De officiële tool van Belastingportaal Vlaanderen blijkt aangepast te zijn voor inschrijvingen vanaf 01/01/2016:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016
Collapse
X
-
Simulatie-apps:
Android: https://play.google.com/store/apps/d...deren.BIVenVKB
iOS: https://itunes.apple.com/be/app/biv-...702774543?mt=8
Een schoonheidsprijs zullen ze niet winnen maar heb het even getest, althans voor Android, en de resultaten lijken accuraat te zijn, ook na 01/01/2016.
Wie de correctheid betwist: graag melden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenDe officiële tool van Belastingportaal Vlaanderen blijkt aangepast te zijn voor inschrijvingen vanaf 01/01/2016:
https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top
Een simulatie met Euro5 en Euro6 (al de rest gelijk) levert geen verschil op...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenBen je daar zeker van?
Een simulatie met Euro5 en Euro6 (al de rest gelijk) levert geen verschil op...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenWerkt hier wel, scheelt kleine 200 BIV en 85 aan rijtaks.
- Euro 5 tegen Euro 6
- Inschrijving in februari
- eerste inschrijving augustus 2014 (of februari 2016, scheelt een beetje in BIV)
- Benzine
- 1995cc/11 fiscale PK
- 163gr CO2
Geen verschil tussen de euronormen, niet voor een occasie, niet voor een nieuwe.
€ 661 BIV, € 392 VKBOorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenHmm, net nog eens geprobeerd:
- Euro 5 tegen Euro 6
- Inschrijving in februari
- eerste inschrijving augustus 2014 (of februari 2016, scheelt een beetje in BIV)
- Benzine
- 1995cc/11 fiscale PK
- 163gr CO2
Geen verschil tussen de euronormen, niet voor een occasie, niet voor een nieuwe.
€ 661 BIV, € 392 VKB
Comment
-
BIV zakt met de leeftijd he, dus dat is ergens wel logisch.
De hogere verkeersbelasting is wellicht dan weer toe te wijzen aan de hogere CO2 uitstoot.
Dus ergens lijken die cijfers me niet onlogisch...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenOok zullen alle reeds ingeschreven CNG wagens vrijgesteld worden van verkeersbelasting, niet enkel de nieuwe.
Mochten ze dit automatisch toepassen kan ik me erin vinden, anders is het dicriminatie van personen die reeds vooruitstrevender waren. Wij hebben een cng voertuig zonder extra premies ed gekocht. Anders dien ik hem te herinschrijven . Ons gaan ze niet meer hebben die regering
mvg,
Ive en Annemie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ivivke Bekijk BerichtenHey, waar vind je die info, ik lees dat het van toepassing zou zijn op alle nieuwe (her)inschrijvingen ...
Mochten ze dit automatisch toepassen kan ik me erin vinden, anders is het dicriminatie van personen die reeds vooruitstrevender waren. Wij hebben een cng voertuig zonder extra premies ed gekocht. Anders dien ik hem te herinschrijven . Ons gaan ze niet meer hebben die regering
mvg,
Ive en Annemie
Een forumlid heeft ook contact gehad met het kabinet van desbetreffende minister. Daar werd bevestigd dat de vrijstelling ook geld voor reeds ingeschreven CNG voertuigen.
De vrijstelling voor de verkeersbelasting zou automatisch gebeuren, m.a.w. eigenaars moeten zelf geen stappen ondernemen. Ze zal gelden t.e.m. 2020.
Comment
-
2000 Mercedes-Benz C220 CDI (92 kW / 125 PK):
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 467,4 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 801,13 EUR
Degoutant.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenWelke link is de juiste ivm de nieuwe taks vanaf volgend jaar?
Ik overweeg mijn M3 een tijd uit te schrijven.
Zowel de officiële tool als voertuigkosten.be geven bij mij hetzelfde bedrag weer.
-edit- biv nvtLast edited by Löwe; 29/12/2015, 21:47.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten2000 Mercedes-Benz C220 CDI (92 kW / 125 PK):
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 467,4 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 801,13 EUR
Degoutant.
We (particulieren) gaan zoals in Holland, allemaal in recente kleine nafte koekendozen gaan rijden .Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichtenidd
We (particulieren) gaan zoals in Holland, allemaal in recente kleine nafte koekendozen gaan rijden .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten2000 Mercedes-Benz C220 CDI (92 kW / 125 PK):
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 467,4 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 801,13 EUR
Degoutant.
Aan de hand van het chassisnummer van een s202 220 cdi die ik gehad heb (van 30/6/2000), is het resultaat het volgende:
2016: De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:136,05 EUR De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:597,94 EUR
2015: De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:105,24 EUR De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:405,11 EUR
Voor mijn huidige S202 200CDI is dat idem (164 CO2 en Euro2)
Comment
Comment