Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Da ze gvd is alle geparkeerde auto's van de baan halen en meteen voorrang van rechts ook afschaffen. Er zal dan wel vlot kunnen gereden worden! Ik haat het als auto's op de baan staan en ik daar telkens moet voor stoppen. Op sommige plaatsen kan het natuurlijk ni anders, maar dan nog! K*tzooi.
    Dan moet je eens in Brussel rondrijden, daar zet er elke 2 straten zich wel een camionetje in 't midden van 't straat z'n 4 pinkers op omdat hij geen parkeerplaats wil zoeken

Comment

• Het grote ergernis topic deel VIII

Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
      En als we dan toch bezig zijn, verbieden dat er andere weggebruikers op de weg zijn als ik wil rijden
      Nog beter! Nee ma ik kan mij daar zo aan ergeren e. Nog straffer wanneer ze nen oprit hebben en dan de wagen nog op straat laten staan. Een rijbaan dient om op te rijden, ni om op te staan.

Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
      Dan moet je eens in Brussel rondrijden, daar zet er elke 2 straten zich wel een camionetje in 't midden van 't straat z'n 4 pinkers op omdat hij geen parkeerplaats wil zoeken
      Van grote steden blijf ik zover mogelijk weg want daar is het zeker een ramp. Hier in Aalst maken ze zodanig veel wegen eenrichting dat wanneer er een brug naar omhoog gaat over de Dender, alles vast staat! Terwijl ge anders nog de mogelijkheid had om via een andere weg toch nog door te kunnen. Toch ni normaal dage moet blijven staan aan een brug waar ge eigenlijk ni over moet?
      Last edited by ; 29/09/2016, 14:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
        En als we dan toch bezig zijn, verbieden dat er andere weggebruikers op de weg zijn als ik wil rijden
        Dat is doorgaans de mentaliteit en ingesteldheid van de 'ergernispostertjes' alhier aanwezig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
          versta het echt niet hoe je het in je kop kunt halen om donkergekleed in het donker te gaan fietsen zonder 1 lampje mee te nemen.
          en vamorgen in de verte weer zo een mongool zien rijden...

ik rijd zo rond

Dikke bak, Andy. Tuning is not a crime!!

Comment

• niks tuning. de vorige eigenaar reed met een zwaailicht op een magneet rond. alleen... dat ding is alu en daar werken magneten niet op.

ik wou de verlichting zo maken dat ik van achteren gezien wordt, maar ook voor verkeer uit zijstraten goed opval.
            vandaar de 4 ledstrips achteraan. bovenaan zit er nog een gewoon achterlicht dat nu niet brande.

vooraan 2ledstrips op de zijkant en 2lampen vooraan. net dezelfde reden. zichtbaar van voor en van de zijkant.

enkel de ledverlichting aan met de zijpinker (getrokken met hoge sluitertijd vandaar de blauwe gloed van de witte leds)

en van vooraan, autos kunnen toch niet zeggen dat het er aggressief uit ziet hé

groot licht, tja... da moet ver schijnen

zichtbaar en het valt goed op, doel bereikt. en terwijl toch zo geen knipperrommel maar legaal wel wettelijke verlichting
            Last edited by andydv; 29/09/2016, 15:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
              en van vooraan, autos kunnen toch niet zeggen dat het er aggressief uit ziet hé
              Hoe zalig is dat!!
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• 't Was nipt vandaag. Voorrang verlenen op rond punt hoeft ook niet altijd precies...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
                  't Was nipt vandaag. Voorrang verlenen op rond punt hoeft ook niet altijd precies...

https://youtu.be/VSX2awmeLPw
                  Like a boss... allee, bompa bedoel ik.
                  Aan z'n rijgedrag, reflexen en voorbumper te zien is dat een gevaar op de baan, we kunnen maar hopen dat ze 't zelf op tijd beseffen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                    Hoe zalig is dat!!
                    Ne mens zou voor minder stoppen als je dat op je ziet afkomen

Comment

• bij ons kom ik hier soms ook zo ligfietsbanaan tegen. Veel minder verlicht als den uwen... Zit die dan vol batterijen om dat allemaal te laten branden? of komt dat van een dynamo?

ergernis vandaag "collega die met je auto rijdt en de lichten van automatische stand haalt en die op de standlichten zet". gevolg ik dus overdag in de regen zonder lichten op baan... In den donker valt dat meteen op maar overdag. En ik mij eerst maar afvragen waarom die voor mij zijn mistlicht een aantal keer aan en af zet

Comment

• ik heb een halve accu van een electrische fiets aan boord :-) (18x 18650 cel). de boel kan er een uur of 6 op branden denk ik.
                        ik ben aan het brainstormen om een nog krachtigere batterij te gebruiken.
                        origineel reed de vorige eigenaar op 2 loodbatterijen rond van 12V (2,5kg per batterij). ik heb dan mijn eigen accupack gemaakt die krachtiger is en ongeveer 300gram weegt.

heb nu wel het 3dubbele steken dan dat kleine zwarte accupakje op die foto aangezien ik nu met LED mistlampen rondrijd van een auto en die verbruiken iets teveel voor dat kleine pakje. voor dat met lood te doen, zou ik al 3-4 van die loodbatterijen moeten steken.

allemaal op 12V zodat ik ook een autoclaxon kan gebruiken. maar blijkbaar helpt dat niet bij ouderen. als er dan zo een een bejaard koppel op het fietspad voor mij rijd, claxoneer ik 2x kort. geen reactie. als ik er dan 1meter achter zit, nog ff goed claxoneren... geen reactie. rijd ze dan voorbij op de straat en dan ineens hoort ge : OEIOEI, WA IS DA

er zit ook bluetooth audio in, rondom pinkers, dashboard met binnen/buiten temperatuur, accuspanning, horloge. km teller met huidige snelheid, dagtrip, totale km's en afgelegde tijd.
                        dat ding is eigenlijk meer auto dan fiets , en kan zowieso al harder dan een aixam.
                        wat zou ik graag eens een aixam tegenkomen op straat . ik zou mij half dood trappen om diene voorbij te vliegen
                        Last edited by andydv; 29/09/2016, 22:11.

Comment

• Cool ding Andy!
                          Mijn Skoda

Comment

• Nog eens ontopic gaan!

Gisterenavond ene me zijn verlaagde Astra in de regen die zonder kijken een supermarktparking afrijdt. 't Is donker en ik rij me licht en reed 65 waar je 70 mocht want was op ACC een camionette aan 't volgen, diene wou er dus gewoon tussen. 't Is nie dat hij het niet kon zien he, maar goed, ik kon onmogelijk op tijd remmen en kon nog net naar rechts uitwijken (anders vol op tegenligger) en ga hem via busbaan voorbij. Ipv u te verontschuldigen moet je dan uiteraard met uw faren trekken en op een halve meter gaan rijden van diegene die net een ongeval kon vermijden he!

Dan vanmorgen gelijkaardig incidentje. Een marginaal van rond de 50 die trok op een new kid die me zijn saxo 1.0 de hoofdweg opkwam waardoor ik van 50 naar 20 moest gaan, en vent begint gelijk een dolle te gesticuleren naar mij, had zelfs nie geclaxonneerd of gefaard of iets, gewoon geremd zonder meer. En zelfs als ik had geclaxonneerd, dan nog moest hij niet veel manieren hebben, hij sneed mij af. Nu, wa verder aan de verkeerslichten staat em vo rechtsaf en ik voor links. Doe raam open, ging simpelweg vragen waarom hij kwaad is op mij, maar hij durfde precies zijn raam zelf niet open te doen. Teken doen dak zot was des te meer.

Bon, grootste ergernis van de week was vanmorgen en niet op de weg, maar kmoet het toch even kwijt. Mijn vriendin woont in Gent en ik was daar gaan overnachten. Twee appartementen boven haar zitten er sinds deze week een viertal eerstejaars studenten, hoewel die eigenlijk niet in dat gebouw mogen, maar waarschijnlijk gehuurd op naam van een vd ouders... Bon, hele nacht wakker gelegen door hun instuif, volgens vriendin zijn ze al heel de week instuiven aan 't houden en kan heel het gebouw niet slapen er door. Ik denk er het mijne van, maar je geeft die gasten de kans om vanaf volgende week wel stil te zijn, ze zitten er tenslotte pas en ik wil ook de verzuurde niet gaan uithangen (hoewel ik dat ben ). Vanmorgen echter kom ik buiten op 't terras, hebben die marginalen daar van op hun terras gezeken op dat van "ons", ligt het vol me sigarettepeuken, lege verpakkingen, lege flessen, glas, gebruikte papieren zakdoekjes, ... Echt walgelijk. Voor zo'n dingen word ik echt wel kwaad, dus eens naar boven geweest en gevraagd of da normaal is. "Voor die peukskes komen zagen ofwa?" JA VENT VOOR DIE PEUKSKES EN JE ANDERE ROMMEL KOM IK ZAGEN. Hem een kwartier gegeven om het op te ruimen of het ging allemaal in zijn brievenbus eindigen, alst toch allemaal nie erg is, dat dan ook niet he volgens mij. Nu, ondertussen hebben we wel weer een mooi geveegd terras.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
                              't Was nipt vandaag. Voorrang verlenen op rond punt hoeft ook niet altijd precies...

https://youtu.be/VSX2awmeLPw
                              zeker 1 die van de lidl of colruyt kom. de op/uitrit van de parking van die winkels is ook altijd idem.
                              lets have some more member berries

Comment

• Vanochtend bijna zo ééntje in een rode velomobiel in den decor laten belanden. Dat het niet zover gekomen is heeft ie alleen aan mezelf te danken.
                                P I P O!!!

Kwam dus van hier links achter de haag:
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• merk wel veel dat fietsers blijkbaar voorrang van rechts niet kennen .

ik kwam gisteren morgen op een terminus uit (dus enkel naar links of rechts). ik ben 30meter voor die T splitsing en mijn pinker naar links stond op. de achterliggende auto komt aangereden, gaat mij links voorbij en draait rechts in. heb vol op de remmen mogen gaan om niet in zijn achterflank te zitten. de pipo
                                  savonds reed ik naar huis op het fietspad. aan de lichten staat iemand die moet afdraaien en die draait voor mijn neus gewoon af terwijl ik rechtdoor moet. heb goed geclaxoneerd, iedereen op straat keek om, die camionette reed gewoon door alsof er niks gebeurd was.

vanmorgen 3x op straat moeten gaan omdat autos/vrachtwagens/bussen op het fietspad staan... de ergste is een schoolbus van kreolis die ELKE DAG op het fietspad parkeerd. foto genomen deze morgen. meer dan de helft van het fietspad stak onder zijn wielen. ben dan de ring rond waregem op moeten rijden om er rond te gaan

Comment

• Een mens zou voor minder van een brug springen.
                                    Maar ik versta de frustratie.

Verstuurd met de postduif.

Comment

• Ik zit al 10 dagen zonder auto wachtend op een reparatie onder garantie.
                                      Garage heeft het druk druk druk en ik mag hem niet naar een ander brengen, zot word ik er van.

Comment

• Een ontroerend gegeven.

Comment

• Dank voor het medeleven.

Comment

Working...
                                          X