uit 1990 die ik al eerder ingeschreven heb gehad maar ivm 2 kinderen niet meer aan toe kwam om ermee te rijden. Dus uitgeschreven voor "ooit", als de kinderen wat ouder zijn.
      Zeer benieuwd naar een vergelijk, huidige situatie - toekomstige situatie, en dan vooral ivm de wegentaks.

Comment

• en waarom dan? EURO 6 is toch de beste uitstoot norm (laagste) waarom worden wij hierin meest gestraft! Laat die euro norm 4 eens betalen.
        Ale dat ik het goed begrijp ontsnappen we eraan, wat we schrijven hem in eind november :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auto'tje Bekijk Berichten
          en waarom dan? EURO 6 is toch de beste uitstoot norm (laagste) waarom worden wij hierin meest gestraft! Laat die euro norm 4 eens betalen.
          Ale dat ik het goed begrijp ontsnappen we eraan, wat we schrijven hem in eind november :-)
          Omdat ze bij de laatste wijziging de Euro6 teveel bevoordeeld zouden hebben.

De euro4 die toen nieuw werden gekocht vielen zelfs nog onder de oudere regels, dacht ik. Toen een 3 liter je nog lekker 5.000 euro aan biv kostte.

Comment

• Auto'tje gaat niet meer betalen, zijn wagen is reeds ingeschreven. Degene aan wie hij ooit zijn wagen zal verkopen zal meer betalen...Maar 500 euros is nog geen ondoenbare zaak, toch ? Wel zal de waarde van de okkasies ietwat dalen, in functie van de verhoging van de taksen. Naar mijn gevoel kijkt een okkasie-koper eerder naar de toestand van de wagen dan naar de BIV, als deze laatste niet ontradend wordt

Comment

• Het zou nog leuker zijn moest Katanka ook de formule zelf delen, dan kunnen er hier een aantal 'meedenken'

Nu vul je getalletjes in en krijg je een resultaat maar weet je nog altijd niet wat er achter zit...
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• voor wie interesse heeft in de verkeersbelastingformule: link naar de site

Comment

• Leuk op basis van zijn formule +250€.
                  Toch even mailen naar dieteren en wat meer gegevens opvragen van mijn vags. Een 2\92 is voor vadertje staat euro0 maar dat zal wel euro1 zijn op papier denk ik.
                  Op eentje heb ik euro0 gekregen op mijn homologatie papieren terwijl het een euro2 is met 160g co2.
                  Mijn antwoord brief op de biv is alvast opgemaakt!
                  Polo 6n 1.4

Comment

• 771€ voor mijne mercedes, valt nog mee
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Het valt mee, maar toch weeral extra geld uit de mensen hun zakken. Alles valt mee, maar niet als je het allemaal bij elkaar optelt.

Comment

• ....en nog een belasting-ballon

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

lidgeld bonden niet langer aftrekbaar maken

moet ik lachen of huilen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ....en nog een belasting-ballon

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

lidgeld bonden niet langer aftrekbaar maken

moet ik lachen of huilen
                          Ach zolang die zelfstandige kennis van mij maar heel z'n zolder als high tech cinemazaal kan inrichten, inclusief high end sound system en full HD projector etc. Natuurlijk alles aftrekken als beroepskost. Je zou toch niet willen dat die habbekrats aftrekbare vakbondspremie het land naar de afrond brengt?

Comment

• ze genieten ook 0 bescherming aan de andere kant, steeds minder starters en das nigoe de middenstand is nodig

steeds meer mensen willen ambtenaar worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Ach zolang die zelfstandige kennis van mij maar heel z'n zolder als high tech cinemazaal kan inrichten, inclusief high end sound system en full HD projector etc. Natuurlijk alles aftrekken als beroepskost. Je zou toch niet willen dat die habbekrats aftrekbare vakbondspremie het land naar de afrond brengt?
                              als dat beroepsmatig is is dit terecht, indien niet is dit fraude hé...

ik heb zo de indruk dat het gras altijd groener is aan de andere kant....we zullen allemaal een duit in het zakje doen en niet steeds moeten wijzen naar de andere. En geloof mij, het zelfstandigenstatuut is niet steeds rozengeur en maneschijn....(iedereen is overigens vrij om een zelfstandige activiteit uit te oefenen)
                              saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                              saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                              saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                              saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                              saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                              renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                              Porsche 993 (1994)

Comment

• vind er ook maar 1 mens, ambtenaar of niet...het normaal dat we onze eigen boeren kapotbelasten en opzadelen met paperassen niemand aanuit kan

dat we primaire voeding uit het buitenland moeten kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                                  als dat beroepsmatig is is dit terecht, indien niet is dit fraude hé...

ik heb zo de indruk dat het gras altijd groener is aan de andere kant....we zullen allemaal een duit in het zakje doen en niet steeds moeten wijzen naar de andere. En geloof mij, het zelfstandigenstatuut is niet steeds rozengeur en maneschijn....(iedereen is overigens vrij om een zelfstandige activiteit uit te oefenen)
                                  Het gaat hier over aftrekposten hé. Niet over welk beroep het zwaarst is.

Nva wil lidgeld vakbonden niet langer fiscaal aftrekbaar maken om zogezegd te besparen.

Dan wil ik wel eens zien hoe enorm de maatschappelijke last is van alle zelfstandigen die privé aankopen en vrijetijdsbesteding fiscaal aftrekken.

Ben zelf nog zelfstandig in bijberoep geweest en naar van die unizo avonden geweest. Dat was een groot gespreksonderwerp, die aftrekposten. Wees maar zeker dat er heel wat privé in zat of in ieder geval veel privé en een snufje beroeps.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    vind er ook maar 1 mens, ambtenaar of niet...het normaal dat we onze eigen boeren kapotbelasten en opzadelen met paperassen niemand aanuit kan

dat we primaire voeding uit het buitenland moeten kopen
                                    M'n ex haar vader was nog veehouder en idd dat is een zwaar beroep en voor velen is het krabben om rond te komen.

Hier thuis gaan wij er bewust mee om. Groenten en vlees via zo een buurderij organisatie. Dus van bij lokale boeren. M'n vrouw gaat dan soms met de kleine naar zo een plukdag van de BIO boerderij vlakbij.
                                    Last edited by ; 27/10/2015, 08:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Euro 6 diesels krijgen de klappen
                                      die van de rijken, zeker met de zessers

Comment

• Jaja, de kiekens zelf plukken voor t goedkoop zekers....

(grapje zulle dikken)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Jaja, de kiekens zelf plukken voor t goedkoop zekers....

(grapje zulle dikken)
                                          Die boer merkt niet dat ik af en toe een koe en een paar kiekens mee naar huis neem.

Comment

Working...
                                          X