Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Bij mij ook... Ook opvallend en zeker bij regen. Nu heeft mijn zoon een bril en heb ik die eens op gezet tijdens het rijden. Man, wat een verschil. Zag terug bijna even goed al vroeger. Die bril zal wel niet 100 procent de juiste sterkte hebben. Dus ik heb een afspraak eind van de maand bij de oogarts. En dan asap een bril kopen.
    Oogarts? Gewoon naar een opticien gaan, die meten u ogen ook op om te zien hoe sterk de bril moet zijn.
    Tenzij er nog iets anders is natuurlijk, dan kan een oogarts natuurlijk altijd, maar ook een opticien verwijst je soms door naar een oogarts.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
      Deze morgen zat er een anonieme politiewagen een tijd lang in mijn gat zitten duwen.
      Het begon toen ik na wegenwerken nog een kort stuk tweebaansweg voor de rotonde even vlot een paar Hollanders voorbij stak.
      Na die rotonde zat ie ineens achter mij, en maar duwen waarschijnlijk hopend dat ik nog wat auto's zou voorbij steken in de zone 70.
      Tegen zijn lits, rustig achter een Golfke blijven rijden en na 10 minuten staakte hij de strijd. Tuurlijk zal ik in fout zijn geweest als ik hard door bleef rijden maar wat zij doen is ook niet netjes.
      Daarstraks toen ik van het werk kwam reed er in Sint-Truiden een politiewagen van de zone Mechelen - Willebroek langs mij, ik reed 70 (max toegelaten), die politiewagen reed duidelijk van mij weg, en toen hij de afslag richting Tienen nam reed hij op 20 cm van de bumper van zijn voorligger.
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Bij een gewone politiewagen kunt ge u al wat sneller inhouden en ja weinig aan te doen als die zo dicht op iemand zit tenzij ge achteraan ook een dashcam hebt draaien.
        Intussen rijden er een hoop anoniemen rond en niet van de minste. Golf GTI, Octavia RS en dikke Volvos van wat ik weet, opgelet dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Oogarts? Gewoon naar een opticien gaan, die meten u ogen ook op om te zien hoe sterk de bril moet zijn.
          Tenzij er nog iets anders is natuurlijk, dan kan een oogarts natuurlijk altijd, maar ook een opticien verwijst je soms door naar een oogarts.
          Heb graag dat het eens goed gecontroleerd wordt en bij aankoop van een bril komt de ziekenkas een stukje tussen als je eerst naar de oogarts gaat. Hoeveel juist weet ik niet...

Comment

• Het kan inderdaad nooit kwaad om alles een goe te laten controleren.
            Wat de tussenkomst van het ziekenfonds betreft, daarvoor moet je helemaal niet naar de oogarts geweest zijn, die papieren worden voledig opgemaakt door de opticien. Bedrag van tussenkomst kan verschillen naar gelang het ziekenfonds waar je bij bent.
            Ik heb naast mijn gewone bril nog een tweede speciaal voor met de auto te rijden, de glazen zijn niet enkel op mijn sterkte maar zijn ook wat donkerder (handig bij zon, maar toch niet te donker waardoor zelfs 's nachts bruikbaar) en hebben een amberkleurige tint waardoor je bij slechte weersomstandigheden zoals mist zelfs beter zicht hebt.
            Ik kan het iedereen aanraden.

Comment

• Ben vorig jaar nog naar oogarts geweest. M'n zicht is perfect zowel dichtbij als veraf. Het is alleen wat nachtblindheid precies.

Comment

• ik merk dat bij de collega's vanaf de 40 begint de meerderheid iets te merken

zelf merk ik het bij het checken van een stationsklok die op een meter of 10 hangt, als ik van mijn pc naar klok kijk duurt het een fractie eer klok scherp is...
                onze ogen worden ook jaarlijks gecheckt, en 5 jaarlijks dieper vanwege c-rijbewijs...maar daar gaat het niet achteruit, kan nog steeds zelfde lijntjes etc lezen, alleen de snelheid van het bijtrekken kort/ver gaat wat achteruit (op dit moment)

maar wat je zei van - angst is groot woord - bij regen en donkerte iets niet op tijd gezien te hebben heeft ook met leeftijd en nog meer respect voor het leven te maken...denk ik...merk ook hetzelfde daarin

ben er als de dood voor om sochtends een fietser of voetganger over het hoofd te zien, ben zelf aangereden geweest en weet hoeveel pijn het doet

Comment

• Wat ik ook bijzonder lastig vind soms zijn die asverschuivingen op banen die je niet kent. Dat dit niet altijd voor veiligheid zorgt, bewijst de asverschuiving in Brakel die al voor enkele doden zorgde. Maar er is hoop... ze gaan het boetegeld investeren in veiligheid en de wegen zo 'vergevingsgezinder' maken zodat je je niet zo snel meer te pletter rijdt tegen een boom of verlichtingspaal. Dat is nu net wat er in Brakel gebeurt, mis je die asverschuiving dan rij je pal op een enorme boom.
                  Voor de zwakke weggebruiker zijn al veel inspanningen gedaan, enkel de fietsers vergeet men nogal eens. Om terug te komen op dat nachtzicht... die fietsers hebben ook wel een stuk verantwoordelijkheid. Waarom verplicht men het dragen van reflecterende kledij niet (een hesje of zo)? Zou al enkele levens van de beruchte 400 kunnen besparen.

Comment

• ik doe ook regelmatig asverschuivingen, konijnepijp richting knokke en noorderlaan richting noord...is 2 baans en 3 baans weg...altijd hopen dat je buur die even snel rijdt hopelijk de baan kent of het is ramkoers

kwa hesjes, tja, de meerderheid draagt het wel (het is hier in de buurtscholen ook verplicht aan de - 12 jarigen) maar lang geen 100%

Comment

• Verkeer gerelateerde ergernis op het werk.
                      De voorbanden van onze camionet zijn serieus versleten en er word echt geen werk van gemaakt om er nieuwe te laten steken.
                      In juni vorig jaar was er al een opmerking gegeven op de keuring dat ze in het oog gehouden moesten worden.
                      In augustus toen ik met de camionet naar de garage geweest daar ook die opmerking gekregen.
                      In oktober zaten de banden op het blokje wat toch wel het wettelijke minimum is, ik heb dat toen nog meermaals gezegd.
                      Nu zijn die banden nog niet vervangen, er blijft bijna niks meer profiel over.

Comment

• Getuigt van weinig respect voor de veiligheid van het personeel.

Comment

• Dan weiger je toch gewoon om nog met die camionet te rijden.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            Dan weiger je toch gewoon om nog met die camionet te rijden.
                            Is echt wel het beste wat je kan of zelfs moet doen.
                            Geen risico's gaan nemen voor uw baas.

Comment

• Of gewoon naar de garage, nieuwe banden erop en de factuur naar de firma laten sturen. Of ge daarna nog een job hebt is iets anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Of gewoon naar de garage, nieuwe banden erop en de factuur naar de firma laten sturen. Of ge daarna nog een job hebt is iets anders.
                                Of je kan eens 'per ongeluk' over een nagel rijden.

Comment

• Als je nu eens van 1 voorband de lucht laat ontsnappen. Dan er gewoon mee verder rijden. Na x aantal km is de band om zeep. Dus uwe baas zal wel verplicht zijn om 2 nieuwe voorbanden te plaatsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Verkeer gerelateerde ergernis op het werk.
                                    De voorbanden van onze camionet zijn serieus versleten en er word echt geen werk van gemaakt om er nieuwe te laten steken.
                                    In juni vorig jaar was er al een opmerking gegeven op de keuring dat ze in het oog gehouden moesten worden.
                                    In augustus toen ik met de camionet naar de garage geweest daar ook die opmerking gekregen.
                                    In oktober zaten de banden op het blokje wat toch wel het wettelijke minimum is, ik heb dat toen nog meermaals gezegd.
                                    Nu zijn die banden nog niet vervangen, er blijft bijna niks meer profiel over.
                                    Daar rijd je gewoon niet meer mee. Is dat je baas die dat weigert?
                                    BMW 420dA : >>>

Comment

• Van kapotte banden gesproken: vandaag een Swiftje die bij het file rijden meermaals stil viel en zwaltpe van kant tot kant (plus na 10x fahre flitsen nog altijd haar voor mist licht op had ipv haar dimlicht zucht)

Zeer verdacht dus maar extra afstand. Nu tijdens het rijden hoorde ik telkens een dof getik. Dacht eerst dat het was omdat ze op de witte lijn reed maar na eens een beetje links te rijden zag ik dat haar voorste linkse band zo lek als het maar kon was. Het zicht van die velg die de grond raakt brrr

Wat is het nut om daarmee naar huis te rijden? Ze voegde in vanaf een tankstation, waarom niet effe die band vervangen (we hebben hetzelfde model thuis 8/10 dat daar een reserve in ligt) of een kennis gebeld die kon helpen? Maar lol stel u voor dat die dat gewoon niet merkte, die auto zal wel kuren hebben zeker, en. Daarom in het midden van een tweevaksbaan rijden van 90 ...

Wees toch lief voor je wagen?!

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
                                        Van kapotte banden gesproken: vandaag een Swiftje die bij het file rijden meermaals stil viel en zwaltpe van kant tot kant (plus na 10x fahre flitsen nog altijd haar voor mist licht op had ipv haar dimlicht zucht)

Zeer verdacht dus maar extra afstand. Nu tijdens het rijden hoorde ik telkens een dof getik. Dacht eerst dat het was omdat ze op de witte lijn reed maar na eens een beetje links te rijden zag ik dat haar voorste linkse band zo lek als het maar kon was. Het zicht van die velg die de grond raakt brrr

Wat is het nut om daarmee naar huis te rijden? Ze voegde in vanaf een tankstation, waarom niet effe die band vervangen (we hebben hetzelfde model thuis 8/10 dat daar een reserve in ligt) of een kennis gebeld die kon helpen? Maar lol stel u voor dat die dat gewoon niet merkte, die auto zal wel kuren hebben zeker, en. Daarom in het midden van een tweevaksbaan rijden van 90 ...

Wees toch lief voor je wagen?!

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk
                                        s
                                        Is mij ook al dikwijls opgevallen dat velen aan de ene kant een plattere band hebben dan langs de andere kant, en het dan waarschijnlijk niet doorhebben. Zal denk ik ook door die laagprofiel banden zijn dat je dat minder voelt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Getuigt van weinig respect voor de veiligheid van het personeel.
                                          Eigenlijk wel ja.
                                          Ik hoop wel dat ze d'r nu snel werk van gaan maken, want als we toch nog winterweer gaan krijgen dan zou het echt wel heel gevaarlijk kunnen worden.

Misschien dat de nieuwe ploegbaas (in opleiding) het in orde zal krijgen.

Comment

Working...
                                          X