Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik gebruik bijna nooit de claxon, in die mate zelfs dat ik, als iemand achteruit manoevreert en bijna tegen mij zit , nogal tijd nodig heb om hem te vinden.
Gewoon op het stuur rammen bij mij, makkelijker kan niet, onlangs ook nog voorgehad, ik kom uit een parking op straat gereden, achterwaarts, en voor mij staat er ene, zet zich in achteruit en begint plots naar mij toe te rijden, claxon! Anders was het wsl boem geweest. Achteruitkijkspiegels, thans gemakkelijk e...
Gewoon op het stuur rammen bij mij, makkelijker kan niet, onlangs ook nog voorgehad, ik kom uit een parking op straat gereden, achterwaarts, en voor mij staat er ene, zet zich in achteruit en begint plots naar mij toe te rijden, claxon! Anders was het wsl boem geweest. Achteruitkijkspiegels, thans gemakkelijk e...
Ja, maar de tijd die ik nodig heb om te beslissen de claxon te gebruiken...! Da's niet spontaan.
Ja, maar de tijd die ik nodig heb om te beslissen de claxon te gebruiken...! Da's niet spontaan.
Automatische reactie bij mij, vanaf ik moet remmen voor de ene of andere klojo. Ik twijfel daar eigenlijk ni over, maar de ene dag ben ik al vergevensgezinder dan de andere.
Soms kunt ge bijna niet anders dan toeten. Maar ik blijf van mijne claxon zoveel mogelijk af. Ge ziet meestal duidelijk het verschil tussen iemand die een lul is en iemand die een inschattingsfout heeft gemaakt.
En, tenzij ge een lul zijt, maken we allemaal wel eens een inschattingsfout En ik vind het ook niet fijn als ze dan op mij toeten.
De lul trekt zich dat toch niet aan dat ge op hem toet. Integendeel, die vindt dat nog fijn OF het escaleert. En de persoon die een inschattingsfout maakt, die kan dichtklappen als ge claxoneert.
Soms kunt ge bijna niet anders dan toeten. Maar ik blijf van mijne claxon zoveel mogelijk af. Ge ziet meestal duidelijk het verschil tussen iemand die een lul is en iemand die een inschattingsfout heeft gemaakt.
En, tenzij ge een lul zijt, maken we allemaal wel eens een inschattingsfout En ik vind het ook niet fijn als ze dan op mij toeten.
De lul trekt zich dat toch niet aan dat ge op hem toet. Integendeel, die vindt dat nog fijn OF het escaleert. En de persoon die een inschattingsfout maakt, die kan dichtklappen als ge claxoneert.
Stel u voor, je bent aan het rijden met je nieuwe wagen, ziet van de andere kant van de weg wielerterroristen afkomen en plots steken die allemaal gelijk over zonder ook maar een teken te geven, wat zou jij dan doen? Heb hard moeten remmen om de laatste overstekenden niet mee te hebben. Had ik er eentje mee gehad, ik was wsl nog is gaan naschoppen ook!
Uitstappen, toch altijd riskant. Je weet nooit wie je voor je hebt. Zelfs de magerste uit den hoop kan raar uit de hoek komen.
Zelfde geld voor die andere gast. Die kent mij ook niet.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Stel u voor, je bent aan het rijden met je nieuwe wagen, ziet van de andere kant van de weg wielerterroristen afkomen en plots steken die allemaal gelijk over zonder ook maar een teken te geven, wat zou jij dan doen? Heb hard moeten remmen om de laatste overstekenden niet mee te hebben. Had ik er eentje mee gehad, ik was wsl nog is gaan naschoppen ook!
Ik wist niet dat je mensen met een oude wagen geen voorrang moest geven
Ik wist niet dat je mensen met een oude wagen geen voorrang moest geven
Niet als ze het eerste het beste café willen induiken en zo bijna onder mijn wielen terechtkomen. Ik denk da da van die mensen zijn die thuis niets mogen en dan gaan fietsen als excuus om buiten te mogen en dan gewoon op café gaan zitten. Die bierbuiken zeggen genoeg zeker.
Aangezien ik mij zelf behoorlijk goed aan de voorrangsregels hou en tegelijk veel situaties tegenkom waarin mensen die regels negeren en zich voor mij de baan opgooien(op ronde punten bijna iedereen, want hey, ik heb ze gezien en kan dus op tijd remmen), vind ik dat ik best wel goed geplaatst ben om erop te wijzen dat er een andere kant is. De kant van de kalvers zegt. En er is dus nog een verschil tussen mensen die maar de hele tijd voorrang negeren en degenen die het soms eens doen.
zoals al geschreven: onderscheid tussen de lul op de baan of degene die een inschattingsfout maakt. Als je ziet dat de rijbaan vol staat kun je in mijn ogen moeilijk een inschattingsfout maken. Als je dan doorrijdt en daarmee het kruispunt blokkeert behoor je tot die groep van chauffeurs die enkel maar aan zichzelf denken. Zolang zij maar goed staan is het goed. Dat een ander gehinderd wordt maakt dan niets meer uit.
Ik rijd volgens artikel 7 van de wegcode: als weggebruiker moet ge geen andere weggebruikers hinderen of in gevaar brengen. Als dat de overheersende mentaliteit zou zijn bij alle chauffeurs zouden er geen 74.000 slachtoffers per jaar vallen (gewonden en doden inbegrepen). En dan spreken we nog niet over de andere ongevallen met enkel blikschade.
Als je in de supermarkt staat, doe je toch ook niet zo van die dingen als je staat aan te schuiven aan de kassa. Blijkbaar is het wel normaal als je lekker afgesloten in je cocon zit en de reacties van de andere weggebruikers niet kunt horen (buiten hun claxon dan).
Het probleem is dat iedereen altijd denkt de beste te zijn en dat mensen gewoon enorm onverdraagzaam zijn.
Tijdje geleden sta ik in de file in Asse. Aan de uitrit van een parking staan daar zo van die blokken op straat geschildert. Ik stop mooi voor deze blokken want je mag daar niet op stilstaan. Tegelijkertijd stopt er in de tegengestelde richting een vrachtwagen om te laden en te lossen. De vrachtwagen daarachter begint direct van zijn neus te maken, dat ik vooruit moet rijden zodat hij dan rond die andere vrachtwagen kan rijden. Ik was zijn gezaag beu en weer eens veel te vriendelijk, dus ik doe dit. Nu kan je het al raden natuurlijk die vrachtwagen is voorbij en de wagen daarachter wil op de parking rijden en maakt van zijn neus dat ik daar niet mag staan... zo is het nooit goed natuurlijk.
Los daarvan, de dag dat er mij iemand klem zou proberen rijden rijd ik daar los op (ik ga er van uit dat zo iemand geen goede bedoelingen met mij heeft). Heb in het verleden al 2x eens iemand gehad die aan mijn klink kwam trekken, toen ik uit de auto stapte was het rap gedaan. Ook al eens een clown gehad die mij bleef volgen (reden mij nog steeds onduidelijk, was 2u snachts en lege baan) toen hij mij probeerde volgen in de veldbaantjes was het rap gedaan met zijn verlaagde bak en gratis wat steenslag erbij.
Ik heb een regel als mensen zich voor me de straat op schieten. Als ik gewoon moet uitbollen of zachtjes remmen, toeter ik niet. Van zodra ik iets harder moet remmen dan wel.
Op je dagelijkse trajecten ken je wel de plaatsen waar mensen heel moeilijk kunnen over geraken. Als er dan eentje snel zich tussen het verkeer mengt, kan ik dat begrijpen.
Comment