Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
De onverschilligheid tegenwoordig.
Deze morgen getuige van een ongeval op de E40 (auto voor me aquaplaning, vliegt 4 meter naar onder en gaat enkele malen over de kop) en buiten mezelf dus niemand die stopt. Even vertragen tijdens de slippartij en dan gewoon doorrijden... zelfs toen ik teken deed naar passanten om te stoppen (was in paniek, dacht echt dat die man morsdood ging zijn) was ik de enige die hulp bood.
Politie keek daar niet van op, een motard stopt blijkbaar altijd, autobestuurders alleen als ze echt niet door kunnen.
Comment
-
het is zelfs een strafbaar feit
eigenlijk kan je alleen maar hopen dat ze zelf ooit iets tegenkomen en dan pas beseffen hoe belangrijk het is dat andere mensen stoppen om te helpen
Comment
-
Ik heb me vroeger, ten gevolge van een discussie, ooit verdiept in die materie, omdat ik niet zo goed tegen bloed kan (en al zeker niet als het serieuzere verwondingen zijn).
Ik zou bvb. altijd stoppen en de hulpdiensten meteen bellen, maar vraag me niet om een half verhakkelde, reutelende persoon uit zijn auto te gaan halen want ik kots hem 105 keer onder.
Dat MOET ook niet, volgens de wet. Je moet handelen naar eigen best vermogen, kwam ik te weten.
Stoppen en bellen doe ik dus direct, medisch ken ik niets van het menselijk lichaam dus blijf ik er liever af.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Awel, ik hoopte ook om met zijn 2en naar onder te kunnen gaan moest het zo erg zijn als ik dacht maar dan stond ik er morgen nog.
Gelukkig was er ook niemand die nog snel een fotootje wilde maken, dan had ik met dingen beginnen gooien denk ik.
Comment
-
Ik stop ook altijd.
Wat het verplaatsen van een persoon na een ongeval betreft, dat kan je vaak beter niet doen want je ziet welke inwendige verwondingen de persoon heeft.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Wat voor auto was het??
Last van de schouder op de plaats van de gordel zal hij toch wel hebben.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
4-vaks autostrade, tamelijk rustig verkeer met rechts sporadisch vrachtwagens. Invoegend verkeer achter een bus. Ik ga van 2 naar 3, braaf opzij zodat ze niet achter een bus hoeven in te voegen en meteen naar het 2de kunnen (en ook uit veiligheid, moest er eentje meteen zonder kijken naar het 2de knallen)
Witte bestelwagen maakt daar dankbaar gebruik van en ik voeg terug voor hem in. Hij volgt mij tegen 120 op het 2de vak, rechts blijvend sporadisch vrachtwagens.
Iets verder een invoegende motor die de autostrade opkomt net in een gat tussen een rits vrachtwagens die rechts hangen. Hij is beduidend sneller dan hun, maar niet overdreven. Feitelijk een identieke situatie als daarvoor met de witte bestelwagen.
Ik ga (niet extreem vroeg) naar het derde vak zodat de motor kan invoegen en ook meteen kan opschuiven naar het tweede vak en niet achter de vrachtwagen komt te hangen.
Geeft die blinde vink in de witte bestelwagen een hoop gas bij (je zag de neus zo omhoog komen) en begint die mij rechts in te halen...ik deed braaf 120, hij reed daarvoor ook gewoon achter mij tegen dezelfde snelheid
De motor wil invoegen maar ziet dat de witte bestelwagen ineens afkomt, dus hij doet zijn pinker terug uit en moet afremmen omdat hij geen plaats heeft om in te voegen...
Ik geef een streep gas bij, voeg terug voor de witte bestelwagen in.
Hij trekt met zijn faren.
Waarom?
Waarom?
Waarom?
Gewoon een 4-vaks kalme autostrade om 0600 's morgens. Niemand voor de rest te zien. Hij was me gewoon aan het volgen. Ik maak plaats voor hem zodat hij kan invoegen, maar zélf plaats maken voor iemand anders is blijkbaar not-done?
Enige wat ik kan bedenken is dat hij de motor niet zag, en dacht dat ik zonder reden naar het derde ging, maar kan ik me moeilijk voorstellen...ik weet ook dat invoegend verkeer voorrang moet geven, maar als je kàn plaats maken doe je dat toch?Last edited by TooTall; 29/07/2016, 09:13.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten4-vaks autostrade, tamelijk rustig verkeer met rechts sporadisch vrachtwagens. Invoegend verkeer achter een bus. Ik ga van 2 naar 3, braaf opzij zodat ze niet achter een bus hoeven in te voegen en meteen naar het 2de kunnen (en ook uit veiligheid, moest er eentje meteen zonder kijken naar het 2de knallen)
Witte bestelwagen maakt daar dankbaar gebruik van en ik voeg terug voor hem in. Hij volgt mij tegen 120 op het 2de vak, rechts blijvend sporadisch vrachtwagens.
Iets verder een invoegende motor die de autostrade opkomt net in een gat tussen een rits vrachtwagens die rechts hangen. Hij is beduidend sneller dan hun, maar niet overdreven. Feitelijk een identieke situatie als daarvoor met de witte bestelwagen.
Ik ga (niet extreem vroeg) naar het derde vak zodat de motor kan invoegen en ook meteen kan opschuiven naar het tweede vak en niet achter de vrachtwagen komt te hangen.
Geeft die blinde vink in de witte bestelwagen een hoop gas bij (je zag de neus zo omhoog komen) en begint die mij rechts in te halen...ik deed braaf 120, hij reed daarvoor ook gewoon achter mij tegen dezelfde snelheid
De motor wil invoegen maar ziet dat de witte bestelwagen ineens afkomt, dus hij doet zijn pinker terug uit en moet afremmen omdat hij geen plaats heeft om in te voegen...
Ik geef een streep gas bij, voeg terug voor de witte bestelwagen in.
Hij trekt met zijn faren.
Waarom?
Waarom?
Waarom?
Gewoon een 4-vaks kalme autostrade om 0600 's morgens. Niemand voor de rest te zien. Hij was me gewoon aan het volgen. Ik maak plaats voor hem zodat hij kan invoegen, maar zélf plaats maken voor iemand anders is blijkbaar not-done?
Enige wat ik kan bedenken is dat hij de motor niet zag, en dacht dat ik zonder reden naar het derde ging, maar kan ik me moeilijk voorstellen...ik weet ook dat invoegend verkeer voorrang moet geven, maar als je kàn plaats maken doe je dat toch?
Heb ooit ook zo ene gehad voor mij in de file, motoren rijden stapvoets (nou ja..) tussen 2 vakken door, zet die vent zicht telkens helemaal opzij zodat de doorgang te smal wordt.
Hilariteit alom als er plots een 2 tal kerels afstappen en even zijn raampje aantikken.....er was direct plaats genoeg.
Comment
-
volgens mij ligt da gewoon aan het verstandelijk niveau van sommige(niet alle) witte camionettenrijders...
gisteren eentje gehad: ik rijd op de 3e band aan 130 op de teller(effectief 125), ben met voorkant thv achterkant witte camionette(wc) die op middenste vak rijdt, wc steekt pinker aan naar links en komt direct naar links, ik claxonneer, wc gooit zich terug naar rechts bijna op de camionette voor zich
daarna gaat de wc in kwestie bumperkleven bij mij, neemt dezelfde afrit en blijft bumperkleven en lichten trekken, na 10km heeft hij 't opgegeven en heeft de wc rechtsomkeer gemaaktmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
Comment
-
Met zo'n weer zonder lichten rond rijden... Vrachtwagens die elkaar inhalen op e34. Weer leuk ww verkeer.
Comment
-
Stront.
Wil vanmorgen vertrekken, een immense plek stront op de voorruit, récht in het zichtveld. Ongeveer 20x20cm. En het was het zware industriële spul, inclusief brokjes en graantjes en halfverteerde maïskorrels. Denk dat het van een Pteriodactyl of een struisvogel was.
Of van de buurvrouw.
Bon, emmer gevuld met zeepsop, dat erover gekapt, uiteindelijk was de ruit wel proper (hingen nog wel wat restanten op de ruitenwisserarmen maar vooruit)
Dus ik vertrek, hm, spiegels zijn wat aangeslagen, even vrijmaken...eeehm...
NOG MEER STRONT!
Mijn zijspiegel aan bestuurderskant was dus VOLLEDIG ondergekakt. Nog nooit gezien. Het volledig glas bedekt met vogelstront.
Uiteindelijk gestopt bij een Total tankstation om daar het ergste af te vegen. Goddank hadden ze daar zo'n emmer met zeepsop en aftrekker staan. Daarvan dus even gebruik gemaakt.
Ondertussen stond het meisje van de tankshop toe te kijken van achter het raam...voelde me enigzins verplicht om toch iets te gaan kopen mits ik gebruik had gemaakt van haar faciliteiten om de vogelstront af te schrapen.
Dus naar binnen...ah...eh...ah! Flesje bruiswater! Dat is nog te doen.
"1 euro 35 graag"
(check portefeuille - niets)
"met de kaart!"
"ok....dan komt er wel 10 cent bij"
Dus, dubbel bescheten geweest voor de prinselijke som van 1.45 EUR!
Goedemorgen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
"1 euro 35 graag"
(check portefeuille - niets)
"met de kaart!"
"ok....dan komt er wel 10 cent bij"
....toch 1 voordeel van roken, nooit extra betalen voor bancontact
Comment
Comment