Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Mijn pensioen:

Ik zal niet meer zelfstandig een wagen mogen besturen en fietsen is verboden.
    Door al het geklaag ontnemen we mekaars vrijheden voor een "betere" toekomst.
    Geniet ervan wanneer het nog kan zou ik zeggen.
    En ik wil u ook niet meer op werkdagen vanaf 16u en tijdens het weekend in de supermarkt tegenkomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
      Ja maar daar zit het hem. Liep er een voetganger het spoor over ? Reed er een auto of motorfiets over ? Reed er een tractor over ? Neen die volgen de wegcode. Wie stond er boven de wet ? Juist ja...

Het is een raar fenomeen : Doe een brave huisvader een spannend truitje aan en dito broekje, zet hem op een fiets en die mens verandert.... Ik kan dat alleen maar vaststellen.
      de combinatie van zo'n spandex en dildo zadel zorgen er voor dat er geen bloed meer naar de hersenen kan stromen
      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
        Volgens uw redenering moet ik me hier dus op het perfect liggend gescheiden fietspad bewegen, links in beeld?
        nee, dat moet je niet. (althans met wat ik op de foto zie)
        fietspad is verplicht voor fietsers en bromfietsen klasse A als het in uw rijrichting ligt.
        als het aan de overkant ligt, MAG je het volgen. (artikel 9.1.2)
        al er in uw richting een blauw bordje staat dat het een fietspad is, dan moet je het in principe volgen, tenzij je een reden hebt dit niet te doen en op de baan te rijden

3/4wielers MOGEN het fietspad volgen, zowel link als rechts. als ik van de andere kant kom, mag ik 100% op de baan rijden. dat is dan ook mijn plaats op de weg.

ik kom het dagelijks tegen.
        -autos die me in zone 30 voorbij vliegen op 20-30cm van mijn zijspiegel terwijl ik zelf ook +30 rijd.
        -autos die me op een bochtige weg met volle witte lijn gewoon overgaan en me dan half van de baan drukken omdat er een tegeligger komt en ze geen plaats hebben.
        -autos die naast mij komen rijden en me dan haast tegen geparkeerde autos dwingen omdat ze vast achter een voorligger zitten (waar ik trouwens ook achter zat en moest voor afremmen).

maar t zijn dan wel altijd de 'arrogante' fietsers die de fouten maken.
        ik heb vorige maand 1037km gefietst en ga daar deze maand los over (geschat +1200km deze maand).
        ik reed al 3,5jaar fiets woon-werk verkeer van leuven naar bevekom en nu al een jaar van waregem naar gavere. ik doe VEEEEEEEEEL km's op de baan en ik ken de regels wat een fietser mag en moet doen.
        maar ik krijg het ferm op mijn zenuwen als de zoveelste autorijder begint te claxoneren of onbestaande regels begint te roepen uit zijn raampje.
        Last edited by andydv; 26/09/2016, 21:40.

Comment

Mijn pensioen:

Ik zal niet meer zelfstandig een wagen mogen besturen en fietsen is verboden.
          Door al het geklaag ontnemen we mekaars vrijheden voor een "betere" toekomst.
          Geniet ervan wanneer het nog kan zou ik zeggen.
          gelukkig is dat voor u pas binnen 30j. aan de orde (ten vroegste)
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
            En ik wil u ook niet meer op werkdagen vanaf 16u en tijdens het weekend in de supermarkt tegenkomen.
            Nee maar serieus, fietsen en auto's zijn mijn 2 voornaamste hobbies.
            De supermart iets minder, geen zorgen.

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            gelukkig is dat voor u pas binnen 30j. aan de orde (ten vroegste)
            Ik leef ook niet naar mijn pensioen hoor, ik wil nooit op pensioen... 'k ga enkel spreekwoordelijk op pensioen willen gaan en hopelijk zo snel mogelijk.

Comment

Nee maar serieus, fietsen en auto's zijn mijn 2 voornaamste hobbies.
              dat was het bij mij ook, totdat ik 16jaar geleden mijn knie omzeep hielp door een ongeluk met de brommer. sindsdien kan ik niet meer MTB'en. koersfiets heeft me nooit wat gedaan, dus ben gewoon gestopt met fietsen en dan de oldtimer autohobby verder (extreem) uitgebreid.
              helaas vergaat de zin van het autorijden me wat door de onnodige files, snelheidsbeperkingen (nu alle wegen buiten bebouwde kom nog maar 70 zijn ipv 90), constante wegomleggingen, verkeersdrempels,... er is geen fun meer.
              nuja, met een trage daily van A naar B rijden lukt nog, maar ik denk niet dat één van mijn geliefde oldtimers de laatste 3jaar nog buiten gekomen zijn (ik had ook al 9jaar een zware pickup als oldtimer)

door de ellende op de brusselse ring ben ik weer beginnen fietsen van station naar werk (omdat de lijnbussen een ware hel zijn, dagelijks vastzitten in de file op een lijnbus en je trein hierdoor missen is het ergste wat er maar kan zijn). dan maar 38km per dag door weer en wind met een wrak van een fiets. en het laatste jaar begint de fietshobby weer verbetering te tonen. maar de arrogantie van de autos is echt verschrikkelijk geworden tov 16jaar geleden. vroeger had je misschien elke maand eens 1 keer een auto dat claxoneerde of je de pas af sneed. nu is dat meermaals per week (en ik reed vroeger een heel pak aggressiever dan nu)
              Last edited by andydv; 26/09/2016, 22:06.

Comment

Volgens uw redenering moet ik me hier dus op het perfect liggend gescheiden fietspad bewegen, links in beeld?

En nee, hij kwam niet uit een zijstraat, en nee, hij was niet in groep (moederziel alleen), en nee, er is geen zijweg aan de rechterkant van de weg waar hij eventueel in moest binnenkort, en ja, er waren MEER dan voldoende plaatsen waar hij op het fietspad kon gaan rijden.

Ik kon kiezen tussen hem voorbijgaan op hetzelfde rijvak, of meneer plaats geven en de volle witte lijn overgaan, of erachter blijven hangen. Het is het eerste geworden. Ik hoop dat de vloeibare stront uit zijn belachelijke witte leggings te krijgen is. Vanish, iemand?

PS. Ben trouwens de Zondag te voet naar de dorpsbakker gegaan
                Als ik er morgen aan denk laat ik mijn camera aanstaan en toon ik u de auto's die op't fietspad staan op 1 ritje. Zijn er heel veel, dagelijks.

Comment

Ja maar daar zit het hem. Liep er een voetganger het spoor over ? Reed er een auto of motorfiets over ? Reed er een tractor over ? Neen die volgen de wegcode. Wie stond er boven de wet ? Juist ja...

Het is een raar fenomeen : Doe een brave huisvader een spannend truitje aan en dito broekje, zet hem op een fiets en die mens verandert.... Ik kan dat alleen maar vaststellen.
                  Ik dacht dat er per dag12 spoorLOPERS beboet worden door de NMBS. Zijn degene die ze kunnen pakken. Auto's zijn er ook jaarlijks verschillende die't proberen - die we weten omdat ze een accident hebben.
                  MAar nee, de nuance zegt dat't alleen de wielertoeristen zijn.

Ik rij koersfiets, moto en auto. Ik weet heel goed waarmee ik het meeste fouten zie maken en dat is echt niet de koersfiets.
                  Ongetwijfeld zijn er cowboys bij de wielertoeristen... maar die zijn er evenveel bij andere voertuigen. Die mannen op die koersfiets die echt zotte dingen doen gaan dat in elk voertuig doen. Als jullie denken dat de hersenen van die mens totaal veranderen door kledij (ook al zeggen jullie het "lachend", het is uiteindelijk wel wat jullie beweren) en een fietske acht ik jullie eigenlijk niet bekwaam om een (motor)voertuig te besturen.

Comment

• kijk naar een voetbalmatch of betoging... rood vestje of voetbalshirt en wa opzwepende maten en die brave mensen veranderen ook volledig
                    lets have some more member berries

Comment

Zet die brave huisvader achter 't stuur van een wagen en hij rijdt ook overal te snel, en rijdt > 600 mensen dood per jaar

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                      en maar zagen over slechte fietspaden, rijd dan niet met ne velo met bandjes van 1cm breed! wij rijden toch ook niet op full slicks en circuitophanging en dan maar klagen hoe slecht de banen liggen?
                      Ik ken een fietspad waar betonnen platen meer dan 7 cm van hoogte verschillen (ik ben gestopt om het op te meten). Wanneer dat op een autoweg zou gebeuren, schreeuwt iedereen moord en brand (in dit topic las ik op de vorige pagina nog iemand die met een verlaagde ophanging rijdt en en splitter en klaagt over drempels, en dan schreeuwen we met zijn allen 'schandalig, die drempels'

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                      Daar zit het hem, je kunt de openbare weg heden ten dage toch niet gebruiken om te racen... niet met de auto, niet met de motor en niet met de fiets. Wil je voluit gaan doe dat dan op een afgesloten parcours. Indien je met een auto het aantal verkeersovertredingen zou aaneenrijgen zoals dat met de fiets gebeurd was het land te klein !
                      Als we allemaal met de fiets zouden rijden, zouden er iig minder doden vallen. En fietsers maken echt niet meer overtredingen dan wagens. Rij zelf eens wat meer met de fiets en je zal dat wel snel zien.
                      BMW 420dA : >>>

Comment

een nee, hij kwam niet uit een zijstraat, en nee, hij was niet in groep (moederziel alleen), en nee, er is geen zijweg aan de rechterkant van de weg waar hij eventueel in moest binnenkort, en ja, er waren MEER dan voldoende plaatsen waar hij op het fietspad kon gaan rijden.

Ik kon kiezen tussen hem voorbijgaan op hetzelfde rijvak, of meneer plaats geven en de volle witte lijn overgaan, of erachter blijven hangen. Het is het eerste geworden. Ik hoop dat de vloeibare stront uit zijn belachelijke witte leggings te krijgen is. Vanish, iemand?

PS. Ben trouwens de Zondag te voet naar de dorpsbakker gegaan
                        Je bent dus trots dat je een medemens in gevaar hebt gebracht omdat je per se moest tonen dat de weg van 'u' was en dat terwijl die andere mens het volle recht had om daar op de rijbaan te rijden en het JIJ was die je verkeersregels niet kent ipv omgekeerd. Ik hoop dat karma u een lesje leert en je eens mag ervaren hoe dat voelt wanneer een ander mens je leven met een, op dat moment effectief - wapen met opzet in gevaar brengt, puur en enkel voor wat onnozel territoriaal gedrag (ja zo beginnen de meeste oorlogen ook). Zelfs al had je gelijk, het is helemaal niet in verhouding. Een heel naar gevoel is dat, die onmacht wanneer iemand met uw leven speelt. En komen de gedachten, wat als ik net een platte band kreeg op die moment....

Of misschien ook dat je de empathie kan opbrengen om je foutieve actie in te zien en je het belooft niet meer te doen, dan hoeft karma niet langs te komen...
                        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Probleem is je selectieve brein. Iedere keer dat je een fout ziet van een fietser, is het bewijs dat er iets fout is met fietsers. Als het bv. een auto is, dan is het het niet een probleem van autos of autobestuurders, maar enkel van juist die idioot die achter het stuur zat. Sommige mensen zouden niet mogen autorijden. Men zou een rijbewijs voor autos moeten invoeren... Eh, nee, niks fout met autos* dus, want je rijdt er zelf mee. En fietsers kan je makkelijk op afgeven, want je bent er duidelijk niet zelf een en op laag freudiaans instinctief niveau ben je er waarschijnlijk jaloers iedere keer dat ze je voorbijsteken in de file ofzo (bestaat onderzoek hierover).

Dus op een of andere manier is ieder individu die zich in uw ogen en kennis van de wet slecht gedraagt representatief voor de groep wanneer het fietsers betreft, dat geld echter niet voor andere verkeersgroepen waar je om een of andere reden de keren dat ze zich wel gedragen zoals hierboven representatief mag zijn. Of zie je nooit andere autobestuurders**, voetgangers of motorrijders fouten maken, soms geheel moedwillig?

Hadden we het gehad over volksgroepen, dan had dat fenomeen dat je hier tentoonstelt een gans andere, geladen, naam gehad...

*ok, misschien Audi rijders, of?
                          ** kzie in het verkeer eigenlijk een quasi continue stroom van overtredingen. Te snel, geen afstand houden, pinkers niet gebruiken, nog doorrijden als het net rood is, verkeerd geparkeerd, verkeersaggressie, over doorgetrokken streep rijden, voorsteken etc etc Sommige exemplaren doen ze allemaal op hun eentje binnen een km lijkt het... Zouden die ook fietsen? :p
                          Last edited by Onehp; 27/09/2016, 04:02.
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• heel juist.

een 4tal paginas terug poste ik een link naar een HLN artikel waar een dokter in een groep van 30fietsers is gereden die voor de spoorweg stonden, en die daarna gevlucht is.
                            ik was gewoon de reacties aan het afwachten wat er hier zou op komen.

je moest daar de commentaren op HLN eens lezen, niet normaal. een paar die groot begonnen te roepen dat er geen volgwagen was, en dat het met een volgwagen niet gebeurd zou zijn.
                            ze gaan het dus weer op de fietsers steken terwijl de volgwagen niet verplicht is.

ik ben eigenlijk nog content dat er hier zo geen reacties op kwamen. toont dan toch dat er hier wat hoger niveau is.

ik ben ook fietsers, brommer rijder, ex moto rijder, autorijder, lichte vrachtwagen rijder, en die cowboys vind ge overal. bij de koersfietsen, bij de jeugd op de fiets, bij motars, bij brommerkes, bij de autos, bij de camions EN ook bij de voetgangers die denken dat alels en iedereen voor hen moet kunnen stoppen (is ook zo maar dat wil niet zeggen dat ge voor een auto moogt springen). helaas...
                            maar de groep voetganger/fietsers/bromfietsrijder (/moto) zijn wel de zwkke weggebruikers waar bij het minste ongeluk al kwetsuren bij komen, terwijl de auto/camion zijne spiegel maar hoeft recht te duwen.
                            en t zijn die mannen met hun +1ton staal die die kwetsbare groep eens gaan tonen wat ze wel en niet mogen doen.

@tootall: t is niet omdat die kerel daar niet moet rijden, dat gij diene omver moet rijden. als diene valt en diene gaat klacht indienen dat gij te dicht zijt gereden (remember diene meter), dan draait gij op voor de kosten. ook al rijd diene ergens waar die niet mag.

trouwens de wet zegt ook dat ge fietsers niet moogt hinderen of in gevaar brengen op het fietspad. als hij van mening is dat zijn fiets/snelheid en de richting een hinder/gevaar is voor medefietsers, mag die daarom gewoon op de rijbaan rijden.
                            wat ging ge doen zou ik daar rijden met de velomobiel? witte lijn zegt dat ge geen voertuigen moogt voorbij gaan met meer dan 2wielen. en daar is wel degelijk mijn plaats op de rijbaan?
                            wat ging ge doen als daar een oude tractor rijd aan 25km/h? ik moet ook soms inhouden achter een tractor, en ik heb absoluut niet de acceleratie om die ff te gaan dubbelen.

dat is een beetje hetzelfde als dat er een gewone weg parallel naast de autosnelweg ligt. als gij 100km/h wilt rijden, moet gij dat ook niet op die parallel weg doen, maar op de autosnelweg er naast. gij moogt ook kiezen welke baan gij neemt.
                            k ga het eens uitzoeken, maar ik vermoed dat er ergens een maximale snelheid is op het fietspad (40-45???)
                            Last edited by andydv; 27/09/2016, 06:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                              en maar zagen over slechte fietspaden, rijd dan niet met ne velo met bandjes van 1cm breed! wij rijden toch ook niet op full slicks en circuitophanging en dan maar klagen hoe slecht de banen liggen?
                              Een beetje een manke vergelijking. Full slicks en circuitophanging dienen om op circuit te rijden. Fiets wegraces worden op de weg gereden, dezelfde weg waar dagelijks over gereden wordt door elke weggebruiker. Automobilisten mogen (en doen dat ook) terecht klagen als de weg er slecht bij ligt. Net zoals fietsers dat ook mogen. Of wat ga je zeggen tegen een fietser als de weg of het fietsapd er slecht bij ligt. Koop een MTB met dikke banden en rij op 2 bar druk? En ga je tegen die auto dan ook zeggen, ruil uw sportophanging en laagprofielers in tegen een Jeep met alle terrein banden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                Zet die brave huisvader achter 't stuur van een wagen en hij rijdt ook overal te snel, en rijdt > 600 mensen dood per jaar
                                En die zeer stoute fietsers die constant alle regels overtreden rijden 0 mensen dood per jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                  Je bent dus trots dat je een medemens in gevaar hebt gebracht omdat je per se moest tonen dat de weg van 'u' was en dat terwijl die andere mens het volle recht had om daar op de rijbaan te rijden en het JIJ was die je verkeersregels niet kent ipv omgekeerd.
                                  Ai, helaas, fietspad is op meerdere plaatsen (vooral aan oversteekpunten) voorzien van pijlen zoals deze:

En van deze verkeersborden:

(hé kijk, fietsers die wél de verkeersregels kennen op die foto!)

Typisch fietsers, memmen en zeiken dat er geen fatsoenlijke fietspaden zijn, dan steekt de Vlaamse Overheid enkele miljoenen in dat project, de weg ligt een heel jaar open om dat modelfietspad aan te leggen, en dan.....RIJDEN ZE NOG OP DE WEG EN VINDEN ZE DAT NORMAAL!

Het project bestaat uit een fietspad in dubbele richting. Het wordt ruim zes kilometer lang. Langs de weg komen uitwijkstroken voor tractoren, een Vlaamse primeur. In Sint-Truiden begint het pad langs de N80 aan de oversteekplaats van de Bruine-Lieve-Vrouwstraat. Het loopt tot aan de Kamerijkstraat in Gingelom.
                                  'De meeste van onze fietspaden zijn verouderd en beantwoorden niet meer aan de voorschriften. Ooit was een fietspad van een meter breed voldoende, nu gaan we voor 1,75meter. Het fietspad langs de Diestersteenweg en dat vanaf de rotonde in Brustem naar de witte Brug, beantwoorden aan de normen. Voor 2013 leggen we het pad langs de kleine Luikersteenweg (N3e) aan en nadien volgt de Diestersteenweg vanaf de brug tot aan het ziekenhuis. Vanaf daar tot aan het Menten de Horneplein krijgt het bestaande fietspad een nieuwe toplaag', besluit Vangeffelen. (ELS)
                                  Last edited by TooTall; 27/09/2016, 08:06.
                                  Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                    Een super lichte carbon fiets om die dikke pens te compenseren.
                                    En zonder fietsbel voor 't gewicht en den aerodynamica!

Comment

• Nu lees ik het goed vannacht las ik '.... om die dikke penis te compenseren'. Snapte het niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Nu lees ik het goed vannacht las ik '.... om die dikke penis te compenseren'. Snapte het niet.
                                        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                          En zonder fietsbel voor 't gewicht en den aerodynamica!
                                          Wie heeft er een bel nodig als je naar argeloze voetgangers "HEY GODVERDOMME" en "AAN DE KANT" kan brullen.

Comment

Working...
                                          X