Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De officiële tool van Belastingportaal Vlaanderen blijkt aangepast te zijn voor inschrijvingen vanaf 01/01/2016:

    Comment


    • Simulatie-apps:

      Android: https://play.google.com/store/apps/d...deren.BIVenVKB
      iOS: https://itunes.apple.com/be/app/biv-...702774543?mt=8

      Een schoonheidsprijs zullen ze niet winnen maar heb het even getest, althans voor Android, en de resultaten lijken accuraat te zijn, ook na 01/01/2016.
      Wie de correctheid betwist: graag melden.

      Comment


      • Thx
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

        Comment


        • Thx

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
            De officiële tool van Belastingportaal Vlaanderen blijkt aangepast te zijn voor inschrijvingen vanaf 01/01/2016:

            https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top
            Ben je daar zeker van?
            Een simulatie met Euro5 en Euro6 (al de rest gelijk) levert geen verschil op...
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              Ben je daar zeker van?
              Een simulatie met Euro5 en Euro6 (al de rest gelijk) levert geen verschil op...
              Werkt hier wel, scheelt kleine 200 BIV en 85 aan rijtaks.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                Werkt hier wel, scheelt kleine 200 BIV en 85 aan rijtaks.
                Hmm, net nog eens geprobeerd:
                - Euro 5 tegen Euro 6
                - Inschrijving in februari
                - eerste inschrijving augustus 2014 (of februari 2016, scheelt een beetje in BIV)
                - Benzine
                - 1995cc/11 fiscale PK
                - 163gr CO2

                Geen verschil tussen de euronormen, niet voor een occasie, niet voor een nieuwe.
                € 661 BIV, € 392 VKB
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                  Hmm, net nog eens geprobeerd:
                  - Euro 5 tegen Euro 6
                  - Inschrijving in februari
                  - eerste inschrijving augustus 2014 (of februari 2016, scheelt een beetje in BIV)
                  - Benzine
                  - 1995cc/11 fiscale PK
                  - 163gr CO2

                  Geen verschil tussen de euronormen, niet voor een occasie, niet voor een nieuwe.
                  € 661 BIV, € 392 VKB
                  Mijne mazda komt maar op 552 BIV en wel 410 VB, 176 co2 en van 2010, lijkt mij raar!

                  Comment


                  • BIV zakt met de leeftijd he, dus dat is ergens wel logisch.
                    De hogere verkeersbelasting is wellicht dan weer toe te wijzen aan de hogere CO2 uitstoot.
                    Dus ergens lijken die cijfers me niet onlogisch...
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                    Comment


                    • Euro 6 is in de nieuwe regeling zo goed als gelijkgeschakeld met Euro 5. Dit omdat toen de huidige regeling in 2012 werd ingevoerd er nog geen Euro 6 norm was en deze daardoor lachwekkend goedkoop in BIV was.

                      Comment


                      • Euro 5 en euro 6 benzine leveren steeds de zelfde cijfers op, bij diesel zul je een klein verschil zien voor de jaarlijkse verkeersbelasting en de BIV voor euro 5 en euro 6.
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                          Ook zullen alle reeds ingeschreven CNG wagens vrijgesteld worden van verkeersbelasting, niet enkel de nieuwe.
                          Hey, waar vind je die info, ik lees dat het van toepassing zou zijn op alle nieuwe (her)inschrijvingen ...
                          Mochten ze dit automatisch toepassen kan ik me erin vinden, anders is het dicriminatie van personen die reeds vooruitstrevender waren. Wij hebben een cng voertuig zonder extra premies ed gekocht. Anders dien ik hem te herinschrijven . Ons gaan ze niet meer hebben die regering
                          mvg,
                          Ive en Annemie

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ivivke Bekijk Berichten
                            Hey, waar vind je die info, ik lees dat het van toepassing zou zijn op alle nieuwe (her)inschrijvingen ...
                            Mochten ze dit automatisch toepassen kan ik me erin vinden, anders is het dicriminatie van personen die reeds vooruitstrevender waren. Wij hebben een cng voertuig zonder extra premies ed gekocht. Anders dien ik hem te herinschrijven . Ons gaan ze niet meer hebben die regering
                            mvg,
                            Ive en Annemie
                            Bericht is in de pers verschenen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151030_01946969
                            Een forumlid heeft ook contact gehad met het kabinet van desbetreffende minister. Daar werd bevestigd dat de vrijstelling ook geld voor reeds ingeschreven CNG voertuigen.
                            De vrijstelling voor de verkeersbelasting zou automatisch gebeuren, m.a.w. eigenaars moeten zelf geen stappen ondernemen. Ze zal gelden t.e.m. 2020.

                            Comment


                            • Welke link is de juiste ivm de nieuwe taks vanaf volgend jaar?

                              Ik overweeg mijn M3 een tijd uit te schrijven.

                              Comment


                              • 2000 Mercedes-Benz C220 CDI (92 kW / 125 PK):

                                De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 467,4 EUR
                                De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 801,13 EUR


                                Degoutant.

                                E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                  Welke link is de juiste ivm de nieuwe taks vanaf volgend jaar?

                                  Ik overweeg mijn M3 een tijd uit te schrijven.
                                  De jaarlijkse verkeersbelasting in het nieuwe systeem bedraagt 2759 €
                                  Zowel de officiële tool als voertuigkosten.be geven bij mij hetzelfde bedrag weer.
                                  -edit- biv nvt
                                  Last edited by Löwe; 29/12/2015, 21:47.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                    2000 Mercedes-Benz C220 CDI (92 kW / 125 PK):

                                    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 467,4 EUR
                                    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 801,13 EUR


                                    Degoutant.
                                    idd

                                    We (particulieren) gaan zoals in Holland, allemaal in recente kleine nafte koekendozen gaan rijden .
                                    Benzine
                                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                    Diesel
                                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                      idd

                                      We (particulieren) gaan zoals in Holland, allemaal in recente kleine nafte koekendozen gaan rijden .
                                      Bwa, dikke V8 op CNG ik twijfel, in 2020 zien we wel weer.
                                      Polo 6n 1.4

                                      Comment


                                      • Net eens de berekening gedaan voor 'n 2010 C63 amg.

                                        Nu 10497.7€ BIV en 3057.9€ jaartax. vlg week 10497.7€ BIV en 4406.5€ jaartax.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                          2000 Mercedes-Benz C220 CDI (92 kW / 125 PK):

                                          De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 467,4 EUR
                                          De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 801,13 EUR


                                          Degoutant.
                                          Ian, Ik denk dat je niet helemaal correct berekend hebt.

                                          Aan de hand van het chassisnummer van een s202 220 cdi die ik gehad heb (van 30/6/2000), is het resultaat het volgende:
                                          2016: De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:136,05 EUR De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:597,94 EUR
                                          2015: De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:105,24 EUR De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:405,11 EUR

                                          Voor mijn huidige S202 200CDI is dat idem (164 CO2 en Euro2)
                                          Die letzten Worte ...
                                          ... eines Diesel-Fahrers:
                                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                          W201 BENZIN

                                          Comment

                                          Working...
                                          X