Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Voor elk probleem is een oplossing : http://www.steedapplecatcher.com/main.htm
    Dat bestaat toch al lang, zelfs 20 jaar geleden zag ik al paarden met zo een "kakzak" rondlopen.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Hier se , diene wou zelf met den otto mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Dat bestaat toch al lang, zelfs 20 jaar geleden zag ik al paarden met zo een "kakzak" rondlopen.
        Idd heb da toch ook nog gezien, heb het er in mijn vorige post nog over gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
          In welke supermarkt hebben die hun rijbewijs gehaald?
          In dezelfde superette als dit geval (grijze 307SW in de rode cirkel)

-Spitsstrook is open (signalisatie met 4 groene pijlen zichtbaar verderop)
          -Op de spitsstrook zo vér als men kan zien...geen kat!

ze kwam invoegen vanop de oprit, voor de vrachtwagen, en knalde meteen (zonder pinken of kijken) naar het 2de vak. De Espace voor mij kon zijn stuur nog net naar links smijten (geluk dat de Kia op het 3de remde)

Ben maar naar rechts gegaan en heb de zware overtrading begaan om rechts in te halen...iets daarna zag ik in de achteruitkijkspiegel de vrachtwagen haar ook rechts inhalen...

Geweldige uitvinding die spitsstrook, of zoals ik ze noem 'mijn privérijstrook'

Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            ja in brugge etc, waar er contenu paarden rondlopen, nog geen particulier ermee zien rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ja in brugge etc, waar er contenu paarden rondlopen, nog geen particulier ermee zien rijden
              Ik kom zo goe als nooit in steden als brugge
              De laatste jaren zie ik het eigenlijk niet meer gebruikt worden.
              Maar zo'n 10 jaar terug had bijna elk paard hier in het dorp dat aan zijn gat hangen. (Ja, in een dorp)

Mij maakt het eigenlijk niet veel uit, in den tijd van onze grootouders liepen de mensen met een emmer de paarden na, er werd soms zelfs voor gevochten.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

In de steden oké. Maar op den echte buiten (niet de nieuwe dorpswijken) waar ruiters meestal vertoeven. Niemand die zich toch stoort aan een paardenstront, en die dat wel doen, die moeten maar in één of ander verstedelijkt gebied gaan wonen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  In de steden oké. Maar op den echte buiten (niet de nieuwe dorpswijken) waar ruiters meestal vertoeven. Niemand die zich toch stoort aan een paardenstront, en die dat wel doen, die moeten maar in één of ander verstedelijkt gebied gaan wonen.
                  Wel Jakkel ik woon ook 'op den buiten' en ik stoor me niet aan echte boeren (met of zonder tractor en strontkar), aan koeien, aan van die reuze landbouwmachines aan 25 km/uur of dergelijke, maar ik vind het zeer vervelend om te moeten vaststellen dat de straat vol met paardenstront ligt als ik mijn oprit wil verlaten. Het gaat me om het principe, paardenstront achterlaten staat bij mij gelijk aan sluikstorten.
                  Trouwens diegene die met paarden rondrijden zijn meestal geen echte mensen van ' de buiten' .
                  In de stad ga ik niet gaan wonen, beroepshalve kom ik daar veel en daar heb je dan het fenomeen hondenstront.

Comment

• Ik woon al bijna gans m'n leven 'op den buiten', ik fiets ook veel op verharde (smalle) boerenwegen maar ook op land-, zand- en boswegen. Ik heb mij eigenlijk nog nooit gestoord aan een paardenstront. Ik probeer er naast te rijden en rij ik er eens door, ja oké, dat is wat eigen aan sporten in de natuur zekers?

Comment

• ik ben wel 100% mee dat honden hun shit wel moet worden opgeraapt door eigenaar

Comment

ik ben wel 100% mee dat honden hun shit wel moet worden opgeraapt door eigenaar
                        Zeker weten. Ik kom nooit buiten met m'n hond zonder kakzakje. In de weides en in de bossen weg van de wandelpaden laat ik het liggen. Maar in de bermen, altijd opkuisen.

Comment

ik ben wel 100% mee dat honden hun shit wel moet worden opgeraapt door eigenaar
                          Jan, moeten wel, maar doen is soms wat anders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Rij eens met de motor en je zal weten waarom paardenstront niet op de openbare weg hoort, ook niet 'op den buiten'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                              Rij eens met de motor en je zal weten waarom paardenstront niet op de openbare weg hoort, ook niet 'op den buiten'.
                              Hé, dat doe ik per toeval ook wel enkele duizend km's per jaar.

Je hebt gelijk, net als losliggende steentjes, putten in de weg, zand- en slijkresten, gladde wegmarkeringen, enz... . Als je met de moto rijdt moet je met zulke dingen rekening houden.

Trouwens, bij normaal rijden met de moto heb je geen last van een paardenstront. En als je zin hebt om te gassen, dan doe je dat (als normale mens toch) op wegen waar het risico op onverwachte hindernissen laag tot zeer laag is. Ik heb nog nooit een paardenstront zien liggen op een brede secundaire weg, noch op op- en afritten.

Comment

• Laten we gewoon allemaal bijleggen om een kar paardenstront op Jakkel zijn oprit te laten dumpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                  Laten we gewoon allemaal bijleggen om een kar paardenstront op Jakkel zijn oprit te laten dumpen
                                  Bedankt voor dit initiatief van liefdadigheid, maar je bent te laat met uw geschenk. Ik heb in de lente m'n tuinplanten al van paardenmest voorzien.

Comment

Is dat ook ni ideaal voor in de stoof, of zijn dat koeievlaaien

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                                    Klopt

koeienvlaai is voor in den bouw, na afbraak schouw voor je gaat pleisteren om roetdoorslag te vermijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                      Klopt

koeienvlaai is voor in den bouw, na afbraak schouw voor je gaat pleisteren om roetdoorslag te vermijden

Was vroeger inderdaad een veelgebruikte techniek, tegenwoordig bestaan er al alternatieven daarvoor.
                                      Trouwens vroeger werd ook het haar van de koe gebruikt tijdens de pleisterwerken.

Comment

• Moederziel alleen.

Moederziel alleen op de 3-vaks autostrade @ 120.

...

Kijk in de spiegel. Niets.

...

Kijk in de spiegel, héél in verte een auto. Snelheid lijkt hoog, 140+.

...

Kijk in de spiegel, achterligger komt eraan. Snelheid is hoog, 140+

...

Achterligger hangt nu ineens op 5cm van je achterbumper.

...

In de verte een vrachtwagen. Normaal aan 140+ was de achterligger jou én de vrachtwagen al lang voorbij.

...

Het is nog altijd te ver voor jou om de vrachtwagen in te halen zonder aan middenvakplakken te doen. Achterligger gaat ineens zonder te pinken naar het middenvak.

...

Achterligger hangt nu schuin langs, haalt niet verder in.

...

Gas los voor de voorliggende vrachtwagen. Auto hangt nog altijd schuin langs. Je kijkt in de spiegel, pinkt, en laat de auto langzaam bewegen in de hoop dat hij plaats maakt naar het derde vak. Doet hij niet.

...

Bijremmen, pinken, en achter de auto invoegen. Door de hele situatie kom je plots heel dicht achter hem hangen.

...

Je ziet hem kijken in zijn spiegel, roetwolk, en ineens kan hij wél optrekken (nadat hij je heeft vastgezet achter een vrachtwagen op een verder lege autostrade, mét zelfs een derde vak...)

...

Hij gaat er vandoor tegen 140+, op het middenvak. Jij pinkt en voegt terug in op het verder lege rechtervak.

...

Moederziel alleen.
                                        Last edited by TooTall; 20/07/2016, 09:31.
                                        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                          Jij pinkt en voegt terug in op het verder lege linkervak.
                                          Waarom voeg je - na het inhaalmanoeuvre - niet in op het rechtse rijvak ?

Comment

Working...
                                          X