Daar ben ik het volledig mee eens.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
het probleem daar is dat het alternerend doorgaand verkeer is voor 1 van beide kanten van de RIJBAAN. geen wegenwerken ofzo.
voor de fietsers is er geen onderbreking. het 'verplaatsbaar' licht staat gewoon verkeerd opgesteld.
wettelijk gezien moet de fietser stoppen, maar wat is de reden dan? het fietspad en vrij en bereidbaar, niet onderbroken. er zijn geen zijstraten waar je voorrang moet aan verlenen.
eigenlijk moest dat licht 1meter naar links geplaats worden, maar dan wordt het in no time omver gereden door een voertuig.
er zijn nog zo voorbeelde die compleet nutteloos zijn.
bv
dat licht staat er om het verkeer over de brug beurtelinks te laten gebeuren. echter loopt het fietspad ernaast gewoon door. totaal nutteloos dat fietsen daar moeten stoppen en wachten. nogthans staat het licht rechts en moet er wettelijk gezien gestopt worden
maar die filmer moet niet de heilige koe gaan uithangen terwijl ik hem verschillende keren aan 73-74 in zone 70 zie rijden. snelheidsregels gelden ook niet voor motorijders hé, die maken hun eigen regels.
trouwens, net als die fietser voorbij rijd, springt het groen. die was misschien helderziend en wist dat het groen ging worden.
nogal nutteloos om een fietser in bergop van een brug onnodig compleet te laten stoppenLast edited by andydv; 28/10/2016, 20:48.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
dat licht staat er om het verkeer over de brug beurtelinks te laten gebeuren.
maar je hebt wel gelijk, dikwijls staat licht rechts van de fietser en zou die volledig veilig kunnen doorrijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEen totaal inhaalverbod voor vrachtwagens zou in feite kunnen helpen. Nu zie je opstoppingen wanneer een vrachtwagen voorbij steekt. Voor die enkele km per uur verschil op onze korte snelwegen kan dit toch niet uitmaken voor de vrachtwagens. Zou veiliger zijn ook vind ik.
Comment
-
De start van de vakantie zou in feite vanavond pas moeten starten, maar velen hadden blijkbaar vandaag al congé genomen te merken aan de heel beperkte ochtendspits. Ik was supersnel op m'n werk a rato van 17l/100km (aan de vlotte kant van het spectrum). Verrassend alsnog een drukke avondspits gehad die vooral opviel door niveauverschillen bij de bestuurders... PRO's en amateurs door mekaar, maar opvallend meer amateurs dan anders. Het verschil tussen mensen die iedere dag op de baan vertoeven of de student die zich eens aan de avondspits waagt is groot. Meer een vaststelling dan een echte ergernis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
er zijn nog zo voorbeelde die compleet nutteloos zijn.
bv
dat licht staat er om het verkeer over de brug beurtelinks te laten gebeuren. echter loopt het fietspad ernaast gewoon door. totaal nutteloos dat fietsen daar moeten stoppen en wachten. nogthans staat het licht rechts en moet er wettelijk gezien gestopt worden
maar die filmer moet niet de heilige koe gaan uithangen terwijl ik hem verschillende keren aan 73-74 in zone 70 zie rijden. snelheidsregels gelden ook niet voor motorijders hé, die maken hun eigen regels.
trouwens, net als die fietser voorbij rijd, springt het groen. die was misschien helderziend en wist dat het groen ging worden.
nogal nutteloos om een fietser in bergop van een brug onnodig compleet te laten stoppenlets have some more member berries
Comment
-
Hier stond er gisteren file tot op de rotonde. Net na de rotonde heb je twee rijstroken die een kleine km (schat ik) verder naar 1 rijstrook gaan. Letterlijk iedereen blijft daar rechts staan, met als gevolg dus file op rotonde. Ik haal iedereen links in, maar uiteraard kunnen de filerijders dat niet verkroppen en krijg je als je correct wil ritsen (en ook doet, want ze kunnen mijn zak opblazen als ze denken het gat dicht te rijden) eerst een claxonconcert van verschillende auto's en daarna moet de camionette die 2 auto's verder stond te wachten nog eens brakechecken (ondertussen waren we wel al een half uur verder en op de snelweg ...). Marginalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenHier stond er gisteren file tot op de rotonde. Net na de rotonde heb je twee rijstroken die een kleine km (schat ik) verder naar 1 rijstrook gaan. Letterlijk iedereen blijft daar rechts staan, met als gevolg dus file op rotonde. Ik haal iedereen links in, maar uiteraard kunnen de filerijders dat niet verkroppen en krijg je als je correct wil ritsen (en ook doet, want ze kunnen mijn zak opblazen als ze denken het gat dicht te rijden) eerst een claxonconcert van verschillende auto's en daarna moet de camionette die 2 auto's verder stond te wachten nog eens brakechecken (ondertussen waren we wel al een half uur verder en op de snelweg ...). Marginalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenRotondes met 2 rijstroken, het blijft een mysterie voor de meesten. Gewoon al bij het uitvoegen naar de buitenste band krijg je soms al boze blikken of weigeren ze je er gewoon tussen te laten. Dan heb je twee keuzes: nog een rondje op de paardemolen, of jezelf er lomp gaan tussengooien...
Comment
-
Enerveerde me daarstraks zo hard aan een middenvaksrijder da'k eens getoeterd heb. Hij verschoot nogal, was precies of hij wakker werd. Direct zijn pinkerke op en rechts, hij had het toch begrepen. Kan mij daar echt in opjagen. Rijdt er zo ene aan 100 op het middenvak en aan 110 ene op de derden band. Da's echt uw geduld op proef stellen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenRotondes met 2 rijstroken, het blijft een mysterie voor de meesten. Gewoon al bij het uitvoegen naar de buitenste band krijg je soms al boze blikken of weigeren ze je er gewoon tussen te laten. Dan heb je twee keuzes: nog een rondje op de paardemolen, of jezelf er lomp gaan tussengooien...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenJe hebt dan ook geen voorrang wanneer je op 't binnenste strook rijdt...
Stilstaan is ook niet echt een optie hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenDe aanleiding tot mijn toeterconcert
Dan zat je wel heel dicht op hun gardebou ;-)Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenZeg ik ook niet, maar sommigen rijden bewust het gat dicht om "die zot die de rotonde langs de binnenkant neemt" te straffen terwijl zij degene zijn die ze eigenlijk foutief nemen.
Stilstaan is ook niet echt een optie hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk hoop dat je hier toch goed an het remmen was. Op 4 meter van die meisjes (die waarschijnlijk 15 rijden) nog 34 per uur?
Dan zat je wel heel dicht op hun gardebou ;-)
Comment
-
Als je aan kruispunt naar links moet, moet je dan wachten tot het verkeer uit tegenovergestelde richting passeert of uw camionette ertussen zetten en dan beginnen claxonneren en roepen wanneer iemand van tegenovergestelde richting zijn weg naar rechts voortzet? Het is blijkbaar niet zo evident om de juiste keuze te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenZeg ik ook niet, maar sommigen rijden bewust het gat dicht om "die zot die de rotonde langs de binnenkant neemt" te straffen terwijl zij degene zijn die ze eigenlijk foutief nemen.
Stilstaan is ook niet echt een optie hé
En zoals gezegd, je hebt ook geen voorrang vanop de binnenkant. Er zijn er ook die de rotonde nog een afrit verder zullen afgaan.
Comment
-
mijn ergernis gisteren.
900kg beton naar boven dragen en op het einde merken dat je 1 zak cement gaat te kort komen.
spring je met je cementkleren in de auto om snel nog naar de doe-het-zelf te vliegen, en dan heb je er altijd die 45 rijden op een baan waar je 70 mag, en dan remmen ze nog voor elke bocht
waarom heb ik er altijd zo ene voor mij, als ik echt geen tijd heb(dubbelen lukt niet met mijn beperkte paardjes)
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenZeg ik ook niet, maar sommigen rijden bewust het gat dicht om "die zot die de rotonde langs de binnenkant neemt" te straffen terwijl zij degene zijn die ze eigenlijk foutief nemen.
Stilstaan is ook niet echt een optie hé
kan je evengoed op een lange 4vaks baan rijden waarbij jij het linkse vak neemt, en je dan kwaad maakt dat het rechtse vak je er niet tussen laat omdat je een zijstraat in moet
Comment
Comment