Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwandel daarnet door mijn dorp en 2 handelaars hadden heel het dorp voorzien van kaartjes tss de deur...natuurlijk (?) smijten mensen dat op de grond dus overal lagen die kaartjes te slingeren
als je een betaalde factuur in een piblieke vuilbak steekt is het sluikstorten, als die mannen hun kaartjes op de grond liggen staat hun naam en nummer erop...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvond de lampen tof detail, 1e keer ik ze zie
hoor bij ons de cammionneurs nogal klagen over verschillen in rijden tss de verschillende merken in trailers
Lichten zijn idd wel grappig gedaan bij krone, is nog maar een aantal jaar zo.
Merken van trailers maken idd wel serieus verschil, je zou denken dat dat toch maar gewoon er achter loopt, maar de stevigheid van het chassis doet toch veel in rijgedrag. Ik heb nu een STAS en een SERRUS, beiden met Alumac opbouw, dingen wegen 11 en 12 ton leeg, veel te veel voor gewoon vervoer dus (die willen max 6-7 ton), maar steviger vind je ze toch niet. Draaien alleen wel als een vliegdekschip door dat de assen anderhalve meter meer naar achter staan dan bij een "normale" oplegger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenGodverdorie en ik maar denken dat Stas een hele grote vervoerfirma was lol
Ik begrijp de verwarring: Er rijden er heel veel rond met de reclame van Stas er op omdat ze goedkopere remorken uit stock kopen.
Bij mij staat er enkel Alumac op, Stas staat alleen nog op het chassisplaatje.
Dingen zijn effectief wel subliem, alleen maken ze ons type trailer niet, dus kopen we daar enkel het chassis.
Doet me er aan denken, was deze week nog eens, zoals elke week, bandencheck aan 't doen en was wel eens benieuwd naar de DOT-code, 2 vd 8 banden zijn Michelins uit 1985, nog steeds origineel. Remork loopt wel al +-6.000.000km, moet een wereldrecord zijn denk ik.
Comment
-
de keuring... belachlijke boel...
krijg groen attest en zie de opmerking staan "binnenverlichting - verboden op de openbare weg"
ik vraag uitleg en krijg als antwoord "ja... leds he..." kzeg ja das de gewone stock binnenverlichting...
ja nee hier net een C gepasseerd zonder led verlichting dus das niet standaard en krijgt dus die vermelding + dat het tuning is maar je moet daar niet achter kijken.
kzeg lol dus als je je auto koopt is elke optie die je aanvinkt tuning? ja zo moeten wij dat noteren...
cool, dat er xenon HID's in de koplampen zitten zien ze niet maar basic opties is volgens hen wel tuninglets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtende keuring... belachlijke boel...
krijg groen attest en zie de opmerking staan "binnenverlichting - verboden op de openbare weg"
ik vraag uitleg en krijg als antwoord "ja... leds he..." kzeg ja das de gewone stock binnenverlichting...
ja nee hier net een C gepasseerd zonder led verlichting dus das niet standaard en krijgt dus die vermelding + dat het tuning is maar je moet daar niet achter kijken.
kzeg lol dus als je je auto koopt is elke optie die je aanvinkt tuning? ja zo moeten wij dat noteren...
cool, dat er xenon HID's in de koplampen zitten zien ze niet maar basic opties is volgens hen wel tuning
Comment
-
nogal lachwekkend dat keurin gedoe... snap ook niet hoe ik met die HID's door de keuring geraakt ben. zelfs geen vraag of opmerking er over. ik gok dat ze gewoon eens kijken of er draden of dergelijke uit de koplamp komen wat meestal het geval is om die omvormer er tussen te krijgen maar deze zit in de behuizing hier.lets have some more member berries
Comment
-
ik heb er ook zo ene
koop vorige week een wagen van 4 jaar oud, dus is voor eerst naar keuring geweest
vorige eigenaar krijgt toeslag, een paar € voor "scan van de COC"
nu kreeg ik van eerste eigenaar 2 exemplaren van de COC, waarvan ene effectief stempel "SCAN" van keuring heeft
als ik nu volgend jaar naar keuring ga en de gescande versie thuislaat en die andere ga meenemen dan krijg ik nogmaals die toeslag aan mijn been???
PS : sinds wanneer mag er zo maar zonder toestemming een scan genomen worden van onze eigen documenten?
Comment
-
Nou vooruit, hier ook mijn bijdrage. Niet omdat ik verzuurd wil overkomen, maar ik wil ze even kwijt omdat ze ronduit gevaarlijk zijn. Geen idee of ze al zijn beschreven hier, maar ik heb ze recent wel meegemaakt:
Tuurlijk is het begrijpelijk om de grootlichten te gebruiken op slecht of niet verlichte wegen, maar de regel is volgens mij toch dat deze moeten uitgeschakeld worden van zodra een tegenligger nadert. Kan best dat het is vergeten, maar toen ik een vrachtwagen die met felle verlichting (ook de verlichting op het dak van de cabine was erg fel) zag aankomen die me behoorlijk verblindde, probeerde ik door te seinen aan te geven dat het mij verblindde. Deze" professionele" chauffeur vertikte het echter de grootlichten te doven en ik zag me genoodzaakt om mijn snelheid danig te verlagen vanwege het slechte zicht zodat er geen ongelukken van zouden komen. Levensgevaarlijk!
Ondanks alle acties gericht op het ontmoedigen van het GSM-gebruik tijdens het rijden ten spijt, genoeg weggebruikers doen het toch. Ongegeneerd op drukke kruispunten waar ze de aandacht op de weg moeten houden. Ik kwam op een kruispunt waar ik gebruik wenste te maken van mijn voorrang (ik kwam van rechts). Door de opgedane ervaring zag ik dat de aankomende bestuurder niet zou stoppen en besloot ik toch maar te wachten. Omdat ik toch al enigszins was doorgereden, was de neus van mijn wagen al op het kruisende weggedeelte en scheelde het een haar voor het tot een botsing kwam. De bestuurster had er allemaal niets van meegekregen. Aangezien ik toch dezelfde richting uitmoest als deze onoplettende bestuurster heb ik haar bij op het moment dat ze de wagen had geparkeerd gevraagd of ze enig weet had van de gebeurtenissen. Tuurlijk was de reactie verbaasd: "O, dan heb ik u niet gezien want ik was druk bezig." Toen ik er haar op attenteerde dat ze toch maar beter met de weg kan bezig zijn, antwoordde ze dat ze "het superrrdrrruuuk had". Had er geen zin meer in, heb haar gewoon gezegd dat ze dat op haar doodsprentje mogen zetten als ze zichzelf eens te pletter rijdt. Hopelijk een goede les, sommige mensen hebben dit nodig.
Sommige mensen zeggen dat ze nooit zo'n bestuurder zouden confronteren met hun fouten. Ik zeg: waarom niet? Agressief moet je niet gaan worden, maar sommige bestuurders moeten toch eens de les gespeld worden. En deze dame mag blij zijn dat ik niet oom agent was. Oom agent kan ook niet overal tegelijk zijn, dus dan vind ik het ergens de plicht van de burger om na een dergelijk gevaarlijk manoeuvre de mensen hierop te wijzen. Enkel bij gevaarlijke overtredingen hoor, want anders heb je er natuurlijk een dagtaak aan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insignia_driver Bekijk BerichtenToen ik er haar op attenteerde dat ze toch maar beter met de weg kan bezig zijn, antwoordde ze dat ze "het superrrdrrruuuk had". Had er geen zin meer in, heb haar gewoon gezegd dat ze dat op haar doodsprentje mogen zetten als ze zichzelf eens te pletter rijdt..
.
Zeker goede actie van je om haar er attent op te maken ????
Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenLoop gisteren over het zebrapad en word ik bijna van de sokken gereden door een Nederlander in een aftandse Volvo 240.
Heb zelfs al eens een meisje van 15 tegen een wagen zien schoppen die haar geen voorrang gaf, ik stond met de wagen aan de andere kant te wachten. Daar zat ik even met de mond vol tanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insignia_driver Bekijk BerichtenNou vooruit, hier ook mijn bijdrage. Niet omdat ik verzuurd wil overkomen, maar ik wil ze even kwijt omdat ze ronduit gevaarlijk zijn. Geen idee of ze al zijn beschreven hier, maar ik heb ze recent wel meegemaakt:
Tuurlijk is het begrijpelijk om de grootlichten te gebruiken op slecht of niet verlichte wegen, maar de regel is volgens mij toch dat deze moeten uitgeschakeld worden van zodra een tegenligger nadert. Kan best dat het is vergeten, maar toen ik een vrachtwagen die met felle verlichting (ook de verlichting op het dak van de cabine was erg fel) zag aankomen die me behoorlijk verblindde, probeerde ik door te seinen aan te geven dat het mij verblindde. Deze" professionele" chauffeur vertikte het echter de grootlichten te doven en ik zag me genoodzaakt om mijn snelheid danig te verlagen vanwege het slechte zicht zodat er geen ongelukken van zouden komen. Levensgevaarlijk!lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenin vlaanderen heb ik nog geen enkele stuk baan gevonden waar je 's nachts de grootlichten nodig hebt om genoeg te kunnen zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk BerichtenIk nodig u uit in Limburg op wegen zonder verlichting waar er 1,5 meter langs de weg grachten van 2 meter diep liggen.
Comment
Comment