Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• dit vond ik online
    De "fietsplaat" die vroeger in België bestond, was een klein plaatje dat je ieder jaar opnieuw moest aanschaffen en aan de linker voorvork van je fiets moest bevestigen. Het gold als bewijs van de betaling van een belasting, welke een gemeentelijke en een provinciale component had. Hoewel die fietsplaat een nummer droeg, was het onmogelijk om daarmee een fietser in de vlucht te identificeren. Ze werd afgeschaft op het ogenblik dat men tot de vaststelling kwam dat het geringe bedrag om zo een fietsplaat aan te schaffen (ongeveer 40 BEF = ± 1 Euro, afhankelijk van de provincie) niet opwoog tegen de kosten die de productie en distributie ervan meebrachten.

Comment

• Mijn fietsverplaatsingen, buiten die met de MTB en de koersfiets doe ik met een oude stalen Norta. Hangt nog een plaat van 1984 op.

Comment

• thx andy

er blijken in be nog 3 gemeentes hondentax te vragen, van 7.4 tot 25...maar das ot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Mijn fietsverplaatsingen, buiten die met de MTB en de koersfiets doe ik met een oude stalen Norta. Hangt nog een plaat van 1984 op.
          ik had een zwarte norta net gekregen in 1984, voor mijn 12de verjaardag
          heeft dienst gedaan tot voor 2 jaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            jij nog een idee hoeveel het was ? radiotax was 25 indertijd...ons mama kreeg alleen cassetten in de auto
            maar hondenbelasting en fietsplaat ? fietsplaat 2.5/100 bef ?
            Radiotaks was dacht ik destijds 800 tot 1000 bef (20 tot 25 euro), en die moest betaald worden op het vaste thuis adres maar ook bijkomend voor je draagbare radio die je meenam op de openbare weg en voor een radio in de wagen. Daarnaast betaalde je ook taks voor je tv zwart/wit of kleuren tv...
            Gevonden op: De geschiedenis van de radio en TV taks!
            De prijzen van het Kijk- en Luistergeld volgden vanaf dan de index en op 31 december 2001 kostte het bezit van een autoradio 1152 frank (€ 28,56) , een zwart-wit-tv 5496 frank (€ 136,24) en een kleurentelevisie 7872 (€ 195,14). Daarna werd de taks begraven.
            TV taks was toch een stuk duurder dan die zorgtaks nu
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• en tv-antennentax boven-over, als je niet wou betalen voor de kabel

Comment

• Al die taxen ook nog gekend. Ook voor de garagepoort geloof ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Al die taxen ook nog gekend. Ook voor de garagepoort geloof ik.
                  Idd. Nu moet je betalen in Gent als je geen garage hebt. Veel lucratiever natuurlijk.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                    ik heb dus
                    -koersfiets: 10€
                    -gewone stadsfiets van uit leuven: 10€
                    -staal MTB met dikke terreinbanden: 10€
                    -alu mtb met slicks op: 10€
                    -mijn nieuwere stadsfiets met volle banden voor in de regen te rijden: 10€
                    -mijn velomobiel: 10€
                    -mijn vrouw haar fiets: 10€
                    -mijn dochter haar gewoon fietske: 10€
                    -mijn dochter haar fietske met terugtraprem (ze is nog niet gewend met de handen te remmen): 10€

dan ben ik 90€ kwijt om al onze fietsen te mogen gebruiken op straat, terwijl we nog geen enkele keer samen op straat hebben gereden

voor mijn velomobiel zou ik het nog doen, maar al de rest... sorry, dan fietsen we niet meer en gebruiken we de dieselauto om naar een park te rijden.
                    mijn golf heeft 180km gereden op 2maand, mijn ligfiets is de 2400km al gepasseerd op 2maand. de golf kost 35€ tax per jaar.

dan is de keuze simpel voor mij, de velomobiel voor goed weer (10€) en de golf bij regen (35€). kost me 45€ aan tax of de helft van mijn huidig fietspark. hoef ik direct ook een pak kettingen, tandwielen, banden, verlichting minder te onderhouden.

gisteren een brief gehad van stad waregem. 61€ betalen omdat we ingeschreven zijn in het bevolkingsregister. en waarvoor dient die 61€???
                    ook mijn grondbelasting komt eraan (700-800€), als ik eens naar stadhuis ga voor een identiteitskaart te vernieuwe (heb papier gekregen), is het nog eens 7€ te betalen.
                    die 61€ zie ik dan als de tax omdat ik in waregem woon, en er fiets!

hoe meer mensen op de fiets, hoe minder files in de stad. dus wees gelukkig voor die 100den fietsers die je tegenkomt. want anders stonden die 100fietsers met hun auto voor uwe neus stil in een nieuwe file
                    Uwe velomobiel is toch geen fiets?
                    Zoals je zelf talloze keren verkondigt hebt.

Verstuurd met de postduif.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Idd. Nu moet je betalen in Gent als je geen garage hebt. Veel lucratiever natuurlijk.
                      Is in vele gemeenten/steden zo, en soms mag je per lm voorgevel maar x aantal poorten hebben, dit om te vermijden dat er geen parkeerplaatsen meer in de straat zouden zijn .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                        ik heb dus
                        -koersfiets: 10€
                        -gewone stadsfiets van uit leuven: 10€
                        -staal MTB met dikke terreinbanden: 10€
                        -alu mtb met slicks op: 10€
                        -mijn nieuwere stadsfiets met volle banden voor in de regen te rijden: 10€
                        -mijn velomobiel: 10€
                        -mijn vrouw haar fiets: 10€
                        -mijn dochter haar gewoon fietske: 10€
                        -mijn dochter haar fietske met terugtraprem (ze is nog niet gewend met de handen te remmen): 10€

dan ben ik 90€ kwijt om al onze fietsen te mogen gebruiken op straat, terwijl we nog geen enkele keer samen op straat hebben gereden

voor mijn velomobiel zou ik het nog doen, maar al de rest... sorry, dan fietsen we niet meer en gebruiken we de dieselauto om naar een park te rijden.
                        mijn golf heeft 180km gereden op 2maand, mijn ligfiets is de 2400km al gepasseerd op 2maand. de golf kost 35€ tax per jaar.

dan is de keuze simpel voor mij, de velomobiel voor goed weer (10€) en de golf bij regen (35€). kost me 45€ aan tax of de helft van mijn huidig fietspark. hoef ik direct ook een pak kettingen, tandwielen, banden, verlichting minder te onderhouden.

gisteren een brief gehad van stad waregem. 61€ betalen omdat we ingeschreven zijn in het bevolkingsregister. en waarvoor dient die 61€???
                        ook mijn grondbelasting komt eraan (700-800€), als ik eens naar stadhuis ga voor een identiteitskaart te vernieuwe (heb papier gekregen), is het nog eens 7€ te betalen.
                        die 61€ zie ik dan als de tax omdat ik in waregem woon, en er fiets!

hoe meer mensen op de fiets, hoe minder files in de stad. dus wees gelukkig voor die 100den fietsers die je tegenkomt. want anders stonden die 100fietsers met hun auto voor uwe neus stil in een nieuwe file
                        Waarom niet? Ik betaal ook taks op mijn 2e en 3e wagen en kan maar met ene tegelijk rijden!

Comment

• omdat belgie dan nog VEEEEEL werk heeft aan de fietspaden voor ik daar 1€ voor neertel. een heleboel straten zijn zelf zo slecht (die naden tussen betonblokken) dat men ketting eraf springt door de schokken.
                          als ik moet betalen voor al die fietsen, dan rijden we met de auto naar het park ipv het hele gezin op de fiets. en zo zullen er nog veeeeeeeeeeeeeeeeel denken.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2885607/2016/09/25/Dronken-dokter-rijdt-in-op-groep-wielertoeristen-en-pleegt-vluchtmisdrijf.dhtml

alle, weer ene die fietsers omver rijd en vind dat regels niet voor hem gelden (dronken en vluchten). t zal wel weer de fout van de fietsers zijn zeker. omdat ze zomaar stoppen voor een slagboom...
                          Last edited by andydv; 25/09/2016, 20:17.

Comment

• En dan nog met zo'n rood dokterskruis achter z'n voorruit.

Comment

• Ik betaal 2557,18€ om mijn wagen te mogen gebruiken.

Comment

• Dat 't vandaag Eneco tour was en het hier vol reed met wannabees die dachten in de koers te zitten... Totale wetteloosheid en uiteraard zeer gevaarlijk. Als ge zo enen om rijdt hebde 't gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Dat 't vandaag Eneco tour was en het hier vol reed met wannabees die dachten in de koers te zitten... Totale wetteloosheid en uiteraard zeer gevaarlijk. Als ge zo enen om rijdt hebde 't gedaan.
                                  Massa evenementen zijn altijd ellende.

Comment

• Vandaag op de E313 toen we terug kwamen van ons weekend nader ik een trager voertuig zet mijn pinker op en als ik al half op het andere rijvak zit komt de auto die achter mij reed plots volle gas voorbij gevlamd zonder pinker.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• In wommelgem dit weekend rij ik een rotonde op en een tiental wielertoeristen knalt mij langs rechts voorbij, smijt zich OP het rijvak van de rotonde (dus niet het fietspad) en snijdt me gewoon de pas af.

Een bende van een tiental typische oude venten van zo 50+ . Die gefrustreerde klootzakken met hun constante zure bakkes.

Ik claxoneer kort en direct pure agressie. Toen ik er wat verder naast reed bleven de verwensingen en middelvingers rondvliegen. Heb m'n ruit afgedaan en gevraagd of ze dat normaal vonden.

Op zo momenten word vanbinnen zo vol woede. Als ik zo een oude zak alleen was tegengekomen, zou hij veel toontjes lager hebben gezongen.

Ofwel moet ik me zo een Dodge Ram pickup met dubbele achteras kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                        In wommelgem dit weekend rij ik een rotonde op en een tiental wielertoeristen knalt mij langs rechts voorbij, smijt zich OP het rijvak van de rotonde (dus niet het fietspad) en snijdt me gewoon de pas af.

Een bende van een tiental typische oude venten van zo 50+ . Die gefrustreerde klootzakken met hun constante zure bakkes.

Ik claxoneer kort en direct pure agressie. Toen ik er wat verder naast reed bleven de verwensingen en middelvingers rondvliegen. Heb m'n ruit afgedaan en gevraagd of ze dat normaal vonden.

Op zo momenten word vanbinnen zo vol woede. Als ik zo een oude zak alleen was tegengekomen, zou hij veel toontjes lager hebben gezongen.

Ofwel moet ik me zo een Dodge Ram pickup met dubbele achteras kopen.
                                        Deze rotonde?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Nee die grote in het centrum zelf. Waar je dan zo over die kasseien het dorp in kan.

Comment

Working...
                                          X