Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• des te gelukkiger zal je zijn eens je die terug hebt.

vandaag na een lange werkdag en een fietstocht door de regen (bijna 3 ongelukken gehad van afslaande chauffeurs en 1 auto die besliste op een kruispunt achteruit te rijden terwijl ik achter hem afdraaide in de zijstraat), nog snel achter mijn gelaste alu stukken en naar de carrefour. het begon al aardig druk te worden en ik wou nog snel naar huis...
    de enige weg naar huis afgezet door politie/brandweer .
    snel binnendoor gereden en mezelf compleet vast gereden in het stilstaande verkeer in waregem. grote toer rond beginnen rijden om de drukte te vermijden, en begon zo een rare geur te ruiken. beetje genegeerd door de drukte en het uitzoeken naar de ideale weg tot ik voor een rood licht stond en er een heleboel stoom vanonder de benzmotorkap kwam. t zit me niet mee vandaag.

morgenvroeg heeft de vrouw de auto nodig voor haar dagschool, dus nog snel de boel mogen fixen ook.
    zit nu eindelijk in de zetel, zwarte handen, handen overal beschadigd van tussen die scherpe stukjes onder de motorkap te friemelen (waterdarm gescheurd). er zit nu een niet passende VW darm in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
      Ik zit al 10 dagen zonder auto wachtend op een reparatie onder garantie.
      Garage heeft het druk druk druk en ik mag hem niet naar een ander brengen, zot word ik er van.
      Ik zit ook al een week zonder auto, normaal gezien had ik hel vandaag moeten terug hebben, hopelijk morgen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Ik zit ook al een week zonder auto, normaal gezien had ik hel vandaag moeten terug hebben, hopelijk morgen.
        Ja hier zit ik ook dag op dag te hopen. Dit weekend zo al niet. Ergste is dat ze niet weten wat er juist scheelt, kan iets klein zijn maar kan ook de injectoren zijn wat het duurder voor de verkoper maakt.

Andydv, klopt wel wat ge zegt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
          Ik zit al 10 dagen zonder auto wachtend op een reparatie onder garantie.
          Garage heeft het druk druk druk en ik mag hem niet naar een ander brengen, zot word ik er van.
          2de hands gekocht?

Dat is de klassieke truuk. Die auto mag op 1 dag gemaakt zijn, ze zullen u 2-3 weken laten wachten eer ge hem terugkrijgt. Zo denkt ge er wel 2 keer over om voor de minste prul om garantie te gaan..

Wat ge al niet leert aan den toog als er 2de hands verkopers zitten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
            Da ze gvd is alle geparkeerde auto's van de baan halen en meteen voorrang van rechts ook afschaffen. Er zal dan wel vlot kunnen gereden worden! Ik haat het als auto's op de baan staan en ik daar telkens moet voor stoppen. Op sommige plaatsen kan het natuurlijk ni anders, maar dan nog! K*tzooi.

Remmen, sturen schakelen, dat is toch rijplezier?

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                2de hands gekocht?

Dat is de klassieke truuk. Die auto mag op 1 dag gemaakt zijn, ze zullen u 2-3 weken laten wachten eer ge hem terugkrijgt. Zo denkt ge er wel 2 keer over om voor de minste prul om garantie te gaan..

Wat ge al niet leert aan den toog als er 2de hands verkopers zitten...
                Is al de derde keer op 5 weken dat die in de garage staat voor hte zelfde kwaal.
                Hij had gehoopt al eerder van mij af te zijn maar dat viel tegen.
                Uurtje geleden telefoon gekregen, co2 en gassenmeting was ok dus injectoren zijn het wss niet. De garagist gaat nu te rade bij Audi zelf om te zien wat het precies kan zijn.

The saga continues.

Comment

• Ik rijd dagelijks lang afstanden en maak altijd wel iets mee, maar gisteren was toch wel het ergste dat ik ooit heb meegemaakt. Op de E313, file, ik stond rustig aan te schuiven rechts, rijdt er ineens iemand over de pechstrook tegen 100 per uur zeker om dan knal voor mij snel in te voegen ook (raakte mijn auto nét niet). Heb er op getuut maar was razend verdorie, wéér een idioot die het grappig vindt om zo'n kuren uit te halen op de snelweg.

Wat later die auto terug tegengekomen en mijn middelvinger uitgestoken (bon mss wat dom van mijn kant, maar ik was zo verdomd razend). We rijden op een gegeven moment knal naast elkaar en ik besluit om die mannen gewoon te negeren (jonge kerels in een golfke). Voor ik het weet zie ik dat die kerels over de streep gaan en op mijn rijbaan beginnen te rijden KNAL naast mij. Verkeer achter mij vertraagde gelukkig en ik ben niet naar de pechstrook gegaan uit schrik dat ze me dan tegen de vangrails zouden duwen ofzo. Gewoon rechtdoor gereden met een smile op mijn gezicht en ze zijn uiteindelijk terug naar hun linkervak gegaan.

Mijn middelvinger werd duidelijk niet geapprecieerd

Het wordt precies ook is tijd dat ik investeer in een dashcam.

Comment

• Ooit komen ze terug naar hun kant en dan is het mijn moment om mee te gaan.
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Jonge kerels in een golfke met die rijstijl. Je hoeft het niet zo te verbloemen hoor, we weten allemaal wel wie je bedoelt.

Comment

• NOORD AFRIKANEN ! ! !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Jonge kerels in een golfke met die rijstijl. Je hoeft het niet zo te verbloemen hoor, we weten allemaal wel wie je bedoelt.
                          Oh shit, nu ik het teruglees komt het inderdaad zo over, maar het waren gewoon Vlamingen zene!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk Berichten
                            Ik rijd dagelijks lang afstanden en maak altijd wel iets mee, maar gisteren was toch wel het ergste dat ik ooit heb meegemaakt. Op de E313, file, ik stond rustig aan te schuiven rechts, rijdt er ineens iemand over de pechstrook tegen 100 per uur zeker om dan knal voor mij snel in te voegen ook (raakte mijn auto nét niet). Heb er op getuut maar was razend verdorie, wéér een idioot die het grappig vindt om zo'n kuren uit te halen op de snelweg.

Wat later die auto terug tegengekomen en mijn middelvinger uitgestoken (bon mss wat dom van mijn kant, maar ik was zo verdomd razend). We rijden op een gegeven moment knal naast elkaar en ik besluit om die mannen gewoon te negeren (jonge kerels in een golfke). Voor ik het weet zie ik dat die kerels over de streep gaan en op mijn rijbaan beginnen te rijden KNAL naast mij. Verkeer achter mij vertraagde gelukkig en ik ben niet naar de pechstrook gegaan uit schrik dat ze me dan tegen de vangrails zouden duwen ofzo. Gewoon rechtdoor gereden met een smile op mijn gezicht en ze zijn uiteindelijk terug naar hun linkervak gegaan.

Mijn middelvinger werd duidelijk niet geapprecieerd

Het wordt precies ook is tijd dat ik investeer in een dashcam.
                            Geloof me, het kan erger. Op de E314 naar huis rijden op een doordeweekse avond op de linker rijdtrook. Vrouw en zoon in de eerste wagen. Gij daar achter. Ineens voor een bocht ziet ge een paar wagens op de rem vliegen en naar het rechtervak vliegen. Een seconde later zoet ge op die linkerrijstrook een spookrijder in volle baart zonder lichten afkomen en stuurt direct naar rechts om dan voor u te kijken en te zoen dat uw vrouw met zoontje op 1m voor die spookrijder kunnen uitwijken. Dat is 1 seconde van weduwe worden.

Dat hoop ik nooit meer mee te maken

Comment

• Onwaarschijnlijk toch als ge't allemaal na elkaar zet.

Andy Claeskens uit Scherpenheuvel fiets elke dag naar zijn werk in Vilvoorde en terug. Een fietstocht die niet zonder obstakels is. Andy besloot onlangs een camera te kopen om zijn dagelijkse strijd te filmen. Dat levert een hallucinant filmpje op dat nu massaal gedeeld wordt op Facebook.

Kerel heeft wel een schoon tempo.

Comment

• straf dat ik vaak camionetten van de gemeente zie staan op het fietspad. Die zouden vooral beter moeten weten.

Aan kruispunten is het soms niet anders mogelijk dat een auto op het fietspad moet komen omdat die anders geen overzicht kan krijgen op het kruispunt en bijna blind zou moeten doorrijden. Daar zou op zich een oplossing moeten gezocht worden in ofwel het zicht vrijmaken ofwel een asverschuiving te maken van het fietspad zodat de auto aan het kruispunt kan komen en de fietser toch veilig kan doorrijden.

Maar werkelijk... als je het filmpje bekijkt... toch genoeg bestuurders die nog eens op examen mogen gaan
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Op de meeste oversteekplaatsen voor fietsers staan er nu haaientanden in hun rijrichting. Wat volgens mij toch wil zeggen dat zij voorrang dienen te verlenen. Blijkbaar is dat voor de meeste gewoon decoratie.

Comment

• ik zie hier fietspaden en geen oversteekplaatsen in het filmpje. Daar heeft de fietser voorrang en niet de auto.

Fietspaden: lange smalle belijning = fietser voorrang
                                    Oversteekplaats: 4 kantige of ruitvormige belijning = fietser nooit voorrang. Eigenlijk hoeft men daar dus geen haaientanden of omgekeerde driehoeken aan te brengen om dat duidelijk te maken.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Iddaad Flappy.Ge moet als autobestuurder echter "dubbel voorzichtig" zijn bij een oversteekplaats dus daar zijt ge ook de sigaar als ge de fietser toch meehebt.

Comment

• neen, da's niet waar. Die dubbele voorzichtigheid geldt voor ELKE bestuurder. Dus ook de fietser. Je moet bij een oversteekplaats je snelheid aanpassen, maar er staat nergens dat je voorrang moet geven.
                                        Als het tot een ongeval komt dan komt jou verzekering inderdaad tussen. Maar da's enkel voor de lichamelijke schade van de fietser. Dat heeft niets te maken met een schuldvraag, eerder met een overeenkomst tussen verzekeringen. De schuldvraag wordt behandeld in de rechtbank (of tussen de verschillende partijen onderling) en als de fietser in gebreke wordt gesteld kan die alsnog voor de schade aan jouw voertuig opdraaien (familiale verzekering of uit eigen zak).
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Wat je ook ziet is dat op sommige ronde punten de fietser voorrang heeft, terwijl op andere hij die voorrang moet geven.
                                          Dat veroorzaakt verwarring, waardoor het beter is consequent voor het één te kiezen.

Bovendien, sommige bestuurders hebben daardoor de reflex automatisch te stoppen aan een rond punt wanneer ze een fieter zien aankomen en dan voorrang verlenen, ook wanneer de borden nochtans duidelijk aangeven dat de fietser voorrang moet geven. Zo ontstaat een bepaald en gevaarlijk verwachtingspatroon bij fietsers dat tot ongelukken moet leiden.

Comment

Working...
                                          X