Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het grote ergernis topic deel VIII

VII was aan een welverdiende rust toe en omdat na VII, VIII komt... VIII.
    Last edited by Namaz; 18/05/2017, 10:37.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Ergerlijk dat dit meer posts heeft dan het humortopic.

Comment

Feest!

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Bestuurders die niet helemaal door hebben dat je met laagprofielvelgen niet met 50 km/h over de stoeprand gaat om je oprit op te rijden. Ondanks het feit dat je je richtingaanwijzer gebruikt.

Comment

Mens, erger je nog wat meer.

Comment

Het was weer een fijn autoritje vanmorgen:

Vrachtwagenchauffeur die maar bleef wachten om toch zeker niemand te hinderen. Rijd dan uiteindelijk de baan op zodat ik ook kan oversteken. Blijft dan 1 km 30 rijden.
            Pipo in camionet die van bumperkleven een sport maakte. Heerlijk als de lichten vlak in je achterruit schijnen.
            Een nog grotere pipo die pipo 1, mij en een (andere) grote vrachtwagen inhaalde over dikke witte lijn op de busstrook, zonder zicht te hebben op de situatie.
            Die vrachtwagen die op een weg 90 de hele tijd 50-30-60-30 reed. Na dat ik hem inhaalde zag ik hem gewoon stoppen op het rijvak.
            Fietsers die nul licht hebben terwijl het pikdonker is. Die doemen dan plots uit het niets op.

Ik probeer meer en meer met de fiets naar het werk te rijden. Veel ontspannender, al ben ik 2 keer zo lang onderweg.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Gisteren twee keer geërgerd aan een Movianto-camionette.
              Eerste keer in Brussel, ik wil naar links invoegen achter een auto om een tunnel in te rijden.
              Ik zet m'n richtingaanwijzer aan, en wil tegen ongeveer 50 km/h invoegen.
              Achter die auto rijdt een camionette van Movianto, die net niet genoeg plaats laat om mij in te laten voegen en constant dezelfde snelheid blijft rijden.
              Uiteindelijk vol in de remmen moeten gaan om nog tijdig te kunnen invoegen achter die camionette. Als ik de camionette dan inhaal zie ik dat de chauffeur verdwaasd naar zijn papieren en gps zit te kijken, en mij waarschijnlijk niet eens had opgemerkt.
              Eens Brussel uit en de E40 op wordt er een file veroorzaakt door alweer een Movianto-camionette die 80 km/h rijdt op het middenvak.
              Wanneer ik deze inhaal zie ik dat de chauffeur rustig zijn papieren aan het bestuderen is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Mens, erger je nog wat meer.
                Binnenkort, autoforum's Nacht van de Ergernis, met projectie van de meest ergerlijke filmpjes door de jaren heen, ongemakkelijke stoeltjes , kouwe koffie en lauwe pils. En er zal gegrasduind worden. Opening officieel om 8 uur, maar waarschijnlijk later.
                30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                  Binnenkort, autoforum's Nacht van de Ergernis, met projectie van de meest ergerlijke filmpjes door de jaren heen, ongemakkelijke stoeltjes , kouwe koffie en lauwe pils. En er zal gegrasduind worden. Opening officieel om 8 uur, maar waarschijnlijk later.
                  Geweldig idee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk Berichten
                    Gisteren twee keer geërgerd aan een Movianto-camionette.
                    Eerste keer in Brussel, ik wil naar links invoegen achter een auto om een tunnel in te rijden.
                    Ik zet m'n richtingaanwijzer aan, en wil tegen ongeveer 50 km/h invoegen.
                    Achter die auto rijdt een camionette van Movianto, die net niet genoeg plaats laat om mij in te laten voegen en constant dezelfde snelheid blijft rijden.
                    Uiteindelijk vol in de remmen moeten gaan om nog tijdig te kunnen invoegen achter die camionette. Als ik de camionette dan inhaal zie ik dat de chauffeur verdwaasd naar zijn papieren en gps zit te kijken, en mij waarschijnlijk niet eens had opgemerkt.
                    Eens Brussel uit en de E40 op wordt er een file veroorzaakt door alweer een Movianto-camionette die 80 km/h rijdt op het middenvak.
                    Wanneer ik deze inhaal zie ik dat de chauffeur rustig zijn papieren aan het bestuderen is...
                    Mensen hebben meestal geen enkel idee wat er rondom hen gebeurt en al zeker niet achter hen.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Mensen hebben meestal geen enkel idee wat er rondom hen gebeurt en al zeker niet achter hen.
                      Komt toch ook een beetje omdat we meestal vooruit rijden he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                        Hahahaha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door max la menace Bekijk Berichten
                          Bestuurders die niet helemaal door hebben dat je met laagprofielvelgen niet met 50 km/h over de stoeprand gaat om je oprit op te rijden. Ondanks het feit dat je je richtingaanwijzer gebruikt.
                          Je kan nu ook moeilijk gaan verwachten, dat iedereen er rekening moet mee houden dat jij met onpraktische band/velg combinatie op de baan bent. Ik zou er zelf persoonlijk gek van worden, dat ik niet aan een normale snelheid mijn oprit of drempels kan oprijden.

Comment

Deze morgen E19 - 6.30 uur - van Brussel naar Antwerpen - hevig regenweer : vrachtwagens die er een sport van maken om ondanks het inhaalverbod bij regenweer elkaar voorbij te steken. De meesten zonder gebruik van richtingaanwijzers en sommigen die al na amper dat de richtingaanwijzer eenmaal heeft opgelicht al een ruk naar links geven. En niet enkelen maar tientallen vrachtwagens. Daarbij nog de camionetten en dan vooral de witte gevallen met drie grote rode letters op de zijkant die om ter snelst in Mechelen willen zijn en zowel langs links als rechts voorbij gaan. Tweemaal ben ik op mijn remmen moeten gaan staan. Eenmaal heeft een vrachtwagen die plotseling naar links kwam mij op een ei na gemist. Ik heb nu wel veel beelden met de dashcam waar menig politie agent zijn wenkbrauwen zal bij fronsen. Misschien toch ook maar wat beelden op youtube beginnen zetten. Vooral deze waar het bedrijf goed zichtbaar op de vrachtwagens staan af te lezen. Die met zijn BMW M3 destijds en het geval van verkeersagressie is er een engel tegen.

Dringend een strengere wetgeving voor al die assholes nodig. Totaal inhaalverbod van vrachtwagens en alles wat lichte vracht is ook begrenzen op 90 km/uur, gekoppeld aan een digitale tachograaf. Verbod om op middenvak te komen en verplichte minimum afstand tussen vrachtwagens veel groter maken. Zodat er bij op- en afritten geen problemen voor andere bestuurders zijn om in te voegen. Boetes ook een veelvoud van nu maken en bij intrekking rijbewijs ook rijverbod onder werkuren doorvoeren (niet zoals nu dat ze professioneel nog wel mogen rijden maar privé niet). Maar in eerste plaats veel meer controles en ook effectief ingrijpen. Want nu zijn er geen controles en als je dan eens een politiewagen ziet rond rijden dan kijken ze er nog niet naar.

Comment

Mensen die bij (hevige) regen hun lichten niet opzetten zodat ge ze pas de laatste moment opmerkt. En natuurlijk het bekende (achter) mistlicht bij regen, maar ja zo'n mensen kunt ge dat dan ook weer niet kwalijk nemen want die volgen gewoon de wet...
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                Deze morgen E19 - 6.30 uur - van Brussel naar Antwerpen - hevig regenweer : vrachtwagens die er een sport van maken om ondanks het inhaalverbod bij regenweer elkaar voorbij te steken. De meesten zonder gebruik van richtingaanwijzers en sommigen die al na amper dat de richtingaanwijzer eenmaal heeft opgelicht al een ruk naar links geven. En niet enkelen maar tientallen vrachtwagens. Daarbij nog de camionetten en dan vooral de witte gevallen met drie grote rode letters op de zijkant die om ter snelst in Mechelen willen zijn en zowel langs links als rechts voorbij gaan. Tweemaal ben ik op mijn remmen moeten gaan staan. Eenmaal heeft een vrachtwagen die plotseling naar links kwam mij op een ei na gemist. Ik heb nu wel veel beelden met de dashcam waar menig politie agent zijn wenkbrauwen zal bij fronsen. Misschien toch ook maar wat beelden op youtube beginnen zetten. Vooral deze waar het bedrijf goed zichtbaar op de vrachtwagens staan af te lezen. Die met zijn BMW M3 destijds en het geval van verkeersagressie is er een engel tegen.

Dringend een strengere wetgeving voor al die assholes nodig. Totaal inhaalverbod van vrachtwagens en alles wat lichte vracht is ook begrenzen op 90 km/uur, gekoppeld aan een digitale tachograaf. Verbod om op middenvak te komen en verplichte minimum afstand tussen vrachtwagens veel groter maken. Zodat er bij op- en afritten geen problemen voor andere bestuurders zijn om in te voegen. Boetes ook een veelvoud van nu maken en bij intrekking rijbewijs ook rijverbod onder werkuren doorvoeren (niet zoals nu dat ze professioneel nog wel mogen rijden maar privé niet). Maar in eerste plaats veel meer controles en ook effectief ingrijpen. Want nu zijn er geen controles en als je dan eens een politiewagen ziet rond rijden dan kijken ze er nog niet naar.
                                zoals zo dikwijls geschreven, vrachtwagens blijven doorrijden op ASN zonder enige controle omdat flitskastjes ingesteld staan op 90 of 120 staan ingesteld en blauwbloezen niets anders willen zien dan snelheid !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                  Mensen die bij (hevige) regen hun lichten niet opzetten zodat ge ze pas de laatste moment opmerkt. En natuurlijk het bekende (achter) mistlicht bij regen, maar ja zo'n mensen kunt ge dat dan ook weer niet kwalijk nemen want die volgen gewoon de wet...
                                  Ooit een boete gehad omdat ik bij hevig regenweer geen mistlicht had opgezet. Terwijl op zo een moment een mistlicht enorm hindert. Maar wagens die zonder licht reden werden wel gerust gelaten. Mijnheer de agent redeneerde : als je lichten opzet moet je ook het mistlicht opzetten. Ofwel alles op ofwel niets. Voor minste gezever maar de boete betaald want dreigde ook al met smaad aan politie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                    Ooit een boete gehad omdat ik bij hevig regenweer geen mistlicht had opgezet. Terwijl op zo een moment een mistlicht enorm hindert. Maar wagens die zonder licht reden werden wel gerust gelaten. Mijnheer de agent redeneerde : als je lichten opzet moet je ook het mistlicht opzetten. Ofwel alles op ofwel niets. Voor minste gezever maar de boete betaald want dreigde ook al met smaad aan politie.
                                    Ik vind het zelf ook hinderlijk en hatelijk als iemand zijn mistlicht heeft opstaan bij regen. Maar ge kunt u er ook moeilijk druk om maken want diene mens volgt gewoon de regels.
                                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

ik hoop telkens ik moet stilstaan, het vooruitgaat
                                      maak geen grapjes, zevert niet en carry on

Comment

Ik kijk gewoon naar de autos voor mij. Als ik denk dat ik liever zou hebben dat ze hun mistlicht aandoen omdat ik ze anders niet zie, en dat kan bij flinke regen zo zijn, dan doe ik mijn mistlicht ook aan. Een paar minuten later kan de situatie anders zijn en gaat het weer uit. Dus ik doe ook mijn mistlicht soms aan in de regen. Ik wist niet dat het verplicht was.
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

Working...
                                        X