Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016
Collapse
X
-
Guest repliedNet bericht gehad van mevrouw Turtelboom en CD&V. De vrijstelling verkeersbelasting geldt ook voor wagens die voor 1/1/2016 werden ingeschreven ! Enkel de N-VA , de kracht van vooruitgang , deed niet de moeite om te antwoorden. Mevrouw Turtelboom for president !
-
DIRK195
"En het bezit van een diesel is goedkoper..."
Ga eerst eens 25 jaar op een boekhouding werken, voor je dit zegt. (en keur zo'n 4000 auto onderhoudsfacturen goed)
Dan weet je dat dit fabeltje, totaaaaaal fout is (onafhankelijk welk merk, of type auto)Last edited by quovadis; 20/10/2015, 20:10.
Leave a comment:
-
Guest repliedDe regering blinkt wel uit in onzekerheid creëren.
Leave a comment:
-
Volgens mij weten ze het zelf nog niet hoe de vork aan de steel zit.
En krijgen ze die data van een paar "experten" die nu zelf nog de details aant uit werken zijn
Leave a comment:
-
Om even voort te borduren op mijn vorige post:
Het is toch weer hemeltergend eigenlijk. De bevoegde dames/ministers komen met veel bombarie in de media een zogenaamde vergroening van de verkeersfiscaliteit aankondigen. Over concrete modaliteiten en details is er weer niks gekend. Vage cijfertjes en percentages hier en daar. Een paar praktijkvoorbeelden zonder verdere uitleg over hoe die bedragen tot stand kwamen. Herinner u dat er 3 weken geleden werd gecommuniceerd over de Zero Emission Bonus. Ook hier werd met flappen gezwaaid (tot 5000€ korting) om dan te eindigen met het zinnetje dat de bonus afhankelijk van ‘het model’ en ‘het type’ berekend zal worden. Uiteraard ontbreekt ook hier nog altijd enige verder informatie.
Je kan de consument opzadelen met belastingverhogingen of –verlagingen maar als je pretendeert van enigszins professioneel bezig te zijn (ik mag het toch hopen): wees dan helder en duidelijk! Het resultaat is weer een hoop vertwijfeling en onzekerheid en dus onbegrip.
Mensen die net een auto besteld hebben of die intentie hebben, blijven voorlopig achter met een hoop vraagtekens. Zit er dan niemand op die kabinetten die zich deze vragen stelt VOORALEER men naar de pers stapt?!
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ice Bekijk BerichtenIs er al uitsluitsel mbt de vraag of de nieuwe regeling ook voor lichte vracht geldt? Ik heb net een nieuwe pick-up gekocht die rond de jaarwisseling zal geleverd worden. Indien de lichte vracht eronder valt én mijn pick-up kan pas in 2016 worden ingeschreven, dan kan ik misschien beter meteen mijn faillissement aanvragen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenbegintopic:
daarom dat ik het niet direct versta aangezien LV niet onder de fiscale pk's berekening vallen voor de belasting
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichtenen lpg krijgen en korting tot max 100€ wouw dat is gul he :p
maar valt de extra lpg tax dan weg??????
of is dat vb + de extra tax - de max 100€ korting ?????
EU landen mogen kiezen
-eenmalige LPG heffing per jaar
-hogere accijnzen aan de pomp...waarom denk je dat het hier zo goedkoop is.
Leave a comment:
-
en lpg krijgen en korting tot max 100€ wouw dat is gul he :p
maar valt de extra lpg tax dan weg??????
of is dat vb + de extra tax - de max 100€ korting ?????
Leave a comment:
-
Guest replieden de cilinderinhoud niet vergeten he...
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDe CO2 uitstoot van een diesel is in feite enkel op papier lager. En men gaat de accijnzen op diesel ook optrekken. De we een CO2 gebaseerde BIV en verkeersbelasting zouden krijgen was al heel lang duidelijk.
Leave a comment:
-
Guest repliedAmper een verdwaallicht zelfs...
Soit,
Ik zal denk ik het zekere voor onzekere nemen en de mijne inschrijven in december. Is nu nog 148 euro biv.
Leave a comment:
-
Grootste probleem in vlaanderen zal zijn voor alles tussen 1990en1997 die geen bekende co2 heeft.
Zeker indien +2000cc dan gaan ze uit van 297gram aleeja in realiteit zit ik met een 2,2 op 10,4L bij normaal rijden.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDat is al enkele weken zo hoor.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDit is toch wel een grote klucht!
Eerst beloven om de accijnzen te verlagen voor benzine, en dan doodleuk de veerksbelasting verhogen per gr CO2... En deze ligt voor benzine sowieso hoger... Dus 0,0 belastingvermindering, en nog minder de verbruiker betaalt... Maar het bezit van een benzinemotor wordt duurder.
diesel verbruikt minder, en gaat in verhouding financieel minder verliezen, dan wat de benzine wint... En het bezit van een diesel is goedkoper... Lagere CO2 uitstoot. Wat leuk is voor mensen die korte afstanden rijden... En juist die mensen zouden een benzine moeten kopen... Allemaal een maat voor niets.
zie ik het verkeerd ?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk BerichtenBestaat er al een nieuwe rekenmodule?
Op portaalsite vlaamse belastingen lukt het niet voor 2016
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Leave a comment:
-
Guest repliedDit is toch wel een grote klucht!
Eerst beloven om de accijnzen te verlagen voor benzine, en dan doodleuk de veerksbelasting verhogen per gr CO2... En deze ligt voor benzine sowieso hoger... Dus 0,0 belastingvermindering, en nog minder de verbruiker betaalt... Maar het bezit van een benzinemotor wordt duurder.
diesel verbruikt minder, en gaat in verhouding financieel minder verliezen, dan wat de benzine wint... En het bezit van een diesel is goedkoper... Lagere CO2 uitstoot. Wat leuk is voor mensen die korte afstanden rijden... En juist die mensen zouden een benzine moeten kopen... Allemaal een maat voor niets.
zie ik het verkeerd ?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk BerichtenBestaat er al een nieuwe rekenmodule?
Leave a comment:
-
Guest repliedBestaat er al een nieuwe rekenmodule?
Leave a comment:
-
Guest repliedMinisters betalen die dienstwagens zelf niet hoor, de belastingbetaler betaalt die.
Leave a comment:
-
Guest repliedNieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenLeasing gaat al meer dan tien jaar niet mee, ook niet toen ze enkele jaren geleden gezakt zijn in Vlaanderen. Ministers rijden met dienstwagens, dat is niet de doorsnee bedrijfswagen. Informeer je even voor je zulke dingen schrijft 😉
Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Maandelijks meer dan 100.000 vacatures, kijk welke bedrijven op zoek zijn naar jouw talent en lees hoe je het best scoort met je cv en sollicitatiebrief.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Leave a comment:
Leave a comment: