Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
    die vent die niet aansloot in de file aan het verkeerslicht omdat hij te druk aan het smartphonen was. De eerste keer dat hij een gat van 100 meter liet, heb ik geclaxoneerd. De tweede keer ben ik hem maar voorbijgegaan. Nadien kon hij ineens heel goed aansluiten.
    Het is inderdaad erg in de files.

Sending from somewhere, used with Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• of op de a12 bij den duvel

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• ik hoop dat er gevolg wordt gegeven aan de beelden. Bij elk ander normale chauffeur is dat uw rijbewijs kwijt (in zoverre dat een normale chauffeur door het rode licht rijdt).
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Gisteren weer het plezier gehad van +/- 500km in Nederland te karren.

Je gelaatsuitdrukking bij de grens van België naar Nederland: Prachtige wegen, spitsstroken open én ze worden gebruikt, VMAX 130 op vele plaatsen, prachtig wegdek, geen straatverlichting, duidelijke signalisatie,... Puur genieten. Volume van de radio mag meteen wat lager want zoveel minder rolgeluiden.

///
          Lijkt mij eenvoudig verklaarbaar, in NL betaal je voor een modale auto 70 tot 100 euro per maand aan wegentaks , grotere wagens een veelvoud. Oplossing : in België hetzelfde doen en dan is er geld genoeg om alles op te lossen, maar dan gaat hier weer iedereen blèten dat het niet eerlijk is ...en dat ze het geld bij de sociaal lagere klasse moeten halen of uitkeringen moeten afschaffen zodat ze zelf met hun (of van de bank) dikke auto kunnen verder rijden onderweg zeurend over de slechte wegen...
          En wat die goede signalisatie in NL betreft je rijdt nooit op secundaire of kleinere wegen denk ik, daar ontbreekt iedere vorm van snelheidsaanduiding zoals in de rest van Europa , ze trekken streepjes op de weg in verschillende patronen en/of kleuren en dat bepaalt de snelheidslimiet, dat moet je dan maar weten ik rijdt er heel veel en zelfs Nederlanders zeggen dat ze het soms niet weten en de voorganger dan maar volgen, wel rustig trilvrij rijden ...dat wel.
          Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
          My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            Vreemde datum?!

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              ik hoop dat er gevolg wordt gegeven aan de beelden. Bij elk ander normale chauffeur is dat uw rijbewijs kwijt (in zoverre dat een normale chauffeur door het rode licht rijdt).
              Ik heb de laatste dagen al verschillende door het rood weten rijden. Heb wel geen DC zou anders snel volstaan vrees ik met van die kapriolen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk Berichten
                Lijkt mij eenvoudig verklaarbaar, in NL betaal je voor een modale auto 70 tot 100 euro per maand aan wegentaks , grotere wagens een veelvoud. Oplossing : in België hetzelfde doen en dan is er geld genoeg om alles op te lossen, maar dan gaat hier weer iedereen blèten dat het niet eerlijk is ...en dat ze het geld bij de sociaal lagere klasse moeten halen of uitkeringen moeten afschaffen zodat ze zelf met hun (of van de bank) dikke auto kunnen verder rijden onderweg zeurend over de slechte wegen...
                En wat die goede signalisatie in NL betreft je rijdt nooit op secundaire of kleinere wegen denk ik, daar ontbreekt iedere vorm van snelheidsaanduiding zoals in de rest van Europa , ze trekken streepjes op de weg in verschillende patronen en/of kleuren en dat bepaalt de snelheidslimiet, dat moet je dan maar weten ik rijdt er heel veel en zelfs Nederlanders zeggen dat ze het soms niet weten en de voorganger dan maar volgen, wel rustig trilvrij rijden ...dat wel.
                Nederlanders zijn dan ook niet van de slimsten in't verkeer.
                Twee jaar na de invoeging van een 130V-max weten er vele nog altijd niet dat ze dat mogen rijden tussen 19:00 & 6:00h waar het staat aangeduid.
                's Morgens tussen 06:00h & 07:00h is het gevaarlijkst. Zie je die gasten nog 130 rijden tussen zij die 100 rijden om op tijd op hun werk te geraken. 's Avonds vanaf 19:00h is het dan uitkijken naar de slomen die maar 100 blijven rijden omdat ze het niet weten of uit zuinigheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                  of uit zuinigheid.
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

Die Serge met z'n dashcam is anders ook wel een voorbeeldige bestuurder, netjes in het middenvak blijven verder rijden .

Comment

• tuurlijk is op ieder wat aan te merken

Comment

• Ik heb de Serge al heel wat andere dingen zien doen die zeker even onkatholiek waren.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Nooit wil de stad Kortrijk nog een ongeval zoals dat van Ann-Laurence Mottrie (16). Acht jaar geleden werd het meisje, voor de ogen van haar vriendinnen, gegrepen door een zware truck. Ze had geen schijn van kans. Kortrijk komt nu met een drastische maatregel: vlak voor en na schooltijd mogen geen zware vrachtwagens meer passeren aan de schoolpoort. “Dit grijpt me enorm aan”, zegt de papa van Ann-Laurence.

Lol, dat ze eerst eens beginnen met hun kruispunten fatsoenlijk aan te leggen, dan kan zo iets ook nooit nog gebeuren. Mocht het mijn dochter geweest zijn had die stad/gemeente een proces aan hun been.

Comment

• de loodzware verantwoordelijkheid bij de trucker leggen is oke, maar niet altijd juist

Comment

de loodzware verantwoordelijkheid bij de trucker leggen is oké, maar niet altijd juist
                              Tuurlijk niet. Toch straf dat zo'n stad zelf iets in gang steekt maar hun hand niet in eigen boezem steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160830_02446746

Lol, dat ze eerst eens beginnen met hun kruispunten fatsoenlijk aan te leggen, dan kan zo iets ook nooit nog gebeuren. Mocht het mijn dochter geweest zijn had die stad/gemeente een proces aan hun been.
                                En op welke grond zou je de stad/gemeente aanklagen? Dode hoek ongevallen zijn spijtig genoeg zeer moeilijk te vermijden, de bestuurder bij dat ongeval had reeds een aantal fietsers laten doorrijden toen hij begon aan z'n manoeuvre naar rechts ik zie niet onmiddellijk het verband dat je dus een proces zou kunnen beginnen tegen de stad... enige oplossing zou kunnen zijn om het fietsverkeer volledig te splitsen van het auto- vrachtverkeer. Maar dat zie ik eerlijk gezegd zeer moeilijk realiseerbaar of je moet alle steden verkeersvrij maken en gemotoriseerd verkeer enkel nog toelaten op een paar grote wegen waar je afzonderlijke fietspaden kunt aanleggen...
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                  En op welke grond zou je de stad/gemeente aanklagen? Dode hoek ongevallen zijn spijtig genoeg zeer moeilijk te vermijden, de bestuurder bij dat ongeval had reeds een aantal fietsers laten doorrijden toen hij begon aan z'n manoeuvre naar rechts ik zie niet onmiddellijk het verband dat je dus een proces zou kunnen beginnen tegen de stad... enige oplossing zou kunnen zijn om het fietsverkeer volledig te splitsen van het auto- vrachtverkeer. Maar dat zie ik eerlijk gezegd zeer moeilijk realiseerbaar of je moet alle steden verkeersvrij maken en gemotoriseerd verkeer enkel nog toelaten op een paar grote wegen waar je afzonderlijke fietspaden kunt aanleggen...
                                  Euhhhh, er is al jaren een Europese richtlijn dat steden & gemeenten "veilige kruispunten moeten aanleggen" op hun grondgebied. Vermits dat niet is kan je hen met die richtlijn aanklagen. (of Je er persoonlijk beter van gaat worden is een andere zaak natuurlijk maar het kan wel de aanzet geven tot het heraanleggen van dat kruispunt, en daar is dan iedereen bij gebaat).
                                  Zolang ze hier in België geen roodlicht geven aan voetgangers en rijwielen bij afslaand verkeer is zo'n kruispunt niet veilig te noemen.
                                  In Nederland zijn misschien 85% van de kruispunten zo aangelegd dat het afslaand verkeer bij groen vrije doorgang heeft, in België is dat misschien 15%.
                                  België heeft dus helemaal geen veilige kruispunten zelfs niet voor links afslaand verkeer.

Comment

• Dus als ik het goed begrijp krijgen fietser/voetgangers:
                                    Rood licht als de kruisende weg groen licht heeft.
                                    Rood licht als de bereden/bewandelde weg groen licht voor doorgaand/rechts afslaand verkeer.
                                    Groen licht als de bereden/bewandelde weg groen licht voor links afslaand verkeer.

Dus fietsers/wandelaars krijgen 1/4 van de tijd om de kruisende weg over te steken (en fietsers moeten daar dan waarschijnlijk weer wachten om naar links af te slaan)?

Maar zo'n systeem kan enkel werken als er plaats genoeg is om drie rijvakken te maken 1 voor rechts afslaand/doorgaand verkeer en 1 voor links afslaand verkeer en 1 voor tegenliggend verkeer (deze laatste kan eventueel weggelaten worden bij 1 richtingsverkeer) en dan nog plaats genoeg voor een afzonderlijk fietspad met z'n eigen rode lichten. Nu dat lijkt allemaal zeer mooi en goed maar je mag niet vergeten dat in Vlaanderen de meeste steden niet gebouwd zijn om met auto's (en al zeker niet met vrachtwagens) door te rijden en dat op de meeste kruispunten dus zo'n systeem zeer moeilijk zal aan te leggen zijn (ik zeg niet dat het niet mogelijk is maar de theorie en de praktijk zijn dikwijls twee verschillende zaken).

Comment

• in hasselt doen ze het nochtans zo en daar werkt het perfect
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        in hasselt doen ze het nochtans zo en daar werkt het perfect
                                        Dus met aparte lichten voor de fietsers? Nu eigenlijk zou het niet te verwonderen zijn dat Hasselt daar het voortouw in neemt want ze hebben wel meer ideeën gehad om de stad autoluw te maken, zoals het gratis openbaar vervoer in de stad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                          het gratis openbaar vervoer in de stad.
                                          Ja en een succes dat dat was!
                                          Mijn Skoda

Comment

Working...
                                          X