Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik denk dat er velen eens een dag of 2 moeten meerijden met een camion...

    een 12 jaar geleden dat ook eens 2 dagen moeten doen bij mijn vorige baas,opleiding bestond erin om op elke afdeling een dag mee te lopen(werken moest nog ni) om beter alle diensten te begrijpen met de camion was 2 dagen(1 dag bulkvervoer en 1 dag met kleine camion)
    sindsdien gedraag ik me toch anders tov camions...(ik rij een 60.000km/jaar met de auto als vtw)
    mijn autootjes:

    Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Vrij normaal? Meent ge da nu?

      Merendeel zijn gevallen waar debielen gewoon vlak voor hem gaan inschuiven en nog eens afremmen ook om nog snel af te kunnen slaan etc.

      Die denken dat een vrachtwagen zoals een auto direct kan remmen en stilstaan, dom, debiel en volledig respectloos.
      Ga op een doordeweekse dag maar eens op de volgende brug gaan staan: https://www.google.be/maps/@51.19141...2!8i6656?hl=nl

      En sla het verkeer onder u maar eens gade, wel wanneer het verkeer eens niet stilstaat hé (een zeldzaamheid tegenwoordig). Je gaat meteen weten waarom ie het woordje normaal tussen aanhalingstekens heeft staan.

      Comment


      • Meeste autobestuurders hebben totaal geen idee hoe het is om op de weg te rijden als je met iets "tragers" of minder agiel onderweg bent, en gedragen zich dan ook vaak zeer asociaal daartegenover.

        Vlak voor je inhalen, er net voor inschuiven, weg afsnijden, vlak voor je remmen omdat ze denken dat je ook zal remmen, op een rond punt nog vlak voor je aanzetten omdat ze denken nog sneller te zijn etc.

        Moesten ze eens een paar maanden met zoiets rondrijden, zouden ze er heel anders tegenaankijken.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Meeste autobestuurders hebben totaal geen idee hoe het is om op de weg te rijden als je met iets "tragers" of minder agiel onderweg bent, en gedragen zich dan ook vaak zeer asociaal daartegenover.

          Vlak voor je inhalen, er net voor inschuiven, weg afsnijden, vlak voor je remmen omdat ze denken dat je ook zal remmen, op een rond punt nog vlak voor je aanzetten omdat ze denken nog sneller te zijn etc.

          Moesten ze eens een paar maanden met zoiets rondrijden, zouden ze er heel anders tegenaankijken.
          Ik zit per dag ook zo'n 5 uur in de auto, en op den duur gaat ge zo'n stunten normaal vinden. Dat uitvoegen naar rechts voor een camion doe ik ook soms (weliswaar zonder te remmen voor de camion). Als er zo een treintje camions rechts zit te rijden, dan kunt ge soms niet anders dan ervoor vliegen als ge uw afrit wilt halen. In dit dashcam filmpje zien we helemaal niet wie achter de Bram aant rijden is, maar voor hetzelfde geld is dat een camion die geen afstand wil houden, dus dan zijn automobilisten genoodzaakt om zo maneuvers te doen.

          Ook bvb dat laatste fragment met die Ligier, dat kunt ge toch ook voorhand inschatten he... Niet te vermelden dat da in de bebouwde kom is, op een straat waar heeeeel erg vaak mensen voor u invliegen. (nieuwe Belgen vooral :p ). Een goede chauffeur denkt vooruit, en kan die zaken inschatten.

          Die Audi wat mee naar rechts afslaat zie ik het probleem niet van in, ritsen noem ik da.

          & die andere fragmenten zijn wat twijfelaars. Mensen die onzeker zijn in het verkeer zijn gevaarlijk, maar u opjagen helpt niemand in zo'n situatie.

          Camionchauffeurs moeten ook eens beseffen dat de tijd van 90 rijden met cruise control op gedaan is. Er zijn een pak meer auto's op de baan tegenwoordig, en ja, ook camionchauffeurs moeten zich aanpassen aan de drukte. Die hebben vaak de mentaliteit van "ik rij hier 90, en oooohwee als ik voor iemand mijn snelheid moet aanpassen".

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
            Ik zit per dag ook zo'n 5 uur in de auto, en op den duur gaat ge zo'n stunten normaal vinden. Dat uitvoegen naar rechts voor een camion doe ik ook soms (weliswaar zonder te remmen voor de camion). Als er zo een treintje camions rechts zit te rijden, dan kunt ge soms niet anders dan ervoor vliegen als ge uw afrit wilt halen. In dit dashcam filmpje zien we helemaal niet wie achter de Bram aant rijden is, maar voor hetzelfde geld is dat een camion die geen afstand wil houden, dus dan zijn automobilisten genoodzaakt om zo maneuvers te doen.
            Dat is nonsens hé. Je kan ruim op voorhand dat rijtje vrachtwagens zien, en ja, als je het niet meer kan halen, dan vertraag je maar naar 90 hé, en dan blijf je er gewoon achter tot je aan de oprit bent. Maar nee, wat doen velen, nog vlug de vrachtwagens oversteken om te zien of ze nog net ervoor de afrit kunnen nemen, en dan maar er vlug voor schieten.

            Als het een rij auto's is, dan blijf je er toch ook achter, maar omdat het vrachtwagens zijn, dan moet men er nog snel voor kunnen. Je weet dat vrachtwagens maximaal 90 mogen, dan moet je daar op anticiperen hé.

            Rijden in het verkeer wil zeggen rekening houden met elkaar.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
              Ik zit per dag ook zo'n 5 uur in de auto, en op den duur gaat ge zo'n stunten normaal vinden. Dat uitvoegen naar rechts voor een camion doe ik ook soms (weliswaar zonder te remmen voor de camion). Als er zo een treintje camions rechts zit te rijden, dan kunt ge soms niet anders dan ervoor vliegen als ge uw afrit wilt halen. In dit dashcam filmpje zien we helemaal niet wie achter de Bram aant rijden is, maar voor hetzelfde geld is dat een camion die geen afstand wil houden, dus dan zijn automobilisten genoodzaakt om zo maneuvers te doen.

              Ook bvb dat laatste fragment met die Ligier, dat kunt ge toch ook voorhand inschatten he... Niet te vermelden dat da in de bebouwde kom is, op een straat waar heeeeel erg vaak mensen voor u invliegen. (nieuwe Belgen vooral :p ). Een goede chauffeur denkt vooruit, en kan die zaken inschatten.

              Die Audi wat mee naar rechts afslaat zie ik het probleem niet van in, ritsen noem ik da.

              & die andere fragmenten zijn wat twijfelaars. Mensen die onzeker zijn in het verkeer zijn gevaarlijk, maar u opjagen helpt niemand in zo'n situatie.

              Camionchauffeurs moeten ook eens beseffen dat de tijd van 90 rijden met cruise control op gedaan is. Er zijn een pak meer auto's op de baan tegenwoordig, en ja, ook camionchauffeurs moeten zich aanpassen aan de drukte. Die hebben vaak de mentaliteit van "ik rij hier 90, en oooohwee als ik voor iemand mijn snelheid moet aanpassen".
              Trouwens, een auto die vlak voor je inschuift en dan nog gaat remmen om ergens af te slaan, dat is niet iets waar je op moet anticiperen, dat mag gewoon niet, dat is hinderen.

              Vind het vreemd dat allerlei zaken die men als autobestuurder niet acceptabel vindt, het plots wel zijn als het over vrachtwagens gaat.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Meeste autobestuurders hebben totaal geen idee hoe het is om op de weg te rijden als je met iets "tragers" of minder agiel onderweg bent, en gedragen zich dan ook vaak zeer asociaal daartegenover.

                Vlak voor je inhalen, er net voor inschuiven, weg afsnijden, vlak voor je remmen omdat ze denken dat je ook zal remmen, op een rond punt nog vlak voor je aanzetten omdat ze denken nog sneller te zijn etc.

                Moesten ze eens een paar maanden met zoiets rondrijden, zouden ze er heel anders tegenaankijken.
                Ik heb jaren met underpowered camions gereden die topsnelheden haalden van 70 per uur, een goed exemplaar haalde 80. Ik weet dus perfect wat dat allemaal inhoudt. Als je met zoiets onderweg bent moet je gewoon anticiperend en proactief rijden. Ja, het is een jungle buiten, leer ermee leven of neem de fiets.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ja, het is een jungle buiten, leer ermee leven of neem de fiets.
                  Als iemand met zijn auto de pas wordt afgesneden, dan wordt die ergernis hier uitgebreid en met veel verontwaardiging meegedeeld.
                  Maar voor een vrachtwagen geldt plots: leer ermee leven en pas u aan.

                  Amai zeg, sukkel, ik die dacht dat de regels voor iedereen gelijk waren.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    Als iemand met zijn auto de pas wordt afgesneden, dan wordt die ergernis hier uitgebreid en met veel verontwaardiging meegedeeld.
                    Ik ben de laatste hier die ooit zoiets zou verkondigen hoor.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                      Dat is nonsens hé. Je kan ruim op voorhand dat rijtje vrachtwagens zien, en ja, als je het niet meer kan halen, dan vertraag je maar naar 90 hé, en dan blijf je er gewoon achter tot je aan de oprit bent.
                      Dat is het probleem vaak, dat camions geen afstand houden, net om te voorkomen dat auto's voor hun gaan invoegen. Resultaat is dat het soms onmogelijk is om op een normale manier naar rechts te gaan, zeker tijdens de drukke uren. Net zoals auto's op de rem moeten als een camion gaat inhalen, moet een camion ook maar op de rem gaan als een auto invoegt. Als ge u als chauffeur daar dood aan ergert, dan hebt ge niet de juiste job.

                      Trouwens, op onnodig claxonneren staat ook een boete

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                        trouwnes een kolonne militaire voertuigen onderbreken is ook strafbaar.
                        Een kolonne militaire voertuigen is nog NET iets anders dan een rijtje camions op de autostrade he Maar die camionchauffeurs voelen zich wel meer dan een gewone mens, daar hebt ge gelijk in

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                          Maar die camionchauffeurs voelen zich wel meer dan een gewone mens, daar hebt ge gelijk in
                          Ik erger er mij ook soms aan maar ik vind dat er toch wel wat meer respect mag zijn tegenover camionchauffeurs. Denk dat dat beroep echt niet te onderschatten is + ze zijn één van de belangrijkste schakels in onze consumptiemaatschappij!
                          Er zitten natuurlijk comboys tussen die denken dat ze alles zijn maar dat heb je bij gewone automobilisten ook!
                          Wat maakt het trouwens uit om nog rap enkele camions in te halen voor een afrit? Aan het einde van de afrit sta je 9 kansen op 10 toch stil.

                          BTW ikzelf ben geen camionchauffeur.

                          Comment


                          • Awel, hierom staat bij mij steeds de navigatie op, zelfs al weet ik ongeveer hoe ik moet rijden. Als de navigatie aangeeft dat ik er binnen 2 km af moet, dan ga ik rustig rechts rijden indien er een rijtje vrachtwagens op de eerste band is en het verkeer op de tweede band ook niet vooruit gaat. Als ik onverhoopt toch een camion hinder zou ik me schamen voor mijn slechte inzicht. Komt van twee kanten ook he. Je moet de snelweg op en rijdt naast een colonne camions. Een vrachtwagen zal je er meestal tussen laten tot zelfs van vak veranderen.
                            Anderzijds zie ik mensen echt boertige zaken doen. Bvb een camion inhalen die nog op de inrijstrook zit terwijl je zelf de autosnelweg oprijdt. Ik laat steeds die camion eerst invoegen, desnoods voeg ik sneller in maar pink dan eens met mijn lichten om die camion teken te doen dat hij voor mij mag. Maar neen, sommigen beginnen die mens voorbij te steken waardoor die dan weer moeilijk kan invoegen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                              Dat is het probleem vaak, dat camions geen afstand houden, net om te voorkomen dat auto's voor hun gaan invoegen. Resultaat is dat het soms onmogelijk is om op een normale manier naar rechts te gaan, zeker tijdens de drukke uren.
                              Nogmaals, als bestuurder kan je dat perfect zien, en een gps duidt zelfs het aantal meter aan voor je aan een afrit bent indien de vrachtwagens het zicht op de afrit belemmeren.
                              Zeggen dat het onmogelijk is om op een "normale manier" rechts te gaan, is dus nogal flauw, en geen excuus om je er maar voor te wringen, het vraagt gewoon aanpassing aan het overige verkeer, iets wat er nu eenmaal bijhoort als je je in het verkeer begeeft.
                              Last edited by Vitus; 26/01/2016, 13:32.

                              Comment


                              • als het druk is ga ik ook al vanaf 2km voor de afslag rechts hangen achter een vrachtwagen. geen stress of zotte toeren nodig om toch maar die afslag te halen
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • ik doe dat ook altijd, intussen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                    ik ook, al jaren. daarom staat mijn gps soms onnodig op. ik ken de weg, maar zou de afrit wel eens kunnen vergeten.

                                    k wil wel eens zien wat ze gaan doen als er in leopoldsburg eens een colonne van 10 vrachtwagens achter elkaar zitten op een autosnelweg, net als ze hun afrit willen pakken.
                                    een militairvoertuig laat plaats met zijn voorligger. dus 10 vrachtwagens van elk 15meter, met daartussen nog eens 50meter elk, zit je met een colonne van 650meter.
                                    als die 90 rijden, en de dubbelende auto rijd 120, dan moet je bijna 2min inhalen om ze helemaal voorbij te zijn. 2min aan 120km/h is 3-4km dat je verder zit.
                                    als je dus op 2,5km van je afrit zit, kan je onmogelijk nog voor die mannen nog aan je afrit geraken. ik daag u uit om dan tussen die colonne in te voegen.
                                    Wat is het probleem? Voeg gewoon tussen twee voertuigen van die colonne in.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                      ik kom het ook wekelijks tegen, zit dan al 3km achter diene vrachtwagen voor mijn afrit te pakken, komt er zo ne grote SUV aangevlogen op middenberm waarvan ik al weet: diene gooit hem nog voor mij.
                                      en ik ben de afrit nog niet aan het pakken of ze duwen met al de pechstrook op (ik heb al een deuk in de linkervoorvleugel, dus ik geef ook niet af dan)
                                      Dan heb je inderdaad zoiets.

                                      Plus je rijdt dan ook nog eens met een oude wagen, en als je daarmee in het verkeer rijdt, wordt je altijd behandeld als iets wat in de weg rijdt.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                        omdat het verboden is om een militaire colonne te onderbreken. ik heb er al eens ene gezien die ertussen kwam. MP's hebben die er tussenuit gehaald



                                        met de dodge totaal geen last van gehad, en die was 11jaar ouder
                                        Dat is wel iets anders als een oude golf hé. Als men zo'n monster in de achteruitkijkspiegel ziet naderen, gaat men alleen al uit pure schrik uit de weg.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                          niet alleen daar, ook op grote wegen.
                                          vorigr week hier ook in waregem, grote baan 70km/h, voorrangsweg op de zijstraatjes. komt er ene uit een zijstraat, stopt en vlak voor uwe neus vertrekt diene weer. vol in de remmen van 70 naar 30 en dan trekken die tergend traag op.
                                          dat heb ik NOOOOIT gehad met de dodge, daar vlogen ze niet voor en maar goed ook, want mijn zijn trommelremmetjes achteraan die blokkeren bij lege laadbak zat ik er zowieso tegen. wel goed voor de verzekering dat de tegenpartij hun autos niet meer hersteld moeten worden wegens total loss
                                          Ewel, daar zit het verschil met een oud klein golfke. Zo ne grote Amerikaanse bak is intimiderend.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X