Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
    Ik heb nu reeds 5jaar een gehandicaptenkaart. Nu pas let je er op hoeveel mensen er onterecht die plaatsen gebruiken. Mij niet gelaten, zolang ik ook maar een schappelijke plaats heb... Ik ga hen niet terecht wijzen (is hetzelfde als iemand op de autostrade gaan ophouden door exact 120km/u te gaan rijden), maar ik hoop wel ten zeerste dat ze een boete aan hun been hebben.. Maar dan kom je aan het volgende; Ik rij, mijn vrouw gaat de winkel binnen en blijf in de auto wachten...In die 5 jaar heb ik nog maar 1keer kontrole geweten van de kaarten, terwijl ik toch al vele uren in de auto heb zitten wachten. Parkeermeterkontrole zie ik dan weer maandelijks bijna.
    Mijn vader heeft al een gehandicaptenkaart van in de jaren 80 (altijd om de x aantal jaren opnieuw moeten aanvragen), zijn laatste nieuwe is blijvend geldig (tot 01/01/9999 )
    Ik heb daar dus altijd al op gelet, en het is eigenlijk altijd al zo geweest dat die plaatsen vaak onrechtmatig gebruikt worden.

Wat ik wel erg vind is dat de regelgeving ivm die kaarten niet overal gelijk is.
    Op de voorbehouden plaatsen mag je met kaart bijna overal staan zonder te betalen (op enkele uitzonderingen na).
    In sommige gemeentes mag je op de andere plaatsen, met kaart, ook staan zonder te betalen.
    Terwijl in andere gemeenten je wel moet betalen met kaart indien je niet op de voorbehouden plaatsen kan staan.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Nee, het meest zekere voor mensen die die plaatsen écht nodig hebben, is dat ze ook effectief vrij en toegankelijk zijn als ze ze nodig hebben.
      Inderdaad. Een klaar en duidelijke wetgeving duurt het langst. Geldige kaart is toegelaten, de rest niet. ook niet om even halt te houden met chauffeur erin. Als 't toch maar voor even is kan je even goed je vier pinkers opzetten en je dubbel zetten, je voor een inrit parkeren,... . Sta voor even op die gehandicaptenplaats en er komt iemand met een kaart aan, je gaat dan sowieso één van die alternatieven moeten gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        Niet terechtwijzen, waarom niet? Groot verschil imo. Als iemand 120+ rijdt, heeft niemand daar last van. Op een parkeerplaats voor gehandicapten parkeren daarentegen...
        om eerlijk te zijn, ik zie het verschil niet (echt) als er iemand op een gehandicapteplek staat kun jij je daar druk in maken, last heb jij er niet van (borre bvb of dhl wel)

ik zou mij ook druk kunnen maken in al wie te snel rijdt, last heb ik er niet van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          om eerlijk te zijn, ik zie het verschil niet (echt) als er iemand op een gehandicapteplek staat kun jij je daar druk in maken, last heb jij er niet van (borre bvb of dhl wel)

ik zou mij ook druk kunnen maken in al wie te snel rijdt, last heb ik er niet van
          ik maak mij daar zeker niet druk in, ik ben gewoon empathisch voor handy's die mensen hebben al "mal chance" genoeg.

Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
          Ik refereerde meer naar jouw onnoemelijk onnodige opmerking in mijn verkoopstopic
          Excuus als ik daarmee op je lange tenen stond, maar is gewoon de waarheid, toch.
          Last edited by order66; 10/01/2016, 21:47.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• stel je voor hebben ze hun mal chance door een hardrijder

Comment

stel je voor hebben ze hun mal chance door een hardrijder
              Ja, want die rijden overal en altijd onverantwoord hard.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• wandel daarnet door mijn dorp en 2 handelaars hadden heel het dorp voorzien van kaartjes tss de deur...natuurlijk (?) smijten mensen dat op de grond dus overal lagen die kaartjes te slingeren

als je een betaalde factuur in een piblieke vuilbak steekt is het sluikstorten, als die mannen hun kaartjes op de grond liggen staat hun naam en nummer erop...

Comment

wandel daarnet door mijn dorp en 2 handelaars hadden heel het dorp voorzien van kaartjes tss de deur...natuurlijk (?) smijten mensen dat op de grond dus overal lagen die kaartjes te slingeren

als je een betaalde factuur in een piblieke vuilbak steekt is het sluikstorten, als die mannen hun kaartjes op de grond liggen staat hun naam en nummer erop...
                  Die kaartjesstekers... Dat is idd een grote ergernis van mij. Mag dit wettelijk wel?

Comment

• weet ik niet, je mag het kaartje niet op de grond smijten dat waait er zogezegd af

Comment

• Enkele pagina's terug had ik het reeds over de voorbanden van onze camionet op het werk, vandaag is het misgelopen, camionet is in de gracht beland.
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Eigenlijk is het tot tweemaal toe mis gelopen.
                        We waren post aan het doen, gemeentegidsen in Tessenderlo aan het rondbrengen.
                        Meer afgelegen huizen worden met de camionet gedaan, collega was aan het rijden en we zitten op een doodlopende aardeweg, hij rijd bij het achteruit rijden in een put en krijgt geen grip om er weer uit te komen.
                        Na wat geprul gewacht op de collega's met de fiets en met wat mankracht krijgen we de camionet los.
                        Op die moment zit ik achter het stuur alhoewel ik dat echt niet wil met die versleten banden, ik neem een bocht bij het achteruit rijden en de voorkant schuift weg in een ondiepe gracht, net niet tegen een afsluiting van betonplaten.
                        Daar was hij niet meer uit te krijgen, dus de gemeente gebeld en die zijn de camionet eruit komen trekken met een bulldozer.

Prijs 60 euro

De bulldozer was zelf bijna vast gereden toen hij over een veld reed om voor de camionet te komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                          Die kaartjesstekers... Dat is idd een grote ergernis van mij. Mag dit wettelijk wel?
                          Zag er gisteren toevallig eentje, ze stopte en reden terug achteruit tot waar mijn auto onder de carport stond.
                          Hij stapte uit en toen hij mij de garage uit zag wandelen maakte hij een hoek van 90 graden om het kaartje in de brievenbus te steken
                          Weet dus niet of het echt legaal is, vooral op iemand zijn eigendom.

Comment

• Ik scheer niet elke autoverkoper over dezelfde kam. Uit mijn ervaring met die kaartjes mannen stinkt het enorm.

Waarom? Na vaak aan het station zo een kaartje bij mijn auto te hebben gevonden, is het me 2 keer voorgevallen dat ik de kerels van de marketing bezig zag. Die staken niet alleen de kaartjes in de deur maar trokken ook nog eens aan de portier hendel van elke wagen.

De laatste keer stond hij zelfs nog dicht bij mijn auto uit te delen. Ik ging hem maar vriendelijk het kaartje terugbezorgen maar vroeg uit nieuwsgierigheid wat hij voor mijn wagen zou geven ... Oei ...

Na een spastische snelle blik rond de auto bood hij me 250 euro ... Waarom? Ja t'is auto zonder toerenteller, schuifdak verkoopt niet meer, vering staat te hoog (standaard vering ma bon), geen automaat en originele velgen niet aanwezig (de standaards kwamen ook met deksels malloot) ...

Na het bod vriendelijk te hebben afgeslaan stapte ik de wagen in en tikte hij op het raam. Pak het kaartje maar mee misschien kunnen we nog een betere prijs maken. Nog beter dan 250

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Comment

• ik weet heel zeker dat ze dat niet allemaal doen, ik woon aan een vluchtelingenschool (kapellen duh) en vaak staan mijn auto's niet op slot, nog nooit wat uit gepikt

maar de vuiligheid...kapellen is een proper dorp, geen lege sigarettepakken of blikken, maar de mensen zelf gooien die rommel achteloos op de grond

over een afstand van 20 meter, ganse straat lag bezaaid

Comment

• Ik zeg ook niet dat ze het allemaal doen. Dieven waar ik mee te maken heb wel.

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Comment

• okee

Comment

• Dommeriken, een golf 2 doe je sneller open met een schroevendraaier dan met de sleutel... Amateurs zijn't lol.

Comment

• Wijle zouden samen Golfkes moeten gaan pikken vannacht hahaha

Comment

• Extreem zware regenval vanochtend tijdens de spits.

+Ik reed, dus mijn carpoolcollega's heeft me niet kunnen doodrijden...goddank!
                                        +In mijn gat duwen terwijl ik 77 doe waar ik 70 mag, iets verder iemand met een ei in zijn broek, ik ga erover, mijn gatplakker durft niet en blijft dan maar op 50cm van de ei-rijder zitten. Geweldig, ze verdienden elkaar!
                                        +Wonderbaarlijk goed rijgedrag in de regen door het verkeer ronddom mij, mooi afstand houden, geen nutteloze remmomenten, plaats laten, ritsen,...

- 3 x vrachtwagens die inhalen tijdens dit zware regenweer.

1 x was de voorligger een auto die aan het pinken was om een (overvolle) afrit te nemen dus die moest al vertragen op de autostrade. In plaats van even te vertragen dan maar naar links smijten tussen het verkeer. Pinken begon pas toen hij al half over zijn lijn zat, 'de auto's schuiven wel'.

2 x was de voorligger een treintje aan vrachtwagens en ging het blijkbaar niet snel genoeg voor meneer.

Totaal onverantwoord, die zouden ze meteen hun C moeten afnemen. De regen kwam echt met bakken uit de lucht, denk dat het zo ongeveer de zwaarste bui was die ik in lange tijd heb gehad. De zichtbaarheid was heel slecht. Levensgevaarlijk wat die mannen doen, en dan zijn ze 'er heel slecht van' als ze weer eens achterop een file inrijden en wat mensen doodrijden...
                                        Mijn Skoda

Comment

• Het was precies weer de ochtend van de linksklevers.

Je kan die dan allemaal rustig langs rechts voorbijsteken, en als er dan eens 1e in z'n spiegels kijkt zitten ze alle moeite van de wereld te doen om op hun voorligger te gaan kleven om toch maar niet tussen te laten

Ipv zoveel moeite te doen voor dat, zouden ze diezelfde moeite kunnen steken in gewoon rechts rijden
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X