Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

Alvast de forumpost van het jaar dit!
    Misschien toch eens bezinnen over uw eigen gedrag?
    Nee toch niet. Vaak genoeg gehad dat als ik aan het inhalen ben, mensen in mijn gat beginnen te rijden omdat het niet snel genoeg kan gaan. Al rij ik dan nochtans de maximum van 120/u. Maar mensen snappen blijkbaar niet dat ze in zo'n gevallen onnodig gevaarlijke situaties creëren door zo dicht op hun voorligger te rijden.

Dus nee, voor zo'n mensen ga ik niet sneller rijden. Ze doen maar met hun faren en in mijn gat rijden. Frappant eigenlijk dat mensen hier vinden dat zo'n agressief rijgedrag compleet oké is.

Comment

• Daarnet ene tegengekomen in de tegenovergestelde richting met een magazine op het stuur! Moet nu wel zeggen, je mocht er vroeger 90 rijden, nu maar 50 meer. Je zou voor minder een boek gaan lezen. :-D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Een dikke proficiat!
        2017 is amper begonnen, maar het zal niet gemakkelijk zijn voor iemand anders om de beker dit jaar te bemachtigen van "dikste eikel van 2017 op de openbare weg"!
        Volgens mij heeft hij toch heel wat concurrentie te vrezen van die achterligger hoor,
        Welke oen gaat nu met zijn lichten beginnen faren en een middenvakrijder rechts inhalen als de linkerijstrook ook vrij is.
        Ga gewoon links voorbij en laat diene andere mens gerust, probleem opgelost.
        T's toch niet omdat er ene onder de trein springt dat ge dat ook moet doen.

Comment

• op de ring van antwerpen (en brussel ook trouwens) rijd je van F15 naar F15 (da's dus de richtingsaanwijzer boven de rijbaan). Je ziet bij het voorbijrijden van de eerste de volgende al liggen.
          Dat houdt dan eigenlijk in dat je mag rijden waar je wil...want je mag de rijstrook kiezen die het beste bij je rijrichting past.
          Het rechts voorbijrijden wordt op dat moment ook niet gezien als foutief inhalen. 't is maar dat ge het weet.

is het netjes? Niet bepaald natuurlijk.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Volgens mij heeft hij toch heel wat concurrentie te vrezen van die achterligger hoor,
            Welke oen gaat nu met zijn lichten beginnen faren en een middenvakrijder rechts inhalen als de linkerijstrook ook vrij is.
            Bwa, 'k weet niet: 2 x middenvinger opsteken + de mentaliteit van 'goesting om wat trager te rijden 'om hem NOG wat meer te ambeteren' dat is niet bepaald een manier om agressie in de kiem te smoren. of hij nu terecht of onterecht op het middenvak reed maakt in wezen niks uit.
            Maar, 'k zeg het nog eens: als ge niet wil lezen wat er staat... (dat van die uil hé...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Bwa, 'k weet niet: 2 x middenvinger opsteken + de mentaliteit van 'goesting om wat trager te rijden 'om hem NOG wat meer te ambeteren' dat is niet bepaald een manier om agressie in de kiem te smoren. of hij nu terecht of onterecht op het middenvak reed maakt in wezen niks uit.
              Maar, 'k zeg het nog eens: als ge niet wil lezen wat er staat... (dat van die uil hé...)
              Akkoord, die middenvinger en dat blauw waren ook voor niets nodig,
              Laat ons zeggen dat het podium al voor 2/3 bezet is dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk Berichten

Mauriceke, zeg mij ne keer wat ik fout deed? Als de MAXIMUM 100 is en ik moet een linkse uitrit hebben dan ga ik op een gegeven moment tijdig van het uiterste rechtse vak naar het midden om tenslotte links aan te schuiven om dan zo mijn uitrit te pakken hé. Dat is niet onnodig in het midden blijven plakken maar common sense gebruiken.

Zo ver ik weet is er op de ring geen linkse uitrit....

Comment

• Over agressie gesproken. Vandaag zelf slachtoffer geweest. Maw, ik reed een straat in waar ne zatlap zonder kijken de straat over stak, heb dan maar geclaxonneerd, geen reactie, maar dan! Iets verderop parkeer ik de wagen en laat mijn vriendin uitstappen. Terwijl ik op de smartphone even bezig was hoorde ik ineens iemand roepen naar mij. Diene mens had zich voor mij geparkeerd en was aan het roepen dat ik maar is moest uitstappen. Wat voor mij onmogelijk was aangezien ik langs mijn kant te dicht geparkeerd stond tegen een muurtje. Meneer besliste dan maar van ne koevoet uit zijn koffer te halen, gedreigd om de ramen in te slaan en aangezien mijn raam open stond ook naar mij toe te slaan. Dat em aan mij komt is een ding, maar van een auto blijf je af! Aangezien meneer gedronken had hem toch kunnen overtuigen van niet te slaan en is dan na nog wat omstaanders te staan roepen uiteindelijk weggereden. Gelukkig had iemand de nummerplaat genoteerd en zijn ze ook komen vragen of alles ok was, hoe raar het ook is, ben er vrij kalm bij gebleven. Nadien bij de politie om klacht te gaan indienen want blijkbaar is er em toch in geslaagd om een lelijke kras te trekken op mijn vriendin haar enkele maanden oude wagen! Hopelijk wordt em alsnog gestraft en moet zeggen dat ik nog altijd sterk onder de indruk ben en uiteindelijk content dat het niet erger is afgelopen! Wat als ik wel was uitgestapt? Heb het geprobeerd, maar vond het de moeite niet waard. Toen ik em dan zag afkomen met de koevoet!!!???
                  Last edited by ; 09/01/2017, 22:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -Yannick- Bekijk Berichten

Zo ver ik weet is er op de ring geen linkse uitrit....
                    Wel als je van de E313 komt...maar feitelijk is dat dan geen ring meer, maar einde snelweg.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Denk dat we met een zwaar man te maken hebben lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten

Het is aggressief om als weggebruiker de andere weggebruikers de hele tijd de les te spellen. Ik doe het niet. Rechts voorsteken doe ik ook zelden. De meeste rechtsinhalers vinden alleen al het feit dat ze het kunnen een bewijs dat de schuld bij de andere ligt. Ahja, want als de andere strikt rechts hield dan zou het niet kunnen.

Foeteren, ja dat doe ik wel.
                        Ik probeer zo goed mogelijk zelf de meeste (niemand is perfect, maar er zijn echter wel een paar nuttige wetten, zoals oa rechts rijden wanneer mogelijk en de klassieker: richtingaanwijzers gebruiken) verkeersregels na te leven, maar wonder boven wonder, wanneer ik de baan bevolkt zie door arrogante luie zeikerds (ik kan het niet anders benoemen als je zelfs nog te leeg bent om je richtingaanwijzer te gebruiken), word ik daar agressief of zeg liever 'geïrriteerd door.
                        Lost dat het probleem op, uiteraard niet, maar lost niets doen het probleem op, al helemaal niet, dus nu maak ik mij eens boos en ben ik iig al een beetje opgelucht, opkroppen schijnt niet goed te zijn

En idd, als je rechts voorbij kan worden gestoken (ik doe het af en toe, want als ik rechts rijd, ga ik niet volledig naar links gaan, omdat de middenvakrijder moeilijk uit zijn natuurlijke habitat te krijgen is), dan ben je ook simpelweg niet goed bezig.

Ik heb trouwens gelogen over het minst agressieve, meestal geef ik een heel cynisch duimpje (middenvinger is zo plat hé) terwijl ik ze rechts voorbij ga en wonder boven wonder zijn er een hele hoop die het effectief ook snappen.

Comment

Aan de kust nemen ze meestal een foto van het dashboard, zal in gent ook wel zo zijn zeker ?
                          Kunnen ze dus makkelijk controleren of er een kaartje lag of niet
                          was blijkbaar mijn fout, je moet je nrplaat intikken op de automaat en had 2 cijfers omgedraaid :-(
                          dus in Gent ben je verplicht om je nummerplaat uit het hoofd te kennen

maar éénmalig geanuleerd, kreeg ik na ruim 10 dagen wachten per mail te horen

Comment

en waarom niet? als ik 121 rij wordt ik 9 op 10 geflitst, terecht is een overtreding en in betaal dan ook
                            een middenvaksrijder krijgt NOOIT een boete en is evengoed een overtreding

ik begrijp verschil niet

als die dat doet als linkse vak rij is, doet hij dat ook als linkse vak "bezet" is !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

en waarom niet? als ik 121 rij wordt ik 9 op 10 geflitst, terecht is een overtreding en in betaal dan ook
                              een middenvaksrijder krijgt NOOIT een boete en is evengoed een overtreding

ik begrijp verschil niet

als die dat doet als linkse vak rij is, doet hij dat ook als linkse vak "bezet" is !
                              Als jij 121 rijdt op een plaats waar 120 is toegelaten wordt jij nooit geflitst...

Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Dinsdagavond op de E34 zelzate - antwerpen toch ook eens last gehad van verkeersagressie. Rij aan 120 (limiet) op het rechter vak, voor mij rijdt er een camion. Ik pink en kijk in mijn spiegels... Er komt een pick-up afgereden maar ik zie dat er nog voldoende plaats is en ik steek die camion voorbij. Die pick-up komt al claxonnerend afgereden plus met zijn grootlichten op.
                                Mijn reactie is mijn rem aantikken en dan naar rechts te gaan, krijg ik dan nog mooi zijn middenvinger te zien....
                                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                  Dinsdagavond op de E34 zelzate - antwerpen toch ook eens last gehad van verkeersagressie. Rij aan 120 (limiet) op het rechter vak, voor mij rijdt er een camion. Ik pink en kijk in mijn spiegels... Er komt een pick-up afgereden maar ik zie dat er nog voldoende plaats is en ik steek die camion voorbij. Die pick-up komt al claxonnerend afgereden plus met zijn grootlichten op.
                                  Mijn reactie is mijn rem aantikken en dan naar rechts te gaan, krijg ik dan nog mooi zijn middenvinger te zien....
                                  En waarom die rem aantikken? Daar lok je het gewoon mee uit.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Ja Charlie, da's uitlokken hee man.

Comment

• Zag de voorlichten van die pick-up niet meer in mijn spiegels, daarom ff rem aantikken dat hij wat meer afstand neemt. Uitlokken mss, maar meneer was al agressief voor ik mijn rem aantikte. Soit zelfs al ben ik gehaast ik zal nooit zo reageren op een persoon.
                                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Het zou maar saai zijn op de baan als iedereen volgens het boekje reed .

Comment

• Nee, das superontspannen zen net, maar ontspannen autorijden is voor die met het mes tss de tanden ni aangenaam, denk ik

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X