Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    als je moet remmen, zou je kunnen zeggen dat je niet genoeg afstand hield en zolang je niet remt heb je geen verlies
    Wel als je daarna terug op snelheid moet komen...

    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Remmen zijn het kostelijkste onderdeel van een wagen...
    Voorlopig WECARE contract, dus wordt reeds maandelijks betaald, versleten of niet...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Remmen zijn het kostelijkste onderdeel van een wagen...

      Bwaa, er zijn wel wat onderdelen op een auto die duurder zijn om te vervangen hoor
      BMW X5 45e

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
        Wel als je daarna terug op snelheid moet komen...
        het uitbollen compenseert grotendeels het terug versnellen, ideaal is natuurlijk in je uppie op de autostrade zitten

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Het is niet omdat iemand pinkt dat die voorrang heeft hé.

          Ook al denken veel mensen dat op de autostrade. Zelfde met opritten, mensen denk ook dat ze daar voorrang hebben en voegen maar in


          Bij ons in Hoevenen is dat redelijk gevaarlijk, is een véél te korte oprit, omdat je eerst een 90° bocht moet nemen en dan mss 300 a 400m hebt om snelheid te maken.
          Hoeveel mensen dat daar tegen 50 a 60 invoegen zonder te zien is ongelofelijk. En dan klagen dat camions daar op knallen of links moeten uitwijken.

          Alleen begrijp ik niet hoe je zo traag kunt invoegen. Met een koude motor haal ik daar nog 80 a 90, net vlot genoeg om in te voegen. Met een warme motor lukt 120 - 130 wel vlot.
          Is that a challenge?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
            Is that a challenge?

            Vergeet niet dat ik maar 165 ezels heb en 1800kg in gang moet krijgen he
            BMW X5 45e

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Vergeet niet dat ik maar 165 ezels heb en 1800kg in gang moet krijgen he

              Kom kom, Bmw en RWD niet vergelijken met een Opeltje hé



              Comment


              • Het is niet die ene trage die voor je rijdt die voor ergernis zorgt. Het is gewoon nummer 1001 die traag voor je rijdt. Overal en altijd is er wel iemand die 10 of meer onder de vmax tuft.

                Dus ja, je verliest slechts enkele minuten achter die ene, maar je verliest er veel over je gehele jaar en leven.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                  Kom kom, Bmw en RWD niet vergelijken met een Opeltje hé




                  Voor zoiets is dat idd niet te vergelijken




                  Voor wat rechtdoor te rijden moet ik mijn meerdere erkennen

                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Bwaa, er zijn wel wat onderdelen op een auto die duurder zijn om te vervangen hoor
                    Tuurlijk, maar je moet daar eens dieper op ingaan... Remmen zorgen ervoor dat energie verloren gaat en zijn op die manier het duurste onderdeel van de wagen. Remmen slijten, banden slijten hierdoor, schijven slijten maar vooral ga je kunstmatig opgebouwde energie gaan omzetten naar warmte. Anticiperend rijden kan je heel wat opbrengen op jaarbasis... zonder uiteraard nodeloos honderden meters op voorhand je te laten uitbollen zoals er sommigen doen tegenwoordig.
                    Kweet et, t is eigenlijk muggenziften maar in mijn jonge jaren hoorde k dat ooit eens van een ouder persoon. Die hield er vreemde gedachten op na. Zo zei hij bvb (een beetje als reactie op mijn roekeloos rijgedrag 25 jaar geleden) dat ze de auto's niet moesten gaan uitrusten met airbags in het stuur maar wel met een groot mes. Ze zullen dan wel voorzichtiger zijn zei hij. Cru, maar 'k vond dat eigenlijk nog niet zo'n domme opmerking. Als je in je verbeelding een mes op je stuur ziet wil je inderdaad nergens tegenrijden...
                    Allé, t zijn mijmeringen uit mijnen jonge tijd lol.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Zo zei hij bvb (een beetje als reactie op mijn roekeloos rijgedrag 25 jaar geleden) dat ze de auto's niet moesten gaan uitrusten met airbags in het stuur maar wel met een groot mes. Ze zullen dan wel voorzichtiger zijn zei hij. Cru, maar 'k vond dat eigenlijk nog niet zo'n domme opmerking. Als je in je verbeelding een mes op je stuur ziet wil je inderdaad nergens tegenrijden...
                      Allé, t zijn mijmeringen uit mijnen jonge tijd lol.
                      Haha, Scherp antwoord

                      Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Tuurlijk, maar je moet daar eens dieper op ingaan... Remmen zorgen ervoor dat energie verloren gaat en zijn op die manier het duurste onderdeel van de wagen. Remmen slijten, banden slijten hierdoor, schijven slijten maar vooral ga je kunstmatig opgebouwde energie gaan omzetten naar warmte. Anticiperend rijden kan je heel wat opbrengen op jaarbasis... zonder uiteraard nodeloos honderden meters op voorhand je te laten uitbollen zoals er sommigen doen tegenwoordig.
                        Kweet et, t is eigenlijk muggenziften maar in mijn jonge jaren hoorde k dat ooit eens van een ouder persoon. Die hield er vreemde gedachten op na. Zo zei hij bvb (een beetje als reactie op mijn roekeloos rijgedrag 25 jaar geleden) dat ze de auto's niet moesten gaan uitrusten met airbags in het stuur maar wel met een groot mes. Ze zullen dan wel voorzichtiger zijn zei hij. Cru, maar 'k vond dat eigenlijk nog niet zo'n domme opmerking. Als je in je verbeelding een mes op je stuur ziet wil je inderdaad nergens tegenrijden...
                        Allé, t zijn mijmeringen uit mijnen jonge tijd lol.
                        Was een 10-15jaar geleden in een reportage op de BBC over de evolutie van de veiligheid in wagens.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          het uitbollen compenseert grotendeels het terug versnellen, ideaal is natuurlijk in je uppie op de autostrade zitten
                          Of wachten op een afdaling om terug te versnellen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                            Was een 10-15jaar geleden in een reportage op de BBC over de evolutie van de veiligheid in wagens.
                            Maar waar ik van spreek is van begin '90. Toen had een grote Mercedes ABS en een airbag. Men begon toen stillekes aan frontale airbags in te bouwen. ABS was nog zo speciaal dat er een plaatje ABS op een Mercedes stond.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                              en de mijn had er origineel 55 om 1000kg in gang te trekken. waarschijnlijk zijn er van die 55 ook al een paar gestorven en die 1000kg zal met al die gelaste plaatjes ook al wat meer zijn.
                              mijn remorkske kan ik gewoon van de grond heffen en toch weegt mijn auto + lege remork op de weegbrug 1355kg.
                              en die 55pk met 1355kg trekt er nog mensen af aan de rode lichten, kunt ge u voorstellen hoe TRAAG mensen tegenwoordig vertrekken als het op mijn zenuwen werkt.

                              mijn verbruik zal fel gestegen zijn deze tank, zomaar ff +4ton aan steenpuin afgevoerd met het golfke. en geladen kon ik het overgrote deel van de auto nog steeds bijhouden, voorbij steken zat er niet in (buiten die 3 gisteren die absurd traag vertrokken)
                              Lol ik herken het volledig!! Heb ook ongeveer 60 paardjes en met een koffer vol bakken bier (nieuwjaar preperations) 4 man + 1 bestuurder, zo'n 1600 kg in totaal en trek altijd als eerste weg van de lichten.

                              Moest ik me overlaatst nog inhouden bij het oprijden van de autostrade voor een Volvo v40 met enkel de bestuurder. Die dan, net nog aan het einde van de strook voor de karavaan camions gevoegd geraakt tegen 80. Zit je daar mooi naast een grote scania --' Dan maar even de pechstrook want afzakken was geen optie met nog twee achter mij. Eenmaal ingevoegd kom je onderweg meneer nog eens kontplakkend tegen met telefoontje aan de hand. Talking about douchebags.

                              Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                er zijn opritten waar je de 90 niet kan halen en ik ben niet de enige met dat probleem. een dacia 1.5dci heeft ook 19,5sec nodig van 0-100. in aalst is de oprit naar de E40 echt gevaarlijk. korte oprit en vlak erna een brug.
                                https://www.google.be/maps/@50.91667...8i6656!6m1!1e1
                                Onze duster 1.5dci doet 0-100 in 12,8sec. Zelfs met 1200kg aanhanger zit ik op oprit in Aalst al boven de 90 hoor. Zelfs met de 75pk Logan zit ik daar al aan +100 (dan wel zonder aanhangwagen)

                                Valt mij eigenlijk meestal op dat het vooral potente wagens zijn die geen deftige snelheid halen op de oprit van de autostrade. De moderne eco-ridder met de ik durf niet meer dan 1500tr/min rijden mentaliteit.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Remmen zijn het kostelijkste onderdeel van een wagen...
                                  de naftbak vergt ook veel onderhoud...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    de naftbak vergt ook veel onderhoud...
                                    Ja, maar weette dat er veel hunnen naftbak gaan volgieten nu hij zo goedkoop is om geld uit te sparen lol

                                    Comment


                                    • dubbel
                                      Last edited by ; 30/12/2015, 21:22.

                                      Comment


                                      • dubbel

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
                                          Moest ik me overlaatst nog inhouden bij het oprijden van de autostrade voor een Volvo v40 met enkel de bestuurder. Die dan, net nog aan het einde van de strook voor de karavaan camions gevoegd geraakt tegen 80. Zit je daar mooi naast een grote scania --' Dan maar even de pechstrook want afzakken was geen optie met nog twee achter mij. Eenmaal ingevoegd kom je onderweg meneer nog eens kontplakkend tegen met telefoontje aan de hand. Talking about douchebags.

                                          Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk
                                          Schering en inslag de laatste tijd, en dan zitten ze zelfs niet allemaal te bellen. Vroeger waren het alleen bejaarden die zo traag invoegden, nu doet bijna iedereen het.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X