Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
    Daar rijd je gewoon niet meer mee. Is dat je baas die dat weigert?
    D'r word niet echt letterlijk geweigerd, het komt er gewoon niet van.

    En ja, ik rij er de laatste maanden ook niet meer zelf mee, maar ik zit natuurlijk wel in de camionet als passagier.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Weer een dijenkletser van een verkeersdeskundige !

      Vorig jaar was een recordjaar voor de files in ons land, zo blijkt uit cijfers van automobilistenbelangenvereniging Touring Mobilis. UHasselt-verkeersdeskundige Willy Miermans denkt dat de investeringen die de regeringen aankondigen weinig soelaas zullen bieden. "Ons mobiliteitsgedrag aanpassen en de snelheid op de snelwegen verlagen naar 60 à 70 kilometer per uur, dat is het enige wat kan helpen", zegt hij op TV Limburg.


      UHasselt-verkeersdeskundige Willy Miermans denkt dat de investeringen die de regeringen aankondigen weinig soelaas zullen bieden.

      "Deze problemen hadden we al lang zien aankomen", analyseert Miermans de mobiliteitsbarometer van de automobilistenvereniging. "Extra rijstroken aanleggen duurt echter te lang en kost veel. En nog voor het beton droog is, staan ze weer vol."
      'Hadden we al lang zien aankomen' vs. 'aanleggen duurt te lang'. Leuk dat je zolang bezig bent met analyseren. Heel nuttig. Terwijl men in Nederland al jaren overal spits- en rijstroken aan het bijleggen is, verdoet men in België niets dan tijd met 'analyseren'. PS; als je in België een spitsstrook van 15 kilometer opendoet op de E40 Brussel => Leuven, toch een van de drukste wegen van het land, dan zit die meteen vol ja. Trek die spitsstrook door van Brussel naar Leuven naar Lummen, dan zal je zien dat zoiets wél nut heeft. Nu heeft men gewoon de flessenhals 15 kilometer verschoven.

      Miermans ziet drie mogelijke oplossingen voor het fileprobleem.
      Goddank!

      "Ten eerste is de woonplaatskeuze belangrijk. Ga je op een plek wonen waar je enkel met de auto geraakt, dan komt je in de file terecht. Ga je ergens wonen waar openbaar vervoer alle kansen heeft, dan blijf je mobiel."
      Hm, hier spreekt helaas de realiteit je tegen Willy. Het is waar, in jou utopisch wereldje blijf je zo mobiel. Tenzij ze staken bij het stipte en betrouwbare openbaar vervoer. Zoals vandaag bijvoorbeeld....

      Daarnaast vindt de verkeersdeskundige dat we allemaal te hard "vasthangen aan die nine-to-fivejob, van maandag tot vrijdag". "We blijven in die traditionele patronen hangen, wat er ook geschreven wordt over die 24 uren-samenleving."
      Volledig mee eens. Hoe durven we, een vast ritme aanhouden! Ik zal tegen mijn madam zeggen dat ze maar een nachtshift moet gaan draaien op zondag als boekhoudster, en ik zal dan overdag werken. We zien elkaar toch elke dag minstens 5 minuten, als we op het perron de trein pakken?

      Ik stel voor dat jij als eerste het goede voorbeeld gaat geven, en je lesuur 'hoe analyseer ik een overduidelijk probleem dat al jarenlang bestaat op een nieuwe en innovatieve manier' laat doorgaan van 0200 - 0315 's nachts. Ben benieuwd hoeveel studenten zullen opdagen...

      Tot slot stelt Miermans voor om de snelheid op de autosnelwegen te verlagen. "De ideale snelheid is 60 à 70 kilometer per uur. Dan kunnen onze wegen het meeste auto's per uur verwerken. Zoals Steve Stevaert zaliger zei: trager is sneller", aldus Miermans.
      Het enige punt waar de man enigzins kant raakt...maar hij gaat er dan wél meteen op zijn geitewollesokken er los over...

      Zowel in Nederland als in Engeland gaat na jarenlang investeren in infrastructuur de snelheid op sommige autostrades naar omhoog. In België is dat niet mogelijk door de slechte infrastructuur, de hoeveelheid verkeer en het hoge aantal afritten.

      Het lapmiddel van meneer Miermans? Ah, in België de rem erop. Want we zijn te kortzichtig om te investeren, dus moet meneer de Fransoos en meneer de Hollander aan de grens maar op de rem van 130 naar 70

      Mooi begin van de werkdag!
      Last edited by TooTall; 06/01/2016, 08:09.
      Mijn Skoda

      Comment


      • Als je Willy - en andere verkeerskundigen - een beetje kent, weet je dat die mensen al 10 jaar die dingen aan het zeggen zijn. Het is pas nu, nu er "plots en voor het eerst" dikke files op de E314 en E313 staan, dat TVL het idee krijgt om de mening van een verkeerskundige te gaan vragen. Mochten politiekers dat nu ook wat vaker volgen...

        Ohja, die 24uursmaatschappij kan je ook anders zien; Opstaan, beetje werken, kinderen naar school brengen, naar je werk rijden, naar huis komen en naar de winkel gaan, 's avonds nog wat werken van thuis uit. Hoef je geen nachtshift voor te draaien, blijf je toch uit de spits.
        Last edited by svenio_g; 06/01/2016, 09:20.
        autofans.be

        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Verkeer gerelateerde ergernis op het werk.
          De voorbanden van onze camionet zijn serieus versleten en er word echt geen werk van gemaakt om er nieuwe te laten steken.
          In juni vorig jaar was er al een opmerking gegeven op de keuring dat ze in het oog gehouden moesten worden.
          In augustus toen ik met de camionet naar de garage geweest daar ook die opmerking gekregen.
          In oktober zaten de banden op het blokje wat toch wel het wettelijke minimum is, ik heb dat toen nog meermaals gezegd.
          Nu zijn die banden nog niet vervangen, er blijft bijna niks meer profiel over.
          je moet dit eens lezen : politieagenten zelf verantwoordelijk voor crash

          ‘Wij zijn politieagenten, geen garagisten.’ Zo reageren enkele agenten op de beslissing van een politierechter uit Vilvoorde. Die stelt dat ze nalatig geweest zijn in het onderhoud van hun combi waarmee ze in 2009 zwaar botsten met een tegenligger. En dus zijn ze mee verantwoordelijk.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            je moet dit eens lezen : politieagenten zelf verantwoordelijk voor crash

            http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130907_00730349


            LOL. "Wij zijn geen garagisten". Maar als ze u controleren moet ge dat wel zijn

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
              Ohja, die 24uursmaatschappij kan je ook anders zien; Opstaan, beetje werken, kinderen naar school brengen, naar je werk rijden, naar huis komen en naar de winkel gaan, 's avonds nog wat werken van thuis uit. Hoef je geen nachtshift voor te draaien, blijf je toch uit de spits.
              Allemaal mooi, ALS je toevallig in dat profiel past. ALS je kan/wil werken voor dag en dauw, je kan/wil je kinderen daarna nog naar school doen, je kan/wil 's avonds nog werken, je kan/mag thuis werken, en je werkgever laat dat allemaal toe, en je werksituatie laat dat toe, en je kinderen komen niet in opstand dat je zowel 's morgens en 's avonds zit te werken, je partner kan zich daar in vinden,...

              In de praktijk is zo'n uber-flexibele levensstijl voor weinigen weggelegd. Dat thuiswerk beter is staat buiten kijf, de meeste mensen zijn gelukkiger én productiever, maar soms is het gewoon niet haalbaar.

              Ik vrees dat voor jan-modaal er niet meer uit de '24uursmaatschappij' te halen is dan enkel wat schipperen met variabele of glijdende werktijden. En zelfs dat is niet vanzelfsprekend!
              Last edited by TooTall; 07/01/2016, 08:36.
              Mijn Skoda

              Comment


              • Volgens mij is er ook heel veel verkeer dat overdag (en in de spits) op de baan MOET zijn: bestelwagens van bedrijven, aannemers, vertegenwoordigers etc.
                Ik vraag me af hoeveel marge er nog in dat thuiswerken zit en hoeveel voordeel het oplevert.

                Het probleem is dat men decennialang geweigerd heeft op de grootste knelpunten (vb. de Brusselse ring) extra baanvakken aan te leggen omdat dit zogezegd een aanzuigeffect zou hebben en geen structurele oplossing zou zijn, maar nu zijn we 2016 en ook zonder die ingrepen is het aantal wagens verveelvoudigd, en nu staan we hier dan, met zoveel uren file per jaar, en zonder een structurele oplossing.
                Last edited by Vitus; 06/01/2016, 09:40.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  Volgens mij is er ook heel veel verkeer dat overdag (en in de spits) op de baan MOET zijn: bestelwagens van bedrijven, aannemers, vertegenwoordigers etc.
                  Ik vraag me af hoeveel marge er nog in dat thuiswerken zit en hoeveel voordeel het oplevert.

                  Het probleem is dat men decennialang geweigerd heeft op de grootste knelpunten (vb. de Brusselse ring) extra baanvakken aan te leggen omdat dit zogezegd een aanzuigeffect zou hebben en geen structurele oplossing zou zijn, maar nu zijn we 2016 en ook zonder die ingrepen is het aantal wagens verveelvoudigd, en nu staan we hier dan, met zoveel uren file per jaar, en zonder een structurele oplossing.
                  grootste probleem van ring (Brussel maar ook Antwerpen) :
                  - plaatselijk verkeer en lange afstandsverkeer zit op zelfde rijvakken, in andere landen zeten ze verkeer lange afstanden niet op de ring, maar ver er buiten, zie Parijs vb maar zeker ook in D
                  - reden van vorige is dat deze ook te dicht bij kern zijn aangelegd en dus geen ruimte voor uitbreiding want buitenkant zit ook volledig volgebouwd, land inpalmen voor wegen kost geld, maar gebouwen kost 10x zoveel !
                  - geen van beide is volledig rond (te noemen) dus bij ieder incident is er geen alternatief om in andere richting om te rijden
                  - en belangrijkste van allemaal : al decenia GEEN beleid in B en Vl ivm verkeer, enkel maar geld innen van taksen en boetes

                  zoals jij ook al aanhaalt, zolang je (jonge) kinderen hebt zit één va nbeide ouders vast aan uren van de school en dus ook van de file !

                  Comment


                  • dat ze eens beginnen met de ring van brussel echt een ring te maken en dus een lus en geen U
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • De "uitvinder" van de "paperclip" in Strombeek moesten ze aan de schandpaal timmeren.


                      Sent from somewhere, using Tapatalk.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Vanmorgen op de E19: corsa-man knippert met grootlichten op tweedevaksrijder dat ie moet opschuiven, blijft derna zelf op het tweede vak hangen. Auto erachter knipper op zijn beurt met z'n lichten op Corsa, krijgt brake-check en middelvinger... Gaat er vervolgens voorrijden en doet ook brakecheck...
                        autofans.be

                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          dat ze eens beginnen met de ring van brussel echt een ring te maken en dus een lus en geen U
                          Naar verluidt zou dit geen significant verschil op de verkeersstromen aan de noordkant hebben:



                          Men zegt er wel niet bij waarom het te weinig effect zou hebben.

                          Een volledige omsluiting zou men toch ook kunnen combineren met een dynamische signalisatie, bv. op de momenten dat de noordkant vastgeraakt door alles wat vanuit Antwerpen bij komt, het verkeer dat van de E40 komt (en voorbij Brussel moet), de zuidkant te doen nemen.

                          Ook in geval van wegenwerken, zware ongevallen, zou je in dat geval àltijd een as vrij hebben die rond Brussel kan rijden.

                          Comment


                          • Dat zou zeer goed zijn voor onze regio...

                            Comment


                            • ja er komt een dringende interventie binnen maar ze gaan eerst nog 5 a 10 min de auto volledig checken of die wel in orde is...
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                is maar logisch. vooralleer je met een voertuig rijd, moet je als chauffeur verifieren dat de auto wettelijk in orde is. je zou in principe de banden en bandendruk, olie en water, werking lichten... allemaal moeten controlleren.
                                op het werk moeten wij een fiche invullen voor we vertrekken met datum en tijd, lokatie en bestemming, en een heleboel kruisjes ivm het in orde zijn van het voertuig. zowel bij vertrekken als aankomen

                                Dus als ze telefoon binnenkrijgen voor een overval ergens, moeten ze eerst de checklist erbijnemen en het eerste half uur vinksgewijs aanduiden of de wagen nog in goede staat is?

                                In eerste instantie is het de taak van de overheid om te zorgen dat zij met degelijk en onderhouden materiaal de straat op gaan.
                                Uiteindelijk is zo'n combi hun werkmateriaal, zoals de pc dat is voor een werknemer. Die moet toch ook z'n pc niet zelf onderhouden of updaten.

                                Comment


                                • de capri heeft gelijk hoor, cammionneurs die hun remork oppikken moeten ook alles zelf checken, vorkliftchauffeurs ook

                                  of het werkbaar allemaal is een ander vraag, maar het gaat wel over je eigen veiligheid

                                  niemand moet zijn werkpc onderhouden, maar als die niet goed draait moet jij het melden

                                  Comment


                                  • In eerste instantie is het de overheid die ervoor moet zorgen dat dit materiaal onderhouden wordt. Die banden zijn inderdaad niet kaal van gisteren op vandaag, maar dat wijst er net op dat er te weinig periodiek onderhoud aan deze wagens wordt uitgevoerd zodat zoiets niet kan in de eerste plaats. Maar afdoende periodiek onderhoud (wat gezien de functie van deze wagens frequenter zou moeten gebeuren dan voor gewone personenwagens) is dus taak van de overheid, en niet de invidivuele agent.

                                    Zo'n agent zou enkel persoonlijk aangesproken mogen worden wanneer hij bewust risico's neemt met kennis van bepaalde defecten aan de wagen die een risico op ongeval kunnen betekenen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri

                                      de overheid voorziet dat het materiaal onderhouden wordt, maar als de gebruikers de moeite niet doen om het te melden
                                      En waar leid je dat uit af? Mogelijks werd met die meldingen niets gedaan.

                                      Zo'n combi is geen gewone bedrijfswagen m.i. en zou dus periodieker moeten gecontroleerd worden, minstens op die punten die een veiligheidsrisico inhouden, en dan zou zo'n situatie zoals hierboven beschreven wordt zich in de eerste plaats al niet voordoen.

                                      Comment


                                      • vitus je kunt hierover blijven over en weer schrijven, maar de rechter heeft zo geoordeeld, het is jammer dat er bij de polies niet meer communicatie over is...zoals in de prive (ook niet overal hoor)


                                        als jij met de auto van je maat gaat rijden en die is onverzekerd of defecte lichten heb jij het ook vlaggen, en niet je maat


                                        ...persoonlijk vind ik het zelf ook de juiste rechtspraak, jammer dat er eerst accidenten van moeten komen...het ging echt over de staat van de banden, dat viel knight rider ook op, op hun werkwagen...een beetje verantwoordelijkheid mag toch bij de dagelijkse gebruiker liggen
                                        Last edited by bobo; 07/01/2016, 20:05.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                          dan zouden ze dat bij die rechtzaak ook vermeld hebben en zou de verantwoordelijk terecht hebben gestaan wegen het negeren van de opmerkingen.
                                          ik werk ook voor de overheid en dek mezelf ook zo in door alle opmerkingen te noterenn. als er dan toch iets gebeurd, toon ik de documenten waar het al eerder vermeld was.
                                          Dan ga je er - vrij optimistisch - vanuit dat dit artikel een volledige en exacte weergave is van wat ook in dat vonnis staat.

                                          Mochten we het lezen, zouden we wel eens verrast kunnen zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X