Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schrappen + inschrijven in 1 keer ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• schrappen + inschrijven in 1 keer ?

Klopt het dat ik een nr-plaat kan schrappen op de ene wagen en onmiddellijk andere wagen kan inschrijven op die plaat ?
    Gaat om nieuwe O-plaat en ik vind de combinatie wel tof en zou graag de plaat houden, vandaar.
    Zou naar DIV gaan in Oostende maar mijn tijd is kostbaar, dus als dat kan met 1 bezoekje komende woensdag zou dat wel handig zijn.

ja, als ge naar de keuring voor verkoop gaat met de nieuwe wagen en de (niet Z) plaat van de vorige wagen wordt dit automatisch de plaat van de nieuwe wagen....

Comment

Als je een nieuwe wagen koopt en reeds een nieuwe nummerplaat hebt (dus van het Europese type, O plaat) dan wordt bij het inschrijven van de nieuwe wagen op die plaat de andere wagen automatisch geschrapt, men dient op het inschrijvingsformulier bij vak X1 het vakje plaat beschikbaar aan te kruisen en de combinatie in te vullen in het vak A daarnaast. Verzekering zou dit normaal wel moeten weten en ook voor je invullen want zij moeten vak Z ook invullen.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Heb ik 2 weken geleden ook gedaan, plaat van wrak halen en op andere auto zetten, 1 dag later lag inschrijvingsformulier in de bus, ...

Comment

Wagen is gekeurd door vorige eigenaar...

Comment

Gaat specifiek om het feit of dat je in 1 bezoek aan de DIV een plaat kan schrappen en direct op andere wagen kan inschrijven. Dat er niet bv een dag administratie tussenzit.
            Dat je dat kan invullen op formulier weet ik .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
              Gaat specifiek om het feit of dat je in 1 bezoek aan de DIV een plaat kan schrappen en direct op andere wagen kan inschrijven. Dat er niet bv een dag administratie tussenzit.
              Dat je dat kan invullen op formulier weet ik .
              Ja, plaat beschikbaar aankruisen 2inone
              Polo 6n 1.4

Comment

Moet je daarvoor wel naar de DIV?
                Kan de verzekeraar dat niet automatisch doen bij een oldtimer zoals bij een gewone auto??
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Moet je daarvoor wel naar de DIV?
                  Kan de verzekeraar dat niet automatisch doen bij een oldtimer zoals bij een gewone auto??
                  Nee, oldtimer inschrijven kan niet online.

Maar zoals hierboven gezegd : plaat gewoon op de "nieuwe" auto hangen en dan het vakje aankruisen "plaat beschikbaar" op het roze inschrijvingsformulier en daarmee naar het DIV-loket. De vorige ingeschreven auto wordt dan in 1 keer geschrapt en je ontvangt een nieuw inschrijvingsbewijs voor de andere auto.

Comment

Working...
                  X