Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik weet nog dat ik geen auto had om te oefenen en daarom de volle opleiding genomen heb. Examinator vond mij wat te aggressief rijden maar had verder geen aanmerkingen. Wist eigenlijk niet waarom, behalve dat hij eens te laat was met zijn aanwijzing om af te draaien en ik rechtdoor reed, opmerkende dat ik op die plaats niet meer mocht voorsorteren.
Daarna nog veel met de trein gereden voor ik echt de auto begon te gebruiken
autonoom mag, maar je moet de handen op het stuur laten. En die systemen werken niet als je de handen op het stuur zet. Minste weerstand dat die ondervinden stoppen ze ermee.
autonoom mag, maar je moet de handen op het stuur laten. En die systemen werken niet als je de handen op het stuur zet. Minste weerstand dat die ondervinden stoppen ze ermee.
Zelf ook weinig troubles gehad. Zowel moto als auto theoretisch 2 foutjes.
Praktijk beide geslaagd in één keer.
Al moet je soms geluk hebben met de examinator. Ik stond voorgesorteerd naar links en moest eigenlijk rechtdoor. Ik kijk drie keer in de achteruitkijkspiegel. Examinator kijkt vriendelijk terug. IK wacht tot de auto's rechts voorbij zijn, steek pinker uit en ga voorzichtig naar de voorsorteerstrook naast me...
Ik hoorde hem zuchten.
Na de rit:"Je kan best goed rijden. Maar doe dat nooit meer. Mar alé, geslaagd."
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
inderdaad, eigenlijk moet je gewoon doorrijden en als het kan op een andere plaats terug de goede weg op geraken. Meestal zal de examinator de route dan iets aanpassen dat je dat niet moet doen. Zelfde aan een rotonde: als je op de binnenste rijstrook zit en je geraakt de rotonde niet meer af aan de afrit die je moet hebben: gewoon extra rondje maken en zien dat je dan naar rechts kan komen. Nooit blijven stilstaan en het verkeer achter je mogelijks hinderen.
Nice. Niet te onderschatten ook wat betreft opleiding. Ik ben de examens in Brussel gaan doen en was geslaagd. Helaas niet geslaagd op de tweede mondelinge test in Alken. Komt veel bij kijken, zeker ook wat betreft automechanica. Ik ben sindsdien niet meer teruggegaan. Ook al niet omdat ik nu een job heb die ik graag doe en destijds werkzoekend was.
De 23ste juni ongeveer een 25+ hagelinslagen gekregen. Motorkap, dak, zijflank,...ben eens benieuwd...
Het was trouwens gezellig, 4 rolluiken zien uit alsof er iemand met hagel op geschoten heeft (wat technisch gezien ook correct is )
In totaal de auto geraakt, 4 rolluiken (zowel de lamellen als de omkasting als de geleiders), dakgoot vooraan, bij de sectionale garagepoort alle elementen geraakt, en achter in de tuin is de omheining gaan vliegen...bovenbuis weg, draad weg, spandraden weg. Het huis is 7 maand oud...
Wél lag er een grote plastic ton (zo eentje voor snoeihout) bij ons in de tuin die ergens van in de buurt moet zijn, heb zitten rondvragen maar de eigenaar is nog niet gevonden. Dus dat is toch al iets hé!
heb net wat offertes van ramen binnen, rolluiken varieren van het enkelvoudige in plastic vs het 4 voudige in alu
voordeel is dat ze hagel doorstaan...maar dat dekt sowieso de brandverzekering of moet het dan erkend worden als ramp
Hangt van je brandverzekering af. Normaal gezien valt dat daaronder. Onze verzekering dekt alle schade aan luifels, schuttingen, zonnewering en rolluiken. natuurlijk gaan ze wel een inhouding doen (uw vrijstelling als ge die hebt, wij niet), en ze houden rekening met de ouderdom van de rolluiken. Dus heb je 20 jaar oude rolluiken en een aankoopfactuur van 400.000 belgische frank, dan gaan ze daar X% waardeverlies op toepassen.
Wij trekken gewoon de volledige herstelofferte terug. (van de rolluiken, garagepoort en afsluiting. Auto is afwachten...)
Het rampenfonds, dat is nog andere koek...
Als het echt erg is geweest, kan de GEMEENTE een aanvraag doen bij het rampenfonds tot onderzoek. De gemeente schrijft dan alle inwoners aan, met de vraag een dossier samen te stellen. Daarna gaat de gemeente dat naar het rampenfonds doen, en onderzoeken die wat de omstandigheden waren. Ze gaan bij het KMI, VMW, enz. kijken. Ook moet de schade aanzienlijk zijn (dacht meer dan X miljoen EUR in totaal)
Na de uiteindelijke erkenning (en dat kan 8-10-12 maand duren...) verschijnt dat in het staatsblad en dan heb je 3 maand de tijd om je kosten in te brengen.
HIER kan je lezen wat zo'n procedure juist in zal houden. Wij zijn er nu mee bezig (moest de verzekering iets niet dekken, komt eventueel het Fonds later tussen. Maar volgens de expert en de makelaar is het allemaal voor de verzekering...maar kwaad kan het niet.)
Dat was misschien nog met het 'oude' rampenfonds. Voor 1 juli 2014 was dat Federaal. Vanaf 1 Juli 2014 is de Vlaamse overhead bevoegd.
De wateroverlast van Juli 2014: Erkenning op 30 Januari 2015. Later is de getroffen zone nog groter gemaakt.
De wateroverlast van 5 Juni 2015: Erkenning 22 Juni 2016
Vanaf erkenning heb je 3 maand de tijd om je dossier in te dienen.
Heb weet van mensen die voor de ramp van Juli 2014 in Maart 2015 hun geld hadden. Is nog veel te lang, maar toch geen tientallen jaren.
De grote miserie is de verzekeringsmaatschappijen. Bij wijze van spreken, als schade voor beiden in aanmerking komt dan is het de verzekering die moet betalen. Verzekeringsmaatschappijen weten dat ook, en die proberen zo lang mogelijk de boot af te houden om zo min mogelijk uit te betalen, in de hoop dat het rampenfonds toch uitbetaald.
Voorrang van rechts... Zijn er nog mensen die dat zoals mij een compleet idiote regel vinden?
Ik zou eigenlijk veel liever hoofdbaan voorrang hebben, en waar het een echt drukke zijstraat is moet je maar lichten zetten of een rotonde waar mogelijk.
Er zouden veel minder ongelukken gebeuren. Vooral zoals DHL zegt, die echt bizar kleine straatjes waar je 99 op de 100 keer vertraagd voor niks (remmen versleten, onnodig brandstof verbruiken om weer op te trekken), maar je kan het niet riskeren van niet te vertragen want 1 keer op die 100 komt er ene uit die zijne voorrang neemt (en dat mag hij) en dan is het bam als je niet vertraagd...
Neen VVR zou overal moeten zijn, er zou veel rustiger gereden worden!
Comment