Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto parkeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto parkeren

Hallo een vraagske
    Onze straat is te smal om onze auto te parkeren.
    (Wij wonen in een rustige wijk waar niet zoveel auto's voorbij komen)
    In bijlage kan je een plannetje terug vinden over de situatie.
    Ik heb een oprit waar er 2 auto's op kunnen, maar als we bezoek krijgen zijn de mensen genoodzaakt om hun wagen niet reglementair te parkeren.
    De weg is veel te smal om uw wagen te parkeren langs de weg (de weg is 4 m breed, en een wagen is ongeveer 2.06 m breed)
    Sommigen parkeren hun wagen op het voetpad, wat uiteraard niet reglementair is.
    Als we onze auto reglementair parkeren is men verplicht om op het voetpad te rijden om voorbij te steken.
    weet er iemand hoe we dan wel onze auto moeten parkeren?

Wij wonen er al 10 jaar, maar nu zie ik dat ze borden gaan zetten.
    Bijgevoegde Bestanden

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/190-art25

Zie punt 7

misschien eens vragen aan de politie of deze regel nog steeds geldig is...
    Last edited by ; 30/10/2015, 18:43.

Comment

Ik had al een vermoeden dat het zo iets zou zijn.
      maar we moeten toch ergens onze wagen kwijt geraken é

Comment

Dan zul je in een andere straat moeten parkeren als het in jou straat niet lukt.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

klopt, 96gr
          wij wonen in een doodlopend straatje van een grote steenweg, fietspad is daar wel maar geen parkeerstrook over ruim een km
          en sommige buren van steenweg komen bij ons in straat parkeren (af en toe)
          en dan moeten ze ong. 100 - 200 meter stappen tot thuis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D.3 Bekijk Berichten

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/190-art25

Zie punt 7

misschien eens vragen aan de politie of deze regel nog steeds geldig is...
            klopt zeker nog dat punt 7
            maar Netebuk, heb jij geen oprit? op de tekening is er wel ene getekend.

ik ben van mening dat OVERAL, ja ook in de stad iedereen die een wagen bezit deze op eigen terrrein, eventueel gehuurde staanplaats, garage zijn wagen zou moeten kunnen zetten. is dat niet logisch?

steden en straten zouden er veel beter uitzien ;-)

Comment

De stad moet geen parkeerplaats garanderen. Er zijn toch ook mensen die in verkeersvrije straten wonen. Dan moet je verder parkeren en wandelen of met de bus komen hé.
              Of je moet verhuizen.

Comment

In de meeste steden vraagt de brandweer om 4 m ruimte vrij te laten voor een vlotte doorgang en om hun ladderwagen te kunnen opstellen.

Comment

Hoe lang is je oprit, je duidde in je plan niet aan waar de rooilijnen liggen ?
                  Last edited by Packard; 31/10/2015, 21:02.

Comment

Groen weg en je hebt al een parkeerplaats voor bezoekers

Comment

En wat als dat groen van de gemeente / stad is ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                        En wat als dat groen van de gemeente / stad is ?
                        Dat zal dan eerder van de werklust van de ambtenaren afhangen denk ik, mijn ouders hebben dat stukje groen mee verhard toen ze 15jr geleden hun oprit vernieuwden en nooit klachten over gehad. Sporadisch wordt die extra plek eens gebruikt door iemand die bij de buren moet zijn, maar ze hebben zo wel 2 extra plekken gemaakt.

Comment

groen is idd van de gemeente, op mijn oprit is er plaats voor 2 auto's.
                          soms hebben we bezoek en moet die persoon zijn wagen op het voetpad zetten.
                          mss eens navraag doen bij de gemeente of ze die groenzone (die ze toch bijna niet onderhouden) parkeerplaats kunnen maken

Comment

als groenzone buiten de BBK is gelegen mag je daarop parkeren

Comment

Ik vind dat geparkeerde wagens zoveel mogelijk moeten geweerd worden van de straat , omdat het de doorstroming belemmerd en zo files veroorzaakt , omdat een rijweg ,de naam zegt het zelf , geen parking is maar een rijweg , als iemand er een parking van maakt zou hij daar ook parkeergeld moeten voor betalen.

Comment

Working...
                              X