Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat je zegt... in Gent is het gewoon verschrikkelijk.

Comment

• Gisteren op baan Meulebeke - Ardooie, N50 waar je afwisselend 70-90 mag.

sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
        op een verhoogde inrichting mag je maar 30 rijden.
        Reed al 30 voor het remmen...

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        En daar snel over rijden geeft toch geen enkele vorm van rijplezier...
        Snel niet, maar wel vlot.

Comment

• Het grote ergernis topic deel VIII

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
          Gisteren op baan Meulebeke - Ardooie, N50 waar je afwisselend 70-90 mag.

Wtf! Durf daar ook ni naar claxonneren of wijzen dat ze op het fietspad moeten rijden want anders ontploft die nog is ter plaatse ook. Zou fietsen niet iets ontspannend moeten zijn? Aan sommigen hun reactie te zien heb ik daar toch mijn twijfels aan. Precies of wij rijden in hun weg...

Comment

• Even voor de goede orde: de wagen voor de fietser was voorrijwagen en volgens commentaar op Facebook van de persoon die deze foto postte betrof het een lokale beroepsrenner (wat in mijn ogen de overtreding nog erger maakt).
            sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
              Vandaag 3x bijna een verschillende fietser omver gereden. Telkens plots overstekend op een plek waar ZE geen voorrang hadden. Eentje begon van zijn oren te maken, een andere reed gewoon over aan een bordje waar "fietsers afstappen om over te steken" hangt. En de derde reed nog eens in de verkeerde richting.

kheb da ook dagelijks wel voor in oostende, ze rijden hier ook altijd door het rood op nogtans drukke kruispunten. overdag zie je ze nog, als het donker is en ze hebben geen licht of enkel zo'n led licht ergens aan hun lichaam die dan ergens in een plooi komt en niet te zien is is het altijd verschieten...
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                Even voor de goede orde: de wagen voor de fietser was voorrijwagen en volgens commentaar op Facebook van de persoon die deze foto postte betrof het een lokale beroepsrenner (wat in mijn ogen de overtreding nog erger maakt).

wat is het nut trouwens om zo achter die auto te rijden? dacht dat het nut van trainen was om conditie op te bouwen en niet op een zo makkelijk mogelijke manier aan je topsnelheid te komen

Comment

• hola, nu gaat dit de overtreding nog erger maken...
                  t is just, diene mag daar niet rijden, maar als diene begeleid wordt, kan diene auto ook moeilijk op het fietspad gaan hé. t zou beter zijn moest de begeleider met een brommer meerijden, maarja, die mag maar 45 en die fietser zou wel eens sneller kunnen. de begeleider op de moto mag dan weer niet op het fietspad. beetje moeilijk zo, waar moeten ze dan nog rijden?
                  wat doen jullie daar trouwens als er eens een tractor rijdt aan 25-45km/h? ik kom die ook genoeg tegen, zowel met de auto als met de fiets en daar kan ik ook niet voorbij.

vanmorgen reed ik in nazareth en heb die iets intressants ontdekt. zo een rond bord met 2 autos erop (bord c35), dat is blijkbaar voor fietsers of voetgangers, want autos negeren dat compleet.

C35. Vanaf het verkeersbord tot en met het volgend kruispunt, verbod een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen, links in te halen.
                  volgens artikel 2 ben ik een voertuig met meer dan 2wielen, dus mij mogen ze daar niet inhalen.
                  2.14. "Voertuig" : elk middel van vervoer te land, alsmede alle verrijdbaar landbouw- of bedrijfsmaterieel.
                  2.15.1. "Rijwiel" : elk voertuig met twee of meer wielen, dat wordt voortbewogen door middel van pedalen of van handgrepen door één of meer van de gebruikers en niet met een motor is uitgerust, zoals een fiets, een driewieler of een vierwieler.
                  ben eens benieuwd hoeveel dagen het daar gaat duren voor er mij weeral een auto claxonerend over gaat...
                  ik heb trouwens niet veel keuze om daar te gaan rijden, want vanaf 3oktober gaan ze half gavere opbreken tot 2018 en moet ik een alternatieve route gaan zoeken

Comment

• das zever he andy... zet daar een peuter op een driewieler en er mag ook niemand die inhalen?..

Comment

• een peuter rijd niet op de rijbaan maar op het voetpad.

als er een verbod is op inhalen, en daar rijd ne 90jarige met zijne scootmobiel op de weg aan 15km/h, dan moogt ge die niet inhalen. wet is wet. ik rijd daar tegen de 40km/h in zone 50.

of gaan we zelf gaan beslissen welke regels we gaan volgen en welke niet. dat inhaalverbod is tot aan het volgende kruispunt, nog geen 100meter verder dus. begin het zo stillekes aan beu te worden. weer gisteren ene achter mij met veel getoeter en autos die dubbelen om dan te merken dat er nen tegenligger afkomt waardoor ze mij van de baan duwen.
                      zelf lijnbussen trekken zich dus niks aan van het andere verkeer. rijden de baan op vlak voor ge komt aangereden

binnen bebouwde kom mogen fietsers zelf naast elkaar blijven rijden en of er dan autos achter zitten of niet, maakt niks uit. zolang die fietsers het tegenliggend verkeer maar niet hinderen. want waar gaat ge de grens trekken of de het inhaalverbod respecteerd of niet?
                      diene peuter op zijn 3wieler gaat ge inhalen, terwijl het niet mag
                      1 fietser moogt ge inhalen (immers 2wielen)
                      1 driewieler moogt ge niet inhalen, blijkbaar vinden autos dat het ook mag
                      2fietsers naast elkaar moogt ge niet inhalen: inhalen of niet?
                      bejaarde op scootmobiel moogt ge niet inhalen, gaat ge die ook voorbij of niet?
                      ...
                      Last edited by andydv; 21/09/2016, 13:10.

Comment

• Een fietser rijdt niet op het fietspad maar op de weg voorzien voor gemotoriseerd verkeer... of gaan we zelf beslissen welke regels we gaan volgen ... hilarisch deze discussie !
                        Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                        My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• we hebben hier het heilige boontje gevonden die zelf nooit eens 1 of andere achterlijke wet gaat overtreden...

Comment

• Dat diene zever mijn keel begint uit te hangen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              das zever he andy... zet daar een peuter op een driewieler en er mag ook niemand die inhalen?..
                              Dat gij die zenne zever nog leest lol
                              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• t is er dan ook hte topic voor .

t is wel erg dat iedereen hier altijd zit te kappen op die fiesters. ik rijd +300km/week rond. ik passeer hopen fietsers (ook diegenen die regels overtreden). maar per dag zie ik dan wel 3-5fietsers die iets uitsteken dat niet mag, maar +10autos die regels overtreden.
                                en dat mag ook gezegd worden.

probleem is: die fietsers die iets uitsteken, t zijn zij zelf die zullen gewond geraken bij een ongeluk.
                                maar al die autos die iets uitsteken, daar ben IK diegene die gewond raakt als ik niet uitwijk of rem.

ik ben op het fietspad al aangereden, en de tegenpartij is gevlucht. toen ze hem gingen opzoeken, beweerde hij dat ik hem had aangereden en gevlucht was met de fiets. en mijn familiale verzekering zou de kras in zijn voorbumper moeten betalen... DAT stoort mij.

en t is weeral van dat http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-t...niet-a2882243/
                                Last edited by andydv; 21/09/2016, 14:16.

Comment

• Een rijbewijs voor fietsers zoals in Kroatie. Hoppa

Comment

• In het huidige verkeer zou ik alleen maar fietsen met een tandem!!
                                    Dan kan de engelbewaarder mee...

@ Andy: respect dat je overal de wet probeert te volgen. Dat meen ik.
                                    Ik vrees echter dat het ooit serieus verkeerd kan aflopen. Met jouw snelheden en het algemeen gebrek aan kennis van de wet van mede-weggebruikers... Je bent sowieso serieus kwetsbaar in zo'n velomobiel.
                                    Just my 2 cents. Wil niet zeggen dat jij je moet aanpassen.

Comment

• Dat er hier überhaupt iemand de actie van die wielrenner probeert te verdedigen, daar kan ik echt wel niet bij... Het zijn door zo een acties dat alle wielertoeristen een slechte naam krijgen. Compleet onverantwoord. Als die mens es 70 wil rijden op zijne velo, dat hij dat dan doet op de rollen thuis...
                                      sigpic

Comment

• waar verdedigd iemand die wielrenner dan?

ook ik heb in mijn eerste antwoord erop gezegd:
                                        Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                        ...
                                        t is just, diene mag daar niet rijden...
                                        maar had die wielrenner nu op het fietspad gereden, met de begeleider ernaast... even grote ergenis

@fazer:waarom denk je dat ik mij zo druk maak tegenover al die verkeersovertreders. en zo hard rijd ik nu ook niet hoor. ik rij voor 90% op de voorziene fietspaden, maar soms is er geen fietspad en moet ik wel op straat. dan probeer ik ook gewoon met het verkeer mee te gaan (gisteren reed ik tegen de 50 in bebouwde kom met mijn buur achter mij in zijn auto. eens zone 70 ging ik fietspad op en ging hij mij voorbij).
                                        vanmorgen: 28.9km ver gereden, gemiddelde snelheid 24.5km, topsnelheid 42km/h.
                                        op 16augustus (laatste keer dat gps aan stond) reed ik savonds wel eens door: 25.5km gereden, gemiddelde snelheid 30.3km/H, top 64km/h.
                                        8augustus smorgens 26.1km gereden, 25.3km/h gemiddeld, top 46km/h, savonds: 26.1km gereden, 26.9km/h gemiddeld, topsnelheid 65km/h.

ongeveer 80% van de ritten rijd ik aan 30km/h, 10% heb ik bergop en ga ik een 15-20km/h, 10% heb ik bergaf en loopt het, afhankelijk van het verkeer, uit tot 45-65km/h.

voor de zichtbaarheid heb ik 6 ledstrips van 30cm hangen (4achteraan en 2vooraan), achteraan een hoofd achterlicht, en vooraan 2 led koplampen. speciaal om gezien te worden zodat ik niet onder een auto terecht kom.
                                        Last edited by andydv; 21/09/2016, 15:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                          @fazer:waarom denk je dat ik mij zo druk maak tegenover al die verkeersovertreders. en zo hard rijd ik nu ook niet hoor. ik rij voor 90% op de voorziene fietspaden, maar soms is er geen fietspad en moet ik wel op straat. dan probeer ik ook gewoon met het verkeer mee te gaan (gisteren reed ik tegen de 50 in bebouwde kom met mijn buur achter mij in zijn auto. eens zone 70 ging ik fietspad op en ging hij mij voorbij).
                                          vanmorgen: 28.9km ver gereden, gemiddelde snelheid 24.5km, topsnelheid 42km/h.
                                          op 16augustus (laatste keer dat gps aan stond) reed ik savonds wel eens door: 25.5km gereden, gemiddelde snelheid 30.3km/H, top 64km/h.
                                          8augustus smorgens 26.1km gereden, 25.3km/h gemiddeld, top 46km/h, savonds: 26.1km gereden, 26.9km/h gemiddeld, topsnelheid 65km/h.

ongeveer 80% van de ritten rijd ik aan 30km/h, 10% heb ik bergop en ga ik een 15-20km/h, 10% heb ik bergaf en loopt het, afhankelijk van het verkeer, uit tot 45-65km/h.

voor de zichtbaarheid heb ik 6 ledstrips van 30cm hangen (4achteraan en 2vooraan), achteraan een hoofd achterlicht, en vooraan 2 led koplampen. speciaal om gezien te worden zodat ik niet onder een auto terecht kom.
                                          Het is inderdaad duidelijk dat je jezelf zo zichtbaar mogelijk maakt.
                                          Kan ook heel goed begrijpen dat je je druk maakt, MAAR... je zal geduld moeten hebben want hetgeen jij verlangt (het kennen EN volgen van de verkeersregels door iedere weggebruiker) zie ik niet direct gebeuren.
                                          En als je een ongeval hebt, zelfs 100% in jouw recht, zal je toch altijd diegene zijn met de zwaarste gevolgen. Als je met zo'n velomobiel aan een deftige snelheid aangereden wordt ben je zelf de kreukelzone...

Comment

Working...
                                          X