Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• i8 en de andere is een 1M... denk ik.

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      i8 en de andere is een 1M... denk ik.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-in-Boom.dhtml

carbon sterker dan staal??????????????
      Z4 M40i

Comment

• Erg voor de ouders.
        Moet nogal een klap geweest zijn...
        V60 Polestar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
          carbon sterker dan staal??????????????
          Absoluut. Maar dat wil niet zeggen dat je wagen daardoor veiliger is. Staal gaat vervormen en zo veel energie opnemen, carbon breekt. En verder weet je niet hoe beide wagens zijn gebotst, misschien is die i8 tegen een paal gevlogen of recht op een muur gevlogen, de andere schuin

Oorspronkelijk geplaatst door Hennie1981 Bekijk Berichten
          Erg voor de ouders.
          Moet nogal een klap geweest zijn...
          BMW 420dA : >>>

Comment

• Vermoedelijk hebben ze te snel gereden. Als je tegen een bepaalde (hoge) snelheid tegen een verlichtingspaal knalt, dan houdt geen enkel materiaal het uit.

Comment

• of een boom. een paal durft wel eens afbreken, een boom geeft echt niet mee... k heb nog maar weinig overlevenden geweten die in aanraking kwamen met een boom.

daarna rijd ik de parking van de okay af en zie ineens een koersfiets overkop gaan met zijn lichtblauwe fiets. toen ik naderde zag ik een auto schuin op het fietspad staan met de pinker naar rechts voor de parking op te komen.
              waarschijnlijk dus een auto die pinker opzette en afdraaide zonder te kijken naar aankomende fietsers (en heel waarschijnlijk is die auto de fietser 5sec ervoor nog voorbij gereden ook).

Comment

• Verschrikkelijk ongeval...

Het sleutelwoord blijft in veel van deze gevallen helaas scholing, scholing en scholing. Jonge mensen rijden met auto's die vermogens hebben die tot voor enkele jaren ondenkbaar waren en computers en ultra-moderne snufjes doet het lijken alsof alles vanzelf gaat.

Fysica is echter fysica en wanneer je bepaalde grenzen overschrijdt helpt er niets meer en het enige waar je dan op kan proberen terugvallen is aangeleerde reacties... Probleem is dat rijscholen niet de tijd hebben je dat aan te leren en de openbare weg daar niet de geschikte plaats voor is.

Concreet voorbeeld : automatisch gaat een onervaren niet opgeleide bestuurder zich fixeren op het gevaar in plaats van de uitweg met het gevolg dat hij er los tegenaan gaat...

Comment

• Zal dus hier geweest zijn.

Zonde, al breekt een i8 natuurlijk niet zomaar in 3 stukken.

Comment

• Bij Renault zeiden ze mij dat een ongeluk boven de 90 per uur altijd dodelijk is tegen een vast object. Maar dat ze in principe een nog veel sterkere wagen kunnen maken, maar dit zou teveel kosten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                      Verschrikkelijk ongeval...

Het sleutelwoord blijft in veel van deze gevallen helaas scholing
                      'k Peizen dat het sleutelwoord 'overmoed' is, het u wagen op terrein waar ge onvoldoende controle hebt. En wanneer ge u laat uitdagen is dat precies wat gebeurt.
                      Het effect van scholing kan alle kanten uitgaan: ge verlegt uw grenzen en kunt meer, maar als ge daardoor verder gaat maakt dat niks veiliger.
                      [edit]en 't is niet alleen dat ge zelf rond nen boom eindigt. Er is den andere die minder goed kan rijden en u perse tracht bij te houden, en er zijn dan nog derden.
                      Last edited by Den Paarse Capri; 15/10/2016, 14:23.
                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Bij Renault zeiden ze mij dat een ongeluk boven de 90 per uur altijd dodelijk is tegen een vast object. Maar dat ze in principe een nog veel sterkere wagen kunnen maken, maar dit zou teveel kosten...
                        Jaja, het zijn gierige pinnen.
                        Ik denk als ge wilt dat ge veilig kunt botsen tegen 90 dat ge u moet laten inpakken en immobiliseren gelijk de rallyrijders.
                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Bij Renault zeiden ze mij dat een ongeluk boven de 90 per uur altijd dodelijk is tegen een vast object. Maar dat ze in principe een nog veel sterkere wagen kunnen maken, maar dit zou teveel kosten...

Ik ben nochtans al veel sneller in een betonmuur gegaan. Nu ja het was niet echt goed maar ik ben er wel levend uitgekomen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                            'k Peizen dat het sleutelwoord 'overmoed' is, het u wagen op terrein waar ge onvoldoende controle hebt. En wanneer ge u laat uitdagen is dat precies wat gebeurt.
                            Het effect van scholing kan alle kanten uitgaan: ge verlegt uw grenzen en kunt meer, maar als ge daardoor verder gaat maakt dat niks veiliger.
                            [edit]en 't is niet alleen dat ge zelf rond nen boom eindigt. Er is den andere die minder goed kan rijden en u perse tracht bij te houden, en er zijn dan nog derden.
                            Overmoed uiteraard ook maar een goede scholing zou juist ontradend moeten werken om de limieten van je wagen op te zoeken op de openbare weg. Persoonlijk denk ik dat iemand die begrijpt waar hij mee bezig is niet snel geneigd is zulke risico's in slechte weersomstandigheden op te zoeken.

Comment

• Die i8 en huidige sportwagens hebben zoveel elektronica aan boord dat de chauffeurs zoveel veiligheidsgevoel geeft... Helaas wint de fysica in zulke omstandigheden meestal. Die 1M met die velgen komt me bekend voor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                Die i8 en huidige sportwagens hebben zoveel elektronica aan boord dat de chauffeurs zoveel veiligheidsgevoel geeft... Helaas wint de fysica in zulke omstandigheden meestal. Die 1M met die velgen komt me bekend voor...

Zijn standaard velgen.

Comment

Zijn standaard velgen.
                                  Ah sorry wist het niet

Comment

• Daar staan ze nochtans héél regelmatig te flitsen.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Overmoed uiteraard ook maar een goede scholing zou juist ontradend moeten werken om de limieten van je wagen op te zoeken op de openbare weg. Persoonlijk denk ik dat iemand die begrijpt waar hij mee bezig is niet snel geneigd is zulke risico's in slechte weersomstandigheden op te zoeken.
                                      Een bijkomende scholing zou inderdaad wel eens wat leed kunnen voorkomen. Anderzijds denk ik (en dan vooral bij jongeren) dat het gezond verstand nog dikwijls ontbreekt. Macho- en haantjesgedrag kan bij sommige mensen elke realiteitszin doen vervagen met alle gevolgen vandien.

Comment

• Tuncay Teker, Maxim Feryn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Een bijkomende scholing zou inderdaad wel eens wat leed kunnen voorkomen. Anderzijds denk ik (en dan vooral bij jongeren) dat het gezond verstand nog dikwijls ontbreekt. Macho- en haantjesgedrag kan bij sommige mensen elke realiteitszin doen vervagen met alle gevolgen vandien.
                                          Om't eens vanuit een andere hoek te zien: het is niet voor niets dat mensen risico's nemen en haantjesgedrag vertonen. Soms noemen ze dat het tonen van lef, durf of moed. Ik weet niet of ik dat zomaar zou willen bannen. Temperen ja.
                                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Working...
                                          X