Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• als het fietspad op de rotonde ligt (of er geen is), dan heeft de fietser altijd voorrang (kan ook niet anders)

als het fietspad langs de rotonde ligt, heeft die bijna nooit voorrang omdat het dan oversteekplaatsen zijn. Zo zou het altijd moeten zijn omdat men anders heel de werking van een rotonde wegneemt, namelijk het verkeer vlot houden aan het kruispunt. Bijgevolg zou men best ook alle voetgangersoversteekplaatsen aan rotondes weghalen omwille van dezelfde reden. Da's het grootste probleem bij rotondes op drukke punten. Niet zozeer dat er veel auto's zijn, wel dat er teveel ander verkeer bijkomt waardoor de auto's moeten stoppen. Na verloop van tijd stelt men dan vast dat de rotonde terug wordt weggehaald omdat het toch niet werkt.
    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      neen, da's niet waar. Die dubbele voorzichtigheid geldt voor ELKE bestuurder. Dus ook de fietser. Je moet bij een oversteekplaats je snelheid aanpassen, maar er staat nergens dat je voorrang moet geven.
      Als het tot een ongeval komt dan komt jou verzekering inderdaad tussen. Maar da's enkel voor de lichamelijke schade van de fietser. Dat heeft niets te maken met een schuldvraag, eerder met een overeenkomst tussen verzekeringen. De schuldvraag wordt behandeld in de rechtbank (of tussen de verschillende partijen onderling) en als de fietser in gebreke wordt gesteld kan die alsnog voor de schade aan jouw voertuig opdraaien (familiale verzekering of uit eigen zak).
      Volgens die kerel van BIVV vorige week gaat ge dan als autobestuurder toch meestal de sigaar zijn.

Comment

• en daarom rijd ik met een dashcam rond. Als ik aantoon dat ik wel met aangepast snelheid aankom, maar die fietser steekt over zonder te kijken dan gaat die de sigaar zijn.

trouwens... de dubbele voorzichtigheid geldt niet aan een oversteekplaats. Da's enkel bij bepaalde situaties en ten aanzien van bepaalde weggebruikers (kinderen, ouderen, gehandicapten).

De wetgever moet trouwens eens dringend werk maken van een éénduidige omschrijving van wat die dubbele voorzichtigheid nu inhoud. Nu is het wat een lege doos waar ge alles en niets kunt bijsleuren om uw gelijk te halen.
        www.peugeotforum.be

Comment

• Ja, daarom dat ze zeiden van dat eigenlijk zelfs bijna op te nemen als 'gene voorrang' want het kan alle richtingen uit.
          Dashcam heb ik zelf ook maar zijn filmpjes eigenlijk al toegelaten in de rechtszaal? Mijne is zelfs niet geregistreerd, in veel gevallen zou ik dat toch niet kunnen gebruiken omdat ik ne zware voet had.

Comment

• uwe zware voet staat los van dat ongeval op zich

tenzij men kan aantonen dat ge net niet met aangepast snelheid naar die oversteekplaats gereden zijt. En ja, dan hangt ge.
            www.peugeotforum.be

Comment

• Ja, de voorzienbaarheid en dergelijke. Maar het is al geen goed signaal als ze u zien komen afknallen

Comment

• ben eens curieus als de zelfrijdende wagen er komt, hoeveel misbruik dat er dan van gemaakt worden door fietsers. Die auto's zijn geprogrammeerd om het niet tot een aanrijding te laten komen. Dus als die een fietser detecteren gaan die waarschijnlijk vol in de remmen gaan.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Op zich vind ik dat niet zo erg, minder doden/geblesseerden is sowieso goed. De echte grove gasten gaan zich toch wel eens misrekenen.

Comment

• Dat ze overal te pas en te onpas eilandjes zetten. Gisteren bijna op eentje naast de straat gereden. Was gecamoufleerd . Precies een parkeervak maar verhoogd. Dat is nu toch ook niet nodig, met witte strepen en al, grootte van een wagen maar 20 cm hoog...

Comment

• dat kom ik dus ook allemaal dagelijks tegen. autos uit zijstraten die gewoon op het fietspad stoppen. als ik zo een baan nader, en ik zie een auto uit die straat komen, rem ik ook altijd al af naar 20km/h. heeft de auto mij gezien, dan mag ik weer die 45kg zware fiets laten optrekken naar 30-35km/h. na 10straten zo zijt ge stikkapot van het optrekken, en dan blijf ik op de rijbaan rijden. snelheid aanhouden is niks, telkens dat optrekken is niet haalbaar.

diene kerel kan natuurlijk door al die smalle stukjes nog door, of slalommen tussen de autos. dat is iets wat ik niet kan.

vanmorgen stond een schoolbus half op het fietspad, maar kon er net door. gisteren stond die daar ook en moest ik de ring van waregem op om errond te gaan. in nazareth vanmorgen (en gisteren trouwens ook) een camion van wegenwerken die NAAST de parkeerplaatsen OP het fietspad ging staan ipv 1meter naar links te parkeren zodat die in de parkeerstrook staat en naast het fietspad.
                      heb dan weer moeten uitwijken naar de straat toe (jammer voor de auto die dan tot het volgende kruispunt achter mij zat, want ik geraakte niet meer op het fietspad door die struiken tussen weg en fietspad.

bij een fietsoversteekplaats, die dus waar die blokjes als markering staan, moet de fietser wel stoppen en voorrang verlenen aan de autos. het is het fietspad dat de baan kruist.
                      bij een fietspad waar de lange lijnen als markering staan, loopt het fietspad door en moeten de autos voorrang verlenen bij het kruisen van het fietspad. k snap niet wat daar zo moeilijk aan is.
                      ik merk ook meer en meer dat autos zomaar het fietspad kruisen zonder stoppen, maar bij een oversteekplaats remmen zij dan af om fietsers door te laten. daar heb ik een hekel aan, zowel met de autos als de fiets.
                      als fietser heb ik namelijk geen voorrang en stop ik zowieso, en dan moet ik weer optrekken omdat de auto gestopt is. had die auto doorgereden, ik was na hem zowieso over gereden en had niet tot stilstand moeten komen.
                      als ik met de auto ben, en mijn voorligger stopt voor zo een oversteekplaats, vind ik het hinderlijk dat ik ook moet stoppen dan terwijl autos daar horen door te rijden
                      Last edited by andydv; 05/10/2016, 12:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                        dat kom ik dus ook allemaal dagelijks tegen. autos uit zijstraten die gewoon op het fietspad stoppen. als ik zo een baan nader, en ik zie een auto uit die straat komen, rem ik ook altijd al af naar 20km/h. heeft de auto mij gezien, dan mag ik weer die 45kg zware fiets laten optrekken naar 30-35km/h. na 10straten zo zijt ge stikkapot van het optrekken, en dan blijf ik op de rijbaan rijden. snelheid aanhouden is niks, telkens dat optrekken is niet haalbaar.

diene kerel kan natuurlijk door al die smalle stukjes nog door, of slalommen tussen de autos. dat is iets wat ik niet kan.

vanmorgen stond een schoolbus half op het fietspad, maar kon er net door. gisteren stond die daar ook en moest ik de ring van waregem op om errond te gaan. in nazareth vanmorgen (en gisteren trouwens ook) een camion van wegenwerken die NAAST de parkeerplaatsen OP het fietspad ging staan ipv 1meter naar links te parkeren zodat die in de parkeerstrook staat en naast het fietspad.
                        heb dan weer moeten uitwijken naar de straat toe (jammer voor de auto die dan tot het volgende kruispunt achter mij zat, want ik geraakte niet meer op het fietspad door die struiken tussen weg en fietspad.

bij een fietsoversteekplaats, die dus waar die blokjes als markering staan, moet de fietser wel stoppen en voorrang verlenen aan de autos. het is het fietspad dat de baan kruist.
                        bij een fietspad waar de lange lijnen als markering staan, loopt het fietspad door en moeten de autos voorrang verlenen bij het kruisen van het fietspad. k snap niet wat daar zo moeilijk aan is.
                        ik merk ook meer en meer dat autos zomaar het fietspad kruisen zonder stoppen, maar bij een oversteekplaats remmen zij dan af om fietsers door te laten. daar heb ik een hekel aan, zowel met de autos als de fiets.
                        als fietser heb ik namelijk geen voorrang en stop ik zowieso, en dan moet ik weer optrekken omdat de auto gestopt is. had die auto doorgereden, ik was na hem zowieso over gereden en had niet tot stilstand moeten komen.
                        als ik met de auto ben, en mijn voorligger stopt voor zo een oversteekplaats, vind ik het hinderlijk dat ik ook moet stoppen dan terwijl autos daar horen door te rijden
                        Ik heb al haaientanden zien staan (voor de fietsers) op allerhande oversteekplaatsen, ongeacht of het blokjes of lijnen zijn.

Comment

• Er zijn veel fouten, maar er wordt aan gewerkt zie ik toch

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Als ik de teksten kan samenvatten in 1 zin is het dan zoiets als "iedereen haat stoppen en vertrekken" ?

Comment

• ach. Net voordat ik eraan kwam met de fiets, vond een bestuurder uit de andere richting het nodig om een U-turn te maken op het fietspad. Hij blijft dan staan om te kijken of er auto's achter hem komen, en ik foeter al eens. Ik ga hem via de straat voorbij, hij heeft me gezien en beziet me vies. Net op het moment dat ik aan de neus van zijn Bora ben, lost hij zijn ambriage waardoor zijn auto vooruit rijdt. En als ik dan stop en mijn frustratie uitroep, krijg ik een zwaaigebaar. Hij is me daarna wel niet meer voorbijgereden.

Ik kom elke dag zulke dingen tegen. Van de meeste vergeet ik het snel, maar hier lag ik bijna onder de auto vanwege zijn onbenul tot sturen.
                              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                Ik ook. Ik erger mij daaraan, zowel als fietser als als autobestuurder. Een kwestie van je regels niet kennen.
                                autofans.be

Comment

• Gij moogt die natuurlijk ook niet over de straat voorbij he. Ge moet daar dan achter wachten, idioten moet ge gerust laten.

Comment

• Dat werd me in een flits duidelijk toen de bumper naderde.
                                    autofans.be

Comment

• Comment

• dat filmpje toont mooi hoe een fietser denkt onmiddelijk voorrang te hebben op achterliggend verkeer omdat hij vanwege een obstakel moet uitwijken van het fietspad naar de baan...
                                        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Als ik de teksten kan samenvatten in 1 zin is het dan zoiets als "iedereen haat stoppen en vertrekken" ?
                                          start stop maakt maar een heel klein beetje goed (0.2)

Comment

Working...
                                          X