Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Löwe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door katanka Bekijk Berichten
    Op basis van de tekst in het amendement op het programmadecreet heb ik de verkeersbelasting-tool aangepast. Je vindt deze nu op http://voertuigkosten.be/verkeersbelasting-auto-berekenen/#2016

De berekening kan enkele procenten verschillen tov. wat we eerder berekenden (de bonus/malus percentages werden iets veranderd, en ik heb minima en maxima toegevoegd). De tool zou nu ook moeten werken voor LPG-rijders.
    Let wel, ook hier geldt dat ik nooit garandeer dat het allemaal klopt. Het was nachtwerk (:-) ), fouten zijn dus mogelijk + de regering kan nog altijd dingen wijzigen.

Ik vind het nog altijd raar dat mijn uitkomsten een klein beetje verschillen van wat De Tijd een tijd geleden rapporteerde, maar ik zal er dan maar vanuitgaan dat zij fout zijn.

Kom je fouten of problemen tegen? Ik zou het fijn vinden moest je me dat laten weten.
    Mooi katanka! Ik pas de openingspost aan.

Leave a comment:

• Cedra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door katanka Bekijk Berichten
    Op basis van de tekst in het amendement op het programmadecreet heb ik de verkeersbelasting-tool aangepast. Je vindt deze nu op http://voertuigkosten.be/verkeersbelasting-auto-berekenen/#2016

De berekening kan enkele procenten verschillen tov. wat we eerder berekenden (de bonus/malus percentages werden iets veranderd, en ik heb minima en maxima toegevoegd). De tool zou nu ook moeten werken voor LPG-rijders.
    Let wel, ook hier geldt dat ik nooit garandeer dat het allemaal klopt. Het was nachtwerk (:-) ), fouten zijn dus mogelijk + de regering kan nog altijd dingen wijzigen.

Ik vind het nog altijd raar dat mijn uitkomsten een klein beetje verschillen van wat De Tijd een tijd geleden rapporteerde, maar ik zal er dan maar vanuitgaan dat zij fout zijn.

Kom je fouten of problemen tegen? Ik zou het fijn vinden moest je me dat laten weten.
    Als uw tool op de tekst van de neergelegde amendementen is gebaseerd, zal die correcter zijn dan die van De Tijd.

Nu inderdaad afwachten of er nog wijzigingen zullen gebeuren. Veel tijd is er niet meer en de regeling is zo technisch, dat die kans eerder klein is?

Proficiat en bedankt alleszins voor uw tool. En geen zorgen, zelfs de overheid zegt dat zijn site slechts een simulatie is, die kan afwijken van wat je werkelijk zal moeten betalen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• mavke
    replied
    Dat vin ik persoonlijk niet meer dan juist.

Leave a comment:

• Löwe
    replied
    Druk wordt opgevoerd om ook leasewagens te onderwerpen aan de vernieuwde autobelastingen

De Vlaamse regering wordt langs alle kanten aangemaand om de groenere autobelastingen ook voor leasewagens te laten gelden. Wallonië is bereid te overleggen.

De Vlaamse regering heeft eind september beslist om de belasting op inverkeerstelling (BIV) en de verkeersbelasting meer te laten afhangen van de milieukenmerken van de auto. Die regeling, die vooral dieselwagens treft, geldt voorlopig niet voor leasewagens. Maar de druk om daarin verandering te brengen, wordt opgevoerd.

De Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen (Serv), de Milieu- en Natuurraad (Mina) en de Mobiliteitsraad (Mora) dringen er in adviezen bij het programmadecreet op aan. De Raad van State waarschuwt zelfs voor een klacht wegens discriminatie, als de Vlaamse regering er niet alles aan doet om ook leasewagens aan de nieuwe belastingen te onderwerpen. ‘Het Vlaams Gewest heeft de plicht om ter zake initiatieven te nemen’, luidt het in het advies dat is opgesteld voor de nieuwe BIV.

De Vlaamse regering heeft al opnieuw toenadering gezocht met Brussel en Wallonië om een samenwerkingsakkoord over de leasewagens af te sluiten. Die zijn al jarenlang de belangrijkste struikelsteen. De Waalse minister-president, Paul Magnette (PS), is bereid om weer rond de tafel te gaan zitten, nadat vorige pogingen, ook nog tijdens deze regeerperiode, op niets zijn uitgedraaid. De Waalse regering denkt nu ook zelf na over haar verkeersbelastingen, klinkt het. Vanuit Brussel blijft het voorlopig stil.
    standaard.be

Leave a comment:

• Löwe
    replied
    Voorlopige berekentools (uitgewerkt door katanka, waarvoor hartelijk dank!) aan openingspost toegevoegd.

Leave a comment:

• krikkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
    Net nog even op mijn GSM geprobeerd en de video deed het wel ....
    Enfin voor de volledigheid het ging om een nummer van Rammstein (Benzin)
    Rammstein

Leave a comment:

• Löwe
    replied
    Vreemd, als ik de link selecteer in uw quote, opent 'em wel. In de originele post niet
    Maakt niet uit
    Last edited by Löwe; 02/11/2015, 18:24.

Leave a comment:

• MaXX99
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    link werkt niet

Leave a comment:

• Löwe
    replied
    Dan hadden die mannen toch al de hele tijd gelijk

link werkt niet

Leave a comment:

• MaXX99
    replied
    Dan hadden die mannen toch al de hele tijd gelijk

https://youtu.be/z0wK6s-6cbo

Leave a comment:

• SteakFriet
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Zoals altijd gaat de overheid tewerk op basis van toevallige impulsen (de VW-zaak) om maatregelen te treffen die overhaastig bestudeerd worden, om snel geld te maken uit het voorval.
    Hervorming had al vorm voor het vw dieselgate gedoe nochtans

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
    Welke cng wagen heb je en content van?
    Een VW Golf 1.4 TGI Variant Highline waarover ik zeer tevreden ben.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    de vw zaak was niet de trigger hoor, een toevalligheid

Leave a comment:

• guyugy
    replied
    Zoals altijd gaat de overheid tewerk op basis van toevallige impulsen (de VW-zaak) om maatregelen te treffen die overhaastig bestudeerd worden, om snel geld te maken uit het voorval.

Leave a comment:

• David67
    replied

Leave a comment:

• SteakFriet
    replied
    Welke cng wagen heb je en content van?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    Ook zullen alle reeds ingeschreven CNG wagens vrijgesteld worden van verkeersbelasting, niet enkel de nieuwe.
    Dank u mevrouw Turtelboom ! Meer dan 1100 euro profijt gespreid over 5 jaar :-)

Leave a comment:

• Snelle
    replied
    Yep, denk dat ik de mijne in het nieuwe stelsel laat komen ipv het oude met maar 120gr en 7pk zal ik mij eerder wat winst maken in het nieuwe systeem.
    Vraag mij ook af bij hoeveel bestelbonnen de datum plotseling zal veranderen

Leave a comment:

• Löwe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Er komen al overgangsmaatregelen voor mensen die hun nieuwe wagen voor 31 oktober hebben besteld en pas begin volgens jaar krijgen geleverd.
    Klopt, wie een nieuwe auto besteld heeft voor 30/10/2015 maar die pas geleverd krijgt na 01/01/2016 kan nog een beroep doen op de oude tarieven.
    Voorwaarde is wel dat men de bestelbon voor 15/01/2016 bezorgt aan de Vlaamse Belastingdienst. Die dienst zal daarvoor na de stemming van de hervorming in het parlement een formulier ter beschikking stellen.
    Ook zullen alle reeds ingeschreven CNG wagens vrijgesteld worden van verkeersbelasting, niet enkel de nieuwe.
    Last edited by Löwe; 31/10/2015, 19:30.

Leave a comment:

Working...
X