ik vond een 3.0 770 altijd al erover, mijn grens lag op 14 pk...nog net op tijd overstag gegaan
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenHet ging hier dan ook niet over uwe 3.0. Onderschat de impact van die verhoging van de jaarlijkse verkeersbelasting niet, zelfs €100 per jaar meer is voor sommigen al te veel terwijl ze jaarlijks misschien meer dan €1000 verkwanselen aan andere onnozelheden. Velen kochten tot nu toe ook nooit een 3.0L omdat dat in hun hoofden ook gelijk stond aan gigantisch veel taksen betalen terwijl het in feite "maar" €770 was. Een liefhebber zal misschien meer willen betalen maar elke liefhebber heeft ook zijn grens.
maar je hebt in je post hierboven overschot van gelijk.
Ik ben een absolute liefhebber, maar een E9X M3 of E39 M5 daar heb ik ook de taksen niet voor over.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
De nieuwe autofiscaliteit ging zich meer richten op uitstoot en minder op cilinderinhoud , in de praktijk lijkt het er op dat ze uitstoot gebruiken om belastingen nog wat te verhogen want bvb voor een Charger , Corvette , Challenger , Mustang enz met V8 lojken taksen zo op 't eerste zicht enkel verhoogd .
Zelfs voor bvb een gezien de prestaties zuinige M135iA / M235iA is dat het geval .
Men zou intussen toch al moeten beseffen dat te erg downsizen v motorgrootte ook negatieve impact heeft op milieu : als je bvb een Mondeo Clipper 1.0 Ecoboost vergelijkt met zelfde wagen met 1.6 Ecoboost of Superb Combi 1.2TSI vs zelfde model met 1.8TSI met zelfde vermogen gedurende 180 000 km , is het goed mogelijk dat er in de kleinste motorversie al nieuw motorblokje is geplaatst , wat er net daarvoor werkelijk uit de uitlaat vloog toen die olie zoop + milieu-impact v productie v nieuwe motor + transport enz dat wordt door sommige voorstanders v extreem downsizen voor 't gemak vergeten .
Bij de Seat Ibiza Cupra en Polo GTI zijn ze v 1400TSI weer naar 1800TSI gegaan , al zal invloed daar door relatief compacte afmetingen en beperkt gewicht en laadvermogen veel kleiner geweest zijn dan bij bvb een Mondeo , Superb of een grotere MPV of SUV die groter frontaal oppervlak hebben .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk BerichtenDe nieuwe autofiscaliteit ging zich meer richten op uitstoot en minder op cilinderinhoud , in de praktijk lijkt het er op dat ze uitstoot gebruiken om belastingen nog wat te verhogen want bvb voor een Charger , Corvette , Challenger , Mustang enz met V8 lojken taksen zo op 't eerste zicht enkel verhoogd .
Zelfs voor bvb een gezien de prestaties zuinige M135iA / M235iA is dat het geval .
Men zou intussen toch al moeten beseffen dat te erg downsizen v motorgrootte ook negatieve impact heeft op milieu : als je bvb een Mondeo Clipper 1.0 Ecoboost vergelijkt met zelfde wagen met 1.6 Ecoboost of Superb Combi 1.2TSI vs zelfde model met 1.8TSI met zelfde vermogen gedurende 180 000 km , is het goed mogelijk dat er in de kleinste motorversie al nieuw motorblokje is geplaatst , wat er net daarvoor werkelijk uit de uitlaat vloog toen die olie zoop + milieu-impact v productie v nieuwe motor + transport enz dat wordt door sommige voorstanders v extreem downsizen voor 't gemak vergeten .
Bij de Seat Ibiza Cupra en Polo GTI zijn ze v 1400TSI weer naar 1800TSI gegaan , al zal invloed daar door relatief compacte afmetingen en beperkt gewicht en laadvermogen veel kleiner geweest zijn dan bij bvb een Mondeo , Superb of een grotere MPV of SUV die groter frontaal oppervlak hebben .
Bij voertuigen met hetzelfde cilinder inhoud en Euro6-norm maar de ene met 194gr Co2 en de andere met 170gr. mag je voor die met het grootste uitstoot dubbel zoveel BIV betalen dan voor een 170gr. uitvoering en de VB zijn €55 goedkoper voor de light-versie.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Wat me wel gigantisch stoort is dat ze nog steeds fiskale pk's (dus cilinderinhoud) als basis blijven nemen.
De Golf met gemiddeld verbruik van 10 liter kost me minder dan de Lexus (6 liter), da's toch totaal belachelijk eigenlijk . Puur omwille van die 2.5 die daar in ligt, dat die de helft van de tijd niet draait doet er blijkbaar niet toe, ondanks hybride, euro6 en de super lage co rekenen ze daar nog altijd bijna 500/jaar voor. Vergroening my ass2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenWat me wel gigantisch stoort is dat ze nog steeds fiskale pk's (dus cilinderinhoud) als basis blijven nemen.
De Golf met gemiddeld verbruik van 10 liter kost me minder dan de Lexus (6 liter), da's toch totaal belachelijk eigenlijk . Puur omwille van die 2.5 die daar in ligt, dat die de helft van de tijd niet draait doet er blijkbaar niet toe, ondanks hybride, euro6 en de super lage co rekenen ze daar nog altijd bijna 500/jaar voor. Vergroening my assPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk BerichtenDe nieuwe autofiscaliteit ging zich meer richten op uitstoot en minder op cilinderinhoud , in de praktijk lijkt het er op dat ze uitstoot gebruiken om belastingen nog wat te verhogen want bvb voor een Charger , Corvette , Challenger , Mustang enz met V8 lojken taksen zo op 't eerste zicht enkel verhoogd ...
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten...
Zelfs voor bvb een gezien de prestaties zuinige M135iA / M235iA is dat het geval ...
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten...
Men zou intussen toch al moeten beseffen dat te erg downsizen v motorgrootte ook negatieve impact heeft op milieu : als je bvb een Mondeo Clipper 1.0 Ecoboost vergelijkt met zelfde wagen met 1.6 Ecoboost of Superb Combi 1.2TSI vs zelfde model met 1.8TSI met zelfde vermogen gedurende 180 000 km , is het goed mogelijk dat er in de kleinste motorversie al nieuw motorblokje is geplaatst , wat er net daarvoor werkelijk uit de uitlaat vloog toen die olie zoop + milieu-impact v productie v nieuwe motor + transport enz dat wordt door sommige voorstanders v extreem downsizen voor 't gemak vergeten ...
Ik denk dat de meeste van die kleine motors echt wel voldoende getest zijn om behoorlijk wat km's te kunnen verdragen (waarschijnlijk meer dan wat de kopers er dachten mee te rijden).
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten... Bij de Seat Ibiza Cupra en Polo GTI zijn ze v 1400TSI weer naar 1800TSI gegaan , al zal invloed daar door relatief compacte afmetingen en beperkt gewicht en laadvermogen veel kleiner geweest zijn dan bij bvb een Mondeo , Superb of een grotere MPV of SUV die groter fontaal oppervlak hebben ...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenWat me wel gigantisch stoort is dat ze nog steeds fiskale pk's (dus cilinderinhoud) als basis blijven nemen.
De Golf met gemiddeld verbruik van 10 liter kost me minder dan de Lexus (6 liter), da's toch totaal belachelijk eigenlijk . Puur omwille van die 2.5 die daar in ligt, dat die de helft van de tijd niet draait doet er blijkbaar niet toe, ondanks hybride, euro6 en de super lage co rekenen ze daar nog altijd bijna 500/jaar voor. Vergroening my assHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenWat zou dan volgens jou de basis moeten zijn, het opgegeven CO2 cijfer?
Je neemt bijvoorbeeld het co2 cijfer en je doet dat maal 0,5 voor lpg/cng, maal 1 voor hybride, maal 2 voor een benzine en maal 3 voor een diesel. Bijkomend nog eens +25% voor Euro5, +50% voor Euro 3 en 4 met roetfilter (voor de diesels dan), +75% zonder roetfilter en +100% voor alles pre-Euro3.
In België zetten ze daar enkele maanden werkgroepen op die dan met zo'n onding-hervorming voor de dag komen. En als ik gisteren Weyts op tv hoorde dan is het de bedoeling dat BIV en VB weer op de schop gaat als rekeningrijden er binnen een paar jaar onvermijdelijk aan komt...2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
I.v.m. de vernieuwde verkeersbelasting (dus niet de BIV):
In de communicatie op vlaanderen.be (http://www.vlaanderen.be/nl/actua-vl...keersbelasting) staat dat de nieuwe tarieven van toepassing zijn vanaf 01.01.2016
Wanneer ik echter de codex fiscaliteit raadpleeg (http://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Do...oud&ref=search) dan zie je onder
titel 2
hoofdstuk 2
afdeling 4
staan dat de nieuwe tarieven pas gelden vanaf 01.04.2016
Kan iemand hier enig uitsluitsel over geven?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenI.v.m. de vernieuwde verkeersbelasting (dus niet de BIV):
In de communicatie op vlaanderen.be (http://www.vlaanderen.be/nl/actua-vl...keersbelasting) staat dat de nieuwe tarieven van toepassing zijn vanaf 01.01.2016
Wanneer ik echter de codex fiscaliteit raadpleeg (http://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Do...oud&ref=search) dan zie je onder
titel 2
hoofdstuk 2
afdeling 4
staan dat de nieuwe tarieven pas gelden vanaf 01.04.2016
Kan iemand hier enig uitsluitsel over geven?
§ 2/1. Voor de personenauto's, de auto's voor dubbel gebruik en de minibussen die na 31 december 2015 worden ingeschreven in het repertorium van het Directoraat-generaal Mobiliteit en Verkeersveiligheid wordt de belasting berekend, op basis van de tabel, vermeld in paragraaf 2, met in achtneming van volgende elementen:
1° in functie van de CO2-uitstoot van het voertuig, gemeten tijdens de homologatie ervan volgens de geldende Europese regelgeving, wordt het tarief
a) vermeerderd met 0,30% voor iedere gram CO2-uitstoot per kilometer boven 122 gram en niet hoger dan 500 gram;
b) verminderd met 0,30% voor iedere gram CO2-uitstoot per kilometer onder 122 gram, maar hoger dan 24 gram;
2° in functie van de euronorm en de brandstofsoort van het voertuig en desgevallend de aanwezigheid van een roetfilter wordt het tarief met een percentage vermeerderd of verminderd overeenkomstig de volgende tabel:
...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenWaar zie jij staan dat de nieuwe tarieven pas gelden vanaf 1/4/16 neem nu bijvoorbeeld 2.2.4.0.1 (huidige versie) daar staat toch letterlijk in:
Daar staat toch niet in dat de nieuwe tarieven pas na 1/4 zouden ingaan.
Vandaar de verwarring
Comment
-
ik zou een pick up willen kopen, maar vraag mij nog af of je deze als particulier nog steeds kan inschrijven als lichte vacht.
ik vond dit niet exact terug in deze topic.
voordat er veralgemeend wordt, ik zit met 2 paarden dus heb ik wel degelijk zon auto nodig om regelmatig te trekken.
een camion elk weekend huren komt redelijk kostelijk uit
Comment
-
dit is natuurlijk wat wij als gewone man al langer wisten en de (r)overheid uiteraard niet doorhad...zij rijden namelijk zulke wagens
Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtendit is natuurlijk wat wij als gewone man al langer wisten en de (r)overheid uiteraard niet doorhad...zij rijden namelijk zulke wagens
http://www.hln.be/hln/nl/6096/Autosa...-Cayenne.dhtml
Comment
Comment