Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Motovloggers, de nieuwe trend. Met de moto wat rondtuffen en commentaar geven op en over van alles en nog wat. Ik hou liever van wat gas geven en mijn muil te houden in m'n helm. Maar hé, iedereen zo zijn hobby natuurlijk. Spijtig genoeg zitten er weer van die 'vloggers' tussen die denken dat ze beter zijn dan al de rest.
Bijvoorbeeld denigrerende commentaar geven op een wielertoerist die (terecht fout!) door het rood rijdt. Maar... gezien de situatie daar (die ik per toeval ken) totaal niet gevaarlijk en eigenlijk normaal te noemen. Bovenaan die brug is het door werken enkel richting, maar enkel voor voertuigen op de rijbaan. De fietspaden zijn namelijk in beide richtingen perfect berijdbaar. Aan de andere kant staat het verkeerslicht trouwens mooi links van het fietspad, simpelweg omdat er daar (fysiek) plaats voor is. Aan de gefilmde kant gaat dat niet, simpelweg omdat er niet voldoende plaats tussen rijweg en fietspad is om het licht te plaatsen. De andere kant van de brug is natuurlijk per toeval weer mooi uit het filmpje geknipt.
Maar hé, genoeg geluld, hij heeft eigenlijk wel gelijk hé.
"Hahaha, he just ignores the red light. Off course, it's a cyclist, they don't have to obey the law, they create the law!"
Ik passeerde er per toeval net met m'n fiets en ik dacht bij mezelf, ik de verdraagzaamheid zelve: " Hahaha, he just ignores the solid line. Off course, it's a motorcyclist, they don't have to obey the law, they create the law!"
roodrijden is idd ongelooflijk hard gestegen, mens lijkt enkel nog aan cameralichten te stoppen, slecht nevenverschijnsel
woon nu vlakbij overgang, auto's...voetgangers...fietsers stoppen pas als de komen omlaag gaan
Ik weet ni wat ze bij ons in't stad aant denken zijn...Maar diene dat de omleidingen beslist moet eens dringend zelf de baan opgaan...
Ze sluiten afrit Lembeek af vanwege werken en doen de omleiding naar de volgende afrit, afrit Halle..
Nu is dat in't gewone verkeer al een drukke afrit, doordat Colruyt toch veel personeel heeft en die daar de afrit moeten nemen..maar nu met die omleiding ist daar telkens file en staan ze al aan te schuiven op de pechstrook.
Welke slimme oplossing hebben ze nu gevonden ? de afrit af te sluiten, en de omleiding omleiden naar de volgende afrit, waar ge dan af moet, de autostrade over moet, endan zo terug via de andere kant....
T'was sinds deze middag zo, en alles zat al direct vast met de nodige accidenten...da ga leuk worden in de spits...
*zucht*
Quote van hun FB pagina:
UPDATE omleidingen naar aanleiding van de werken op de Bergensesteenweg
Vanaf woensdagnamiddag 26 oktober worden de verkeerslichten op de Edingensesteenweg, ter hoogte van Colruyt, uitgeschakeld. Ook afrit 22 Halle op de E429 (komende van E19) wordt afgesloten.
Zo wil men de verkeershinder naar aanleiding van de werken op de Bergensesteenweg verminderen.
... Het verkeer kan doorrijden tot afrit 23 Tubize, hier de autosnelweg verlaten en 100 meter verderop terug de autosnelweg oprijden richting Halle centrum. Het verkeer kan dan via afrit 22 Halle (andere rijrichting van E429) de autosnelweg opnieuw verlaten.
De werken en de omleidingen duren tot vrijdag 23 december 2016.
Nederland is alleen maar veiliger omwille van het ontbreken van lintbebouwing. En beter rijden in NL??? Sorry hoor, maar daar hebben ze links rijden op de autosnelweg uitgevonden, rijden ze nog een pak korter op elkaar dan hier en zie ik er enorm veel door het rood rijden.
Links rijden op de snelweg, totdat er een beetje wordt bijgeremd, dan schieten ze naar rechts om 5 auto's in te halen en er terug tussen te wringen. Dat is toch een pak minder in België.
Soms word je ook wel quasi verplicht om links te blijven rijden. Hoeveel keer komt het niet voor dat er een treintje ontstaat op het linkervak omdat de eerste van de rij niet opschiet of op kant wil gaan. Dan heb je inderdaad soms een leeg middenvak. Maar als je zelf 'correct' naar dat middenvak gaat dan rijdt je achterligger het gat dicht en een paar honderd meter verder rij je jezelf terug vast op het middenvak. Dan heb je jezelf gekloot en moet je alsnog terug links gaan invoegen. Is dat dan zoveel veiliger? Ik dacht het niet.
Comment