Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mijn madam is mijn grootste ergernis vandaag... snapt blijkbaar niet dat ik niet elke 5min kan sms'en of bellen
    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      mijn madam is mijn grootste ergernis vandaag... snapt blijkbaar niet dat ik niet elke 5min kan sms'en of bellen
      Omdat je minnares je een car bj aan het geven is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        stasi, brrr
        Ik heb nooit echt algemeen de vraag naar meer politie begrepen. Meer manschappen inzetten op plaatsen waar het nodig is, in buurten waar je weet dat er veel criminaliteit is, drukke winkelstraten,... dat begrijp ik. Voor de rest kom ik liefst zo weinig mogelijk politie tegen en heb ik ze liefst zo weinig mogelijk nodig

Comment

is maar een bedenking, maar als alles door de flikken moet worden onderzocht van beelden en alle andere nest, is er veeeel te weinig volk...en moet er zoveel volk bij dat we in een politiestaat komen die we zelf vragen maar in feite ni willen, en toch niet kunnen betalen
          Als ik alles moest doorgeven wat ik film, dan ben ik er wekelijks mee bezig en dat is ook totaal niet mijn bedoeling.
          Dit was nu een extreem geval en dat kon ik gewoon niet zo laten.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• was geen verwijt ofzo, gewoon een bedenking

Comment

• geen ergernis, wel positief (in de auto toch)

Het aantal mensen dat in een personenauto om het leven komt, daalt spectaculair. In vijf jaar tijd zijn er bijna zestig slachtoffers minder overleden bij een ongeval. Een belangrijke reden voor de terugloop is dat nieuwe auto’s overdag automatisch met licht aan rijden.

Licht overdag spaart levens

Gijsbert Termaat
              DEN HAAG -
              Het aantal mensen dat in een personenauto om het leven komt, daalt spectaculair. In vijf jaar tijd zijn er bijna zestig slachtoffers minder overleden bij een ongeval. Een belangrijke reden voor de terugloop is dat nieuwe auto’s overdag automatisch met licht aan rijden.
              Dat constateert de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV). „Sinds 2011 moeten alle nieuwe typen personenauto’s in Europa voorzien zijn van mvo (motorvoertuigverlichting overdag). Dat zijn er in ons land inmiddels een paar miljoen. Dat het effect sorteert, is terug te zien in de ongevallencijfers die sindsdien opvallend zijn gedaald”, zegt woordvoerder Patrick Rugebregt.
              De SWOV voorspelde in 2010 al dat verkeersveiligheid veel profijt zou hebben van dagverlichting bij motorvoertuigen. Men ging ervan uit dat als iedere automobilist mvo zou voeren, dat zeker dertig doden en ook nog eens honderden ernstig gewonden per jaar zou schelen.
              „In dat jaar hadden we te maken met 246 dodelijke slachtoffers in een personenauto. In 2014 was dat aantal teruggelopen tot 187 en we hopen dat de daling zich verder doorzet”, stelt Rugebregt. „Betere zichtbaarheid is ongetwijfeld debet aan de dalende cijfers, maar het is niet alleen daaraan toe te schrijven. Ook snelheidsbeperkende middelen als verkeersdrempels en rotondes helpen mee het verkeer veiliger te maken.”
              Veilig Verkeer Nederland is blij dat nieuwe brom-, snor- en motorfietsen sinds 1 januari van dit jaar voorzien moeten zijn van het ’automatic headlights on’ (aho). „Dat houdt in dat de koplamp automatisch aangaat als je de motor start. Dus dat vergeten kan niet meer”, weet woordvoerder Rob Stomphorst. „Het zal hopelijk helpen de cijfers nog verder naar beneden te brengen, want het aantal doden onder bestuurders of passagiers van een motor of scooter baart ons wel zorgen. In 2013 kwamen er 29 om het leven bij een incident; een jaar later was dat gestegen naar 55 slachtoffers.”
              „Het zijn nu alleen nog de fietsers die overdag minder goed te zien zijn”, constateert Stomphorst. „Dat kan gevaren met zich meebrengen, omdat zij het gemotoriseerde verkeer wel zien aankomen, maar zelf ’onzichtbaar’ zijn.

Comment

• Sportophanging!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Sportophanging!

Duidelijk michelin PSS

Comment

• M sport ophanging!

Comment

• Die heeft zeker ook variabele sportsturing als optie genomen.

Comment

• Die in zijn camionette moet ook wel licht geschrokken zijn.

Comment

• ja das mooi en duidelijk goed afgelopen

maar de caravelle was ook op de hoogte waarom de bus uitweek

Comment

• Kom ik terug op m'n fiets van de coiffeur en rij ik langs de uitgang van de ondergrondse parking van de Delhaize. Komt daar een rund met een Ford C-max uit en zonder te kijken rijdt die gewoon de weg op. Probleem was echter dat daar reeds een auto was die uit paniekreactie uitwijkt en me op een centimeter mist.

Had ik tenminste met een geschoren kopke in m'n kist gelegen.

Comment

was geen verwijt ofzo, gewoon een bedenking
                              Ja, maar wou het toch maar effe vermelden.
                              Tot nu toe is dit de eerste keer dat ik de beelden met deze reden overmaak aan de politie.
                              Wel al een paar keer beelden doorgestuurd naar bedrijven als deze duidelijk op een voertuig vermeld staan.

En ook al eens bij een ongeval dat ik heb zien gebeuren.

Maar ik ben niet zo iemand die de beelden op YouTube of zo gaat zetten.
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

ja das mooi en duidelijk goed afgelopen

maar de caravelle was ook op de hoogte waarom de bus uitweek
                                Ja, waarom wijkt die bus eigenlijk uit? Want daar zie ik niks.
                                De bestelwagen voor de vrachtwagen remt plots omdat er een graafmachine van links voor hem in gereden komt.
                                De vrachtwagenbestuurder had dit trouwens toch ook al lang moeten zien aankomen vanuit zijn hoge zitpositie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Ja, waarom wijkt die bus eigenlijk uit? Want daar zie ik niks.
                                  De bestelwagen voor de vrachtwagen remt plots omdat er een graafmachine van links voor hem in gereden komt.
                                  De vrachtwagenbestuurder had dit trouwens toch ook al lang moeten zien aankomen vanuit zijn hoge zitpositie?
                                  Is maar momentopname, in volledige filmpje zie je dat die camionette de camion inhaalt en dan vol op de rem trapt om achter de bus te kunnen invoegen voor een afrit iets verderop. In de gif zie je trouwens ook al dat camionette al remt voor die graafwagen daar rijdt en die camion is al aan 't remmen als het begint (remlichten gaan enkel even uit bij de stuurbeweging), maar door het gewicht komt die niet tot stilstand. Dus nee, ondanks de hoge zitpositie kon hij dit absoluut niet zien aankomen en heeft hij zeer goed gehandeld.

Comment

• Ik ken dat filmpje wel, en ben toen al tot dezelfde vaststelling gekomen als nu.
                                    Die bestelwagen voor de vrachtwagen was voorbij de bus geweest om zijn afslag nemen als hij niet had moeten remmen voor die graafmachine die daar plots van links komt.

Comment

• Stel dat het zo is, dan moet volgens jou de vrachtwagen dat kunnen inschatten omdat hij hoger zit, maar dat busje niet?

Comment

• Het ging mij eigenlijk vooral om die bus die even naar links toe uitwijkt, alhoewel er daar niks is

En wat de vrachtwagen betreft, het is waarschijnlijk om dat die chauffeur door zijn hogere zitplaats het tijdig heeft kunnen inschatten en hij dit geweldig uitwijkmanoevre heeft kunnen maken, want anders zou dat waarschijnlijk nooit gelukt zijn??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Het ging mij eigenlijk vooral om die bus die even naar links toe uitwijkt, alhoewel er daar niks is
                                          Misschien denkend dat de vrachtwagen naar rechts ging uitwijken? T'is inderdaad raar

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X