Heeft die wagen al eens in geschreven geweest op uw naam?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe berekening BIV en verkeersbelasting vanaf 2016
Collapse
X
-
De verkeersbelasting van mijn ouders hun wagen ligt onder het nieuwe systeem lager dan onder het oude.
Echter, als ze niets doen moeten ze gewoon het oude tarief blijven doorbetalen want voor wagens die al ingeschreven zijn, verandert er niets.
Wat moeten zij nu doen?
Nummerplaat indienen en een nieuwe aanvragen?
Is dus niet opnieuw BIV als de eigenaar dezelfde blijft, enkel 30 € voor de plaat en nieuw oranje formulier, correct?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Hoe zit het eigenlijk dat als je een nieuwe auto koopt.
Ik heb in november 2015 nog 500 € betaald voor mijn oude auto. Die gaat volgende week weg en er komt een nieuwe auto die maar 200 taksen zou moeten kosten.
Wordt dat verrekend of moet ik die ook nog eens betalen?BMW X5 45e
Comment
-
Volgens mij wordt dat verrekend, als de plaat hetzelfde blijft?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenDe verkeersbelasting van mijn ouders hun wagen ligt onder het nieuwe systeem lager dan onder het oude.
Echter, als ze niets doen moeten ze gewoon het oude tarief blijven doorbetalen want voor wagens die al ingeschreven zijn, verandert er niets.
Wat moeten zij nu doen?
Nummerplaat indienen en een nieuwe aanvragen?
Is dus niet opnieuw BIV als de eigenaar dezelfde blijft, enkel 30 € voor de plaat en nieuw oranje formulier, correct?
Comment
-
Niet extreem veel, zo'n 80 € op jaarbasis maar als ze die 6 à 7 jaar houden (zal wellicht zelfs langer zijn) is dat toch 500€, toch de moeite om 1 keer 30€ extra uit te geven voor een nieuwe plaat.
BIV is normaal toch nooit verschuldigd bij herinschrijving onder dezelfde naam?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Dat klopt, de werkwijze je hierboven beschrijft in post 307 is correct.
Er zijn er veel die hun wagen maar 6 maanden per jaar gebruiken en telkens in- en uitschrijven, het zou schoon zijn moesten die telkens opnieuw BIV moeten betalen2.0 JTDm
Comment
-
Niemand kan dit waarschijnlijk voorspellen, ook was het nu zo dat een reeds ingeschreven wagen geen verhoging heeft gekregen (ook geen vermindering anderzijds). Dus als die VB nu voor jou aanvaardbaar is zou ik zeggen ga ervoor, waarschijnlijk ga je de eerste jaren niet zo veel aanpassingen krijgen (behalve indexatie en dan spreken we van een paar euro per jaar).Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenNiemand kan dit waarschijnlijk voorspellen, ook was het nu zo dat een reeds ingeschreven wagen geen verhoging heeft gekregen (ook geen vermindering anderzijds). Dus als die VB nu voor jou aanvaardbaar is zou ik zeggen ga ervoor, waarschijnlijk ga je de eerste jaren niet zo veel aanpassingen krijgen (behalve indexatie en dan spreken we van een paar euro per jaar).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dafour Bekijk BerichtenWel als dit m'n laatste kans is om nog een echte NA benzine te rijden dan zal ik er voor gaan!
betaal nu voor mijn 140pk zelfs een klein beetje meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dafour Bekijk BerichtenWel als dit m'n laatste kans is om nog een echte NA benzine te rijden dan zal ik er voor gaan!
Comment
-
Even mijn vraag hier posten. Hoe kan ik de taks berekenen op een 'lichte vracht'. Ik heb op internet al gevonden dat de taks voor een lv berekend wordt op het maximaal toegelaten massa en dat het bedrag tussen 34,45 euro en 148,.. euro is, maar nergens kan ik het exacte bedrag berekenen voor een bepaalde lv. Iemand die een site kent waar ik dat wel kan of hoe het exact te berekenen? Alvast bedankt!2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
De verkeersbelasting voor lichte vrachtauto's wordt berekend op basis van de MTM van het voertuig.
Hierbij vindt u de tarieven die geldig zijn vanaf 01/07/2015:
1 - 500 (hier geldt minimumbelasting) € 35,09 501 - 1000 € 42,50 1001 - 1500 € 63,76 1501 - 2000 € 85,01 2001 - 2500 € 106,26 2501 - 3000 € 127,51 3001 - 3500 € 148,76
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk BerichtenDe verkeersbelasting voor lichte vrachtauto's wordt berekend op basis van de MTM van het voertuig.
Hierbij vindt u de tarieven die geldig zijn vanaf 01/07/2015:
1 - 500 (hier geldt minimumbelasting) € 35,09 501 - 1000 € 42,50 1001 - 1500 € 63,76 1501 - 2000 € 85,01 2001 - 2500 € 106,26 2501 - 3000 € 127,51 3001 - 3500 € 148,76 2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
Comment