Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    en de volgende eigenaar heeft de keuze om iets goedkopers te kiezen, dikke motors lagen al jaren niet in de markt, ook niet in de met hun stelsel dat dikke motoren nog ontziet
    Voor de BIV valt het mee. Ik had gevreesd voor een terugkeer naar de tijd van vroeger.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door katanka Bekijk Berichten
    Ook op onze site geeft dat 11. Het probleem stelt zich niet omdat je hier voor afronding op 10,75 uitkomt, en het is logisch dat ze dat afronden naar 11.

    Moest je op exact 10,5 uitkomen, dan zouden ze dat afronden naar 10, blijkbaar.
    ??? 😉
    Vreemd, daarstraks gaf hij op jullie site bij mij 10 pk daarmee dat ik het hier melde. Straks nog eens proberen, ik laat het je weten
    Bedankt, leuke site! 😄


    Sent from somewhere, using Tapatalk.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Ik vind dat vreemd feitelijk.
    Een voorbeeldje, 1984cc (euro 6 norm)wordt bij hen toch 11 fiscale pk!?
    Ook op onze site geeft dat 11. Het probleem stelt zich niet omdat je hier voor afronding op 10,75 uitkomt, en het is logisch dat ze dat afronden naar 11.

    Moest je op exact 10,5 uitkomen, dan zouden ze dat afronden naar 10, blijkbaar.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door katanka Bekijk Berichten
    Ik heb probleem gevonden: toevallig komt jou 3 l uit op 15,5 fiscale pk. (Net op een half) Onze website rondde het aantal fiscale pk dan af naar boven, maar de overheid rond het in dat geval af naar beneden. Ipv 16 fiscale pk kom je dan op 15 uit.
    Bedankt om je voorbeeld te geven, zo wordt de site beter. :-)
    Ik vind dat vreemd feitelijk.
    Een voorbeeldje, 1984cc (euro 6 norm)wordt bij hen toch 11 fiscale pk!?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Mmm voor de verkeersbelasting... is dat al aangepast aan de nieuwe wetgeving? Volgens de tool zou ik 16 fiscale pk hebben met een VB van 1017 euro terwijl dit nu een 780 is. Dat is toch een redelijk verschil voor de persoon die later m'n auto zou kopen.
    Ik heb probleem gevonden: toevallig komt jou 3 l uit op 15,5 fiscale pk. (Net op een half) Onze website rondde het aantal fiscale pk dan af naar boven, maar de overheid rondt het in dat geval af naar beneden. Ipv 16 fiscale pk kom je dan op 15 uit.
    Bedankt om je voorbeeld te geven, zo wordt de site beter. :-)
    Last edited by ; 26/10/2015, 00:21.

    Leave a comment:


  • WV.
    replied
    Bij mijn 200D in 2011 was het ±€64 naar nu ????

    De 190D was vorig jaar ±€450 en nu naar ??? nog steeds niets bekend voor oudere voertuigen?

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    en de volgende eigenaar heeft de keuze om iets goedkopers te kiezen, dikke motors lagen al jaren niet in de markt, ook niet in de met hun stelsel dat dikke motoren nog ontziet

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Bij mij van 237 -> 294
    Valt goed mee

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Mmm voor de verkeersbelasting... is dat al aangepast aan de nieuwe wetgeving? Volgens de tool zou ik 16 fiscale pk hebben met een VB van 1017 euro terwijl dit nu een 780 is. Dat is toch een redelijk verschil voor de persoon die later m'n auto zou kopen.
    Normaalgezien niet. Als je wil moet je hier eens je autodata zetten, dan kijk in na wat misloopt. Of stuur het via pb. Merci

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Mmm voor de verkeersbelasting... is dat al aangepast aan de nieuwe wetgeving? Volgens de tool zou ik 16 fiscale pk hebben met een VB van 1017 euro terwijl dit nu een 780 is. Dat is toch een redelijk verschil voor de persoon die later m'n auto zou kopen.

    Leave a comment:


  • krikkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door devilxtreme Bekijk Berichten
    Is het mogelijk om een tool te maken voor de jaarlijkse verkeersbelasting?
    Onderschrift

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door katanka Bekijk Berichten
    Daar kijk ik vanavond naar. Hopelijk is de informatie die ik erover vind eenduidig genoeg. Als het lukt zal ik hier een update plaatsen
    Kantaka for prime minister

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Daar kijk ik vanavond naar. Hopelijk is de informatie die ik erover vind eenduidig genoeg. Als het lukt zal ik hier een update plaatsen

    Leave a comment:


  • devilxtreme
    replied
    Is het mogelijk om een tool te maken voor de jaarlijkse verkeersbelasting?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Bedankt voor de feedback, als jullie vreemde resultaten zien of extra berekeningen nodig hebben wil ik daar gerust over nadenken

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    gebruik die site al jaren, mersie !

    Leave a comment:


  • Löwe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door katanka Bekijk Berichten
    ik heb een berekeningstool gemaakt die rekening houdt met de nieuwe formule vanaf 2016. Let wel, het is nog niet definitief. Het is de formule die vorige week gebruikt werd om praktijkvoorbeelden te genereren in kranten en door politici zelf. Je vindt ze op http://voertuigkosten.be/biv-berekenen/
    Mooi, bedankt om te delen! Leuke site

    Leave a comment:


  • krikkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door katanka Bekijk Berichten
    ik heb een berekeningstool gemaakt die rekening houdt met de nieuwe formule vanaf 2016. Let wel, het is nog niet definitief. Het is de formule die vorige week gebruikt werd om praktijkvoorbeelden te genereren in kranten en door politici zelf. Je vindt ze op http://voertuigkosten.be/biv-berekenen/
    Knap werk

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    ik heb een berekeningstool gemaakt die rekening houdt met de nieuwe formule vanaf 2016. Let wel, het is nog niet definitief. Het is de formule die vorige week gebruikt werd om praktijkvoorbeelden te genereren in kranten en door politici zelf. Je vindt ze op http://voertuigkosten.be/biv-berekenen/

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Dit is de nieuwe formule voor de berekening van de BIV:


    BIV= ((CO2 * f + x) /246)6 * 4500 + c) * LC

    Leave a comment:

Working...
X