Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenWaar wel een addertje onder het gras zit is dat de auto de fietser kan verwachten op de rijbaan. Dat gaat immers een te voorziene hindernis worden omdat de bestuurder van de auto ook moet zien dat het fietspad geblokkeerd is. De bestuurder zal zich niet zomaar kunnen vrijwaren van verantwoordelijkheid in geval van een ongeval. Maar da's aan een rechter om daar over te oordelen.
Je kan immers verwachten:
- dat iemand die zich net geparkeerd heeft de deur van de auto zal openen
- dat iemand die een rotonde nadert er op zal rijden
- dat iemand die de oprit van een autosnelweg neemt zich op de snelweg zal begeven
- ...
Dat maakt het nog geen voorzienbare hindernissen, waarvoor je moet kunnen stoppen.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenja, maar als een voetganger op de rijbaan komt omwille van een hindernis MOET een auto 1 meter afstand houden. Kan de auto dat niet dan moet die zelfs stoppen.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
dat van de voetganger staat expliciet in de wetgeving
en van de te voorziene hindernis: daar is altijd veel discussie rond in de rechtbank. Een deur die opengaat als een auto geparkeerd is, is dat niet want staat opnieuw expliciet in de wetgeving omschreven dat elke bestuurder bij het verlaten van zijn voertuig MOET kijken dat hij geen andere weggebruikers hindert of in gevaar brengt.
Als het gaat om fietsers en fietspaden draait het soms heel anders uit dan ge eigenlijk denkt te hopen. En opnieuw, dat wordt dan door een rechter uitgesproken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenals je het fietspad verlaat om van richting te veranderen, dan moet je voorrang verlenen, nogal logisch.
waar het mij over gaat, is een fietspad waar een vrachtwagen op geparkeerd staan. die fietsstrook valt dus weg. in de wet staat dus ook dat een bestuurder die uiterst rechts blijft voorrang heeft als zijn rijstrook wegvalt. die krijgt voorrang van rechts.
dit is zo voor autos op een rijstrook, maar zie niet in waarom die niet voor fietsers zou gelden als het fietspad verspert is.
net zoals het rechterrijvak waar een camion in panne valt. de rechterrijstrook behoud voorrang op de linkerstroken.
vooral die 2 regels die btw van een politie website komt zeggen dat ook
toon mij eens die artikels die zeggen dat je voorrang moet verlenen als je rijstrook wegvalt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDat blijft hier duren.......
Comment
-
het gaat nog altijd over ergernissen in het verkeer, dus niets mis met de voorgaande discussie
als't u niet interesseert, lees het dan niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenEen deur die opengaat als een auto geparkeerd is, is dat niet want staat opnieuw expliciet in de wetgeving omschreven dat elke bestuurder bij het verlaten van zijn voertuig MOET kijken dat hij geen andere weggebruikers hindert of in gevaar brengt.
.Hoe kleine dingen met wat pech heel grote gevolgen kunnen hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenRemmen, sturen schakelen, dat is toch rijplezier?
Optrekken, naar 2de schakelen en de auto voorbij steken om dan terug te moeten stoppen voor de volgende wagen die op straat staat, echt wel veel rijplezier...
Nen dikke vette sneeuwruimer zou ne mens op zulke momenten moeten hebben om al die auto's te rammen naar waar ze zouden moeten staan, van de rijbaan!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtendat geldt ENKEL wanneer er geen signalisatie, inclusief wegmarkeringen, zijn. Wanneer je een onderbroken lijn overschrijdt heb je geen voorrang (bvb 2 rijvakken worden 1, maar rijstrook markering loopt door tot het einde). Geloof niet dat het onderlijnde juist is.
De meest rechts rijdende bestuurder, die ingevolge de aangebrachte signalisatie verplicht is zich met zijn voertuig van de wegvallende rechterrijstrook in de voor hem links gelegen rijstrook te bewegen, geniet voorrang door doorgang; in die omstandigheden maakt het uitwijken naar links van deze bestuurder, die in die rijbeweging steeds zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan blijft, geen verandering van rijstrook of maneuver uit. (Hof van Cassatie, rolnummer C990341N , 24/11/2000)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenwat is dan aangebrachte signalisatie? een gevaarsdriehoek die de chauffeur op straat plaatse om aan te duiden dat die in panne staat? 4knipperlichten op het defecte voertuig?
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk BerichtenDe meest rechts rijdende bestuurder, die ingevolge de aangebrachte signalisatie verplicht is zich met zijn voertuig van de wegvallende rechterrijstrook in de voor hem links gelegen rijstrook te bewegen, geniet voorrang door doorgang; in die omstandigheden maakt het uitwijken naar links van deze bestuurder, die in die rijbeweging steeds zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan blijft, geen verandering van rijstrook of maneuver uit. (Hof van Cassatie, rolnummer C990341N , 24/11/2000)Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenDie van u staat ook op straat zeker?
Optrekken, naar 2de schakelen en de auto voorbij steken om dan terug te moeten stoppen voor de volgende wagen die op straat staat, echt wel veel rijplezier...
Nen dikke vette sneeuwruimer zou ne mens op zulke momenten moeten hebben om al die auto's te rammen naar waar ze zouden moeten staan, van de rijbaan!
Lijkt me trouwens meer dat gij niet op de rijbaan hoort...
Comment
-
De mijne staat niet op straat, maar alle begrip voor de mensen die geen oprit of garage hebben. Uiteraard moeten die mensen dan op straat parkeren.
Daar zijn ook richtlijnen rond, dus volledig toegelaten. Is gelijk ook op vele plaatsen een snelheidsremmer, bvb aan scholen.
Comment
-
Daarstraks toen ik van het werk naar huis reed bijna geramd door een vrachtwagen die door het rood reedOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenJa, net zoals elke andere hier... is trouwens ook 1 richting en zone 30. hebt ge niet veel last van die rij geparkeerde wagens.
Lijkt me trouwens meer dat gij niet op de rijbaan hoort...
Reeds vermeld dat het soms ni anders kan, maar heb het voornamelijk over auto's die op straat staan waarvan de eigenaar een oprit heeft, maar te tam is om zijn wagen erop te zetten?
Links en rechts van de rijbaan een strook voorzien voor auto's te parkeren is ideaal maar ook ni overal haalbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDaarstraks toen ik van het werk naar huis reed bijna geramd door een vrachtwagen die door het rood reed
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenOwla, mja ze zouden zich beter bezighouden met het rijden ipv me andere dingen. Hier bij ons int straat mag je maar 50 en hier knallen ze soms tegen 90 voorbij. Als ge dan uwen auto aan het afwassen zijt, heel plezant! Voor mensen me kinderen en huisdieren altijd oppassen want als die op straat geraken...
Comment
Comment