Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daar ben ik het volledig mee eens.

Comment

• Goed dat er nog mensen zijn die de wet volgen.

Comment

• het probleem daar is dat het alternerend doorgaand verkeer is voor 1 van beide kanten van de RIJBAAN. geen wegenwerken ofzo.
        voor de fietsers is er geen onderbreking. het 'verplaatsbaar' licht staat gewoon verkeerd opgesteld.
        wettelijk gezien moet de fietser stoppen, maar wat is de reden dan? het fietspad en vrij en bereidbaar, niet onderbroken. er zijn geen zijstraten waar je voorrang moet aan verlenen.

eigenlijk moest dat licht 1meter naar links geplaats worden, maar dan wordt het in no time omver gereden door een voertuig.

er zijn nog zo voorbeelde die compleet nutteloos zijn.
        bv

dat licht staat er om het verkeer over de brug beurtelinks te laten gebeuren. echter loopt het fietspad ernaast gewoon door. totaal nutteloos dat fietsen daar moeten stoppen en wachten. nogthans staat het licht rechts en moet er wettelijk gezien gestopt worden

maar die filmer moet niet de heilige koe gaan uithangen terwijl ik hem verschillende keren aan 73-74 in zone 70 zie rijden. snelheidsregels gelden ook niet voor motorijders hé, die maken hun eigen regels .
        trouwens, net als die fietser voorbij rijd, springt het groen. die was misschien helderziend en wist dat het groen ging worden.
        nogal nutteloos om een fietser in bergop van een brug onnodig compleet te laten stoppen
        Last edited by andydv; 28/10/2016, 20:48.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten

dat licht staat er om het verkeer over de brug beurtelinks te laten gebeuren.
          dat licht in zeebrugge staat er voor wanneer de brug opengaat en dan moeten fietsers ook stoppen

maar je hebt wel gelijk, dikwijls staat licht rechts van de fietser en zou die volledig veilig kunnen doorrijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Een totaal inhaalverbod voor vrachtwagens zou in feite kunnen helpen. Nu zie je opstoppingen wanneer een vrachtwagen voorbij steekt. Voor die enkele km per uur verschil op onze korte snelwegen kan dit toch niet uitmaken voor de vrachtwagens. Zou veiliger zijn ook vind ik.
            Dom dom dom, dan krijg je één doorlopende file vracht op eerste vak, tof bij op- en afritten :-(

Comment

• De start van de vakantie zou in feite vanavond pas moeten starten, maar velen hadden blijkbaar vandaag al congé genomen te merken aan de heel beperkte ochtendspits. Ik was supersnel op m'n werk a rato van 17l/100km (aan de vlotte kant van het spectrum). Verrassend alsnog een drukke avondspits gehad die vooral opviel door niveauverschillen bij de bestuurders... PRO's en amateurs door mekaar, maar opvallend meer amateurs dan anders. Het verschil tussen mensen die iedere dag op de baan vertoeven of de student die zich eens aan de avondspits waagt is groot. Meer een vaststelling dan een echte ergernis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten

er zijn nog zo voorbeelde die compleet nutteloos zijn.
                bv

dat licht staat er om het verkeer over de brug beurtelinks te laten gebeuren. echter loopt het fietspad ernaast gewoon door. totaal nutteloos dat fietsen daar moeten stoppen en wachten. nogthans staat het licht rechts en moet er wettelijk gezien gestopt worden

maar die filmer moet niet de heilige koe gaan uithangen terwijl ik hem verschillende keren aan 73-74 in zone 70 zie rijden. snelheidsregels gelden ook niet voor motorijders hé, die maken hun eigen regels .
                trouwens, net als die fietser voorbij rijd, springt het groen. die was misschien helderziend en wist dat het groen ging worden.
                nogal nutteloos om een fietser in bergop van een brug onnodig compleet te laten stoppen
                van waar haal je dat? beide richtingen mogen op het zelfde moment over die brug... de lichten zijn er zoals bobo zegt voor wanneer ze de sluis open zetten
                lets have some more member berries

Comment

• Ik rij altijd via dat wegje, versta niet dat meer volk die bypass niet gebruikt

Comment

• Hier stond er gisteren file tot op de rotonde. Net na de rotonde heb je twee rijstroken die een kleine km (schat ik) verder naar 1 rijstrook gaan. Letterlijk iedereen blijft daar rechts staan, met als gevolg dus file op rotonde. Ik haal iedereen links in, maar uiteraard kunnen de filerijders dat niet verkroppen en krijg je als je correct wil ritsen (en ook doet, want ze kunnen mijn zak opblazen als ze denken het gat dicht te rijden) eerst een claxonconcert van verschillende auto's en daarna moet de camionette die 2 auto's verder stond te wachten nog eens brakechecken (ondertussen waren we wel al een half uur verder en op de snelweg ...). Marginalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Hier stond er gisteren file tot op de rotonde. Net na de rotonde heb je twee rijstroken die een kleine km (schat ik) verder naar 1 rijstrook gaan. Letterlijk iedereen blijft daar rechts staan, met als gevolg dus file op rotonde. Ik haal iedereen links in, maar uiteraard kunnen de filerijders dat niet verkroppen en krijg je als je correct wil ritsen (en ook doet, want ze kunnen mijn zak opblazen als ze denken het gat dicht te rijden) eerst een claxonconcert van verschillende auto's en daarna moet de camionette die 2 auto's verder stond te wachten nog eens brakechecken (ondertussen waren we wel al een half uur verder en op de snelweg ...). Marginalen.
                      Rotondes met 2 rijstroken, het blijft een mysterie voor de meesten. Gewoon al bij het uitvoegen naar de buitenste band krijg je soms al boze blikken of weigeren ze je er gewoon tussen te laten. Dan heb je twee keuzes: nog een rondje op de paardemolen, of jezelf er lomp gaan tussengooien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                        Rotondes met 2 rijstroken, het blijft een mysterie voor de meesten. Gewoon al bij het uitvoegen naar de buitenste band krijg je soms al boze blikken of weigeren ze je er gewoon tussen te laten. Dan heb je twee keuzes: nog een rondje op de paardemolen, of jezelf er lomp gaan tussengooien...
                        Voordeel er aan is dat je wel enorm veel tijd wint telkens, door dat je gewoon iedereen voorbij kan.

Comment

• Enerveerde me daarstraks zo hard aan een middenvaksrijder da'k eens getoeterd heb. Hij verschoot nogal, was precies of hij wakker werd. Direct zijn pinkerke op en rechts, hij had het toch begrepen. Kan mij daar echt in opjagen. Rijdt er zo ene aan 100 op het middenvak en aan 110 ene op de derden band. Da's echt uw geduld op proef stellen...

Comment

Je hebt dan ook geen voorrang wanneer je op 't binnenste strook rijdt...
                            BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                              Je hebt dan ook geen voorrang wanneer je op 't binnenste strook rijdt...
                              Zeg ik ook niet, maar sommigen rijden bewust het gat dicht om "die zot die de rotonde langs de binnenkant neemt" te straffen terwijl zij degene zijn die ze eigenlijk foutief nemen.
                              Stilstaan is ook niet echt een optie hé
                              Last edited by ; 29/10/2016, 18:34.

Comment

De aanleiding tot mijn toeterconcert

Ik hoop dat je hier toch goed an het remmen was. Op 4 meter van die meisjes (die waarschijnlijk 15 rijden) nog 34 per uur?
                                Dan zat je wel heel dicht op hun gardebou ;-)
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Zeg ik ook niet, maar sommigen rijden bewust het gat dicht om "die zot die de rotonde langs de binnenkant neemt" te straffen terwijl zij degene zijn die ze eigenlijk foutief nemen.
                                  Waarom nemen zij die de buitenkant rijden de rotonde verkeerd???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                    Ik hoop dat je hier toch goed an het remmen was. Op 4 meter van die meisjes (die waarschijnlijk 15 rijden) nog 34 per uur?
                                    Dan zat je wel heel dicht op hun gardebou ;-)
                                    34 is te snel in daar op dat moment, zelfs als je de fietsers weg neemt

Comment

• Als je aan kruispunt naar links moet, moet je dan wachten tot het verkeer uit tegenovergestelde richting passeert of uw camionette ertussen zetten en dan beginnen claxonneren en roepen wanneer iemand van tegenovergestelde richting zijn weg naar rechts voortzet? Het is blijkbaar niet zo evident om de juiste keuze te maken.

Comment

Het is niet omdat ze de rotonde misschien niet efficiënt nemen door allemaal op de buitenstrook te blijven, dat ze daardoor ook een fout tegen de verkeerscode maken.
                                        En zoals gezegd, je hebt ook geen voorrang vanop de binnenkant. Er zijn er ook die de rotonde nog een afrit verder zullen afgaan.

Comment

• mijn ergernis gisteren.
                                          900kg beton naar boven dragen en op het einde merken dat je 1 zak cement gaat te kort komen.
                                          spring je met je cementkleren in de auto om snel nog naar de doe-het-zelf te vliegen, en dan heb je er altijd die 45 rijden op een baan waar je 70 mag, en dan remmen ze nog voor elke bocht
                                          waarom heb ik er altijd zo ene voor mij, als ik echt geen tijd heb (dubbelen lukt niet met mijn beperkte paardjes)

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                                          Waarom nemen zij die de buitenkant rijden de rotonde verkeerd???
                                          dat snap ik toch ook niet. rotonde mag je ook gewoon rechts nemen. en als jij er niet veilig tussen kan , dan moet je idd nog een rondje rond.

kan je evengoed op een lange 4vaks baan rijden waarbij jij het linkse vak neemt, en je dan kwaad maakt dat het rechtse vak je er niet tussen laat omdat je een zijstraat in moet

Comment

Working...
                                          X