Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
    omdat het verboden is om een militaire colonne te onderbreken. ik heb er al eens ene gezien die ertussen kwam. MP's hebben die er tussenuit gehaald
    Jaja, ik weet wel wat een militaire colonne is hoor. Ik heb 20 jaar regelmatig in zo'n colonnes gereden, en de MP's hebben mij er zelfs ook al ooit uitgegooid.

Enfin, 90% van de mensen weten niet dat dat niet mag. En (vooral) op autosnelwegen is het dus ook schering en inslag dat colonnes gebroken worden door burgervoertuigen. Veel colonnes zijn ook zonder MP begeleiding (zeker tijdens oefeningen), dus dan kunnen ze u er als burger ook niet tussenuit gooien hé. Ik heb het ook nog nooit gezien. En al veel auto's voor mij zien invoegen hoor!

Comment

• Ik heb al eens een colonne doorbroken.
      Maar dat was wel omdat ze op de ring kwamen opgereden en ik een kilometer na die oprit de afrit moest hebben.
      Ik ga mijn afrit niet gaan missen voor hun ze
      Niet dat ze er moeilijk over deden, maar ik weet dat het zogezegd niet mag.

Comment

• Het recht in eigen handen nemen, dat kan leuk worden!

Comment

iemand hier die nr platen kan achterhalen?

ben vandaag aangereden geweest door de fiets op het fietspad en de andere partij (auto) is weggevlucht. ik heb de nr plaat opgeschreven alsook van de auto die erachter reed (die zou alles moeten gezien hebben). heb dan ook klacht afgelegd bij de politie.

nu beweert de tegenpartij dat ik tegen zijn auto ben gereden en dat ik gevlucht ben met de fiets. nu moeten ze mijn verzekeringen hebben om de schade aan zijn wagen te vergoeden. nogal logisch dat ik niet akkoord ga en wil die kerel nu wel eens gaan opzoeken.
          ik rijd een oude fiets voor woon-werk verkeer en daar zitten al wat deukjes in. ik kan niet weten welke deuken nieuw zijn en welke auto, daarom stelde ik me ook geen burgelijk partij
          Gij moet die kerel net niét gaan opzoeken, wat haalt dat nu uit.

Uw verzekering contacteren en contact laten nemen met zijn verzekering.
          Uw versie, zijnde uw verklaring voor de politie, door uw verzekering laten overmaken aan zijn verzekering.
          Indien hij nog altijd betwist en beweert dat gij het waart die is weggereden, moet ge vragen aan politie dat ze via nummerplaat die getuige contacteren, en hem vriendelijk vragen bij PV verklaring te laten afleggen wat precies is gebeurd.
          Dat vervolgens door uw verzekering aan zijn verzekering laten overmaken, en dan moet het normaal daar stoppen.

Dit alles in de veronderstelling uiteraard dat alles is verlopen zoals je hier zelf aangeeft.

Comment

• Windkracht 9 van rechts krijgen is blijkbaar nogal fel, heb nu een oplegger in cabrio-uitvoering.

Comment

iemand hier die nr platen kan achterhalen?

ben vandaag aangereden geweest door de fiets op het fietspad en de andere partij (auto) is weggevlucht. ik heb de nr plaat opgeschreven alsook van de auto die erachter reed (die zou alles moeten gezien hebben). heb dan ook klacht afgelegd bij de politie.

nu beweert de tegenpartij dat ik tegen zijn auto ben gereden en dat ik gevlucht ben met de fiets. nu moeten ze mijn verzekeringen hebben om de schade aan zijn wagen te vergoeden. nogal logisch dat ik niet akkoord ga en wil die kerel nu wel eens gaan opzoeken.
              ik rijd een oude fiets voor woon-werk verkeer en daar zitten al wat deukjes in. ik kan niet weten welke deuken nieuw zijn en welke auto, daarom stelde ik me ook geen burgelijk partij

Ik zou vitus zijn advies opvolgen, maar als je toch je eigen gang wil gaan (eens nachtje over laten gaan en waarschijnlijk is de adrenaline er uit en ga je anders denken), kan je dan zijn naam en adres niet weten via de pv aangezien hij toch snel gevonden was?

Comment

• Als je sterk in je schoenen staat, in de zin van, geen fout hebt begaan, en je zou dit kunnen laten bevestigen door een getuige, zie ik niet in waarom je domme dingen zou doen.

Comment

• Los van je ergernis/ongeval, wel opvallend dat je op die weg 70 mag, en banen waar je veel meer overzicht en ruimte hebt zijn dan vaak maar 50.

Comment

• Amai zeg, gij komt nogal wat tegen op de baan . Gelukkig niet gewond.
                    Wat ik me afvraag : als u tegen die wagen zou hebben gereden en zou zijn weggevlucht, dan had diene autobestuurder toch ook wel aangifte gedaan aan de politie zeker .
                    Dus dat pv ook eens laten opvragen door uw verzekeraar.

Comment

ik sta heel sterk, maar ik kan er niet tegen dat ze mij gaan zwart maken dat ik gevlucht zou zijn met de fiets. stel u toch voor zeg, een baan van 70km/h, windkracht 3 uit zuid westen (recht op kop dus voor mij), t is al sterk als ik 25km/H zou halen daar. de vluchter zou een beetje het slachtoffer gaan spelen...
                      fiets lag op de grond, rugzak was losgekomen, fietsrekker zat in mijn achterwiel gedraaid. en toen ik de fiets opnam, reed die kerel snel weg.

hier is het gebeurd. ik reed dus de richting uit van de foto, echter op dat verplicht fietspad links. de auto kwam uit die linker zijstraat (kan mij dus niet zien komen door de struiken) en wou rechts afdraaien (de richting vanwaar ik dus kwam). hij stopte voor het fietspad, keek naar links en zag geen auto komen en reed door. moment dat ik voor zijn bumper reed, vertrok hij en tikte mijn achterwiel aan

de getuige was een auto die erachter stond, zij heeft het waarschijnlijk niet gezien en zou enkel kunnen verklaren dat ik ter plaatse stond en de auto wegreed (ik was zijn nr plaat toen in mijn gsm aan het steken).
                      heb eigenlijk dom gedaan, had de auto moeten stoppen en direct 112 bellen dat het geregistreerd zou zijn dat ik daar nog was.

t is daar elke dag bijna prijs, elke keer komt er een auto uit en stopt met de voorwielen op het fietspad. aangezien hij vroeger stopte, nam ik aan dat hij die weg daar kent. als die natuurlijk niet naar rechts kijkt voor aankomende fietsers...

morgen aangifte gaan doen bij het werk se. het voordeel van mijn werkgever is dat die bij dergelijke zaken het juridische op zich gaan nemen om mij te verdedigen.
                      Dan is die klojo ALTIJD in fout. Fietser op fietspad = voorrang.
                      Dus waarom zou jij vluchtmisdrijf plegen? Niet opzoeken, laat die man gewoon bloeden, hij gaat er nog heel wat miserie mee hebben. Heb je die aanklacht nog niet gedaan?
                      BMW 420dA : >>>

Comment

• Jaag u daar niet in op.
                        De politie is geen rechter, die geeft gewoon de boodschap van zijn kant door. De politie kan u niet verplichten een fout te erkennen, je bent volledig vrij in je verdere stappen.
                        Wat ge moet doen, is nu uw eigen zaak maken door bewijzen te verzamelen, zoals die getuige.
                        Hoe sneller hij doorheeft dat ge de zaken serieus aanpakt, hoe rapper hij zal opgeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                          Dat is wel iets anders als een oude golf hé. Als men zo'n monster in de achteruitkijkspiegel ziet naderen, gaat men alleen al uit pure schrik uit de weg.
                          ik heb nu met alles al gereden, van smart tot s over een ibiza, een pajero een g of een camper
                          ik dwong met geeneen iets af en hou steeds dezelfde afstand tot mijn voorganger op de autostrade op het linkse

ik merk zo goed als 0 verschil over de wagentypes hoe de medeweggebruikers reageren, ja er zullen mensen een smart mss sympa vinden en er ergens sneller tusenlaten...maar dat heb liefhebbers van elk type wagen incl een dacia

mijn houding hoe ik reageer in het verkeer tov de verschillende types is ook kwasi nihil, al zal ik sneller het openbaar vervoer vrije baan geven bij twijfel of uit hoffelijkheid dan particuliere auto's omdat ik weet dat buschauffeurs een zware job hebben én er zitten meer mensen in die ook graag snel thuis zijn wij hier rijden allemaal graag auto en zitten niet graag lang op de bus

Comment

• Da's waar wat bobo zegt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ik heb nu met alles al gereden, van smart tot s over een ibiza, een pajero een g of een camper
                              ik dwong met geeneen iets af en hou steeds dezelfde afstand tot mijn voorganger op de autostrade op het linkse

ik merk zo goed als 0 verschil over de wagentypes hoe de medeweggebruikers reageren, ja er zullen mensen een smart mss sympa vinden en er ergens sneller tusenlaten...maar dat heb liefhebbers van elk type wagen incl een dacia

mijn houding hoe ik reageer in het verkeer tov de verschillende types is ook kwasi nihil, al zal ik sneller het openbaar vervoer vrije baan geven bij twijfel of uit hoffelijkheid dan particuliere auto's omdat ik weet dat buschauffeurs een zware job hebben én er zitten meer mensen in die ook graag snel thuis zijn wij hier rijden allemaal graag auto en zitten niet graag lang op de bus
                              Ik heb het er niet over hoe je zelf reageert, maar hoe anderen op jou reageren.

Ik merk wel degelijk verschil, daarom niet gigantisch, maar toch voldoende om het op te merken, hoe men reageert als ik met een klein wagentje op de weg ben, als met een grote.

Comment

Ik heb het er niet over hoe je zelf reageert, maar hoe anderen op jou reageren.

Ik merk wel degelijk verschil, daarom niet gigantisch, maar toch voldoende om het op te merken, hoe men reageert als ik met een klein wagentje op de weg ben, als met een grote.

Scheelt al bij merk auto, waar ik vroeger met mijn C-klasse gekloot werd door de medeweggebruikers (bv ritsen), heb ik met de Volvo zelden last, alsof die ster de ogen uitsteekt van sommigen.
                                Mijn zus rijdt ook met een klein autootje en heeft veel last van bumperklevers terwijl ze wel vlot rijdt, waar ik er nooit heb en toch niet bepaald een snelrijder ben.

Comment

Ik ook wel. Gisteren 2 keer heen en terug Antwerpen naar Brussel gereden. 1x in mijn kleintje en 1x met een grote skoda superb.

Bij het in en uitvoegen veel meer hoffelijkheid van andere wanneer ik de kleine bij had.

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Comment

• Als ik met mijn agressief ogend rood beest afkom gaat iedereen opzij, maar ik wil niet voorbij. Da's wel ambetant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
                                      Ik ook wel. Gisteren 2 keer heen en terug Antwerpen naar Brussel gereden. 1x in mijn kleintje en 1x met een grote skoda superb.

Bij het in en uitvoegen veel meer hoffelijkheid van andere wanneer ik de kleine bij had.

Dat ligt aan uw Skoda hé, want Skodarijders zijn wel apart volkje op de baan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten

Bij kleine wagens heb je inderdaad soms een sympathie-factor, men laat je soms sneller ergens tussen of voor.
                                        Als dat klein autootje dan ook nog eens oud is, kan je daar nog eens een multiplicator op toepassen.

Keerzijde is wel dat men bij kleine auto's er ook vaak vanuitgaat dat je altijd te traag of in de weg rijdt.

Comment

• " en wil die kerel nu wel eens gaan opzoeken...."

Niet doen. Maak je het enkel erger mee.

Comment

Working...
                                          X