Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Bij Renault zeiden ze mij dat een ongeluk boven de 90 per uur altijd dodelijk is tegen een vast object. Maar dat ze in principe een nog veel sterkere wagen kunnen maken, maar dit zou teveel kosten...
    Klopt, dit is trouwens voor alle wagens zo. Vandaar dat men bij de NCAP crashtest een botsing uitvoerd aan max 64km/u tegen een vervormbaarobject en 30km/u tegen een paal. Aan 90km/u tegen een boom ben je zo goed als kansloos in elke wagen , hoge score of niet, geluk is dan uw grootste vriend. De meeste mensen wanen zich onterecht veilig in een wagen met een hoge NCAP score, maar staan er niet bij stil aan welke lage snelheden deze testen gedaan worden. Ook dat de meeste wagens specifiek voor deze test worden gebouwd, helpt niet voor de effectieve veiligheid.

Waarmee ik nu niet wil zeggen dat je daarom een wagen meteen lage score moet kopen he. Maar mensen moeten er wel eens bij stilstaan datje u al aan 50km/u kan doodrijden tegen een boom of paal en dater een reden is dat je afstand moet houden opde autostrade. Zo maak je tenminste al afremmend nog kans om onder die 64km/u te geraken, alvorens de impact.
    Last edited by ; 16/10/2016, 08:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
      Daar staan ze nochtans héél regelmatig te flitsen.
      Het ongeval is 's nachts gebeurd.
      Meer ga ik daar niet over zeggen, maar velen hebben een specifieke mening over de relatie tussen verkeersveiligheid en 's nachts flitsen.

Comment

• Ja, dit is een beetje een uniek incident aangrijpen om iets te vergoelijken...

Comment

• Gisterenavond nog eens ene uit de bocht gegaan thuis, Berlingoke goed op elkaar. De reflecterende borden die we hebben laten plaatsen nog niet voldoende blijkbaar.
          Ne Roemeen met een beetje teveel gedronken en hoge snelheid. Hij was dan nog doorgereden maar zijn broer had'm terug gestuurd om te zien of ie geen schade moest vergoeden. Gelukkig alleen tegen de betonnen muur van het verlaten stuk, die is er speciaal gezet voor zo'n fratsen

Comment

• Gelukkig zijn er geen onschuldige slachtoffers gevallen bij dat 'ongeval' in de Rupeltunnel. Je zal daar maar passeren met je gezin terwijl er zo'n gek door de lucht vliegt met zijn Bmw'ke....

Comment

• ik heb de perfecte oplossing voor jou en je gezin, blijf thuis of neem de trein. dan is iedereen content
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                ik heb de perfecte oplossing voor jou en je gezin, blijf thuis of neem de trein. dan is iedereen content
                Hij zegt het nogal onnozel, maar hij heeft wel ergens gelijk hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                  Het ongeval is 's nachts gebeurd.
                  Meer ga ik daar niet over zeggen, maar velen hebben een specifieke mening over de relatie tussen verkeersveiligheid en 's nachts flitsen.
                  Ik weet dat ze daar regelmatig staan, dag en/of nacht. Ik ga daar alvast geen gekke toestanden uithalen, komende uit een "put" dan nog.

Ik ben niet helemaal zeker of Maxim privé met een F10 reed (dacht wel dat ie van hem was) daar kleefde een stickertje op die dit ongeval wel in een héél speciale context stelt...iets met snelheid en de dood...
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Dank u Jakkel . Waarom zou ik thuis moeten blijven voor gekken die met onverantwoorde snelheden in hun sportwagentje over de openbare weg vliegen ? Totaal geen begrip voor of medelijden met dergelijke gasten , sorry hoor.

Comment

• Spitsmuis heeft overschot van gelijk in dit geval!

Verstuurd met de postduif.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                        Dank u Jakkel . Waarom zou ik thuis moeten blijven voor gekken die met onverantwoorde snelheden in hun sportwagentje over de openbare weg vliegen ? Totaal geen begrip voor of medelijden met dergelijke gasten , sorry hoor.
                        Idem
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Geen begrip, wel medelijden met de familie. Slachtoffers zelf weten het niet meer...

Comment

• niemand van jullie die eens een fout maakt en eens dom gedaan heeft toen hij jonger was natuurlijk... maar ze reden met een duurdere wagen dus geen begrip.
                            lets have some more member berries

Comment

• Ik heb nooit zo gereden dat ik een auto in 3 zou breken
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                niemand van jullie die eens een fout maakt en eens dom gedaan heeft toen hij jonger was natuurlijk...
                                Wie zegt dat?

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                maar ze reden met een duurdere wagen dus geen begrip.
                                Heeft daar (bij mij alvast toch) geen bal mee te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                  Ik heb nooit zo gereden dat ik een auto in 3 zou breken
                                  Ik wel.

Comment

• toen ik jong was, had ik 82pk onder de motorkap. is het nu echt nodig dat er zoveel pk's beschikbaar zijn, en zeker bij jonge onervaren chauffeurs? een hedendaagse wagen zit vol snufjes om de auto stabiel op de weg te houden (abs, esp,....) waardoor men denkt onoverwinnelijk te zijn.
                                    echter kom je ooit op een punt dat de electronica niet meer kan ingrijpen, en dan loopt het fout, zwaar fout

ik rijd nu met een auto die origineel 55pk had, daar zijn er ongetwijfeld al een hoop van weggelopen en een hoop gestorven, ik heb in de garage autos staan die maar 100pk hebben, en waar je bij regen alle kanten van de weg hebt gezien. met die bakken ga ik ook niet voluit hoor, want ben absoluut niet ervaren genoeg om die op de baan te houden (daar moet je rallypiloot voor zijn).

met een nieuwe wagen leer je niet meer rijden, de auto rijd voor u...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                      Ik heb nooit zo gereden dat ik een auto in 3 zou breken
                                      Wat is dan de hoogste snelheid die je ooit hebt gehaald in een wagen ?
                                      ik denk dat wanneer je een eerlijk antwoord krijgt van de meeste mannen ze toch wel al eens aan een serieuze vitesse in de wagen hebben gezeten. En zeker in de jaren 80 en 90...

Comment

• zo sterk is een auto niet. google maar eens op youtube achter het filmpje waar ze een focus aan 190km/h laten crashen (fifth gear). daar schiet niks meer van over.
                                        en toch zijn er dagelijks mensen die aan dergelijke snelheden rijden. meer dan 90km/h is absoluut niet nodig en zowieso al dodelijk.

schuif in de winter maar eens aan 30km/h tegen een muurtje en zie hoe toegetakeld je auto dan is
                                        Last edited by andydv; 18/10/2016, 09:30.

Comment

• Ja... dat klopt volledig Elwood. Ben ook niet vrij van zonden...

Comment

Working...
                                          X