Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Op de R8? Wat een wacko!
Wat bezielt sommige mensen toch...
Yep. Kerel in werkkledij en een rugzakje mee. Iets zegt me dus dat hij dat nog al eens doet. Ik kwam hem net op die brug tegen zonder pechstrook of gelijk wat, gewoon op de rechterstrook op een weg waar je 120 mag ...
Zat net inhalend verkeer naast mij, dus enige wat je dan kan doen is je pinker naar links opzetten, links in je vak rijden en hopen dat je achterligger het snapt en op tijd ziet.
De zoon leren kijken naar aanwijzingen: witte lijn die stopt aan het kruispunt, graskant die ophoudt, straatnaambordjes, goot die niet meer doorloopt, soms anders ingekleurd, maar vooral durven focus verleggen van tijd tot tijd van de rijbaan naar de zijkant
Goeie tip.. Als ik erover nadenk doe ik dit automatisch. Nu onder ons gezegd en gezwegen, na 20 uren les kunnen die toch nog niet supergoed rijden hee. Je voelt dat die nog onzeker zijn. Men zou in feite de regeling nog strenger moeten maken, maar anderzijds op één of andere manier het toch betaalbaar houden. Ben nu aan het twijfelen, laat ik hem asap zijn examen opnieuw doen of laat ik hem een jaar rijden met voorlopig rijbewijs...
Ben ook niet voor de voorrang van rechts. Heb dat eerlijk gezegd ook wel eens voor dat je een straatje te laat ziet en geen voorrang verleent. Denk iedereen. Als ik hier kijk op de gemeente zijn er veel kleine straatjes waar iedereen gewoon voorbij vlamt. Ik vertraag er altijd, maar dan komen ze werkelijk in uw gat hangen om te zeggen van wat doet die onnozelaar nu...
Ik was zelf ook pas de tweede keer geslaagd, bij mij zat er een maand tussen het eerste en tweede examen. Te snel teruggaan (in de zin van een week later al) lijkt mij niet echt goed. Dan heb je weinig tijd om nog te oefenen.
Op het eerste examen, parkeren in de straat, al eens tegen de borduur gezeten, herbegonnen, denkt ze dat het goed is, dus stapt ze uit en gelijk ze op het voetpad naast mij staat (met de examinator) achter mij, bollen we een beetje vooruit (geen handrem en in neutraal), dus ik wist al, ja niet geslaagd, zwaai ik zo eens droog aan de ruit, die mens en ik schieten daar in de lag, rest van de dag was wel beeld zonder klank dan...
Keer erna heel de tijd met haar grootlicht gereden, ondanks het duidelijke blauwe lampje op het dashboard en half Gent die al terug pharde naar ons. Die mens zei dat dan, kreeg ze rest van de tijd nog om het niet te verprutsen. Ook voorrang niet verleend dan, weeral game over.
Derde keer mocht ze met de rijschool gaan, opnieuw een voorrang.
Ik ben ook 4 keer moeten gaan.
Maar wel een totaal ander verhaal, eerste drie keren hebben ze mij allerlei fouten in de schoenen geschoven die ik niet had gemaakt.
Geen voorrang aan rechts geven, geen voorrang van rechts nemen, te snel rijden en te traag rijden, ...
Ik had zelfs een tractor moeten inhalen terwijl er tegenliggers waren!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
ach, deze morgen examen gehad waarbij leerling door het rood licht reed (nog net met de voorste wielen over de stopstreep en toen op rood) en jaja geslaagd. Examinator had het niet gezien...
En na 20 uur rijles: inderdaad, dat is niet genoeg. Maar, ik raad leerlingen altijd aan om tussen de lessen door veel te gaan oefenen met hun ouders en toe te passen wat we geleerd hebben in de lessen. Die het effectief zie je mijlenver eindigen qua rijervairng dan zij die altijd maar excuses hebben om tussen de lessen niet te moeten rijden (het regent, te moe, de zon schijnt,...). Dan heb je met 20 uur lessen wel meer dan voldoende en kan je zelfs meer zien dan eigenlijk moet.
Ik had 0 fouten op m'n theorie en was van de eerste keer geslaagd op m'n praktijk. Gewoon met de ouders geleerd op 9 maanden zo. M'n pa was ook bmw rijder. Vandaar dus.
bij mij was het grappig.
2 kleine foutjes op de theorie, daarna praktijklessen gevolgd en 3maand alleen gereden.
in die 3maand wou ik met een Bklasse brommer rijden, maar dat mag niet met voorlopig rijbewijs. dus hup, theorie brommer herdoen en zwaar geflest (dacht 2 zware en een stuk of 6 lichte foutjes). dag erna terug theorie gaan doen zonder nen boek open te doen en 1 klein foutje. ge moet echt sjans hebben met die theorie reeksen.
maand later voor de fun praktijk met de brommer gedaan en geslaagd van de eerste keer
paar maand later praktijk met auto gedaan en zonder opmerking erdoor.
jaartje later voor motorijbewijs gegaan en ge hoeft geen theorie te herdoen dan. dus direct praktijk lessen en daarna examen. was ik toch niet gebuisd zeker (ik reed met ne CB900 en dat rijschoolbrommerke was een 500cc, 2keer stilgevallen daarmee).
in september opnieuw afspraak voor examen gemaakt en toen bleek ineens dat iedereen die voor moto rijbewijs gaat, ineens theorie moet herdoen.
dus ik smorgens om 7:00 met de CBR900RR (had toen al een fireblade) naar de rijschool om mijn theorie te gaan doen. de gezichten van die wachtenden was fenomenaal. aankomen met ne fireblade in vol kostuum en dan uwe theorie moto komen afleggen .
Van den eerste keer geslaagd natuurlijk en om 7h15 op achterwiel vertrokken aan de rijschool. weekje later ook praktijk met moto geslaagd
Dacht dat die plannen in de pijplijn zitten. Volgens mij een 2-3 maanden geleden ook een topic over geweest.
Er is zo'n straatje waar ik letterlijk misschien al duizend keer ben gepasseerd, waar ik eigenlijk voorrang van rechts heb maar niemand heeft mij ooit voorrang gegeven. ik wacht daar dus altijd mooi mijn beurt af
Vanmiddag was er zowaar zo ene die stopte om mij voorrang te geven!
kwas zo van mijn melk dat ik bijna vergat nog naar rechts te kijken vooraleer ik linksaf sloeg :p
Maar ja, ik zou ook zeggen: afschaffen die handel, veel te verwarrend in ons belgenlandje
Ik had 0 fouten op m'n theorie en was van de eerste keer geslaagd op m'n praktijk. Gewoon met de ouders geleerd op 9 maanden zo. M'n pa was ook bmw rijder. Vandaar dus.
#premiumdrivinglessons
0 fouten theorie en geen enkele fout op praktijk. Door mijn moeder aangeleerd met een renault 11.
bij de dochter: theorie: 1e keer erdoor, praktijk: volgens de leraar van de rijschool was ze klaar, volgens mij ni, met moeder praktijk gaan doen & gebuisd
na nog eens 3 maanden vond ik dat ze 't voldoende kon en terug praktijk gedaan met mij en geslaagd(alhoewel ik eerlijk moet zijn dat indien ik examinator was, ze terug gebuisd ging zijn)
nu na een 25.000km rijervaring sinds haar rijbewijs, rijdt ze goed
vrachtwagen, door bedrijf betaald 4 keren = gemiddelde alle collega's...alleen onze jonge en knappe vrouwelijke collega's slagen van de eerste keer
onze vrachtwagen die de rijschool ons meegeeft tijdens het exaam heeft geen achteruitrijcamera en de cabine is een heel stuk smaller dan de meubelbak...betaal je zelf krijg je een recente met een hoop snufjes en is de bak even breed als de cabine
Praktijk was effe balen. Al na 100 m na verlaten rijschool moest ik de wagen aan de kant zetten.
Die examinator zei toen dat het best was om toch die gordel maar eerst eens om te doen....
Shit. Rats vergeten...
Dacht dat ik al gebuisd was maar mocht gelukkig toch verder rijden.
Uiteindelijk toch geslaagd.
vrachtwagen, door bedrijf betaald 4 keren = gemiddelde alle collega's...alleen onze jonge en knappe vrouwelijke collega's slagen van de eerste keer
onze vrachtwagen die de rijschool ons meegeeft tijdens het exaam heeft geen achteruitrijcamera en de cabine is een heel stuk smaller dan de meubelbak...betaal je zelf krijg je een recente met een hoop snufjes en is de bak even breed als de cabine
Spiegels komen toch even breed als de meubelbak? Trouwens, een achteruitrijcamera hebben die dingen sowieso toch niet?
Ik ben ook 4 keer moeten gaan.
Maar wel een totaal ander verhaal, eerste drie keren hebben ze mij allerlei fouten in de schoenen geschoven die ik niet had gemaakt.
Geen voorrang aan rechts geven, geen voorrang van rechts nemen, te snel rijden en te traag rijden, ...
Ik had zelfs een tractor moeten inhalen terwijl er tegenliggers waren!
Comment