Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichtenals je vanuit O-Vl. richting Utrecht/Amsterdam moet, welke alternatieven zijn er dan? (geen toltunnels aub)Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenZonet aan het rood licht stond er een Peugeot voor mij met 2 kinderen op de achterbank die er compleet los in zaten. Gewoon geen gordel of niets. Potentiële moordenaars zijn dat.
En je weet toch ook dat de gordelplicht maar van 1975 bestaat vooraan en van 1991 achteraan... voordien mocht je dus zonder gordel in de wagen (en deze zaten er dikwijls zelfs niet in).
Maar dat allemaal geschreven is het natuurlijk niet te verantwoorden om je kinderen zomaar los in de wagen te zetten, die gordels zijn er nu dus gebruik ze dan ook aub, en niet alleen voor jezelf maar voor iedereen in je voertuig.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Als je eens in de tuimelwagen van het BIVV hebt gezeten, besef je waarom die gordels in je wagen zitten.
Los daarvan: de vent in de roetende Touran die het nodig vond om vlak voor me in te schieten op de oprit van de snelweg terwijl hij voorrang moest geven, hoefde nadien niet te toeteren toen hij in die halve meter voor me wilde duiken op weg naar het tweede rijvak. En de boze blikken die ik erna kreeg omdat ik 'm er niet tussenliet waren een fotootje waard.
Comment
-
Vond het feitelijk wel sympatiek van die autobestuurder toen hij met zijn middelvinger erop wees dat de reglementaire fietsbel ontbrak op de fietsen.
Chapeau voor hem, wat een oog voor detail!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenen dan durven die wielerterroristen nog naar de politie te stappen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenJe kan natuurlijk niet zien met hoeveel ze zijn.
Maar er is een fietspad... Die kerel met de wagen zal dat ook wel niet zomaar doen, veronderstel ik.
Comment
-
een fietspad maakt geen deel uit van de rijbaan, automobilist maakt zware overtreding want die mag daar NOOOOOOOOIT rijden. een fietser daarentegen mag WEL op de rijbaan rijden.
bijkomend mogen fietsers wel op de rijbaan rijden in groep. in dat filmpje rijden die mannen op de baan, ik zie nergens een verbinding tussen baan en fietspad. ik weet banen genoeg waar ik uit een zijstraat kom en ONMOGELIJK op het fietspad aan de overkant geraak.
ik rijd dagelijks +60km met de fiets en kom dan ook dagelijks idiote chauffeurs tegen. vanmorgen ook ene die op het fietspad geparkeerdstond. ik moet het verhoogde fietspad af om op straat te gaan, maar kan er daarna wel niet terug veilig op. ik ben tot de volgende lichten dus op straat blijven rijden.
vorige maand een grote camionette op het fietspad met 4pinkers, ze waren daar aan één of andere witte kast aan het werken. ik dus de baan op. nog geen 50meter verder ne claxonerende auto naast mij en met veel gebrul door het raampje dat ik op het fietspad moet rijden.
t gaat eens goed foutlopen één dezer dagen, hoor bijna wekelijks ene brullen zo. ik MOET uitwijken voor foutparkeerders en binnen de minuut krijg ik luide claxons van andere chauffeurs.
het schone is, ik heb een 3wielige velomobiel, en wat zegt de wet nu:
Artikel 9. Plaats van de bestuurders op de openbare weg
9.1.1. Wanneer de openbare weg een rijbaan omvat moeten de bestuurders deze rijbaan volgen.
9.1.2.
1° Wanneer de openbare weg een berijdbaar fietspad, aangeduid door wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74, omvat, dan moeten de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, dit fietspad volgen voor zover het rechts in hun rijrichting ligt. Zij mogen een dergelijk fietspad niet volgen, wanneer dit links in hun rijrichting ligt.
Omvat de openbare weg een berijdbaar fietspad, aangeduid door het verkeersbord D7 of D9, dan moeten de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, dit fietspad volgen, voor zover het in de door hen gevolgde rijrichting is gesignaleerd. Evenwel, wanneer een dergelijk fietspad links in hun rijrichting ligt, moeten zij dit niet volgen, indien bijzondere omstandigheden dit rechtvaardigen en op voorwaarde rechts in hun rijrichting te rijden.
Is een deel van de openbare weg aangeduid met het verkeersbord D10, dan moeten fietsers dit deel van de openbare weg gebruiken.
De drie- en vierwielers zonder motor waarvan de breedte, lading inbegrepen, minder is dan 1 meter, mogen eveneens het fietspad volgen.
ook de eerste zin van 9.1.2 is een leuke. een 'berijdbaar' fietspad. er zijn er genoeg (wil gerust sffs foto maken) van fietspaden waar ik men wielen op kapot rijd.Last edited by andydv; 08/09/2016, 14:25.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenvanmorgen ook ene die op het fietspad geparkeerdstond. ik moet het verhoogde fietspad af om op straat te gaan, maar kan er daarna wel niet terug veilig op.
Comment
-
neen de zeikerd in de auto moet daar niet staan. Dat is blijkbaar wel moeilijk voor die chauffeur om dat te snappen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenneen de zeikerd in de auto moet daar niet staan. Dat is blijkbaar wel moeilijk voor die chauffeur om dat te snappen.
Comment
-
ik rijd met een VELOMOBIEL (google dat maar eens bij afbeeldingen!), dwz dat ik in de regen eerst mijn kap mag openritsen, mijn stuur vergrendelen, handrem vastzetten, klikpedalen losmaken, uitstappen, 40kg zware fiets van bijna 3meter lang op het verhoogde fietspad terugsleuren, weer instappen, klikpedalen vastzetten in het pikke donker, stuur losmaken, handrem afkoppelen, kap dichtritsen en weer vertrekken.
en hopen dat ik ondertussen op straat niet ben aangereden allemaal omdat een chauffeur verkeerd geparkeerd staat, en een andere chauffeur het daar moeilijk mee heeft? terwijl ik LEGAAAAL op de openbare weg mag rijden. ik zou verdikke in het midden moeten blijven zodat ze 10km achter mij aan zitten !!!
ik heb kleine 20" wielekes, als ik schuin het fietspad op ga, en het achterwiel gaat niet mee (gebeurd vaak), dan ga ik dwars over straat en kanteld de boel (wetende dat ik dik 40-45km/h haal op vlakke baan, topsnelheid staat nu op 68,8km/h. tuurlijk dat ik graag volledig stop, om terug op het fietspad te gaan en dan weer acceleren). zal dan direct een uur vroeger vertrekken zodat ik na alle stop/start bewegingen toch nog op tijd op het werk aankom.
ik rijd er nu 1800km mee, heb al 2x dwars geschoven op zo een verhoogd fietspad, ben al 1x gekanteld dat ik de overkant in éné zijn tuin zat, ben al 1keer van de beton geschoven met 1wiel de graskant in waardoor heel de bodemplaat verkl**t is door op de buik te schuiven...
wil je trouwens mijn collega zijn knie zien, die moest uitwijken en vlak erna het schuine borduurke weer opmoest, achterwiel schoof weg van zijn 2000€ electrische fiets en zat daarbij bijna onder ne camion die achter hem aankwam?Last edited by andydv; 08/09/2016, 14:54.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenik rijd met een VELOMOBIEL (google dat maar eens bij afbeeldingen!), dwz dat ik in de regen eerst mijn kap mag openritsen, mijn stuur vergrendelen, handrem vastzetten, klikpedalen losmaken, uitstappen, 40kg zware fiets van bijna 3meter lang op het verhoogde fietspad terugsleuren, weer instappen, klikpedalen vastzetten in het pikke donker, stuur losmaken, handrem afkoppelen, kap dichtritsen en weer vertrekken.
en hopen dat ik ondertussen op straat niet ben aangereden allemaal omdat een chauffeur verkeerd geparkeerd staat, en een andere chauffeur het daar moeilijk mee heeft? terwijl ik LEGAAAAL op de openbare weg mag rijden. ik zou verdikke in het midden moeten blijven zodat ze 10km achter mij aan zitten !!!
ik heb kleine 20" wielekes, als ik schuin het fietspad op ga, en het achterwiel gaat niet mee (gebeurd vaak), dan ga ik dwars over straat en kanteld de boel (wetende dat ik dik 40-45km/h haal op vlakke baan).
wil je trouwens mijn collega zijn knie zien, die moest uitwijken en vlak erna het schuine borduurke weer opmoest, achterwiel schoof weg van zijn 2000€ electrische fiets en zat daarbij bijna onder ne camion die achter hem aankwam?
Comment
-
dat lukt echt niet om uit te stappen hoor.
btw, vanmorgen om 5h40 was het donker en mistig in waregem. en de winter rijd ik altijd met gesloten kap voor de kou. heeft niks bij regen te maken, maar gaf het als voorbeeld aan. want t is dan ook dat de autos regen op hun ruit hebben en de fietsers nog slechter zien. moet je daar dan op de rijbaan tot stilstand komen zo...
en nog altijd, die ligfietsen horen op de weg te rijden. ik ga altijd het fietspad op, maar ééns ik eraf moet, dan blijk ik eraf tot het volgende kruispunt. op banen van 70km/h rijd ik zowieso op het fietspad, snelheidsverschil is te groot.
in gavere moet je aan het station op straat, t is daar iets verder een zone 30. als ik daar 37km/h rijd, vliegen de autos en camions mij allemaal voorbij
ter info, zie je hier al eens met zulke wieletjes op dat trottoirke terug oprijden (toevallig een foto van in de krant), ben ik ook niet, ben gene flauwe met een electro motorke erin. de volgende wordt wel gelijkaardig van looks als die. ff uitstappen is echt geen optie
Last edited by andydv; 08/09/2016, 15:05.
Comment
Comment